home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Na Salonu automobila u Beogradu predstavljena je obnovljena, „evro 4“ verzija „zastave 10“ koja će se od juna sklapati u Kragujevcu. Do tada će se, baš kao i u slučaju varijante s „evro 3“ motorom, ovaj automobil i dalje kompletirati u Italiji.
Pored unapređenja ekoloških standarda novost kod „desetke“ je savremenija paleta boja, usklađena s modelom „grande punto“. I to bi, praktično, bilo sve što je novo na vozilu koje se ni po čemu ne razlikuje od „punta II“ s kojim još uvek deli proizvodne trake „Fijatove“ fabrike u Torinu - osim, naravno, po oznakama na maski hladnjaka, petim vratima i upravljaču.
UPOTREBLJIV ENTERIJER
„Desetka“ je bazirana na redizajniranoj verziji „punta II“ iz 2003. godine. Italijani su, da podsetimo, izvajali karoseriju čije dimenzije podjednako odgovaraju gradskim uslovima (dužina 3.865 mm) i otvorenom putu. U kabini ima dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, a prtljažnik je jedan od najvećih u klasi - bezmalo 300 litara. Najopremljenija „desetka“, pri tom, ima i deljiv naslon zadnje klupe (u odnosu 60:40 odsto), pa se može kalkulisati s brojem putnika i veličinom prtljaga. Kada je zadnja klupa potpuno sklopljena, na raspolaganju je maksimalni tovarni prostor od 1.080 litara. Pored više nego pristojnog prtljažnika „zastava 10“ nudi i puno mesta za odlaganje stvari u kabini. Iskorišćen je svaki slobodni prostor, pa se tako na prednjem panelu nalaze čak tri manje ili veće police i kaseta ispred suvozača (jedna se ukida ugradnjom radio aparata). Prostora za odlaganje sitnica ima i ispred menjača (manja polica i dva držača za čaše), a s koliko pažnje su kreirani detalji pokazuju i profilisani držači za metalni novac i prostor za odlaganje mobilnog telefona (s leve strane upravljača).
BOGATA OPREMA
Osnovi paket ne nudi previše, a među najinteresantnijim elementima svakako je „dualdrajv“ električni servo upravljač koji angažuje dodatnu snagu za parkiranje ili manevrisanje na malom prostoru. Tome će se posebno obradovati dame, a ko ne voli da „jednim prstom“ vrti upravljač, jednostavno neće pritisnuti taster na centralnoj konzoli i imaće čvršći kontakt s podlogom. Na test vozilu, koje je sadržalo kompletnu opremu iz ponude „Zastave“, na raspolaganju je bila i centralna brava, električne komande za prozore u prednjim vratima, putni računar, klima-uređaj... Kao i dva vazdušna jastuka i ABS na kočnicama s elektronskim nadzorom distribucije kočne sile (EBD).
„Fijatov“ „evro 4“ benzinac ima radnu zapreminu 1.242 kubika i maksimalnu snagu 60 konja, koja „desetki“ obezbeđuje najveću brzinu od 155 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do stotke za nešto više od 14 sekundi. To nije spektakularno, ali je sasvim adekvatno za porodične potrebe, pogotovu kada se uzme u obzir prosečna potrošnja goriva od oko 5,7 l/100 km.
Preglednost s vozačke pozicije je dobra, a kockasta forma omogućava precizno navođenje na tesnim parkiralištima ili prilikom probijanja u gradskim gužvama. Petostepeni menjač ima precizne i meke hodove, a komforu u vožnji doprinose i „Kontinentalovi“ pneumatici dimenzija 165/70 R14. Novi „Zastavin“ adut posebno dobija na značaju kada se njegova cena uporedi s direktnom konkurencijom. Zahvaljujući posebnom režimu uvoza (čitaj: bez carine), ovaj automobil s kompletnom dodatnom opremom košta nešto više od 10.000 evra, a u osnovnoj varijanti 7.990. Za tu svotu teško je pronaći bolju ponudu na našem tržištu.

CENA I OPREMA TEST VOZILA 

Zastava 10: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, „dualdrajv“ servo upravljač podesiv po visini, centralno zaključavanje, elektropodizači prozora u prednjim vratima, klima uređaj, podešavanje spoljašnjih ogledala iz kabine, imobilizator, FPS sistem protiv požara, tonirana stakla, putni računar, merač broja obrtaja motora, priprema za radio sa šest zvučnika i antenom, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, svetla za maglu napred i pozadi, vozačevo sedište podesivo po visini, podešavanje visine snopa prednjih svetala iz kabine, nasloni za glavu napred i nazad, branici u boji vozila, metalik boja... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 834.651,85 dinara.

Autor : Aleksandar Andrić



čitanja : 21529



Komentari

dobra moj kurac

Autor che 19 Nov 2007, 10:42

zasto?

Autor zika 23 Dec 2007, 10:30

ma de moze zastava da napravi isto kao sto ce fiat da napravi...to nikad nece biti !!!!

Autor Misa 20 Maj 2008, 15:34

Vulgarnost ne bih komentarisao, ali glupost i nesuvislost komentara, odn. odgovora na pitanje 'zasto?' moram. Dakle, koji objektivni kriterijum neko moze da navede, osim licnog kompleksa nize vrednosti, da sve sto je sklopljeno (dakle, ne dizajnirano i/ili proizvedeno) u Zastavi automatski lose? Auto se za ovih par godina pokazao kao sasvim ok, ali srpski mentalitet ne moze da dozvoli sebi da prizna da smo sposobni da namontiramo kola od italijanskih delova. Dakle, strano je bolje, osim kada treba izruciti ratne zlocince...

Autor Petar 23 Dec 2008, 01:11

bolje.da.imas.auto.proizvedeno.u.srbiji.nego.da.neznas.poteklo.svog.auta

Autor risto 13 Jun 2009, 22:56

vozo..sam.fiat.punto.1.punto.2sada.imam.punto.grande.prva.dva.auta.su.bile.proizvedene.uitali.navodno.bile.su.proizvedene.upoljskoj......apunto.grande.nema.poreklamotori.su.proivedeni..u.kini..na.prozori.otosan.uturskoj...auto.je.proivedeno..u.eu...placas.da.ti.je.auto.italijank.......pa.razmislite.sta.kupujete.....pozdrav.svima.sta.vozite.fiat.......

Autor djiki 13 Jun 2009, 23:14