Peugeot 308 CC 1.6 THP

Preuzeto sa : Blic.rs
Proizvođači kabrioleta trebalo bi u svojim modelima da odvoje specijalnu pregradu za odlaganje zaštitnih krema, jer dvosatna vožnja „pežoom 308 CC“ na beogradskih 25 stepeni zna da ostavi tragove na koži. A opet, ako vam smeta aprilsko sunce, za 20 sekundi, pritiskom na jedno dugme, kabriolet možete da transformišete u kupe sa tvrdim krovom.
„Pežo“ je od 2001, lansiranjem „pežoa 206 CC“, preuzeo primat na tržištu
kupe kabrioleta, potvrđen modelima 307 CC i 207 CC. Najnoviji letnji hit zove
se „pežo 308 CC“, predstavljen prošle godine u Parizu, a koji su srpski fanovi
imali priliku da vide na nedavno završenom 47. međunarodnom salonu u Beogradu.
Pojavom „pežo 308 kupe kabriolet“ oduzima dah, u šta sam imao priliku da se uverim
na testu „Blica“ pre zvanične promocije za novinare, koja će se početkom maja
održati u Dubrovniku.
Čista
desetka
„Pežo 308 CC“ je dizajnom pomerio granicu koju je postavio za broj manji
brat 307. Niska silueta vas mami da priđete, pogledate, dodirnete... Prednji
deo se ne razlikuje od već poznatih karoserijskih varijatni (karavan i hedžbek
sa troje i petoro vrata), a dominiraju prepoznatljivi znak s lavom, od kojeg se
u obliku latiničnog slova V pružaju linije sve do zakošenog vetrobranskog stakla,
masivni branik s maglenkama postavljnim na krajeve i velika svetla. Promena,
naravno, počinje od tvrdog krova, koji zatvoren „pežou 308 CC“ daje dinamičan
izgled. Otvaranjem, kupe se automatski za 20 sekundi pretvara u skladan
kabriolet čiji zadnji deo krase led svetla, potpuno nov branik sa dva izduvne
cevi i integrisanim difuzorima i spojler na poklopcu prtljažnika. Sklapanje
krova u pokretu je moguće samo pri brzinama manjim od 12 kilometara na sat.
Francuzi su očekivano dizajn odradili za čistu desetku.
Četiri
velika sedišta
Punu platu su zaslužili i dizajneri enterijera i njihov trud da se dokaže da je kod kupe kabrioleta važna i unutrašnjost. Kabina se verovatno jedino neće dopasti vlasnicima „pežoa 307 CC“ koja kao da je iz prošlog veka. Na korišćenom materijalu mogu da pozavide i modeli iz viših klasa. Aluminijumske papučice i kugla menjača, instrumenti sa belom pozadinom i volan s „podrezanim“ donjim delom pružaju sportsku notu, dok se za luksuz brinu fantastična kožna sedišta, kolorni ekran od sedam inča, lakirana centralna konzola... Kako bi vam vreme prilikom podizanja ili spuštanja krova prošlo brže, animaciju čitavog postupka možete da pratite na ekranu. Ergonomija je vrlo dobra, a glavobolju vozaču zadaju samo komplikovane komande radio-uređaja i navigacije. „Pežo 308 CC“ ima četiri prava sedišta (koncepcija 2+2) i nudi mnogo više prostora za glavu (kupe) i noge od prethodnika. Verujte, na zadnjoj klupi stvarno može da se sedi, a da se pri tome ne pati. Zapremina prtljažnika je 403 litra kod kupea, odnosno 226 litara sa spuštenim krovom. Šteta je što inženjeri nisu bolje rešili pitanje prtljažnika u kabriolet verziji, jer je praktično nemoguće doći do predmeta koji se nalaze ispod spakovanog krova. Prostora ima dovoljno samo da provučete ruku. Četvrti CC u „Pežoovoj“ porodici zahvaljujući integrisanoj ventilaciji u prednjim sedištima kao kabriolet može da se vozi i po hladnijem vremenu. Sistem kroz otvore usmerava topao vazduh oko vozačevog i suvozačevog vrata, stvarajući osećaj da ste ogrnuti šalom. Zvučna izolacija je odlična, kao i zaštita od vetra. Do brzine od 100 kilometara na sat sa podignutim bočnim staklima ne bi trebalo da brinete o svojoj frizuri. Naravno, s povećanjem brzine, vetar lako pobeđuje u neravnopravnoj borbi.
Ponuda motora
Testirani model pokretao je 1,6-litarski THP benzinski turbo agregat,
maksimalne snage 152 konja pri 5.800 obrtaja u minutu. Maksimalna brzina i
ubrzanje do 100 kilometara na sat ne bi trebalo da budu od presudnog značaja za
kupe kabriolete, pogotovo kada vozite spuštenog krova, ali snažni benzinac se
odlično snašao na krivudavim stazama oko Avale. Praktično, čitav put sam prešao
u trećoj brzini bez potrebe za čestim šaltanjem. Motor je elastičan i, što je
možda važnije za kabriolet, tiho radi čak i pri visokim obrtajima. S podignutim
krovom, do stotke stižete za manje od deset sekundi. Šestostepeni ručni menjač
ispunjava sve „Pežoove“ standarde preciznim i kratkim hodom. Ponudu agregata
upotpunjuje i slabiji 1,6-litarski benzinac sa 122 KS (petostepeni ručni
menjač), kao i dva dizelaša - 1.6 HDI od 114 KS, odnosno 2.0 HDI od 143 KS,
čija kombinovana potrošnja ne prelazi šest litara na 100 kilometara.
Lagan za
vožnju
Korak unapred napravljen je i po pitanju voznih osobina. „Pežo 308 CC“ je stabilan i krut bez obzira da li vozite sa podignutim ili spuštenim krovom. Razlike gotovo i da nema, u šta sam se uverio agresivnom vožnjom na Avali. Takođe, veća brzina nije uticala na smanjenje komfora. Volan je precizan, a svoju snagu pokazale su i kočnice. Zbog zakošenog prednjeg stakla vozačima može da zasmeta manja preglednost, pogotovo prilikom ulaska u krivinu. Međutim, to je mana kod većine kupe kabrioleta.
Petica za sigurnost
„Pežo 308 CC“ ne kupuje samo atraktivnim izgledom, već i sa 36 od mogućih 37
bodova za zaštitu od frontalnog i bočnog udara (tri zvezdice za zaštitu dece)
osvojenih na Euro NCAP kreš testu. Zanimljivo je da je postignuti rezultat među
top 10 najboljih na testu, pa je tako 308 CC bez premca najsigurniji
kupe-kabriolet na svetu.
Vozača i putnike na prvom mestu štiti čvrsta struktura karoserije. Takođe,
rol-bar se uz pomoć pirotehnike podiže za nekoliko milisekundi u trenutku kada
automobil oseti da preti rizik od prevrtanja. Prednja sedišta su opremljena i
vazdušnim jastucima za zaštitu glave i grudnog koša, a njihovo dejstvo je
maksimalno bez obzira na položaj tela u slučaju sudara.
Prilagodite opremu
Testirani model je bio opremljen paketom „sport pek“, koji kao standardnu opremu podrazumeva: bord kompjuter, ABS, kožni volan, sekvencijalne elektropodizače prozora, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni grudni i karlični vazdušni jastuci+ za glavu, aluminijumske felne od 16 inča, svetla za maglu, prednji naslon za ruke, aluminijumske pedale i lajsne na vratima, automatsku klimu deljivu po sektorima, regulator i graničnik brzine, ESP, radio CD/mp3... Kao dodatna oprema mogu da se naruče: kožna sedišta sa grejačima (2.160 evra), metalik boja (270), aluminijumske felne od 17 (220) i 18 (430) inča, sistem „airwave“ (750), prednji i zadnji parking senzori (300)...
Pežo 308 CC 1.6 THP
DIMENZIJE
Dužina 4400 mm
Širina 1817 mm
Visina 1426 mm
Međuos. razmak
2605 mm
Težina 1230 kg
Prtljažnik 403 l (kupe),
226 l (kabrio)
MOTOR
Zapremina 1598 kubika
Snaga 152 KS
Obrtni mom. 240 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 9,8 s
Maks. brzina 215 km/h
Pros. potrošnja 11 litara
Cena 28.120 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Peugeot
Zaista svoim groznim izgledom i besmislom oduzima dah...
CC - nit je kupe nit je kabriolet, ima najgore osobine od oba...
Unutrasnjost je lepa, a ipak najvise vremena provedemo gledajuci auto iznutra :). A da je spoljasnjost u najmanju ruku cudna (da ne kazem nesto gore), to jeste.
pretpostavljam da vas dvojica ultrakonzervativaca volite golfove i slicne seljacke automobile... 308 cc THP spolja super izgleda, a unutra jos bolje! MOtor mu je posebna prica, 150ks turbo...
Nema to sve nikakve veze sa drugim proizvođačima automobila, i sam Pežo ume da napravi prelep automobil, kao što je recimo 206.
Problem je što ovaj CC koncept pravi automobil da izgleda kao karikatura, potpuno deformisanih proporcija a pri tome njegova glavna prednost, pokretni tvrdi sklopivi krov je prilično smešna za upotrebu u urbanim sredinama. Od mojih 100 viđanja CC automobila u Bg možda su 5 ili 6 bila sa spuštenim krovom, ostalo je uvek sa podignutim, čak i preko leta sa lepim vremenom.
Nije mi jasno zašto onda neko sebe kažnjava vožnjom zgažene žabe kad može da za slične pare kupi pravi coupe ili pravi cabriolet?