
Zvanično ponovno otvaranje fabrike Santana je okupilo političare i predstavnike medija. Nama je puno važnije da je već tada prikazano prvo novo vozilo. Prvo proizvedeno vozilo je simbolično predato Privrednoj komori Linaresa, navodi Index.hr.

Povratak na tržište započinje s dva pick-up modela. Santana 400D dolazi s dizelskim motorom nove generacije snage 190 KS, dok snažniji 400 PHEV kao plug-in hibrid nudi čak 429 KS i do 120 kilometara električnog dometa. Oba modela su razvijena s naglaskom na prave terenske sposobnosti, modernu tehnologiju i dugotrajnost, vrednosti po kojima je Santana bila poznata i u prošlosti.

Tehnološki, novi modeli nude do 28 sistema asistencije vozaču, a uz automatizovanu vožnju nivoa 2 se svrstavaju među najnaprednije pick-upove na tržištu. Osam je načina rada kroz predefinisane postavke za sve uslove korišćenja. U unutrašnjosti ima mesta za pet osoba, uz dva digitalna ekrana dijagonale 10,25 i 14,6 inča te materijale koji ostavljaju ozbiljan i savremen utisak.

Prodajna mreža je već uspostavljena, s više od trideset prodajnih mesta u Španiji, Portugalu, Italiji, Andori i Gibraltaru. Postprodajna podrška je razvijena u saradnji s Grupom JPG, uz obećanje isporuke rezervnih delova u roku od 24 do 48 sati. Po potrebi se delovi mogu proizvesti i metodom reverznog inženjeringa, što dodatno naglašava praktičan pristup marki.
Santana Motors je potpisao i strateški sporazum s kineskom grupacijom BAIC Automotive Group. Od sredine 2026. u Linaresu će se sklapati paleta SUV-ova i terenskih vozila za evropsko tržište. Vozila će stizati u delovima, a konačna montaža odvijaće se u Španiji. Između 2026. i 2028. je planirano postepeno uvođenje novih modela baziranih na BAIC platformama, ali s prepoznatljivim dizajnom Santane.
Izvor: Index.hr
Foto: Santana Motors