home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mitsubishi Motors Corporation je danas saopštio da će na salonu automobila u Parizu Le Mondial de l'Automobile 2008 (održaće se od 2. do 19. oktobra ove godine) održati svetsku premijeru nove hatchback varijante modela Lancer, koji će dobiti dodatak Sportback u svom imenu (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi isti naziv za model A3 u verziji sa petora vrata). Izgled novog Lancera Sportback ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem salonu u Ženevi promovisao studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.

Zanimljivo da je Lancer Sportback za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm naspam 4570 mm), širok je 176 cm, visok 152 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 394 litra (su osnovnoj konfiguraciji).

Ponuda motora će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 109 i 143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja i 310Nm obrtnog momenta (ovaj potonji troši u proseku 6,2 litra goriva na 100 km). Kasnije će se pojaviti i sportski Lancer Sportback Ralliart (na trećoj slici), koga će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac, koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon će naravno biti na sva četiri točka). Inače, prodaja Lancera Sportback na evropskom tržištu startuje na jesen ove godine, dok cene za sada nisu objavljene.





Peugeot 207 Cielo

11 Jun 2008 - 00:45 Noviteti Link

Kupci Peugeota 207 u Velikoj Britaniji od sada mogu da izaberu još jednu verziju ovog uspešnog modela. Radi se o verziji Cielo, koji se bazira na Peugeotu 207 Sport, a pokreće je 1,4 litarski benzinac u verzijama sa 75 i 95KS. Zavisno od izabranog motora, 207-ica Cielo postiže 170, odnosno 185 km/h, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 15,7 odnosno 12,8 sekundi. Modeli Cielo u standardnoj opremi imaju panoramski stakleni krov, metalik boju, aluminijumske felne, svetla za maglu, Bluetooth i cruise control sa limiterom brzine. U ponudi su verzije sa troja i petora vrata, a cene u Velikoj Britaniji počinju od 11.995 funti (14.970 evra).



Na samom zalasku karijere u dosadašnjem obliku, aktuelna Ford Fiesta ST je doživela još jedno, po svoj prilici svoje poslednje specijalno izdanje. Radi se o modelu Fiesta ST500, koji će u skladu sa svojim imenom biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 500 primeraka.

Pored već poznatog 2,0 litarskog četvorocilindričnog motora sa 110kW/150KS, spuštenog i tvrđe podešenog sportskog ogibljenja i sportskog menjača, Fiesta ST500 se odlikuje i Panther crnom bojom karoserije, dekorativnim šarama na haubi (u obliku slova U, kao znak sećanja na Ford Escort RS2000 iz osamdesetih godina prošlog veka), crnim 11-krakim aluminijumskim točkovima od 17 inča, kočionim kleštima crvene boje, dok je unjutrašnjost bogatija za Spony audio sistem i grejana kožna sedišta.

Inače, cena za Fiestu ST500 u Velikoj Britaniji iznosi 15.000 funti(18.940 evra).



Hertz Corvette ZHZ

11 Jun 2008 - 00:38 Noviteti Link

Nova specijalna Hertz Corvette ZHZ je nastala kao plod saradnje General Motorsa i rent a car korporacije Hertz, a biće proizvedena u limitiranoj seriji od samo 500 komada. Svi primerci će kao deo Hertz Fun Collection flote moći da se rentiraju na 24 aerodroma u najvećim gradovima SAD-a. Inače, Hertz Corvette ZHZ pokreće 6,2 litarski V8 agregat sa 436KS, uparen sa automatskom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Vizuelno se ova Corvetta od ostalih modela razlikuje po jedinstvenoj žutoj boji sa crnom trakom na haubi i krovu, novim sedmokrakim točkovima (napred od 18, a pozadi od 19 inča), zadnjem spojleru u boji karoserije, a tu su i posebne patosnice, ZHZ i Hertz oznake, kao i GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja.



Fiat Grande Punto MY2008

10 Jun 2008 - 01:12 Noviteti Link

Nakon skoro tri godine i prodatih preko 850.000 primeraka (od toga pola u Italiji), Fiatovi dileri u Italiji će 14. i 15. juna (za vreme dana otvorenih vrata) javnosti prikazati doteranu verziju popularnog Grande Punta, modelske godine 2008 (Model Year 2008). Posle promocije potpuno nove Ford Fieste i Seat Ibize, kao i činjenice da se krajem ove ili početkom naredne godine očekuje pojavljivanje mnogobrojnih konkurentskih modela u njegovom B segmentu tržišta (Volkswagen Polo, Citroen C3, restilizovani Renault Clio III), Grande Punto MY2008 dolazi u pravom trenutku. Uz par sitnijih estetskih izmena na spoljašnjosti (vidljivih pre svega na modelima SportLine porodice), Grande Punto MY2008 najviše novina u stvari donosi u pogledu bogatstva standardne opreme (recimo, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti sa Hill Holder i ASR sistemima je sada serijski u svim verzijama), novih boja (Idealist Blue, Vigorous Brown, Captivating Red i Confident Yellow), kao i u paleti raspoloživih verzija. Naime, da bi kupcima olakšali izbor, u Fiatu su paletu modela Grande Punta MY2008 jednostavno podelili u dve porodice: prva je "ConfortLife" i obuhvata Dynamic i Emotion verzije (namenjenih onima koji prednost daju komforu, stilu i praktičnosti), dok je druga porodica nazvana "SportLine", okrenuta kupcima sa sportskijim temperamentom (u ovoj porodici su verzije Sport i potpuno nova Fun). Paletu upotpunjuje i verzija Active, a kao i do sada, u ponudi su varijante sa troja i petora vrata. Grande Punto sa Sport i Fun paketima su prilagođeni pre svega mlađim kupcima, koji žele da atraktivnijim elementima personalizuju svoj automobil. Takvi kupci mogu da dobiju originalne dekorativne šare za karoseriju, hromirane detalje (kvake, retrovizori, lajsna na poklopcu prtljažnika), nove aluminijumske točkove od 16 i 17 inča... I unutrašnjost je pretrpela brojne modifikacije, i to pre svega u pogledu kvalitetnijih materijala, novih tkanina za sedišta, unapređenog Fiatovog Blue&Me sistema i doteranog panela sa instrumetima sa hromiranim prstenovima. Inače, pomenuti Grande Punto Fun se nudi sa pet različitih motora: benzinci su 1.2L (65KS), 1.4 (77KS), 1.4 Turbo T-Jet (120KS), a dizelaši 1.3 Multijet sa 75 i 90KS. Sem toga, Punto Fun svojim putnicima pruža maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, za šta se pored pomenutih sistema ESP, Hill Holder i ASR, brine i set vazdušnih jastuka (prednji, bočni i prozorski vazdušni jastuci).


 



Kao što je poznato, Cadillac je na Detroitskom salonu automobila u januaru ove godine i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V. Tada je objavljeno da ovaj konkurent BMW-a M5 ima 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom čija snaga iznosi oko 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su iz GM-a konačno stigle i definitivne, zvanične cifre o snazi i performansama ovog modela. Konkretnije, pomenuti V8 agregat u Cadillacu CTS-V razvija 425kW/556KS pri 6100 o/min. i 747Nm pri 3800 o/min. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,9 sekunde, a ovde i podatak da je CTS-V prešao stazu Nirburgring u vremenu 7:59.32.

Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm.

 



Više o obnovljenom Porscheu 911 možete pročitati OVDE



Nakon što je prošle godine Bentley blago restilizovao Continental GT Coupe i promovisao njegovu snažniju GT Speed varijantu (najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h), iste promene je sada doživela i njegova limuzinska verzija – Continental Flying Spur. Tako se obnovljeni Continental Flying Spur od dosadašnje verzije razlikuje po uspravnijem grilu hladnjaka, modifikovanim otvorima za vazduh u prednjem braniku, hromiranim prstenovima oko prednjih svetala, doteranom zadnjem braniku i hromiranim okvirima zadnjih svetala. Uz tri nove boje za karoseriju (u ponudi su i dvobojne kombinacije), pojačani kočioni sistem, unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i novi dizajn točkova od 19 inča, to je u principu to. Veća novost je novi Continetal Flying Spur Speed, koji je sa svojim 6.0 litarskim W12 motorom od svih 449kW/610KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta pri samo 1750 o/min., postao najsnažnija limuzina u istoriji ove britanske marke (standardni model inače ima 412kW/560KS i 650Nm). Drugim rečima, potentniji Flying Spur Speed je namenjan kupcima, kojima su i pored limuzinske karoserije (dužine 5290 mm) važne i visoke performanse i agilnost u vožnji (pored snažnijeg motora, tu je i sportski podešeno i za 10 mm spušteno ogibljenje). Maksimalna brzina inače iznosi 200 milja na sat (322 km/h), dok ubrzanje do 100 km/h) traje samo 4,8 sekundi. (standardni Flying Spur može do 312 km/h, a do 100 km/h mu treba 5,2 sekunde). Pri svemu ovome treba imati na umu da je težina automobila 2475 kg, pa ne iznenađuje ni kombinovana potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 16,6 litara na 100 km (u gradu raste na 25,3 litre), dok je emisija CO2 396 grama po kilometru. Spoljašnost Continentala Flying Spur Speed se u odnosu na standardni Continental Flying Spur razlikuje po nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, tamnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima i 20-inčnim točkovima (sa Pirelli P-Zero gumama 275/35x20), dok je unutrašnjost dobila novi trokraki kožni volan i još bogatiju standardnu i opcionu opremu (Bentley Premium Audio System, iPod/ MP3/USB, bezbrojne mogućnosti individualizacije...). Pogon je naravno na sva četiri točka, a menjač je ZF-ov šetostepeni automatik. Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice, a tu je i ACC adaptivni cruise control.



Volkswagen je proširio svoju paletu modelom Passat 1.4 TSI sa sedmostepenim DSG  menjačem. Ovaj Passat pokreće 1.4 TSI benzinac sa 90kW/122KS i 250Nm obrtnog momenta, koji zahvaljujući pomenutoj DSG transmisiji po fabričkim podacima prosečno troši 6,4 litra goriva na 100 km (Variant 6,5 litara), dok mu maksimalna brzina iznosi 201 km/h (Variant 198 km/h). Ovakav Passat u limuzinskoj verziji u Nemačkoj staje od 26.675 evra, dok cene za Variant počinju od 27.825 evra. 



Više o Opel Insigniji možete pročitati OVDE



Cadillacov XLR je poznat još od 2003. godine i njegovo doterivanje za novu prodajnu sezonu 2009. je i te kako dobrodošlo. Doduše, promene nisu tako velike i obuhvataju pre svega blago doterani izgled spoljašnjosti i unutrašnjosti, bogatiju standardnu opremu i širi spisak opcija. Tako je ovaj roadster sa tvrdim sklopivim krovom dobio nešto agresivniji izgled prednjeg kraja (inspiracija je nađena u Cadillacu CTS), odnosno modifikovani branik sa integrisanim svetlima za maglu, doteranu masku i haubu motora, a ostatak promena čine novi otvori za vazduh u prednjim krilima, hromirani završeci izduvnih cevi, jedinstveni točkovi od 18 inča i bogatije opremljena unutrašnjost (alkantara, koža plus doterana instrument tabla). Na spisku opreme se nalaze i Cadillacov Magnetic Ride Control sistem kontrole ogibljenja, ulazak u vozilo bez ključa i start motora na dugme, DVD navigacija, grejanje i hlađenje sedišta, grejanje upravljača, head-up display (sistem projektuje najvažnije informacije na vetrobran), adaptivna prednja svetla i adaptivni cruise control. XLR za 2009. godinu će biti dostupan samo u verzijama XLR Platinium i XLR-V. Prvi je opremljen 4,6 litarskim Northstar V8 motorom od 239kW/320KS (do 96 km/h mu treba 5,8 sekundi, može do maksimalnih 250 km/h), dok sportski XLR-V ima ugrađen 4,4 litarski V8 agregat, koji raspolaže sa 330kW/443KS (do 96 km/h ubrzava za 4,6 ssekundi). Inače, prodaja osveženog Cadillaca XLR i XLR-V u SAD-u startuje tokom ovog leta.



Kao što je bilo i najavljeno, posle promocije obnovljenog Mercedea G klase u standardnim verzijama, na red za doterivanje došla je i najsnažnija verzija G55 AMG (nudi se samo u Station Wagon karoseriji sa petora vrata).

Ipak, kao i kod običnih varijanti G klase, ni G55 AMG nije doživeo neke epohalne estetske promene. Tako su najočiglednije vizuelne promene na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne i drugačiji AMG petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama dimenzija 275/55 R 19).

S druge strane, ni 5,5 litarski V8 motor nije pretrpeo veće izmene; tek novom elektronskom kontrolnom jedinicom snaga je porasla sa 368W/500KS na 373kW/507KS, dok je maksimalni obrtni moment ostao na 700Nm. I performanse su ostale na nivou stare verzije, što znači da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5,5 sekundi i da je najveća brzina elektronski ograničena na 210 km/h.

Novost su i unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i Hill Start Assist sistem. I G55 AMG će se opremati Mercedesovim najnovijim Command APS infotainment sistemom (HDD navigacija, 6,5 inčni kolor ekran, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljanje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača.

Prodaja doteranog Mercedesa G55 AMG u Zapadnoj Evropi počinje u septembru i to po ceni od 121.618 evra.



Posle serije špijunskih slika obnovljenog Porschea 911 (koga su lovci na automobilske novitete nedavno uspeli da uhvate tokom fabričkih testiranja), od danas su dostupne i prve zvanične fotografije ove  redizajnirane verzije najpoznatijeg modela nemačke fabrike. Kao što se videlo i na pomenutim špijunskim slikama, dizajnerske promene na restilizovanoj 911-ici (sada nazvana Porsche 911 Phase 2) i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK. Što se performansi tiče, 911 Carrera sa PDK menjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekunde (0,2 sekunde bolje od modela sa šestostepenim manuelnim menjačem), postiže najveću brzinu od 289 km/h, dok snažniji 911 Carrera S može do 302 km/h (sa PDK menjačem mu do stotke treba 4,3 sekunde). Redizajn podrzumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Cene? U Nemačkoj počinju od 69.600 evra za Carreru Coupe i 78.000 evra za Carreru Cabrio, dok Carrera S Coupe staje 78.000 evra, a za Carreru S Cabrio treba izdvojiti 88.000 evra.



Lancia je objavila nove fotografije i cene za potpuno novu Deltu, čija zvanična svetska prezentacija je inače održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept vozila Lancia Delta HPE, koji je ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. na salonu u Parizu. To u praksi znači elegantan izgled sa dimaničnim prednjim krajem (gde se posebno ističe karakterističan Lancijin gril), visokom bočnom linijom i zanimljivo rešenim zadnjim stubom (za dizajn je inače bio zadužen Lancia Style Centre). I serijska verzija je dugačka 450 cm, široka 180 cm i visoka 150 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo i ima prtljažnik zapremine 380 litara u osnovnoj konfiguraciji). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 88kW/120 i 110kW/150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 88kW/120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 121kW/165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 140kW/190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 147kW/200 konja (svi motori inače zadovoljavaju Euro 5 standard). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu, više elegancije i prestiža u odnosu na Fiat Bravo. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, Bluetooth, USB, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Potencijalni kupci će takođe moći da dodatno individualizuju svoju Deltu, budući da će, između ostalog, na raspolaganju imati tri paketa opreme, 4 tipa tkanina za sedišta, 3 boje interijera, 4 tipa aluminijumskih točkova, 12 dvobojnih kombinacija boja za karoseriju itd itd. Zavisno od paketa opreme (Argento, Oro i Platino) i izabranog motora, nova Delta u Italiji ima cenu u rasponu od 21.500 evra (1.4 T-JET verzija sa 88kW/120KS i Argento opremom) pa do 30.700 evra (1.9 Twinturbo Multijet sa 140kW/190KS i Platino opremom).

Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda.

VIDEO I: Lancia Delta

VIDEO II : Lancia Delta



Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je motor sa 505kW/678KS i 780Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom sekvencijalnom transmisijom). To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h je potrebno 9,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi preko 350 km/h. Promena ima i u izgledu, odnosno tu su veći prednji spojler, novo zadnje krilo i dodatni otvori za vazduh za zadnje kočnice. U paketu su još i ABS, traction control, Brembo kočioni sistem sa diskovima od 380x34 mm napred i 380x34 mm pozadi, APP točkovi od 19 inča napred i 20 inča nazad (sa Pirelli PZero gumama 255/35/19 napred i 335/30/20 nazad) i Toora trkačka kožna sedišta. Težina automobila iznosi 1210 kg (raspored je 47% napred, a 53% nazad), što znači da je odnos težina/snaga 2,4kg po kW. Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti dostupna u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.