Mitsubishi je konačno objavio prve zvanične slike serijske varijante dugo očekivane sportske limuzine Lancer Evolution X. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa. Nagoveštava jer Mitsubishi nije uz zvanične slike otkrio i detalje oko snage 2,0 litarskog turbo motora, koji pokreće Evolution X. Ipak kako se pretpostavlja, radi se o ergeli od najmanje 300 konja. Takođe nema još ni slika unutrašnjosti mada ima vremena jer prodaja u Japanu počinje tek na jesen a u SAD-u u prvom kvartalu 2008. godine. U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X za razliku od "obične" porodične verzije, koja će poneti ime Galant Fortis. S druge strane, u SAD-u će Lancer Evolution X izgubiti ono X iz imena pa će se nuditi samo kao Lancer Evolution. Novi Evolution X raspolaže sa Mitsubishi-jevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje"i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U Mitsubishi-ju napominju da ovaj menjač ima više zajedničkog sa VW-om DSG transmisijom nego sa BMW-ovim SMG menjačem.
Mitsubishi-jev novi Lancer (prvi put predstavljen svetskoj javnosti na januarskom salonu u Detroitu) na domaćem, japanskom tržištu, nosiće ime Galant Fortis. Prema fabričkom saopštenju ime na latinskom znači snažan, odvažan, nepokolebljiv a koliko će se Japanaca primiti na to, videćemo. Galant Fortis u Japanu inače kreće u prodaju na jesen gde će se nuditi sa novim 4-cilindričnim 2,0 litarskim benzinskim motorom sa 16 ventila. U ponudi će biti klasični manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa i CVT transmisija. Kupcima će na raspolaganju biti verzije sa 2WD pogonom (samo na prednje točkove), kao i 4WD varijanta sa integralnim pogonom.
Kompanija Hybrid Technologies iz američke savezne države Nevada, razvija Mini Cooper na električni pogon (litijumske baterije), koji će se u prodaji naći tokom sledeće godine ali po visokoj ceni od 59.000 dolara. Bez obzira koliko sam Mini može da bude atraktivan i privlačan auto, ostaje pitanje koliko će ljudi biti spremno da plati dodatnih 40.000 (!) dolara koliko je električni Mini skuplji od onog sa pogonom na benzin ili dizel. Inače, Hybrid Technologies obećava autonomiju od 120 do 160 milja (193 do 257 km) sa jednim punjenjem baterija. Usput, ova kompanija pravi i Smart na elektro pogon po nimalo nežnoj ceni od 49.000 dolara.
Novi Peugeot 207 van zamenjuje veoma uspešnog prethodnika 206 van a bazira se naravno na hatchback verziji 207-ice sa 3 vrata. Zbog toga ova komercijalna verzija sa hatchbackom deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm) dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metra a nosivost iznosi 450 kg. Nudiće se sa 3 motora, od toga dva HDi dizelaša od 1,4 i 1,6 litara sa 70 odnosno 90 konja dok je benzinac zapremine 1,4 litra a raspolaže sa 75KS. Menjač je samo jedan i to manuelni sa 5 stepani prenosa. U standardnoj opremi se nalaze frontalni i bočni vazdušni jastuci dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) potrebno doplatiti. U Peugeotu naglašavaju da se i dalje radi o privlačnom, komfornom automobilu dobrih voznih osobina, koji je idealno rešenje svima, kojima je potreban manji transporter u većim gradskim centrima. Cena će biti objavljena neposredno pre puštanja u prodaju a to će se desiti u julu.
Kada smo pisali o jubilarnom 25-milionitom VW-u Golfu, pomenuli smo da se u Južnoj Africi još uvek (!) proizvodi Golf I (tamo se zove Citi Golf). Iz te zemlje stiže i vest da je puštena u prodaju (i odmah prodata) ograničena serija od 100 (sto) komada sportskog Citi Golfa sa dodatkom u imenu R line, koji kombinuje klasičan dizajn sa nešto modernijom kabinom i par konja više pod haubom. R line pokreće 1,8 litarski motor sa 121KS, sa kojim auto stiže do 100 km/h za 8,5 sekundi dok je maksimalna brzina 193 km/h. Spoljašnjost ovog Golfa je doterana atraktivnim 15 inčnim točkovima, maskom uokvirenom crvenom bojom, crvenim kočionim klještima i novim branicima, pragovima, proširenjima blatobrana, zadnjim krovnim spojlerom i duplim završetkom izduvne cevi. Kao poseban znak raspoznavanja ove ekskluzivne serije, na masci i na poklopcu prtljažnika nalazi se posebno stilizovan R logo. Što se opreme tiče, nema ni servo upravljač ni klima uređaj ali je ugrađen CD/MP3 plejer kao standardni deo opreme. Kao što smo rekli na početku, R line serija je već prodata ali će običan Citi Golf sa pomenutim 1,8 litarskim motorom u Južnoj Africi krenuti u prodaju krajem ove godine.
O prvom putničkom automobilu kineske kompanije Jianghuai (dosad proizvodili samo komercijalna i terenska vozila) pisali smo pre neki dan kada smo ga najavili kao projekat C926. Auto je sada konačno i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, gde je dobio i komercijalno ime C200 i C240 (oznaka zavisi od zapremine motora). Na novim slikama sa salona se sada još bolje vidi ono što smo napomenuli pre par dana u vezi dizajna ovog automobila. Naime, da bi "uštedeli" na vremenu (i novcu naravno!) potrebnom za razvoj, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C200 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj je klonirani Mercedes C klase, doduše stare generacije (obratite pažnju na svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije C200/240 iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora obuhvata 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja (zapremine 2,0 i 2,4 litra). Prodaja u Kini startuje u julu.
Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta.
Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.
Kineska kompanija Great Wall je domaći salon automobila u Šangaju iskoristila za promociju nekoliko novih automobila. O modelima i7 i Peri SUV smo već pisali a sada malo i o modelima Florid, Coolbear i Cowry. Florid (na prve dve slike) je ustvari serijska varijanta prošlogodišnjeg prototipa sa istim nazivom, koji je predstavljen na salonu u Pekingu. Pokreću ga 1,3 litarski benzinac i 1,2 litarski dizel motor. Ipak kao i mnogi drugi kineski automobili i Florid nema originalni kineski dizajn već je "pozajmljen" od nekog već postojećeg modela. Konkretno Florid je čista kopija (pozadi i sa strane) Toyotinog modela Ist ili Sciona Xa, kako se model zove u SAD-u mada je prednji kraj prekopiran sa nove Toyote Yaris a svetla neodoljivo liče na malu Toyotu Aygo. Podaci za ovaj model su: dužina 3907 mm, rastojanje među osovinama 2368 mm, volumen prtljažnika 330 litra a težina (zavisno od verzije), od 1050 do 1080 kg. Model je registrovan za 5 putnika a ugrađivaće se tri motora. Npr. najjači od 1498 kubika ima 74 Kw/100KS najveće snage pri 5600 obrtaja, a po tvrdnji fabrike ovaj motor zadovoljava Euro IV norme. Drugi novi model Coolbear (treća slika) je takođe serijska varijanta istoimenog prototipa predstavljenog prošle godine na salonu u Pekingu. I poput Florid-a i Coolbear predstavlja jos jednu kopiju i to Toyote BB ili u SAD-u Sciona Xb (samo je prednji kraj prilično promenjen). Evo nekoliko podataka i za ovaj model dužine 3951 mm i međuosovinskog rastojanja od 2499 mm. I u ovaj model Great Wall ugrađuje 3 motora, a kao i kod Florid-a najjači je onaj od 1498 kubika i 74Kw/100KS. Auto je registrovan za 5 osoba i budući da je veći od Florid-a i kockastog oblika, veći mu je i prtljažnik pa volumen istog iznosi okruglih 600 litara. Težina, zavisno od verzije, iznosi od 1125 do 1155kg. I za kraj i model s imenom Cowry (četvrta slika). Radi se o MPV automobilu (prvom u proizvodnom programu Great Wall-a), koga pokreće 2,0 litarski motor. Inače, Cowry je minivan sa 5 vrata i mesta za 7 osoba.
Dongfeng, jedan od najvećih proizvođača vozila u Kini, na salonu u Šangaju izlaže svoj prvi samostalno razvijen model JingYi. Tako se bar kaže u fabričkom saopštenju. Ipak ta tvrdnja se bar delimično može dovesti u pitanje ako se zna da je u razvoju ovog MPV automobila sarađivala evropska kompanija EDAG kao i to da ga pokreće Mitsubishi-jev 1,8 litarski motor a ne neki agregat iz sopstvenog razvoja. Još je veći problem izgled. Umesto da ponude svoj ("samostalno razvijen") dizajn, Dongfeng je prednji i zadnji kraj JingYi modela "pozajmio" od Mitsubishi-ja Grandis a bočni deo (tačnije vrata) od aktuelnog Renault Scenica ! Kako bilo ovaj dizajnerski hibrid čak i dobro izgleda za ovu klasu vozila. JingYi je inače minivan sa 5 sedišta za koga fabrika tvrdi da ima dovoljno mesta za glave i noge putnika. Dugačak je 4320 mm, širok 1800 mm, visok 1644 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2685 mm. Auto kreće u prodaju krajem ove godine a u serijskoj opremi, prema navodima fabrike, biće i frontalni vazdušni jastuci i disk kočnice na sva četiri točka.
Jianghuai, koji je jedan od najvećih kineskih proizvođača komercijalnih vozila, na salonu automobila u Šangaju predstavlja svoj prvi putnički auto. Model je razvijen pod kodnom oznakom C926 a odluka o početku projekta je doneta tek 26. septembra 2006. godine. Ovo pominjemo zbog ilustracije koliko malo vremena je ustvari Kinezima bilo potrebno za razvoj ovog automobila. Ipak da bi uštedeli na vremenu, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C926 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj podseća na aktuelni Mercedes E klase (svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora će obuhvatati 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja : od 2,0 i 2,4 litra zapremine. Auto kreće u prodaju u julu kada će dobiti i pravo ime.
Na salonu u Šangaju kompanija Byd Auto izlaže dva nova modela. O jednom od njih, modelu F3-R smo već pisali pre neki dan a sada malo o većem F6. Ovaj model je inače kao koncept predstavljen još pre nekoliko godina tako da je ovo njegovo pojavljivanje u Šangaju ustvari premijera njegove serijske varijante, koja će se uskoro naći u prodaji. F6 je dugačak 4850, širok 1822 a visok 1465 mm. Ovu luksuznu limuzinu (tako je reklamira sam proizvođač) pokreće 2,0 litarski motor (iz sopstvenog razvoja) uparen sa manuelnim menjačem (ne pominje se broj brzina) kao i Mitsubishi-jev 2,4 MIVEC litarski agregat. U serijskoj opremi se nalaze ABS, EBD, elektro paket, elektro-pomična sedišta itd.
Prošle godine je Citroen počeo sa prodajom modela C4 u obliku klasične troprostorne limuzine sa 4 vrata na velikom kineskom tržištu a sada će se taj model naći i na tržištu Južne Amerike. Proizvodnja u argentinskom gradu Palomar je upravo započela a prodaja počinje tokom jula meseca. Inače, ova treća varijanta modela C4 u Južnoj Americi će nositi ime C4 sedan dok je u Kini komercijalizovan kao C-Triomphe. Od juna prošle godine u Kini je dosad prodato preko 30.000 komada ovog modela. Kako se navodi, C4 sedan je odgovor na očekivanja kupaca sa različitih tržišta Južne Amerike, pre svega zbog produženih linija klasičnog limuzinskog oblika karoserije. U Citroenu očekuju i da ojača poziciju marke na argentinskom tržištu gde je prošle godine zabeležen porast prodaje Citroena za 30 odsto. U odnosu na hatchback varijantu C4, ova sedan verzija, osim duže karoserije, ima i produženo međuosovinsko rastojanje, koje je sada 2700 mm. Dužina je 4802 mm, širina 1773 mm a visina 1512 mm. Naravno i prtljažnik je veći a zapremina mu iznosi 513 litara. Običan hatchback model ima 4,26 metra dužine i zapreminu prtljažnika od 320 litara. Nema nikakvih nagoveštaja da bi C4 sedan mogao da se nađe i u Evropi.
Mercedes je ponudio posebnu ediciju svog CLK modela (i u coupe i u kabrio verziji) pod nazivom Sport Edition. Za atraktivniji spoljašnji izgled brinu se 18-inčne felne originalnog dizajna, AMG elementi eksterijera i bi-xenon prednja svetla. U unutrašnjosti je posebnost ove serije naglašena AMG-ovim sportskim upravljačem i aluminijumskim sportskim pedalama. Sport Edition serija je inače skuplja od običnog CLK za 3332 evra. Kao što smo rekli AMG elementi se brinu za dinamičniju pojavu a obuhvataju novi prednji branik sa spojlerom i povećim otvorima za vazduh a tu su i "suknjice" sa strane, spojler na poklopcu prtljažnika i hromirani završetak izduvne cevi. Pomenute 18-inče felne su sa gumama dimenzija 225/40 R 18 napred i 255/35 R 128 nazad. Menjač je automatski 7G-Tronic sa 7 stepeni prenosa.
Ovaj ručno izrađen roadster u retro look-u je plod rada švedske kompanije Leopard (ali se proizvodi u Poljskoj) a ima masu od samo 1150 kg i motor sa 405 konja. Sa ovakvim podacima ne čudi ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Motor je 6,0 litarski (otuda i ime automobila), V8 konfiguracije sa 542Nm obrtnog momenta poreklom iz Chevrolet Corvette. Menjač je naravno manuelni, sa 6 stepeni prenosa. Zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji, masa je pomenutih 1150 kg pa potrošnja po navodima proizvođača iznosi samo 10 litara. Unutrašnjost je u koži, uključujući i volan marke Momo. Leopard je postavljen na 16 inčne točkove (napred) a pozadi od 17 inča (gume 225/40 ZR 16 napred i 255/45 ZR 17 nazad). Cena u ovog dvoseda u Nemačkoj iznosi 127.000 evra.