

Terenska MPV vozila su specijalitet Mitsubishija, čiji model Delica D:5 je verovatno najpoznatiji predstavnik ovog žanra. Pod nazivom L300, ranije generacije su se prodavale i u Evropi, ali izrazito terenske verzije ostale su rezervisane za domaće tržište.

U Japanu se danas prodaje peta generacija, koja se još više udaljila od kombija ka klasičnom MPV-u, ali sa SUV elementima za off-road vožnju. Predstavljen je još 2007. godine i još uvek se ne sprema za penziju. Umesto toga, ove godine, nakon 18 godina na tržištu, dobija već drugu modernizaciju koja će ga održati u prodaji još nekoliko godina.
Mitsubishi Delica D:5 je na tržište stigao kao zanimljivo oblikovano vozilo koje se potpuno oslobodilo klasičnog kombi porekla i u potpunosti ga transformisalo u netradicioni MPV SUV sa samonosećom karoserijom.

Pre šest godina Mitsubishi mu je omogućio temeljit redizajn, koji je na prednjoj strani doneo ogromnu masku i moderne podeljene farove. Blatobrani su veći i dobili su crne plastike, nove su i 18-inčne felne. Promenjen je i enterijer sa novim ekranom instrument table.
Ispod haube ostaje isti 2,2 litarski dizelski DI-D motor, ali je sada podešen na snagu od 145 KS i 380 Nm obrtnog momenta. Pogon je izveden su sva četiri točka, a menjač je osmostepeni automatik koji dobavlja lokalna kompanija Aisin. Podvozje je verovatno ostalo isto.

Zanimljivo je da je 18 godina stara dizelska Delica, po ulaznoj ceni ispod 25.000 evra, i danas drugi najprodavaniji model Mitsubishija u Japanu. Bolje se prodaje samo Delica Mini, što tehnički predstavlja MPV vozilo Kei klase, koje je takođe dostupno sa pogonom na sva četiri točka.
Iako je na tržištu već skoro dve decenije, Mitsubishi još ne radi na šestoj generaciji svog SUV kombija. Japanci razmatraju novu generaciju koja bi trebalo da pokopa dizel, jer bi trebalo da dođe sa plug-in hibridnim ili potpuno električnim pogonom. Koji put će Mitsubishi izabrati još nije odlučeno, Pogotovo što je dolazak šeste generacije još uvek daleko.
Izvor: Klix.ba
Foto: Mitsubishi