home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nissanov MPV model Note je prošao blagi kozmetički tretman kako bi spremno dočekao novu prodajnu sezonu, ali su promene ograničene na samo na par novih detalja, koji se vide tek na treći ili četvrti pogled. U stvari, najočiglednija promena na spoljašnjosti se odnosi na promenjeno mesto za antenu, koja se više ne nalazi na prednjem, već na zadnjem delu krova. Takođe, bogatija je i paleta boja za karoseriju ovog automobila, pa tako kupci imaju na raspolaganju tri boje više (dve nove nijanse sive, poznate sa modela Qashqai i tzv. Emotion Red crvenu boju, koja je već upotrebljena na Micri). Uz novi dizajn aluminjumskih točkova, to je to. Par promena ima i u unutrašnjosti. Naime, sedišta su dobila nove presvlake (nov dizajn i tkanina), upotrebljeni su kvalitetniji materijali, a veći je i izbor boja za kabinu. Od opreme vredi izdvojiti novi audio sistem sa MP3 plejerom, kao i Bluetooth konekciju sa komandama na volanu. Paleta motora ostaje neizmenjena, odnosno čine ju benzinci 1,4 16v (65kW/88KS), 1,6 16v sa 81kW/110KS i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/68KS i 63kW/86KS. Istovremeno je predstavljena i peronalizovana Life verzija, koja se odlikuje crvenom bojom karoserije, alu točkovima od 16 inča, zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i staklom na vratima prtljažnika, branicima u potpunosti u boji karoserije, svetlima za maglu i kabinom u crveno/crnoj kombinaciji boja.    





Toliko dugo očekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova zvanična svetska premijera je zakazana za salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS), a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 Avant se naravno i vizuelno razlikuje od drugog sportiste u gami Audija A6, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 Avant se standardno oprema petokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od ostale opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, dnevna svetla u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

 

 



Audi S8 za 2008.

5 Sep 2007 - 00:39 Noviteti Link

Osim obnovljenog Audija A8 za 2008. godinu, nemačka fabrika je za salon automobila u Frankfurtu (počinje sledeće nedelje) pripremila i blago osveženi sportski model S8. Kao i u slučaju modela A8, ristajling Audija S8 je toliko diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Ovaj najnoviji redizajn donosi blago doterivanje maske hladnjaka, kao i nove detalje u vidu svetala za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizora u aluminijum looku, koji su dobili novi izgled i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, kao i već standardnim elementima poput četiri završetka izduvnog sistema i inkorporiranog malog spojlera na poklopcu prtljažnika. Uz nove aluminijumske 20-inčne točkove (9J x 20, gume 265/35 R20), to je to što se tiče estetskih promena, mada se poenta modela S8 ionako skriva ispod elegantnog odela. Tu pre svega mislimo na 5,2 litarski V10 FSI motor, koji razvija 331kW/450KS i 540Nm obrtnog momenta (čijih 90 % je dostupno već od 2300 obrt./min.). V10 agregat (u paru sa 6-stepenom Tiptronic transmisijom) "tera" ovu sportsku "osmicu" do elektronski ograničenih 250 km/h, dok sprint do stotke traje samo 5,1 sekundu. Uz ovakve karakteristike, Quattro integralni pogon (40 % momenta se prebacuje na prednje, a 60 % na zadnje točkove) i težinu od 1940 kg, prosečna potrošnja od 13,4 litra i ne predstavlja neko iznenađenje. Motor se osim velikom snagom i obrtnim momentom, odlikuje i spontanim odzivom, kao i dubokim zvukom prilikom ubrzavanja. U osnovi Audi S8 pruža vozaču (i ostalim putnicima naravno) perfektnu sintezu uživanja u sportskoj, dinamičnoj vožnji i komfor na dugim putovanjima. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja (za stabilnost, agilnost i pre svega bezbednu vožnju, brine se adaptivno vazdušno ogibljenje). Audi za S8 kao opciju nudi i keramičke kočione diskove, napred prečnika 380 mm, a pozadi od 356 mm (ovi diskovi traju do 300.000 kilometara i lakši su od konvencionalnih, napravljenih od čelika). Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (sportska kožna sedišta, multifunkcionalni trokraki volan, DVD navigacioni sistem, Bose Surround audio sistem, detalji od aluminijuma ili karbon fibrera, poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene trebali bi sportskoj "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije.




Volkswagen je za salon automobila u Frankfurtu pripremio produženu, tzv. Maxi Life verziju svog modela Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4,88 metra) i po tome što ima tri reda sedišta i mesta za ukupno sedam putnika. Pri tome je ostalo i dovoljno mesta i za prtljažnik veličine 380 litara, koji obaranjem trećeg reda sedišta raste na svih 1350 litara, dok se za olakšan ulazak u vozilo brinu klizna vrata sa obe strane automobila. Za pogon su odabrani jedan benzinac (snage 75kW/105KS) i dva dizelaša sa 77kW/105KS, odnosno 103/140KS. Cene još nisu poznate, a nemačka fabrika planira i komercijalnu verziju ovog modela, koja će imati samo dva sedišta i prtljažnik zapremine čak 4200 litara.    



Ford Kuga - prve slike

4 Sep 2007 - 22:35 Noviteti Link

Evo konačno i prvih zvaničnih slika novog Fordovog kompaktnog SUV modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru naravno imati sledeće nedelje na salonu automobila u Frankfurtu. U stvari, izloženi primerak na pomenutom salonu je tek predserijska verzija, koja najavljuje konačnu varijantu ovog automobila, čija prodaja u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine. Kao dizajnerska osnova za ovaj model Fordovim dizajnerima je poslužio prošlogodišnji koncept Iosis-X, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i veliki točkovi od 19 inča), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost, koja veoma liči na rešenje Forda C-MAX). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, kao i bogatu standardnu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C1 platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Land Rover Freelander, Volvo S40 i Volvo V50. Mada Ford nije objavio neke detaljnije tehničke karakteristike, očekuje se da će se serijski model nuditi i u varijanti sa integralnim pogonom, kao i u verziji sa pogonom samo na prednjoj osovini, dok će paleta motora obuhvatati veliki broj benzinaca i dizelaša (za sada nije precizirano, koji su to agragati). Sajamski primerak Kuge na salonu u Frankfurtu imaće ugrađen 2,0 litarski TDCi dizel motor sa 100kW/136KS, uparen sa manuelnim menjačem sa 6 brzina. Proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.




Hyundai je konačno i zvanično objavio prve slike i karakteristike svog novog modela i30 CrossWagon, odnosno karavan varijante već nekoliko meseci poznatog Hyundaija i30 hatchback. Premijera novog i30 CrossWagona će se naravno održati na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje (korejska verzija je inače promovisana još u aprilu ove godine na salonu u Seulu). U odnosu na već poznati i30 hatchback, i30 CrossWagon ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (CrossWagon je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka, konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CrossWagon raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CrossWagona je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Prodaja u Evropi počinje krajem ove godine, a paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.




Skorašnji salon automobila u Frankfurtu italijanski Alfa Romeo će iskoristiti za predstavljanje još jedne limitirane serije (samo 1000 komada) modela 147, čija karijera se polako bliži kraju. Verzija je nazvana Alfa 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL, a plod je saradnje između Alfa Romea i stiliste Ennia Capase. Inače, inspiracija za ovaj model je pronađena u svetu muzike i multimedija, a karakterišu je ekskluzivna Eldorado bela boja i rafinirani detalji poput crnih retrovizora visokog sjaja, zatamnjenih zadnjih svetala i 17-inčni točkovi sa aeronautičkim dizajnom. Naravno, ne treba zaboraviti ni logo 147 C´N´C, koji se nalazi na B stubovima i zadnjem delu automobila, čisto da vas podseti na ne vozite običnu alfu 147. Sportsko-elegantna unutrašnjost je namerno u crnoj boji kao idelan kontrast beloj boji eksterijera, a izdvajaju se sedišta presvučena kožom i alkantarom, i detalji u vidu crvene pozadine instrumenata sa belim osvetljenjem, kao i posebne patosnice. Alfu 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL pokreće 1,9 litarski JTDM dizel agregat sa 110kW/150KS, a u standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova), VDC (Alfin sistem kontrole stabilnosti automobila), zatim šest vazdušnih jastuka, dok se kao opcija nude i Bose Hi-Fi sistem, Xenon prednja svetla, satelitska navigacija i niže vešanje.




Fiat Grande Punto Van

4 Sep 2007 - 01:11 Noviteti Link

Fiat je u Velikoj Britaniji upravo počeo sa prodajom Grande Punta Van, dakle Punta u verziji malog gradskog komercijalnog vozila, koji u sebi ujedinjuje komfor, stil i kvalitet običnog Grande Punta sa praktičnošću i robušnošću manjeg transportera (korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi 1000 litara). Kao i kod ostalih vozila ovog tipa (Peugeot 207 Van, Opel Corsa Van), Grande Punto Van u odnosu na običnu, putničku varijantu nema zadnja sedišta i zadnje bočne prozore od stakla, a dobio je zaštitnu rešetku iza prednjih sedišta, koja odvaja putnički prostor od prtljažnika. U ovaj Punto je naravno ugrađen pouzdan i ekonomičan 1,3 litarski Multijet dizel motor sa 16 ventila i snagom 55kW/75KS (agregat ima i turbo punjač i interkuler, a zadovoljava Euro4 standarde). Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača, a maksimalna brzina iznosi 166 km/h. U standardnoj opremi Grande Punta Van se nalaze ABS+EBD, volan podesiv po visini i dubini, Dualdrive servo upravljač, el. podizači stakala, branici u boji karoserije, daljinsko centralno zaključavanje i radio/CD plejer, dok se kao opcija (između ostalog) nude i klima uređaj, alu felne od 15 inča, parking senzori i prednja svetla za maglu. 



Četvrti model (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) koji će kineski proizvođač Brilliance Motors ponuditi nemačkim kupcima, jeste ovaj BS2 (poznat i pod imenima A1 i FRV). Auto će zvanično biti izložen i na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, dok će prodaja startovati u drugoj polovini naredne godine, kada će biti poznata i cena. Pod haubom se nalazi 1,6 litarski benzinac sa 79kW/108KS, koji ovom automobilu omogućava maksimalnu brzinu od 180 km/h. BS2 je predstavnik ove fabrike u popularnom i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa), postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm. Cena bi prema prvim najavama za bazni model trebalo da iznosi 12.900 evra, a u osnovnoj opremi imaće automatski klima uređaj, četiri vazdušna jastuka, ABS, servo upravljač, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, radio/CD, alu felne i metalik boju.




BMW X5 za 2008.

3 Sep 2007 - 00:46 Noviteti Link

BMW će na salonu automobila u Frankfurtu (11. - 23. septembar) i zvanično promovisati svoj model X5 u verziji za 2008. godinu, a to znači sa proširenom paletom agregata (nov je 3,0 litarski bi-turbo dizelaš), novim M Sports Package paketom i smanjenjom potrošnjom i emisijom CO2 u ostalim varijantama X5-ice (ovo poslednje je postignuto zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji). Takođe, svi modeli su opremljeni modifikovanim DSC sistemom za dinamičku kontrolu stabilnosti vozila (uz BMW-ov xDrive integralni pogon zaslužan za dobre vozne osobine), kao i novim aktivnim naslonima za glavu. Najvažniji novitet je naravno pomenuti redni 6-cilindrični 3,0 litarski bi-turbo dizelaš sa 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min. Sa ovim agregatom BMW X5 3,0sd (prva slika) postiže maksimalnih 235 km/h, ubrzava do 100 km/h za sedam sekundi, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,2 litara dizela na 100 km (što u praksi znači da njegova autonomija sa jednim punjenjem rezervoara iznosi 1035 kilometara). Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5. Osim ovog novog motora, svi modeli X5 za 2008. godinu su pretrpeli i veliki broj promena (poboljšana aerodinamika vozila, regeneracija kočione energije, gume sa manjim otporom kotrljanja...), koji su zaslužne za manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. To konkretno znači da najsnažniji X5 4,8i (koga pokreće 8-cilindrični benzinski motor sa 261kW/355KS), sada u proseku troši 4 % manje goriva (odnosno 12 litara), a emisija CO2 je smanjena za  7%, sledi model X5 3,0si (sa 3,0 litarski rednim 6-cilindrašem i 200kW/272KS), kome je potrošnja snižena na samo 10,2 litra/100 km (ili za 6 %), i konačno model X5 3,0d (pod haubom ima 3,0 litarski dizel agregat sa 173kW/235KS), čija prosečna potrošnja sada iznosi 8,1 litara dizela na 100km (to je 7 % manje nego ranije). Što se tiče emisije CO2, ona se kreće od 214 grama po kilometru za model X5 3,0d, pa do 286 g/km, koliko ispušta verzija X5 4,8i. BMW u Frankfurtu predstavlja i sportski M paket namenjen modelu X5 za 2008. godinu i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SAV (Sports Activity Vehicle) automobilu (na drugoj slici). M Sports Package praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra, kao i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), drugačije pragove, proširenja blatobrana i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima (koja sada imaju veću mogućnost podešavanja), M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreće u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.




Audi A4 S-Line package

2 Sep 2007 - 00:54 Noviteti Link

Ovo na slikama nažalost nije novi sportski Audi S4, ali je i običan novi A4 sa ovim S-Line estetskim paketom prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line inače kod Audija podrazumeva samo vizuelno doterivanje standardnih modela bez ikakvih promena koje se tiču motora. To konkretno na novom Audiju A4 znači nove 18 ili 19-inčne sedmokrake alu felne, prilično diskretan aerodinamički kit, tvrđe ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, a u ponudi su i dve ekskluzivene boje : Misano Red i Monza Silver. S-Line paket će se ugrađivati (bar u početku) na Audi A4 sa benzinskim 3,2 litarskim V6 FSI motorom sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (ovaj A4 postiže elektronski ograničenih 250 km/h, a sprint do 100 km/h mu traje samo 6,2 sekunde).





Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog karavana na bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana i u sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i pod haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na štandu Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC automatik sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi (C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod limuzine, odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih automobila to i nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate imati zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa oborenim zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na C 63 AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, širu karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija.

 



Samo 11 dana pre zvanične promocije na salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes je objavio prve zvanične slike i karakteristike svog novog karavana na bazi nove C klase. Bez obzira na ranije dobre špijunske slike ovog automobila, ipak su tek sada vidljivi svi oni detalji, koji odvajaju ovu C klasu od limuzinskog brata. Ipak, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, pa karavan prati dizajnerski stil već nekoliko meseci poznate C klase u formi klasične limuzine. C klasa Estate će se nuditi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C Estate (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je više nego u bilo kom drugom karavanau ove klase i za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli C Estate u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, kao i NECK-PRO naslone za glavu, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa Estate je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.



Lexus je proširio paletu agregata modela GS sa 4,6 litarskim V8 motorom, koji nam je poznat iz najvećeg kućnog automobila LS460. Ipak, verzija motora namenjena GS-u nema novi sistem za direktno ubrizgavanje kao LS460, pa GS460 ima nešto manje konja pod haubom, tačnije snaga mu iznosi 255kW/342KS pri 6400 obrt./min. i 459Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min. To je dovoljno da ova limuzina do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 5,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. Inače, na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca, Lexus će predstaviti i blago restilizovanu celu seriju modela GS, koji je za novu prodajnu sezonu dobio blago redizajnirana prednja svetla, modifikovane branike, nove retrovizore sa integrisanim žmigavcima i par izmenjenih detalja u unutrašnjosti.



Toyota Vanguard

30 Avg 2007 - 19:11 Noviteti Link

Toyota je danas u Japanu promovisala još jedan SUV model nazvan Vanguard, koji je za sada namenjen japanskom tržištu. Ono što odmah privlači pažnju jeste njegov izgled (sa strane i pozadi je praktično isti kao Toyota RAV4), pa bi Vanguard jednostavno mogao da se opiše kao produžena verzija modela RAV4. Zbog toga se prosto nameće poređenje sa RAV4, koji je u odnosu na pomenuti Vanguard nešto kraći (4315 mm naspram 4570 mm) i niži (1685 mm prema 1690 mm), dok je širina identična i iznosi 1855 mm. Posledica veće dužine jeste da je Vanguard, za razliku od manjeg RAV4, dostupan u dve verzije : ili sa dva reda sedišta i pet mesta za putnike, ili u varijanti sa tri reda sedišta i mesta za sedam putnika (u oba slučaja drugi red je podeljen u odnosu 60/40). U ponudi su dva benzinska motora, i to 2,4 litarski sa 125kW/170KS (u paru sa Super CVT-i menjačem ili sedmostepenom sekvencijalnom Shiftmatic transmisijom) i veći 3,5 litarski V6 agregat sa 206kW/280KS (uparen sa 5 Super ECT elektronski kontrolisanim 5-stepenim automatskim menjačem). Naravno, po navodima Toyote, novi Vanguard ima izuzetne vozne osobine (4WD integralni pogon je standard), bogatu serijsku opremu i visok nivo bezbednosti, za šta se između ostalog brinu elektronski sistemi kao što su ABS, EBD, BAS i VSC (Toyotin sistem elektronske kontrole stabilnosti). To bi trebalo da bude dovoljno da Toyota u Japanu mesečno proda oko 2500 komada Vanguarda (odnosno 30.000 godišnje), po ceni, koja se kreće od 2,65 do 3,35 miliona jena (ili od 17.000 do 21.300 evra). Za sada nema najava da bi Vanguard mogao stići i na Stari kontinet, ali bi ovakav "Grande" RAV4 svakako ojačao ionako jaku poziciju aktuelnog modela RAV4.