Na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ) Chevrolet će evropskpj publici predstaviti model HHR i istovremeno razmotriti mogućnost prodaje istog u Evropi. HHR je zaista izuzetan auto sa privlačnim retro dizajnom i prektičnom unutrašnjošću koji ide stopama Chryslera PT Cruisera. Činjenica da dolazi godinama posle tog Chryslera mogla bi da predstavlja problem za plasman u Evropi jer je interesovanje i za PT Cruiserom opalo pa je pitanje koliko bi se našlo interesenata za praktično isti auto bez obzira što dolaze iz različitih fabrika. Sam HHR, koji se za izgled može zahvaliti Chevroletu Suburban iz 1949; je nekakav polukaravan-polu hatchback sa visokim krovom što se pozitivno odražava na unutrašnji prostor. HHR se ističe velikim i izbačenim blatobranima i tipično velikom Chevrolet maskom. Neobičana su i prednja i zadnja svetla kao i izgled vrata i prozora što sve zajedno čini ovaj auto atraktivnim i pored toga da što je Chrysler PT Cruiser sa sličnim dizajnom već godinama među nama pa smo se na takav izgled i navikli. U ponudi su dva motora ; 2,2-litarski sa 151KS i 210 Nm kao i 2,4 litarski sa 177 konja i 228 Nm obrtnog momenta. Ako se pojavi u prodaji na našem kontinentu, HHR bi trebao, bar privremeno, da zameni MPV model Tacuma dok mu ne stigne adekvatna zamena.
Iako smo pre nekoliko dana prvi u Srbiji i među prvima u svetu već objavili prve zvanične slike novog Mondea u sedan verziji, evo još nekoliko novih slika ovog noviteta, ovog puta u karavan i hatchback verziji sa 5 vrata. U fabrickom saopštenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramatično nov auto dizajniran da podigne očekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako će ga kupci prihvatiti videćemo već za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuče. Prvi Mondeo je inače predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu čak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnološki najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetičkom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlačan i atraktivan možete i sami da zaključite po ovim slikama a naročito u oči upadaju široka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obećavaju više komfora i viši kvalitet ugrađenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasična limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe ključa za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora, tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima i sl. Od kada se pojavio, Mondeo važi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu ulože jos više truda na poboljšanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljašana je zvučna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Cena npr. u Belgiji za Mondeo 1,8TDCi sa 125KS i u hatchback verziji sa 5 vrata iznosi 24600 a u karavan verziji 25550 evra. Od motora na raspolaganju su sledeći agregati; prvo dizelaši :
-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjacem s tim što se šnaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjačem.
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelnim menjačem
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :
-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slučaja sa 5-stepenim manuelnim menjačem
-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjačem.
- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.
-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjačem.
Za Salon automobila u Ženevi, koji počinje početkom marta, Ford najavljuje novi model C-MAX sa velikim izmenama na dizajnu kako spolja tako i iznutra. Kako je aktuelna verzija kritikovana zbog nedovoljno zanimljivog izgleda i prevelike sličnosti sa običnim Focusom, u Fordu su na novoj verziji primenili svoj tzv. kinetički dizajn tako da obnovljeni C-MAX izgleda daleko atraktivnije i više nalik na veći model S-MAX (aktuelni evropski automobil godine). Usput je auto izgubio ime Focus u imenu tako da se sada umesto punog naziva Focus C-MAX zove jednostavno C-MAX. Spolja novi model odlikuju nova maska, svetla, nova hauba, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh i nova svetla za maglu. Pozadi, osim neizbežno doteranog branika, najzanimljiva su zadnja svetla i to ne zbog neke promene u izgledu već po upotrebljenoj LED tehnologiji. Uglavnom ceo auto je mnogo atraktivniji i privlačniji. Da ne bi ostalo samo na spoljašnjim korekcijama izgleda i unutrašnjost je kompletno prerađena uz primetan porast kvaliteta upotrebljenih materijala. Nova je centralna konzola i instrument tabla, oplate vrata i dizajn sedišta. Uz sve to ima više mesta za sitnice. Posebno zanimljiva će biti i opcija staklenog panoramskog krova i mogućnost uklanjanja srednjeg sedišta u drugom redu. Odlične vozne osobine (dobro ležanje, precizno i lako upravljanje) se kod Forda ionako podrazumevaju pa ni novi C-MAX nije izuzetak. Dužina ovog Forda iznosi 4372, širina 1825, visina 1588, međuosovinsko rastojanje 2640 mm dok je zapremina prtljažnika 473 litra (sa oborenim zadnjim sedištima 1633 litra). Da kažemo dau rezervoar može stati 63 litra goriva a da su točkovi veličine 16 ili 17 inča, zavisno od verzije. Od motora su na raspolaganju benzinci od 1,6 litara (74kW/100KS i 150Nm), 1,8 (92kW/125KS i 165Nm) i 2,0 litra (107kW/145KS i 185Nm). U ponudi je i Flexifuel 1,8 L agregat koji kao gorivo koristi E85 bioetanol. Od dizelaša u ponudi su četiri TDCi motora, zapremine 1,6 litra (u dve verzije sa 66kW/90KS i 215Nm kao i 80kW/109KS i 240Nm), 1,8 litarski (85kW/115KS i 280Nm) i 2,0 litra sa snagom od 100kW/136KS i 320Nm. Potrošnja kod dizelaša izgleda ovako : najmanji agregat sa 90KS troši 4,8 litra na 100 km, verzija sa 109KS se zadovoljava sa 4,9 litra a snažniji agregati sa 115 i 136KS, sa 5,4 odnosno 5,8 litra dizela na 100 km. Maksimalne brzine se kreću od 174 km/h (koliko ide najmanji dizel sa 90KS, pa do 203 km/h, koliko postiže najjači benzinac sa 145KS. Menjači su manuelni sa 5 i 6 stepeni a uz 2,0 litarski benzinac opciju predstavlja 4-stepeni automatik.
Mazda će na salonu u Ženevi ( 6.-18. mart ), prikazati potpuno novu Mazdu2, naslednika istoimenog modela koji se u Japanu zove Demio. Nova Mazda2 najavljuje i novu Fordovu Fiestu jer će potonja biti napravljena na istoj osnovi. Ovo su prve zvanične slike nove Mazde2 koja za japanskog proizvođaca ne predstavlja samo puku zamenu starog modela. Naime, prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil, ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što predstavlja nemalo iznenađenje jeste da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime sa 3,88 metra dužine, koliko ima nova verzija, Mazda2 je 4 cm kraća, a sa 1475 mm visine je 55 mm niža. S druge strane, širina je povećana za 15 mm na ukupno 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto-2490 mm. U kabini, auto je dobio povećan prostor za odlaganje sitnica između sedišta a i prtljažni prostor je povećan pa tako sa oborenim sedištima zapremina istog iznosi 469 litara. Što se bezbednosti tiče, Mazda2 u serijskoj opremi sadrži prednje frontalne i bočne vazdušne jastuke kao i sisteme ABS i ESP. Od motora na raspolaganju su novi 1,3 litarski sa 75KS i dva 1,5 litarska motora sa 84 odnosno 103 konja. Kasnije ( do kraja godine ) se očekuje i 1,4L turbodizel. I na kraju, nova Mazda2 se više neće proizvoditi u Španiji kao dosad, već će na Stari kontinent stizati iz fabrike u Japanu.
Aston Martin vec nudi limitiranu seriju svog sportiste Vanquish sa imenom Vanquish S Ultimate Edition. Buduci da se radi o ogranicenoj seriji od samo 40 komada, u Aston Martinu su se potrudili da ovaj model predstavlja njihov vrhunac u pogledu opreme i dorade u odnosu na obicni Vanquish S. U pitanju su, pre svega, luksuzni detalji u kabini i "sitnice" kao sto su jedinstvena boja karoserije ove posebne serije Vanquisha i luksuzna oprema. Nazalost sto se tice snage motora i performansi, ovaj Vanquish S Ultimate Edition se ne razlikuje od "obicnog" Vanquisha S pa i dalje razvija "samo" 321 km/h masimalne brzine. Cena ove limitirane edicije u Velikoj Britaniji iznosi 182095 funti a u Aston Martinu ocekuju da se cela serija proda za nekoliko nedelja.
Pocetkom marta, na salonu u Zenevi, VW ce promovisati 2 nove, zanimljive verzije svojih modela Passat i Touran. Prvo o Passatu. VW je najavio prezentaciju Passata BlueMotion sa visokom energetskom efikasnoscu ( u prevodu manja potrosnja uz iste performanse ). To je postignuto finim tjuniranjem (podesavanjem) vec ionako efikasnog TDI dizel motora. Prema tvrdnjama VW-a, Passat BlueMotion trosi 5,1 litara dizela na 100 km ( Variant 5,2 litra ) a emisija CO2 iznosi 136 grama po kilometru. Radi se o Passatu sa 1,9 litarskim TDI motorom sa 77Kw/105KS sa kojim postize 193 km/h ( Variant verzija 190 km/h). Sa ovakvom potrosnjom, Passat BlueMotion moze preci 1350 km bez punjenja rezervoara ! Jedina spoljasnja vizuelna razlika u odnosu na "obican" Passat je znacka BlueMotion koja se nalazi na maski hladnjaka. Kao sto smo rekli promocija na salonu u Zenevi, tacnije 6. marta. Inace VW je prosle godine vec predstavio i Polo BlueMotion koji je zabelezio bolje prodajne rezultate od ocekivanih a uskoro treba ocekivati i Jettu BlueMotion koja je vec najavljena. Drugi novitet za Zenevski salon je Touran TSI sa 1,4 litarskim motorom koji vec koristi Golf GT, predstavljen jos prosle godine. Radi se o motoru sa kombinacijom mehanickog kompresora i turbopunjaca, koji uprkos maloj zapremini, ima izuzetne performanse. Naime 240 Nm obrtnog momenta raspolozivo je u rasponu od 1500 do 4750 obrt/min, a snagu od 170 KS postize pri 6000 obrt./min. VW navodi, sa neskrivenim zadovoljstvom, da je ovaj motor od 1,4 litra, jednako snazan kao i neki obican atmosferski ( bez turba dakle ) od 2,5 litra zapremine. Prosecna potrosnja, uprkos velikoj snazi, iznosi 7,6 litara benzina sto za MPV vozilo predstavlja veliki uspeh. Pri tom Touran TSI stize do 100 km/h za 8,5 sekundi i postize maksimalnih 212 km/h. Uz ovaj motor u paketu ide i poznati DSG menjac.
Alfa je ponudila novu specijalnu i limitiranu ediciju svog modela 147 pod nazivom Collezione. Poenta cele ogranicene serije jeste bogata oprema ugradjena u ovu verziju u kojoj se nalaze, izmedju ostalog, kozna unutrasnjost, multifunkcionalni volan, automatska klima, alarm, 6 vazdusnih jastuka, ABS+EBD, Traction control, 17-incni alu naplaci... Pomenuta koza u kabini se nudi u 3 boje a tu su i 3 posebne boje za karoseriju. Kupcima je ponudjeno da biraju izmedju verzije sa 3 ili sa 5 vrata a motori su u oba slucaja sa 120 konja bilo da se radi o benzincu ili dizelasu.
Posle prezentacije studije Mondea karavan na proslogodisnjem salonu automobila u Parizu ( tek toliko da zagolica javnost i upozori konkurenciju sta se sprema ) evo sada konacno i prvih zvanicnih slika i informacija o novom Mondeu koji svoju svetsku premijeru ima naravno na salonu u Zenevi pocetkom marta. Konacno, jer bilo je vec krajnje vreme da Ford ponudi novi model u srednjoj klasi gde konkurencija odavno ima novije predstavnike kao sto su VW Passat, Peugeot 407, Alfa 159, pa i BMW "Trojka" i novi Mercedes C kao i najavljeni novi Audi A4, Renault Laguna i Citroen C5. Sada konacno ( opet ova rec ) i Ford konja za trku ima i to veoma spremnog. Naravno ove slike i informacije objavljujemo ekskluzivno prvi u Srbiji i medju prvima u svetu. U fabrickom saopstenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramaticno nov auto dizajniran da podigne ocekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako ce ga kupci prihvatiti videcemo vec za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuce. Prvi Mondeo je inace predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu cak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnoloski najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetickom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlacan i atraktivan mozete i sami da zakljucite po ovim slikama a narocito u oci upadaju siroka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obecavaju vise komfora i visi kvalitet ugradjenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasicna limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe kljuca za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora; tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima i sl. Od kada se pojavio, Mondeo vazi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu uloze jos vise truda na poboljsanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljasana je zvucna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Od motora na raspolaganju su sledeci agregati; prvo dizelasi :
-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa rucnim 5-stepenim menjacem s tim sto se snaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjacem.
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelni mmenjacem
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :
-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slucaja sa 5-stepenim manuelnim menjacem
-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjacem.
- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.
-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjacem.
Cene ce se npr. u Belgiji kratati ovako : za Mondeo hatchback sa 5 vrata i 1,8 TDCi motorom od 125KS ona iznosi 24600 evra a za karavan sa istim motorom cena je 25550 evra.
Kako smo ranije i najavili, Peugeot je spremio i sportsku verziju svog modela 207. Nosi oznaku RC i pravi je naslednik vec legendarnog 205 GTI i 206 RC. Pokrece ga 1,6 litarski turbo motor sa 175KS i 240Nm obrtnog momenta ( sa overboostom 260Nm ) isti kakav koristi i Mini Cooper S. Sa ovim motorom ova najsportskija varijanta 207-ice postize 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 7,1 sekundu. Spolja se primecuju novi 17-incni tockovi ( gume su Bridgestone Potenza ), dupli zavrsetak izduvne cevi, zadnji krovni spojler i hromirani retrovizori. Cena i pocetak prodaje nisu saopsteni a premijera naravno vec u Zenevi pocetkom marta.
Daihatsu za predstojeci auto salon u Zenevi sprema novu generaciju svog malog modela Cuore. U Japanu se ovaj auto zove Mira i predstavljen je jos pre nekoliko meseci kada smo opsirno pisali o toj japanskoj verziji i najavili njen skori dolazak i u Evropu. To se sada i desilo s tim sto ce u pocetku biti na raspolaganju verzija samo sa 5 vrata dok ona sa 3 vrata stize tokom 2008. godine kada ce se pojaviti i Eco verzija sa start/stop sistemom. O japanskom Cuore-u/Miri, mozete vise procitati u nasoj rubrici Predstavljamo. Osim novog i prilicno privlacnijeg dizajna u odnosu na prethodnika, novi Cuore se istice i nesto povecanim dimenzijama. Duzi je a 21 mm ( ukupno 3460 mm ) a siri za 5 mm. To ce omoguciti vise prostora za putnike a narocito za one pozadi kao i malo povecanje prtljaznika. Ono po cemu je bila karakteristicna stara verzija Cuore-a, otvaranje bocnih vrata pod uglom od 90 stepeni (!), sada je takodje zadrzano tako da je ulazak i izlazak iz automobila veoma lagana operacija. I motor je pojacan pa sada 1,0 litarski 3-cilindras razvija 70KS i 94Nm umesto 58 konja i 91Nm koliko je razvijao prethodnik. Potrosnja goriva iznosi 4,4 litre. Zanimljivo da ce najskuplja varijanta Cuore-a imati ugradjenih cak 7 vazdusnih jastuka. Cena u Nemackoj oko 9000 evra.
Na salonu u Chicagu Toyota je upravo promovisala novu generaciju svog SUV modela Highlander i njegovu hibridnu verziju Highlander Hybrid. Model za 2008. je osetno veci u odnosu na istoimenog prethodnika, samim tim prostarniji, takodje i tisi i snazniji. Dimenzije sada iznose : D x S x V 4785 mm/1910 mm/1760 mm a medjuosovinsko rastojanje 2789 mm. U Toyoti obecavaju da ce potrosnja uprkos vecoj snazi i tezini ostati prakticno neizmenjena. Dizajnerski gledano, novi Highlander prati manjeg brata, model RAV4 odnosno izgleda samo kao uvecana kopija istog. To je uocljivo kako od napred tako i sa strane. Ovde su u Toyoti mogli malo vise da se potrude da bi Highlander izgledao malo originalnije. Ovako se stice utisak vec vidjenog tj Highlander pruza utisak izduzene verzije RAV4-a. Sto se bezbednosti tice Highlander serijski dolazi sa ABS, EBD, BAS, ESP sistemima kao i Traction Controlom. Takodje Highlander ima nanovo dizajnirane branike i haubu koji smanjuju povrede prilikom naleta na pesake. Novi Highlander koristi nanovo razvijenu sasiju koja je doduse samo derivat postojece koja se koristi za modele Camry i Avalon. Highlander se oprema ili sa 5 sedista ili sa 3 reda sedista i time pruza mesta za 7 putnika. Highlander inace krece u prodaju u julu sa 3 paketa opreme koje pokrece samo jedan agregat : 3,5 litarski V6 sa 270KS sto je za 55 konja vise u odnosu na ptrethodnika sa 3,3 litarskim motorom. Menjac je 5-stepeni automatik a pogon moze biti ili 2WD ili integralni 4WD. U septembru u salone stize i hibridna verzija Highlander Hybrid ( kombinacija Elektromotor/benzinac od 3,3 litra sa 270 konja i ECVT menjacem ) koja dolazi sa stalnim pogonom na sva cetiri tocka koji su kod Hybrida serijski velicine 19 inca.
Evo jos slika koje su pre vremena dospele u javnost bez zelje proizvodjaca. Nama slabo poznata marka Scion ( deo Toyote ) za salon u Chicagu koji pocinje za neki dan ili onaj u New Yorku pocetkom aprila ( slike i informacije nisu zvanicne pa se i ne zna tacan termin prezentacije ) najavljuje dva nova modela; Xd koji nasledjuje dosadasnji Xa i novi Xb za 2008. godinu. Novi su modeli prilicno kockastog pa i kontroverznog futiristickog dizajna, pa posto su proslogodisnji rezultati prodaje njihovih prethodnika slicnog izgleda u SAD-u prilicno losi, pitanje je da li ce ovi modeli pomoci u poboljsanju prodaje Sciona. Model Xd ( na prvoj slici ) je dobio motor iz Toyote Corolle sa 128KS a nudice se sa 4-stepenom ili 5-stepenom automatskom transmisijom. Drugi novi model je Xb ( na drugoj slici ) koji kao da je pozajmio dobar deo dizajna sa Toyotinog koncepta Urban Cruiser i stize sa snaznijim 4-cilindricnim motorom sa 158KS iz modela Scion Tc. Cena za sad nisu poznate.
Prvo, u pravu ste ako mislite da je na slici Kia Carens jer Rondo je samo drugo ime pod kojim se taj model prodaje u Severnoj Americi. Drugo Kia je za salon u Chicagu spremila sportsku verziju tog Ronda s imemom SX. Istovremeno sa prezentacijom u Chicagu, nova varijanta ovog kompaktnog MPV-a naci ce se i kod Kijinih prodavaca sirom SAD-a. U Kiji napominju da Rondo SX donosi novi, agresivniji prednji i zadnji kraj kao i spusteno ogibljenje i jos nekoliko modifikacija koje poboljsavaju performanse. Jedinstven enterijer zaokruzuje SX paket opreme. Dakle spolja izmene napred i pozadi da bi se razlikovao od ostalih verija a promene se pre svega odnose na vece usisnike za vazduh napred kao i sacastu prednju masku. Pozadi je SX dobio dupli zavrsetak izduvne cevi a sve to zajedno sa uklonjenim krovnim nosacima i 18 incnim tockovima daje mnogo agresivniji i misicaviji izgled ovom, u osnovi porodicnom vozilu. Kabina je oblozena crnom, sivom ili crvenom kozom gde su sedista prosivena crvenim koncem. Pedale su od nerdjajuceg celika a lepo se slazu sa metalnim aplikacijama na centralnoj konzoli i oplatama vrata. Pod haubom se nalazi 2,7 litarski V6 motor sa 192KS sto je za 10 konja vise u odnodu na standardnu verziju.
Evo i prvih slika gotove verzije novog Pontiacovog sedana srednje klase i to pre zvanicne promocije zakazane za neki dan na salonu u Chicagu. Pontiac G8, kako se zove novi model, predstavlja jos jedan primer kako se radi u velikim firmama i dokle dovodi globalizacija svega i svacega. Naime novi ponos Pontiaca nije nista drugo do australijski Holden Commodore iz najnovije VE serije samo sa znackom Pontiaca. U principu nista neobicno za GM koji je itekako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova razlicitih marki koje se nalaze unutar GM-a. Pre neki dan smo pisali o jednom takvom slucaju kada je Chevrolet Epica preko noci postala Holden Epica samo zamenivsi znacku Chevroleta sa Holdenovom. Sada Holden "vraca" uslugu i to tako sto svoj model Commodore daje kao bazu za ovaj novi Potiac G8. Kako su i Holden i Pontiac deo GM-a, na ovaj nacin se dobija "novi" model uz prilicnu ustedu i novca i vremena potrebnog za razvoj potpuno novog modela. Uglavnom G8 sedan za 2008. godinu opremace se 3,2 litarskim V6 motorom sa 261KS i 6,0 litarskim LS2 motorom za GT verziju sa 362 konja. Od menjaca u ponudi su 5-stepeni automatik sa mogucnoscu manuelnog menjanja brzina i jos dva 6-stepena menjaca; jedan rucni i jedan automatski. G8 krece u prodaju u trecem kvartalu ove godine.
Suzuki je juce u Japanu predstavio novi model u klasi mikrovenova sa imenom Stingray. Automobil kao osnovu koristi poznati model Wagon R+ pa je i duzina ista-3,4 metra. Od Wagona R+ prakticno se razlikuje samo po totalno izmenjenom prednjem delu koji sa novim svetlima i maskom izgleda daleko markantnije i dinamicnije u odnosu na pomenuti Wagon R+. Sa strane i pozadi izmenjene su samo sitnice. Motor je 3-cilindricni od 658 ccm sa 40Kw snage i 63Nm s tim sto se nude i snaznije turbo verzije sa 44Kw i 47Kw i 83 odnosno 103Nm. Auto je postavljen na tockove od 13 inca a u ponudi se, sem rucnog menjaca, nalazi i CVT automatska transmisija. Takodje moze se birati ili integralni 4WD ili pogon samo na prednju osovinu. Da li ce ikada stici i u Evropu i to sa nekim vecim i snaznijim motorom, za sada ostaje nepoznato.