Novi Land Rover Freelander
Pre nekoliko dana objavili smo da je posle maltene 20 godina britanski Land Rover konačno dobio ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije i da je to beogradski Grand Motors (www.ford.co.yu telefon 011/20 90 600), koji već uvozi automobile Forda i Volvo-a. Grand Motors će modele Land Rovera prvi put zvanično prikazati na skorašnjem salonu automobila u Beogradu (23. mart-1. april) a posle salona neki od modela će biti izloženi u novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21. Jedan od zanimljivih modela britanske marke je i novi Freelander, koji je novinarima predstavljen krajem prošle godine na Sardiniji. Evo jednog teksta o novom Freelanderu iz našeg auto časopisa Turbo: "Modeli Discovery i Freelander predstavljaju opciju za široku publiku kojoj je Defender previše surov, a Range Rover preskup. Discovery je nedavno dobio novo ruho i unapređenu mehaniku, pa je bilo logično da se i najmanji Land Rover prilagodi aktuelnom fabričkom stilu (uveden s Range Roverom Sport) i trendovima na tržištu. Poput većih modela britanske fabrike, i Freelander ima prilično kockastu karoseriju, koja se za razliku od varijante iz 1997. godine sada nudi isključivo s petora vrata. Dužina je uvećana za 50 mm i sada iznosi 4475 milimetara, što je donelo više prostora za putnike, ali i značajno povećanje prtljažnika. Stari Freelander imao je prtljažnik od ozbiljnih 546 litara, a novajlija se šepuri s neverovatnih 755! Ime Land Rover sinonim je za vrhunske vozne karakteristike van asfalta. I Freelander kao i veći Land Roveri, na tom polju cilja vrh svog tržišnog segmenta. U odnosu na prethodnu varijantu uvećano je rastojanje od tla (sada najmanje 210 mm), povećan gaz vodenih prepreka (do pola metra) i dorađen stalni pogon na sva četiri točka. Elektronska kontrola distribucije obrtnog momenta omogućava brzo prilagođavanje uslovima na putu. Svaki od točkova dobija onoliko snage koliko mu sleduje na osnovu stepena prianjanja na podlogu, a vozne karakteristike unapređuju i drugi inteligentni sistemi, poput kontrolisanog spuštanja na klizavim terenima ili pomoći za kretanje na uzbrdicama. Freelander ima i elektronski sistem protiv prevrtanja, za koji u britanskoj fabrici ističu da je najsavremeniji od svih primenjenih na nekom od njihovih vozila. Uz sve to, ugrađeni su i dobro poznati sistemi za nadzor stabilnosti, od elektronske kontrole proklizavanja pogonskih točkova do antiblok kočnica s automatskom preraspodelom sile kočenja. Da bi kočenje bilo što efikasnije, primenjeni su čak i podsistemi za pomoć pri kočenju u krivinama i iznenadnim situacijama, kod kojih na osnovu kretanja vozila i odabrane putanje elektronika određuje stepen zaustavljanja na svakom točku posebno. S takvim predispozicijama ne čudi da se Land Rover opredelio za jake motore, koji Freelander-u obezbeđuju odlične performanse. Četvorocilindrični turbo dizel ima radnu zapreminu od 2,2 l (160KS i 400 Nm), a šestocilindrični benzinac 3,2 litra (233KS i 317 Nm). Obe varijante isporučuju se sa šestostepenim menjačima, s tim što je za dizel standardna manuelna, a za benzinac automatska transmisija. Na spisku opcija uskoro će se naći i potpuno novi sekvencijalni menjač, takođe sa šest brzina, za koji će moći da se doplati kod obe varijante. Jači agregat omogućava dostizanje maksimalne brzine od 200 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 8,9 sekundi ! Dizel je sporiji za 20 km/h, a do stotke potrebno mu je 11,7 sekundi. Njegova glavna prednost je ekonomičnost (u gradskim uslovima troši 9,2, a na otvorenom 6,2 l/100 km), ali i odlične karakteristike u off-road uslovima zbog visoke vrednosti obrtnog momenta pri niskim obrtajima."
izvor : turbo.co.yu