Novi Renault Kangoo predstavljen u Marseju

Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao oko 2,3 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Po navodima fabrike, novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. U to su nedavno mogli da se uvere i specijalizovani auto novinari na test vožnjama organizovanim u Marseju (svetska promocija je inače bila još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu). Čisto dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu (koristi modifikovanu platformu modela Scenic), i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Ukoliko je i to malo,tu su i novi krovni nosači nosivosti do 80 kg. Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska (1,6 litarski sa 66kW/90 i 78kW/105KS) i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litra i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), kao i MSR (sistem prilagođavanja obrtnog momenta pri usporavanju) i CSV (sistem kontrole podupravljanja). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača. Zaključak novinara je da novi Kangoo pruža veću udobnost, bolje ležanje na putu i bolje kočenje nego stari model. Kod nas novi Kangoo stiže početkom sledeće godine (u martu) kada će biti poznata i cena.
Renault Kangoo Express
Sem putničke, Renault je spremio i komercijalnu, odnosno Express verziju ovog polivalentnog modela. Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova poslednja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.