Suzuki SX4 sedan 1,6
Redizajnirani Suzuki SX 4 sada sedan, zadržao sve dobre osobine svog kratkog, starijeg brata, a dobio ogroman prtljažnik sa više od 500 litara zapremine
Izvor : www.politika.co.yu
Poslednjih godina kao da je postala moda da se od jednog modela kompakta, prostim produžavanjem karoserije, odnosno, dodavanjem „repa” dobije sedan verzija sa znatno većim prtljažnim prostorom. Neretko, osim zaista dobijenog prostora, u dizajnerskom smislu „plastična operacija” nije ulepšala „pacijenta”. Naprotiv, najveći broj takvih automobila dobijao je epitete ružnih i nikakvih. Ali, neko i uspe u ovom poduhvatu.
Najsvežiji primer je Suzukijev model „SX 4”, koji je doživeo dve „operacije” i obe su uspele. Prva je što je umesto pogona na sve točkove ostao prednji pogon, a druga je ogroman „gepek” koji se sasvim prirodno uklopio u osnovnu dizajnersku postavku prethodnika.
Novi sedan zadržao je motor zapremine 1,6 litara i sa 108KS još je brži od „integralca”, (teži je samo 35 kg.), dok je zadržao sve ostale dobre osobine, kao što su prostor u unutrašnjosti i solidna završna obrada, uz dosta dodatne opreme.
Sedan je dug 4,49 m i u prtljažnik zapremine 515 litara može da primi neobično mnogo stvari. Kada se otvori zadnji poklopac iznenađenje je potpuno, jer od ovakvog automobila to se zaista ne očekuje.
Kada su u pitanju vozna svojstva, sve je na nivou Suzukija. Motor ima sportske karakteristike, sa svojih 108KS, lako vuče i što je najvažnije ceo automobil veoma je „podvozan” i kreće se neverovatnom lakoćom, rekli bismo, kao perce. Lako ga je voziti i još lakše upravljati. I veoma je startan, sa ubrzanjem iz mesta do 100 km od samo 10,7 sekundi dostojan je rival i znatno jačim rivalima, a ni maksimalna brzina od 180 km/h nije za potcenjivanje.
U mane mu ubrajamo osetljivost na bočni vetar zbog veće površine i nešto bučniji motor u srednjem opsegu obrtaja, što je doduše, kompenzovano i nešto sportskijim zvukom, kao i tvrdu plastiku u kokpitu. Dopala nam se izuzetna preglednost pozadi i sa strane, zahvaljujući ogromnim spoljnim ogledalima i unutrašnjem retrovizoru koji pokriva celo zadnje staklo. Ali, napred, vidik ozbiljno ometa nosač krova koji je poput slova A i može da „sakrije” celog pešaka! Na to se treba navići.
O ostalim detaljima ne treba trošiti mnogo reči. Suzukijev sedan pravi je automobil za one sa većom porodicom. Voziće se udobno i na dužim putovanjima, uz sasvim pristojnu potrošnju između sedam i deset litara, u zavisnosti od prosečne brzine. I to po ceni od 16.900 evra, normalno sa visokim, nivoom opreme.
Autor : V. Dedić