Novi Mercedes C klase predstavljen u Valensiji
O novoj C klasi već smo nekoliko puta opširno pisali ali kako je Mercedes za specijalizovane novinare u Valensiji tokom protekle nedelje organizovao probne vožnje nove C klase, evo šta su pomenuti novinari zaključili posle tih vožnji u Španiji. Po njima, nova generacija C klase predstavlja najnoviji i najbolji dokaz da je počelo novo doba za Mercedes. Posle S klase (sa kojom je Mercedes praktično predstavio novi dizajnerski pravac), nemački proizvođač nastavlja stvaranje dinamičnih i uzbudljivih automobila. Konzervativni i dosadni Mercedesi postali su deo prošlosti i sada stižu modeli tog novog doba. To ne potvrđuju samo samouverene izjave ljudi iz Mercedesa (što je normalno) već i sam auto. Novu C klasu, naime, karakteriše neobično smeli dizajn čime je smanjena dizajnerska premoć direktnih rivala poput BMW-a Serije 3 i Audi-ja A4. Nezavisno o tome iz kog se ugla gleda, novi model je znatno dinamičniji i zanimljiviji u odnosu na prethodnika. Nova C klasa nudiće se sa paletom od osam motora. Ponudu benzinskih četvorocilindraša čine dve verzije poznatog 1,8 litarskog motora koji pomoću mehaničkog kompresora razvijaju 156KS i 230 Nm u modelu C180 Kompressor odnosno 184KS i 250 Nm u modelu C200 Kompressor. Benzinski šestocilindraši počinju sa 2,5 litarskim modelom C230, koji raspolaže sa 204KS i 245 Nm, nastavljaju se sa 3,0 litarskim modelom C280 sa 231KS i 300 Nm a završavaju sa 3,5 litarskim modelom C350 koji ima 272KS i 350 Nm. Tu su i dizelaši i to : C200 CDI, koji razvija 136KS i 270 Nm, sledi C220 CDI (170KS i 400 Nm) i C320 CDI (224KS i 510Nm). Osim verzije C350, koji se nudi isključivo sa 7-stepenim automatikom, svi modeli se serijski opremaju sa doteranim 6-stepenim ručnim menjačima. Taj 7-stepeni automatik se kao opcija nudi na svim modelima sa V6 motorima, dok se onima sa 4 cilindra kao opcija nudi 5-stepeni automatik. Na krivudavim španskim putevima, novinari su imali priliku da se uvere da nova C klasa nije samo dinamična što se izgleda tiče, već da to potvrđuje i u samoj vožnji. Novi model koristi već provereno ali i temeljito doterano ogibljenje dok prošireni tragovi točkova i produženo međuosovinsko rastojanje, pomažu boljem rasporedu težine. Ipak najveći doprinos osetno većoj agilnosti C klase daju Agility Control sistem elektronskog nadzora i automatskog prilagođavanja amortizera i opcioni Advanced Agility sistem, namenjen posebno zahtevnim vozačima. Oba sistema pružaju znatno bolje vozne osobine u odnosu na prethodnika, a precizniji servo upravljač vozaču uliva veće samopouzdanje. Naravno, uz sve nabrojano, zadržan je i tradicionalno visoki stepen komfora.
Nova generacija C klase potvrđuje Mercedesov preokret u stvaranju automobila. Nekada konzervativni modeli danas su dinamičniji, agilniji i uzbudljiviji i više nego ravnopravni modelima BMW-a i Audi-ja. Nova C klasa se već nudi na tržištu Srbije a cene nove genaracije su, u proseku, više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35.400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39.500 evra sa PDV-om.