home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Već smo objavili prve nezvanične slike novog Hyundai-ja i30, koje su ko zna kako dospele u javnost. Na salonu u Ženevi Hyundai je i zvanično predstavio svog novog predstavnika u C segmentu, koji naravno veoma liči na Kia-u Ceed što nije nikakvo čudo budući da je Kia u vlasništvu Hyundai-ja. Ovde ponovo primećujemo da zadnji kraj neodoljivo podseća na BMW serije 1, svetla na Fiat Punto sa 3 vrata iz 1999. godine a prednja maska na Hondu Civic u sedan verziji. i30 je model specijalno razvijen za Evropu pa je i paleta motor prilagođena evropskim zahtevima. U ponudi su 3 benzinska motora : od 1,4 litra (sa 109KS), 1,6L (122KS) i 2,0L sa 143KS. Kasnije stiže i 1,4 litarski benzinac sa 95 konja. Od dizelaša na raspolaganju su 1,6 litarski CRDi u dve varijante : sa 90 ili sa 115KS i 2,0 CRDi VGT sa 140KS. Maksimalne brzine se kreću u rasponu od 180 do 198 km/h. Menjači su ručni sa 5 ili sa 6 stepeni i automatik sa 4 stepena. U početku u ponudi će biti samo hatchback verija sa 5 vrata čije su dimenzije DxŠxV 4250 mm/1760 mm/1490 mm a međuosovinbsko rastojanje je 2650 mm, isto kao kod Kia-e Ceed. Prtljažnik je zapremine 340 litra. Karavan verzija, koja će se pojaviti kasnije, imaće 2,7 metra međuosovinskog rastojanja i dužinu od 4,45 metra. Pored palete motora, aduti novog i30 su još bogata serijska oprema (klima kao standard), solidan dizajn, garancija, pristupačna cena i sve bolji imidž modela iz Koreje. Prodaja u zapadnoj Evropi počinje u junu, karavan stiže do kraja godine a tokom 2008. se očekuje i MPV model, koji će naslediti Trajet. Tokom 2008. trebalo bi da se pojavi i coupe-cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Nezvanično se pominje i sportska varijanta sa 220KS.

 





Jaguar XKR Portofolio

7 Mar 2007 - 01:09 Noviteti Link

 

 
I Jaguar ima svetsku premijeru na salonu Ženevi ali se ne radi o nekom potpuno novom modelu već o novoj varijanti već poznatog modela XKR, koja nosi naziv XKR Portofolio. Portofolio nije samo kozmetički doteran XKR mada ima na sebi nekoliko estetskih dodataka, koji još više ističu ionako atraktivan dizajn ovog modela iz Jaguara. Npr. tu je Celestial Black boja karoserije, izmenjeni prednji branik i otvori na haubi, otvori za vazduh na bokovima od poliranog aluminijuma i izuzetni Cremona alu točkovi. Takođe, XKR Portfolio predstavlja i prvi rezultat saradnje između Jaguara i proizvođača audio tehnike Bowers & Wilkes što je rezultiralo Dolby Pro Logic II ozvučenjem od 525 W sa specijalno dizajniranim B&W zvučnicima. Nažalost, u Jaguaru nisu uradili nikakve promene na motoru pa tako i dalje 4,2 litarski V8 supercharged agregat razvija standardnih 420KS. Ipak kočioni sistem je detaljno revidiran sa povećanim diskovima. Jaguar XKR Portofolio biće u prodaji već krajem ovog meseca po, zasad, nepoznatoj ceni. 

 



Novi Nissan X-Trail

6 Mar 2007 - 16:57 Noviteti Link

Evo i druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail, koji naravno svetsku premijeru ima na salonu u Ženevi. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora (od toga 2 dizelaša), doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD) i komforniju i prostraniju kabinu. Novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm. Širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685/1770 mm-zavisi od krovnog nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 600 litara (sa oborenom zadnjkom klupom volumen raste na svih 1650 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila, platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima a pozadi je provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednje točkove, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja točkova), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, koja se automatski gasi kada se pređe brzina od 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS, EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je veličine od 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija.



Britanski proizvođač luksuznih automobila danas je otkrio konačan izgled svog novog coupe modela, koji se proteklih meseci po raznim sajtovima i forumima vodio kao projekat "Havana" o čemu smo već pisali. Ipak zvanično ime glasi Brooklands coupe i predstavlja coupe verziju već poznatog kabrio modela Azure. U Bentley-u novi auto opisuju kao "najekskluzivniji coupe na svetu" i odmah dodaju da će biti proizvedeno svega 550 komada ovog izuzetnog automobila a isporuka prvih primeraka počinje u prvoj polovini 2008. godine. Novi Brooklands pokreće najjači motor u istoriji Bentley-a. To je 6,75 litarski V8 bi-turbo motor sa 530KS i 1050Nm a menjač je 6-stepeni. Kabina novog Bentley-a je, u odnosu na bivši coupe Continental R, šira i napred i pozadi (pozadi za 10 odsto) i nudi izuzetnu prostranost za noge, kolena i glavu (bogatih) putnika, koji će naravno uživati u luksuznom okruženju, koje nudi unutrašnjost novog Brooklandsa.



Konačno ! Posle zaista puno špekulacija i raznoraznih slika i "slika" gotovog Twinga druge generacije, Renault je večeras konačno digao veo sa dugo i brižljivo skrivane tajne definitivnog izgleda serijske verzije svog malog modela čiji prethodnik je promovisan još 1992. godine. Reč serijske jer je Renault još prošle godine na salonu u Parizu pokazao koncept varijantu novog Twinga ali u agresivno dizajniranoj verziji za koju se odmah znalo da takva neće u proizvodnju. Bilo kako bilo zvanične fabričke slike novog Twinga su pred vama. I odmah da kažemo da su reakcije oprečne. Dok su jedni zadovoljni dizajnom novog mališe (najviše se primećuje konzervativno oblikovan prednji kraj sa velikim svetlima kao i strmo odsečen zadnji kraj), drugi ne kriju razočarenje. Treći pak, samo ravnodušno konstantuju da ništa novo nije pokazano u odnosu na prošlogodišnji koncept. Dužina novog Twinga sada iznosi 3,6 metra, širina 1,7 a visina 1,4 metra. Ipak pažnju svih privlači nova GT varijanta (na trećoj slici) sa turbo motorom od 1147 ccm i okruglo 100KS i 145Nm. U toj sportskoj verziji, Twingo postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi. Po fabričkim tvrdnjama prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km. Drugi motori su benzinci sa 60 odnosno 75KS. Kasnije dolazi i dizel motor 1,5dci od 70KS i 160Nm. Pored standradnog manuelnog menjača sa 5 stepeni, u ponudi će biti i robotizovani Quickshift5. Da pomenemo i zapreminu prtljažnika, koji se sa osnovnih 165 litara, pomeranjem i preklapanjem zadnje klupe, može povećaiti na svih 959 litara ! Cene u ovom trenutku nisu poznate mada se ranije špekulisalo da će počinjati od 9500 evra pa naviše. Proizvodnja će se odvijati u Sloveniji, u Novom Mestu. Zvanična premijera novog Twinga sutra tačno u podne na salonu u Ženevi.



Volvo je spremio naslednika svog (pro)terenskog modela XC70, koji zadržava isto ime a promociju će imati na salonu u Ženevi. Ovim modelom Volvo će dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeći veći SUV model XC90, za 2008. se najavljuje novi manji XC60, nedavno predstavljen u formi koncepta na salonu u Detroitu. Takođe se pominje i manji model XC50 koji bi bio offroad verzija postojećeg karavana V50. Kao i ranije i novi XC70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva 4 točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm), povećim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji. Da ne zaboravimo i praktični prtljažnik zapremine 575 litara. U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 238KS i 320Nm kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (hill descent control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvo-a pa ni XC70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS sistema, Volvo nudi i DSTC (dynamic stability and traction control). Cena će biti poznata u junu a dotle će u ponudi i dalje biti aktuelna verzija Volvo-a XC70. Volvo očekuje prodaju od 40.000 komada modela XC70 godišnje. 



Artega GT-nove slike

5 Mar 2007 - 01:08 Noviteti Link

O Artegi GT, novom sportskom automobilu "made in Germany", pisali smo pre neki dan kada smo objavili i prvu nezvaničnu sliku tog modela. U međuvremenu dostupne su i prve zvanične slike tog sportiste, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Kao što smo već pisali, osim atraktivnog izgleda, koji od napred liči i na Porsche Carreru GT, zanimljiva je i veličina samog automobila. Naime, dužina ovog dvoseda iznosi samo 3950 mm koliko ima i jedan mali VW Polo ! Za tako mali auto snaga je velikih 300KS i 350Nm (pri 2400 obrt./min.), koja je dobijena iz 3,6 litarskog V6 motora, poreklom iz VW-a. Zato i ne iznenađuje maksimalna brzina od 270 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 5 sekundi. Da ponovimo i druge dimenzije : širina 1870 mm, visina 1180 mm a težina 1100 kg. Za dizajn je bio zadužen Herman Fisker, koji je radio i za britanski Aston Martin. Nemci planiraju da godišnje naprave 500 komada ovog sportiste po ceni od 75.000 evra. 



U toku je Melbourne Motor Show a tamo Toyota predstavlja svoje novo oružje za rally takmičenja-novi Auris Super 2000. Aktuelna Corolla grupe N je odslužila svoje, a zamenjuje je Corolla Super 2000 (u Evropi se naravno zove Auris). Rally varijantu pokreće 2,0 litarski motor sa 255KS i 240Nm obrtnog momenta, s tim što su obrtaji motora ograničeni na 8.500 obrt./min. Motor je uparen sa 6-stepenim sekvencijalnim menjačem. Težina ove rally verzije iznosi 1150 kg. Auris Super 2000 sa takmičenjem počinje u junu ove godine.



Koenigsegg CCGT i CCXR

4 Mar 2007 - 13:08 Noviteti Link

I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet  Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.



Lotus 2-Eleven

4 Mar 2007 - 00:44 Noviteti Link

U Ženevi će i Lotus predstaviti novi model i to 2-Eleven, koji je razvio Lotus Sport, sportsko odeljenje britanske marke. Pokreće ga 1,8 litarski turbo motor sa 252KS i 242Nm obrtnog momenta. Najvažnija je težina, koja iznosi samo 670 kg (!) pa ne čudi fabrička tvrdnja o ubrzanju do 100 km/h za samo 3,9 sekundi i maksimalna brzina od 250 km/h. Menjač je 6-stepeni. Početak proizvodnje novog modela planiran je za april u fabrici Hethel u Engleskoj a proizvodiće se dve verzije : putna varijanta, koja će imati svetla napred i pozadi, katalizator i još ponešto kako bi se uskladila sa britanskim saobraćajnim propisima i takmičarska verzija, koja će imati aerodinamički paket, sedište u skladu sa propisima FIA-e, kočiono svetlo i drugo. Cena putne verzije iznosiće oko 60.000, a takmičarske 74.000 evra.



Audi Q7 4,2 V8 TDI

2 Mar 2007 - 13:04 Noviteti Link

Audi nastavlja sa svojom dizel ofanzivom i to predstavljanjem nove dizel verzije modela Q7. Naime u Audi Q7 ugrađen je 4,2 V8 TDI motor sa 240kW/326KS pri 3750 obrt./min. i 760Nm obrtnog momenta, koji se već ugrađuje u Audi A8. Time ovaj Q7 postaje najsnažniji SUV automobil na tržištu. Zanimljivo da ovaj motor čak razvija 13KS i 10Nm više od VW Touarega 5,0 V10 TDI. Zato nije ni čudno da 100 km/h dostiže za 6,4 sekunde a najveća brzina iznosi 236 km/h. Ova verzija Audija Q7 stiže u prodajne salone za 3 meseca po, zasad, nepoznatoj ceni. Uskoro se očekuje da rukovodstvo Audija da zeleno svetlo i za serijsku proizvodnju još snažnijeg dizelaša Audi V12 TDI sa 500KS i 1000Nm (!), koji je premijeru imao još prošle godine na salonu u Parizu.



Nedavno smo napomenuli da će Alfa Romeo na salonu u Ženevi predstaviti i model Spider opremljen dizel motorom. Evo sada malo više informacija o toj verziji Spidera, koja je sredinom februara već krenula u prodaju u Italiji i Nemačkoj a uskoro će se naći i na tržištima drugih evropskih zemalja. Radi se o 2,4 JTDm mašini sa 5 cilindara i 20v, koja raspolaže sa 141kW/200KS i 400Nm što znači 83,8KS po litri zapremine. Sa ovim motorom Spider 100 km/h postiže za 8,4 sekunde a maksimalna brzina mu iznosi 228 km/h, a prosečna potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, ne prelazi 6,8 litara na 100 km. Kombinacija snažnog (najsnažniji u Multijet porodici) i ekonomičnog dizel motora i atraktivnog dizajna, osiguravaju užitak u vožnji a samoj Alfi nadu u dobre prodajne rezultate. U Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra. U vezi sa Alfom Spider evo još jedne vesti. Naime nova Alfa Spider upravo je osvojila titulu "2007 Gay car of the year". Inače, prošle godine ta titula je dodeljena Aston Martinu DB9 Volante a ove godine eto Alfinom Spideru. Evo i kako su se plasirali ovogodišnji kandidati za tu titulu : 

1st - Alfa Romeo Spider
2nd - Bentley Continental GTC
3rd - Mini
4th - BMW Z4 Coupé
5th - Audi TT
6th - Volvo V70
7th - Jaguar XK
8th - Volkswagen EOS
9th - Bentley Azure
10th - Mitsubishi Colt



Iako je od osnivanja male italijanske fabrike Pagani od 1999. godine do danas, napravljeno manje od 100 tih superautomobila, modeli ove fabrike postali su predmet želja i mašte mnogima. Tako da svaka novost iz te manufakture zaslužuje veliku pažnju. Pagani za salon u Ženevi najavljuje novu verziju svog modela i to varijantu Zonda R Clubsport. Ovu novu verziju (veoma agresivno dizajniranu) pokreće 7,3 litarski V12 motor sa 750KS i 710Nm, poreklom iz Mercedesovog AMG odeljenja uparen sa sekvencijalnim menjačem. Naravno, i vizuelno R Clubsport se razlikuje od "običnih" varijanti Zonde sa kojom deli samo 10 odsto delova. Tu su ogromno zadnje krilo, bezbrojni spojleri i difuzori, sve za bolje prianjanje Zonde R Clubsport za podlogu i efikasnije kočenje. U konstrukciji je obilato korišćen karbon fiber kao i titanijum. Takođe ova Zonda R je i duža (sada 4,77 metra) i šira za 50mm od obične varijante a ima i nešto duže međuosovinsko rastojanje. Podaci o maksimalnoj brzini i ubrzanju nisu saopšteni ali jeste cena : 1,2 miliona evra i to bez poreza ! 



Peraves Monotracer

2 Mar 2007 - 01:04 Noviteti Link

Švajcarski maloserijski proizvođač Peraves, za domaći salon u Ženevi (8.-18. mart), najavljuje model Monotracer, zanimljivo vozilo na dva točka, koje, po navodima fabrike, može da postigne 250 km/h. Ima mesta za 2 osobe, koje naravno sede jedna iza druge a vrata u obliku galebovih krila, prilikom otvaranja obezbeđuju dovoljno mesta za nesmetani ulazak oba putnika. I zapremina prtlažnika nije baš mala (za ovakvo vozilo) i iznosi 200 litara (npr.naš Jugo ima 170 litara). 685 kg težak Monotracer pokreće 1,2 litasrki motor iz motocikla BMW a raspolaže sa 130KS. Potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, iznosi 4,1 litra na 100 km. Sve je to lepo, pa možda i impresivno ali "impresivna" je i cena, švajcarski preciznih 52.500 evra. 



Nedavno smo pisali da je bavarski BMW konačno kupio John Cooper Works (JCW), englesku tjuning firmu poznatu po doradama Minija, a koji je u vlasništvu pomenutog BMW-a. Evo i prvog rezultata posle preuzimanja-Mini Cooper S Stage One Kit, koji svoju premijeru ima na salonu u Ženevi za neki dan. U standardnoj verziji, Cooper S iz 1,6 litarskog turbo motora izvlači 175KS i 240Nm (sa overboostom privremeno 260Nm) a posle dorade u JCW sa njihovim tuning kitom, isti Mini raspolaže sa 141kW/192KS i 250Nm (sa overboostom 270Nm). Osim snažnijeg motora, Mini Cooper S JCW Stage One Kit ima i nešto sportskiju spoljašnjost (novi branici sa "dubljim" spojlerima, naglašeno oivičeni blatobrani, nova maska i 18-inčni točkovi), tek toliko da se razlikuje od serijske verzije. Naravno, u JCW-u su itekako sposobni da naprave još snažniji Mini, koga već najavljuju za skoriju budućnost. Zato se ovaj kit i zove Stage One. Sledi daleko snažniji Stage Two ali u ovom trenutku nepoznate snage. Da neko ne bi ostao razočaran...