Pre samo nekoliko dana objavili smo par špijunskih slika novog Peugeota 308 bez ikakve maske a danas su se konačno pojavile i prve zvanične slike toliko očekivanog naslednika već prilično umorne 307-ice. Ovo jesu zvanične slike ali su stigle iz nezvaničnog izvora. Naime, po ko zna koji put slike su opet procurele na internet bez odobrenja same fabrike tako da u ovom trenutku, sem slika, nema nikakvih zvaničnih informacija. Valjda će ih ove slike naterati da pre vremena objave i potpuno press saopštenje. Da podsetimo, premijera 308-ice je bila zakazana tek za septembar na salonu autombila u Frankfurtu a prodaja za kraj godine. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna i nema jer nova 308-ica predstavlja mešavinu stilova 207-ice i odlazećeg 307 odnosno više liči na ugojenu 207-icu ili kako je neko lepo primetio na "atletu u tesno skrojenom odelu". Sličnost sa modelom 207 se nastavlja i u unutrašnjosti gde su dizajneri upotrebili neke poznate dizajnerske elemente 207-ice ali dovoljno vešto promenjene da u 308-ici izgledaju različito. Nezvanično se čuje da je dužina povećana za 70 mm, na ukupno 4280 mm, širina na ukupno 1800 mm (plus 54 mm) dok je visina malo smanjena ali se ne zna na koliko (307-ica ima visinu od 1514 mm). Međuosovinsko rastojanje 308-ice bi trebalo da ostane isto kao i kod 307, dakle 2610 mm. Pošto nema zvaničnih informacija o novom 308, ponavljamo deo onoga što smo napisali pre nekoliko dana. Dakle, prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Navodno je u pripremi i MPV model nazvan 3008. Očekuje se da će buduća verzija sa 3 vrata imati daleko atraktivniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati 1,6 litarski benzinac sa 120KS kao i 1,6 litarski turbo u dve verzije : sa 150 i 175 konja. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS kao i sportska RC varijanta sa 2,0 litarskim turbo motorom od 220KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva. Za sada, to je to a više kada se oglasi i sam Peugeot.
UPDATE : Peugeot je 5. juna objavio i kratko zvanično saopštenje za javnost u kome se bukvalno kaže samo ovo : "Prodaja Peugeota 308 hatchback će u Evropi krenuti početkom jeseni. Model 308 zamenjuje 307 hatchback, koji je sa preko 3 miliona prodatih primeraka širom sveta bio važan automobil u gami Peugeota. 308-ica će se proizvoditi u Sošou i Miluzu a u ponudi će biti varijante sa 3 i 5 vrata. Takođe, 308 će biti veoma prijateljski prema životnoj sredini ". I to je to ! Nikakvih podataka o motorima i ostaloj mehanici, dimenzijama, opremi, ceni čak ni kada i gde će uopšte biti zvanična promocija !! U press saopštenju od 5. juna se nalaze i ove zvanične slike, koje smo objavili još pre skoro dve nedelje.
Dobro, ne radi se baš o potpuno novom Picantu ali su promene ipak dovoljno velike da se kaže da je auto doživeo veoma ozbiljan redizajn i to posle tri i po godine provedene na tržištu. Za to vreme je samo u Evropi prodato 250.000 primeraka ovog malog Korejca a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju što naravno neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna a naročito će situacija biti zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Toga su svesni i u Kia-ji pa je premijera obnovljenog Picanta zakazana već za salon automobila u Barseloni, koji počinje 7. juna. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Ceed a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (verovatno samo u skupljim verzijama) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto odnosno 2370 mm. U prvim informacijama ne pominje se eventualno povećanje zapremine prtljažnika, koja je dosad iznosila skromnih 157 litara Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na prvi pogled i ne vide a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 61 odnosno 65KS kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Cene za sada nisu poznate mada neki auto portali iz zapadne Evrope najavljuju da će cena biti za oko 500 evra viša u odnosu na odlazeći model.
Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.
Špijunske slike novog Peugeota 207 u karavan verziji se već nekoliko meseci vrte po internetu a sada su se konačno pojavile i prve zvanične slike ovog modela. Ipak, fotografije iako zvanične, nisu stigle iz Peugeota nego su opet "procurele" pre vremena i bez volje francuske fabrike. Kako se čuje, premijera će biti već 7. juna na salonu automobila u Barseloni a prodaja počinje na leto po, zasad, nepoznatoj ceni. Novi 207 karavan će se poput starijeg brata, modela 307, nuditi u dve varijante; kao Break sa limenim krovom i kao varijanta SW sa staklenim panoramskim krovom. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o izgledu zadnjeg dela su totalno suprostavljena. Jednima smetaju neobična i prevelika zadnja svetla, drugima se ne sviđa oblik i rešenje C stuba dok neki pozdravljaju hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Videćemo kako će ga prihvatiti kupci. Inače, koncept 207 Outdoor je dugačak 4156 mm, širok 1748 a visok 1555 mm a serijska verzija u pogledu dimenzija ne bi trebalo mnogo da odstupa. Ako tako i bude, karavan će biti za 126 mm duži od aktuelne hatchback verzije ali će zadržati isto međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2,540 mm dok će zapremina prtljažnika biti oko 400 litara (kod prethodnika 206 SW iznosi 313 litara). U 207 SW će se ugrađivati benzinski motori od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelaši 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF (sa filterom čađi) od 110 konja.
Skoro četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci !), VW nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi, snažan, brz i ekskluzivan Golf GTI Pirelli ima promociju ovih dana u Austriji, na tjuning okupljanju Worthersee 2007. gde su proteklih dana premijerno promovisani i Audi TT Clubsport Quattro i Golf GTI W12 sa 650 konja. Očigledno VW zna kako da iskoristi prisustvo nekoliko desetina hiljada zagriženih ljubitelja Golfa GTI, koliko će ih posetiti ovaj događaj. Uostalom bolje mesto za prezentaciju još jedne verzije Golfa GTI teško da bi moglo da se nađe. Golf GTI Pirelli bazira se na Golfu GTI Edition 30 pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h dok ubrzanje do stotke traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi uz potrošnju od samo 7,9 litara). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom i suknjicama sa strane u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. Tu su, pre svega, gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove u titanium look-u. Naravno tu je i Pirelli logo na zadnjim vratima. I to je to. Bar spolja. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. Volkswagen najavljuje početak prodaje Golfa GTI Pirelli za septembar ove godine a nudiće se u 4 boje karoserije : žutoj, srebrnoj, crnoj i plavoj.
Još jedan novi sportski coupe ali ovoga puta iz Meksika ! Model na slikama se zove Mastretta MXT a razvijen je u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju). MXT će zvanično biti promovisan u decembru ove godine na međunarodnom meksičkom Auto Show-u dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine (cena još nije poznata mada se nezvanično pominje cifra od 55.000 dolara). Ekskluzivnost je zagrantovana produkcijom od samo 150 primeraka godišnje. Mastretta MXT ima aluminijumsku šasiju a centralno smešten 4-cilindrični motor je zapremine 2,3 litra i razvija tačno 200KS, koje isporučuje na zadnje točkove. Brojke, koje se tiču performansi možda nisu impresivne ali izgledaju ovako : ubrzanje do 100 km/h za 6 do 7 sekundi a maksimalna brzina ovog sporttiste, teškog samo 1000 kg, iznosi 230 km/h.
Odmah posle prvih slika nove Opel Agile stižu i zvanične fotografije njenog brata blizanca iz Suzukija, koji nosi ime Splash. I ime i izgled ovog novog modela su preuzeti sa koncepta Splash, koji je Suzuki izložio prošle godine na salonu u Parizu. Splash ima praktično iste dimenzije kao i nova Agila. Dakle, dugačak je 3740, širok 1680 a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1100 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Prodaja počinje posle septembarskog salona automobila u Frankfurtu gde će Splash, kao i Agila, imati svetsku premijeru. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.
Nekoliko meseci pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13.– 23. septembar), Opel je danas objavio prve, tzv. teaser slike nove generacije svog najmanjeg modela Agila za 2008. godinu. Kao što vidite ni malo se ne razlikuju od one, koju smo objavili još pre nekoliko meseci. Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije nove Agile su uglavnom narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (aktuelna Agila 3535/1620/1695 mm). Dakle, nova je duža, šira ali i niža. Za razliku od sadašnje Agile, koja nije ništa drugo do Suzuki Wagon R+ samo sa amblemom Opela, spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Ipak, i ovaj dizajn je samo varijacija na temu Suzukijevog koncepta Splash, predstavljenog prošle godine, koji će biti osnova i za novi model Suzukijevog Wagona R+. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini, imati dovoljno mesta na komfornim sedištima. Držimo ih za reč ! U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija za sedenje brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 1100 litara, koji je na raspolaganju kada se obore zadnja sedišta. Naravno pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Buduću Agilu pokretaće tri motora, dva benzinca i jedan dizelaš. Benzinci su zapremine 1,0 i 1,2 litra a razvijaju 48kW/65 odnosno 63kW/86KS dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta. Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prema prvim najavama prodaja nove Agile počinje odmah posle frankfurtskog salona ove godine kada će biti poznata i cena.
Volvo je pre nekoliko dana objavio da njihova najluksuznija limuzina, model S80, dobija dva nova motora i AWD integralni pogon. Najveći novitet je ugradnja benzinskog 6-cilindričnog turbo agregata (gotovo u celosti izrađenom od aluminijuma) i fabričke oznake T6, koji iz zapremine 3,0 litra izvlači 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta. Pomenuti maksimalni moment dostupan je već pri veoma niskih 1500 obrt./min. Performanse su u skladu sa snagom pa Volvo S80 T6 postiže maksimalnih 240 km/h dok ubrzanje do stotke iznosi 7,2 sekunde. Uz novi motor ide i AWD (All Wheel Drive) pogon na sva četiri točka, koji će se moći dobiti i u kombinaciji sa novim 5-cilindričnim, D5 turbo-dizel motorom snage 136kW/185KS i takođe 400Nm. Nova, dopunjena paleta motora kao i integralni pogon, trebali bi da učine S80 daleko konkurentnijim nemačkim modelima ove klase i da naravno poboljšaju prodaju ovog automobila.
Za marku Perodua verovatno nikad niste ni čuli a radi se o malezijskom proizvođaču i partneru japanskog Daihatsua. Svi modeli u paleti Perodua se baziraju na automobilima japanske marke pa se recimo Daihatsu Sirion u Maleziji proizvodi kao Perodua Myvi. I novi model Perodua Viva, koji je upravo predstavljen, nije ništa drugo do aktuelni Daihatsu Cuore sa malo promenjenim izgledom (nova maska, branici, svetla, hauba) i značkom malezijske kompanije. Perodua naglašava da ja Viva kompaktan, pristupačan i kvalitetno izrađen auto sa prostranom kabinom. Koliko je prostran vidi se već iz podataka o veličini prtljažnika čija zapremina iznosi jedva 149 litara (sa oborenom klupom 449 litara). Zanimljiv je takođe podatak da se vrata otvaraju pod uglom od 90 stepeni (!) što znatno olakšava ulazak putnika u automobil. U Vivu se ugrađuju 3 motora (svi sa 3 cilindra i 12 ventila) zapremine 660, 850 i 1000 kubika. Motor od 660 kubika razvija 47KS pri visokih 7200 obrt./min. i 58Nm obrtnog momenta pri 4400 obrt./min. Nešto veći agregat od 850 ccm ima 52KS i 76Nm dok motor od 1,0 litra raspolaže sa 60KS i 90Nm. Sve verzije se serijski opremaju sa ručnim 5-stepenim menjačem, jedino se kod najvećeg motora od 1000 ccm može doplatiti i za 4-stepeni automatik. Ovaj poslednji ima i ABS kočnice i 2 vazdušna jastuka. Zanimljiva je i veličina točkova. Naime modeli sa 660 i 850 ccm imaju točkove od 12 (!) inča dok se verzija sa najjačim agregatom hvali 13-inčnim felnama. Garancija iznosi 3 godine a Perodua planira prodaju od 6500 komada Vive mesečno
Fordovi dileri u Nemačkoj će od 12. maja konačno početi sa prodajom dugo najavljivanog i od strane kupaca željno očekivanog Focusa u CC (Coupe-Cabriolet) varijanti odnosno u verziji sa sklopivim metalnim krovom. Focus CC je naime kao koncept sa imenom Vignale predstavljen još na salonu automobila u Parizu 2004. godine dok je njegova serijska verzija promovisana na prošlogodišnjem sajmu u Ženevi. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da Focus CC dolazi tačno na vreme pred početak letnje sezone. Da bi nadoknadio zaostatak za rivalima poput Opel Astre TT, Renault Megane-a CC, VW Eos-a ili Peugeota 307 CC, Focus CC, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolaže i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za unutrašnjost se kratko može reći da je komforna i dovoljno prostrana za 4 odrasla putnika. Zamerka se može uputiti samo izgledu interijera jer je isti kao i u hatchback verziji mada su u Fordu pokušali da novim bojama presvlaka i nekih detalja malo ožive unutrašnjost. Kvalitet završne obrade i upotrebljenih materijala kao i ergonomija, na nivou su standardnih verzija. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, dimenzije ovog Focusa izgledaju ovako : dužina 4509, širina 1834, visina 1448 dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS (postiže 182 km/h i ubrzava do 100 km/h za 13,6 sekundi) dok snažniji dvolitarski razvija 145KS (postiže 209 km/h i ubrzanje do stotke za 10,3 sekunde). Paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS (maksimalna brzina 204 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde i prosečna potrošnja od 5,9 litara na 100 km). Dizelaš ima manuelni menjač sa 6 brzina dok se benzinci standardno opremaju 5-stepenim ručnim menjačem samo je kod jačeg 2,0 litarskog agregata moguće doplatiti za automatsku transmisiju. Auto će se proizvoditi u pogonima Pininfarine u Torinu i to u tiražu od oko 20.000 automobila godišnje. Cene u Nemačkoj počinju od 23.575 evra, koliko košta verzija sa najmanjim benzincem od 1,6 litra i osnovnim Trend paketom opreme. Kod nas će se verovatno pojaviti tek kada ovo leto već bude prošlo...
Ne radi o nekim velikim i drastičnim promenama da bi moglo da se kaže da se radi o novoj R klasi ali u Mercedesu veruju da će malo doterana spoljašnjost, dva nova benzinska motora, ponuda varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini (do sada se R klasa nudila samo sa integralnim 4Matic pogonom) kao i uvođenje u program verzija sa 5 i 7 sedišta, konačno pomoći R klasi da zauzme poziciju na tržištu, koju su ljudi iz Mercedesa i planirali. Dosad je naime prodaja R klase bila daleko ispod svih očekivanja. Možda su najveća novost ustvari dva nova benzinska motora. U ponudu su ubačeni V6 agregat sa 170kW/231KS, koji će pokretati model R280 i V8 mašina zapremine 5,5 litara sa 285kW/388KS i 530Nm, namenjen modelu R500 4Matic. Pomenuli smo na početku da se uvode i verzije sa pogonom pozadi a sve da bi se smanjila cena najjeftinijih modela u paleti R klase i time poboljšala prodaja. Mogućnost pogona na zadnjoj osovini imaće benzinci R280 i R350 kao i dizelaš R280CDI. Na spoljašnjosti nema velikih promena ali se ipak ističu doterani branici napred i pozadi (u AMG stilu) i nova kružna svetla za maglu. Dok će svi V6 modeli imati 18-inčne točkove, najjači R500 4Matic opremaće se felnama od 19-inča. Kao šlag na tortu dolazi i proširena paleta boja. Naime, dodate su tri nove boje i to Calcite White, Sanidine Beige i Periclase Green.
Da bi obeležio prvu godišnjicu od lansiranja sportskog Colta u varijanti Ralliart Version-R, Mitsubishi je promovisao novu specijalnu Recaro ediciju tog Colta, koji se nudi samo u Japanu. Kao što mu i ime kaže, Colt Ralliart Version-R Recaro Edition ima Recaro sportska sedišta kao standardni deo opreme i još nekoliko sportskih detalja. Naravno tu su i Version-R značke na nekoliko mesta po karoseriji ovog modela. Ostali detalji spoljašnjosti (proširenja blatobrana i pragova, novi otvori za vazduh na poklopcu motora, novi branici, zadnji krovni spojler, alu točkovi) ostali su isti kao i kod običnog Colta Ralliart Version-R. Zanimljiv detalj ove posebne edicije je vrh ručice menjača, koji je isti kao i u Mitsubishi-ju Lancer Evolution IX a u ponudi su 4 boje karoserije, uključujući tu i novu Aqua Blue plavu (interijer je uvek u crnoj boji). Motor je 1,5 litarski turbo benzinac sa 154KS. Cena za Colt Ralliart Version-R Recaro Edition u Japanu iznosi 17.000 dolara.
Universal Electric Vehicle ili U.E.V. je kalifornijska kompanija specijalizovana za dizajniranje, razvoj i proizvodnju vozila na alternativni pogon kakav je i elektro roadster Electrum Spyder. Ovaj dvosed (sa sklopivim tvrdim krovom) je prvi put predstavljen u decembru prošle godine a košta 70.000 dolara ili oko 51.000 evra. Autonomija sa jednim punjenjen nikl-cink baterija iznosi 150 milja (242 km) dok se sa litijum-jonskim baterijama može preći skoro dupla veća razdaljina. Maksimalna brzina, koju može da postigne je oko 100 milja na sat ili oko 161 km/h.
Ovo na slici jeste novi Ford I-MAX, koji će se proizvoditi na Tajvanu, iako se ovde u stvari radi o aktuelnoj Mazdi5 kojoj je samo nalepljena Fordova značka. Ovo je još jedan lep primer kloniranja automobila i primer kako se radi u velikim kompanijama (Mazda se nalazi pod Fordovom kontrolom). Ford I-MAX će se proizvoditi u Fordovoj fabrici na Tajvanu, koje je počela sa radom 1972. godine a u kojoj se proizvode i Mazdini modeli. Ford je vlasnik 70 odsto kapitala dok ostatak pripada lokalnim investitorima. U šturim vestima, koje se mogu naći na internetu, nema podataka o pogonskim agregatima ovog modela. Kako se ovde radi samo o kozmetičkim promenama (nova je maska, doterani branici, izmenjene prednje i zadnje svetlosne grupe), dimenzije su ostale nepromenjene u odnosu na Mazdu5 pa dužina ovog praktičnog porodičnog vozila iznosi 4505, širina 1755, visina 1615 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2750 mm. Ovo nije prvi put da Ford neki Mazdin MPV model na Tajvanu proizvodi pod svojim znakom. Prethodnik Mazde5, model Premacy, se na Tajvanu takođe proizvodio kao Ford i to pod nazivom MAV.