Predstavljen obnovljeni Saab 9-3
10. juna je u švedskom gradu Trolhetan, sedištu Saaba, svečano promovisan detaljno obnovljeni Saab 9-3, model za 2008. godinu. Prezentacija novog 9-3 je u stvari bila kulminacija nekoliko događaja i festivala, kojima je švedska marka proslavila tačno 60 godina od promocije svog prvog automobila, modela 92. Do te 1947. godine, Saab je bio poznat samo kao proizvođač aviona, odakle i potiče naziv kompanije. Naime, ime Saab je u stvari akronim za Svenska Aeroplan aktiebolaget AB. Od tog 10. juna 1947. godine, Saab je proizveo preko četiri miliona automobila i postao globalni premium brend, koji se prodaje u preko 60 zemalja sveta ali je u međuvremenu završio i kao deo američkog GM-a.
Da se vratimo samom novitetu. Odmah treba napomenuti da se ovde ne radi o potpuno novom modelu 9-3, već je više reč o detaljnom ristajlingu postojećeg automobila. Dizajnerski uzor za novu evoluciju 9-3 je pronađen u prošlogodišnjem atraktivnom konceptu Aero X (čak su i izloženi primerci novog 9-3 na prezentaciji bili u istoj Snow Silver boji kakvu je imao Aero X). Dizajneri su svoj posao uspešno obavili jer novi 9-3 zaista izgleda markantno. Za to je zaslužan agresivan i dinamičan prednji deo automobila sa novim svetlima, izbačenijom i moćnijom maskom sa hromiranom rešetkom, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i blago doteranom haubom. Izmene pozadi nisu velike ali su efektne i svode na promenjenu grafiku zadnjih svetala (sada sa prozirnim staklom) i nove branike. Unutrašnjost je na znatno višem nivou što se tiče kvaliteta materijala i završne obrade a posebno se ističe poboljšana zvučna izolacija. Kao i dosad, u ponudi su tri karoserijske varijante ovog modela i to klasična sedan verzija (Sport Sedan), kabriolet i lifestyle karavan (Sport Combi). Saab 9-3 nudiće se u tri paketa opreme : Linear, Vector i Aero. Novi 9-3 će kao opciju imati i novi, elektronski kontrolisani integralni pogon, koji su u Saabu nazvali XWD (Cross Wheel Drive) i koji će na raspolaganju biti krajem ove godine. XWD sistem u normalnim okolnostima prebacuje između 5 i 10 % obrtnog momenta na zadnje točkove a u slučaju potrebe, taj procenat se penje i do 100 %. Saab je za novi 9-3 spremio i nove motore. Najzanimljiviji je možda novi 1,9 litarski turbo-dizel TTiD agregat sa 180KS i 400Nm obrtnog momenta. Radi se o novom Fiatovom motoru, koji smo opisali pre nekoliko dana. Da ponovimo, ovaj twin-turbo motor je zapremine 1910 kubika, razvija 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. dok se maksimalni obrtni moment od 400Nm postiže pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor zadovoljava Euro5 standarde). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Prosečna potrošnja goriva po fabričkim tvrdnjama iznosi samo 5,9 litra dizela na 100 km. Drugi zanimljiv motor u paleti novog Saaba 9-3 jeste 2,8 litarski V6 turbo benzinac sa 206kW/280KS, koji će uz manuelne ili automatske 6-stepene menjače, činiti idealnu kombinaciju sa pomenutim XWD integralnim pogonom. Sa ovim motorom, Saab 9-3 Sport Sedan Aero postiže maksimalnih 250 km/h dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,3 sekundi. U verzijama, koje imaju samo 2WD pogon, snaga ovog motora iznosi 255KS. Treći novitet jeste 2,0t BioPower agregat sa okruglo 147kW/200KS i 300Nm obrtnog momenta. Ono BioPower u imenu znači da koristi E85 gorivo odnosno mešavinu 85 % bioetanola i 15 % benzina. U ponudi ostaje i manji, 1,8 litarski BioPower sa 175KS. Ubrzanje BioPower verzije od 200KS do 100 km/h iznosi odličnih 7,7 sekundi. Ostali motori, koji čine paletu pogonskih agregata obnovljenog Saaba 9-3, su 1,8 litarski benzinac sa 122KS, sledi 1,8t sa 150KS a tu su još dva benzinca i to 2,0t sa 175KS i 2,0 T sa 210KS. Ponudu zaokružuju dizelaši 1,9TiD 8V (120KS) i 1,9 TiD 16V (150KS). Ponudu menjača čine manuelni sa 5 i 6 stepeni prenosa i automatska transmisija.U Saabu uveravaju da su i vozne osobine (upravljivost, stabilnost), bezbednost, ergonomija kao i komfor, na daleko višem nivou nego do sada.