Renault Nissan Srbija predstavio Daciu Duster

Preuzeto sa : Netauto.rs
Na obroncima Tare, na domak Mećavnika, Renault Nissan Srbija predstavio je svoj šesti model Dacie - Duster, terenski automobil koji je jak, prostran, lak za korišćenje i nije skup.
Novinari iz nekoliko država imali su prliku da voze po bespuću, gde se kao podloga smenjivao makadam, krupno kamenje, trava, zemlja sa dubokim kolotrazima, blato, planinski potoci… i ni za jedan od sedam Dustera nije bilo prepreke koju nije savladao.
Veoma zahtevna maršruta bila je duga 32 km, a visinska razlika koja je na tom putu savladana bila je preko od 1.000 metara! Najviša tačka na koju se stiglo bio je početak ski staze na 1.400 m. Neponovljiv doživljaj, jer je sigurno da su retki oni koji bi imali srca da ga provezu ovakvim putevima, ali i hrabrosti da se uopšte zapute na tu stranu. O kakvom je poduhvatu reč svedoči i to da su sve vreme uz novinare bili i Kusturičini rendžeri na kvadovima.
Projekat
Duster počeo je od jednostavne premise: postoji istinska potreba širom sveta za
udobnim, jakim i pristupačnim vozilom 4x4 pogona. Ipak, tom zahtevu se do sada
nije izašlo u susret. Svesna toga, Dacia je razvila opšte terensko vozilo
prvenstveno namenjeno tržištima u razvoju, pokazujući da može da se napravi
univerzalno terensko vozilo koje nije samo funkcionalno i pristupačno, već
poštuje i životnu sredinu. Današnja terenska vozila za sve uslove su sinonim za
veliku masu, ali Duster je kontrast toj ideji (težak je oko 1.200 kg zavisno od
verzije).

Dužinom
od 4.31 metara i širinom od 1.82 metara, veoma je kompaktan. Iako jasno spada u
grupu terenskih vozila, dizajn nije pretenciozan. Projektovan je da savlada sve
vrste puteva i staza, širom sveta. U cilju zadovoljenja ovih brojnih potreba,
dostupan je na oba pogona, 4x4 i 4x2. Verzija 4x2 dizajnirana je za one koji
žele dobru preglednost terena i uverljivu uzdignutu poziciju vožnje, kao i
sposobnost manevrisanja. Ojačana donja površina pogodna je za neravne podloge i
različite terene zahvaljujući sledećim karakteristikama: klirens 210 mm, kratki
prepusti (822mm napred, 820mm pozadi) i dobra preglednost uglova (30 stepeni za
pristupni ugao, 23 stepena za ugao prekoračenja).

Duster 4x4 opremljen je novim menjačem sa šest brzina sa kratkim prvim stepenom prenosa koji dozvoljava da ide sporo na neravnom terenu, i poboljšava performanse čim se promeni kretanje sa teškim zastojima ili na strmim padinama. Ovo jednostavno, efikasno i ekonomično rešenje odabrano je da bi se nadomestio reduktor.

Pogonski sklop 4x4 koristi isprobane i testirane komponente, koje potiču iz Nissana (zadnja osovina i spojnica, nov šestostepeni menjač TL8 razvijen iz TL4 menjača koji se dobro pokazao kod X-Traila).
Motori na benzin (1.6 16V 105 KS) i dva dizel motora (1.5 dCi sa 85 i 110 KS), koji su u ponudi, savršeno se uklapaju u kriterijum cene, pouzdanosti i lakog održavanja što je obeležje brenda Dacia. Verzija 4x2 koju pokreće dizel 1.5 dCi 85 KS ima potrošnju goriva od samo 5.1 l/100 km, uz maksimalnu brzinu od 155 km/h.
Duster za svoju cenu od 9.315 evra nudi neprevaziđen unutrašnji prostor, kao i nisku cenu vožnje zahvaljujući štedljivoj potrošnji goriva, niskoj ceni održavanja, visokom nivou bezbednosti i pouzdanosti u svim uslovima. Iako cena odgovara gradskom automobilu, njegova spoljašnjost i unutrašnje dimenzije pripadaju kompaktnim automobilima. U njega može udobno da se smesti petoro odraslih ljudi, a istu količinu prostora nudi i napred i pozadi. Posebna pažnja posvećena je ergonomiji koja omogućava da se obezbedi kontrola pozicioniranja i da se lako pročitaju podaci relevantni za vožnju: savršen primer je dobro postavljeno, veoma vidljivo kontrolno dugme za 4x4 pogon.
U cilju da istakne svoj visok kvalitet izrade, Duster ima garanciju od tri godine ili 100.000 pređenih kilometara.
Miki
Dizel varijanta 4x4 kosta 14.515 ( bez klime, podesavanja volana, maglenki ) ili 15.915 ( sa time, kao i sa lepse farbanim celicnim felnama ), sve plus 350 za boju i najmanje 250 za "bazni" radio.
Dakle, ocas posla si negde na 16.500, sa vozilom koje u prvoj "piči" najviše 23 km/h, a u drugoj 40 ...
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/duster/karakteristike.html
Ja sam sa mojim stojadinom presao 21.000 km za zadnjih 18 godina, rekao sam sebi dok ne skupim za nov auto, necu nista polovno. Taman da kupim stepvej kad ono daster. Tu opremu koju svi hoce i bez koje ne mogu samo dize cenu, a ovaj daster ima i vise od mog stojadina u osnovnoj opremi, kad sam izdrzao bez klime, abs-a i bez maglenki i vazdusnog jastuka 18 god, ne vidim sta ce mi i sad (mozda da sam mladji koju godinu, pa da se dzekiram po kraju). Ako je stojadin mogao 18 god da se vozi, neka ova dacija traje 9 god, meni vise i ne treba.
@ Sasha
21.000 km za 18 god ili 21.000 godišnje punih 18 god ili možda 210.000km?
Mislim da si u pravu za opremu, osnovni daster ima i više nego stojadin. Ovo (verzija 2x4) bi trebalo da bude vozilo za seoske puteve, kod nas još uvek ima sela sa neasvaltiranim ulicama. Trajace daster duplo od stojadina garant.
Pogresio sam , sad mi na brojcaniku pise 209.047 km sto sam presao za 18 godina. Dobio ga za punolestvo, duplo sam stariji, deca pristizu, polovno ne bi uzeo nikad, a treba mi veci auto
Sam znaš šta je najbolje za tebe, nisi mali, prema svojim mogućnostima i prema svojim potrebama. Odluka je tvoja
@Sasha
Ako "gadjaš" 4x2, zar za potrebe porodice nije bolje za isti novac uzeti najbolje opremljenog logana nego bazicnog dustera.
Logan isto ima solidan klirens ( ja sam se bez ostecenja "penjao" sa njim "putem" kojim sam inace isao samo nivom ), veoma je komforan ( veci unutra nego bilo koji golf ili sl, plus ogroman prtljaznik. ), a ima svu potrebnu "bezbednosnu" i "luksuznu" opremu, pri cemu ce logan i znatno manje da trosi od dunstera, dok bazicni duntster skoro da nema nista od opreme? Ako pitas porodicu izmedju te dve varijante, sigurno ce ti reci - logan!
@Sasha
U pravu je moron, bolje kupi Logana 1.6 16V Laureate za 9.138 eura + 664 eura klima = 9800 eura, nego da kupiš baznog Dustera za 9.315 eura. Razmisli :)
Logan ima najviše mesta od svih Dacia...
...Stepway je šminkeraj i najmanje je komforan...
...a deca ti rastu ;)
Duster ima izuzetno, izuzetno kratku prvu brzinu i rikverc, tako da se zaista može ponašati kao terenac. Praktično se u normalnim uslovima može polaziti drugom brzinom.
Po ceni je značajno jeftiniji od jetija i lakši čitavih 300kg! U vožnji je značajno udobniji ali je enterijer siromašniji. Spoljni dizajn dustera je za generaciju ispred. U zbiru je nadmašio jetija (osnovni modeli) a posebno po off road mogućnostima.
Ljudi ne zamalacujte se tu nekim dacija i glupostima,za te pare koje bi ste dali za daciu mozete da kupite polovnig Tuarega,koji ne moze da se poredi sa tom daciom.I to pricam o tuaregu koji je kod nas,a da ne pricam o inostranstvu de je cena visestruko niza.
NEVEROVATNO JE KOLIKO NEGODOVANJA POJEDINI PROSIPAJU BEZ IKAKVOG RAZLOGA PREMA TOM DACIA DUSTER VOZILU.PA NIKO VAS LJUDI NE PRIMORAVA DA GA KUPITE.TO JE STVAR IZBORA.DO SKORA SAM SE GADIO I DA POMENEM IME RUMUNSKE DACIE ALI SAM PRITISNUT ARGUMENTIMA POSTAO JEDAN OD KUPACA OVOG VISE NEGO ISPLATIVOG I KONFORNOG VOZILA U SVAKOM POGLEDU.MORAM DA NAPOMENEM DA SU SVA MOJA RAZMISLJANJA USMERENA KA MODELU KOJI KOSTA 9500 EVRA(ZNACI SAMO SAM DOPLATIO ZA KROVNE NOSACE KOJI PRIZNACETE MOGU DA ZATREBAJU AKO ZELITE NA KROV STAVITE NEKI TERET ILI KOFER.SAMO SE PITAM KAKO JE MOGUCE DA SMO IZ KECEVA I JUGICA KOLIKO JUCE IZASLI A DA SADA AUTO NE MOZEMO DA ZAMISLIMO BEZ KLIME,ELEKTRO PAKETA KOJEKAKVIH LAJSNI I DRUGIH GLUPOSTI.ISKRENO ZAO MI JE STO DACIA NE PONUDI 4X4 ZA CENU ISPOD 10 000 ALI STA JE TU JE.DAKLE ZA 9500 EVRA SAM DOBIO POTPUNO NOV AUTO,SA NOVIM MOTOROM I SVAKIM DELICEM.SVAKI SRAFCIC SE SIJA,PREDIVNO JE.GARANCIJA JE 3 GODINE A NA SKOLJKU 6 GODINA,EJ LJUDI PA MALO LI JE,PA NA JUGO JE BILO SAMO GODINU DANA PA SMO BILI ZADOVOLJNI.MOGU DA SHVATIM ONE KOJI KUPUJU TERENCE ZA 50 000 EVRA I VISE.POZDRAVLJAM TU KLASU LJUDI I DUBOKO IM SE POKLANJAM.ALI NIJE MI JASNO DA LJUDI NE SHVATAJU DA JE KONACNO POSTAO DOSTUPAN AUTO KOJI JE PRILICNO VISOK (MISLIM NA KLIRENS)PROSTRANOG GEPEKA,PRISTOJNIH LINIJA,16VENTILKOG MOTORA.PA LJUDI JA SAM COVEK SELJAK I U NJEMU CU PREVOZITI SVINJE,RAZNU SEMENSKU ROBU I SVAKOJAKE LOMOVE A IPAK CU MOCI DA KAD GA OPEREM I UGLANCAM POTERATI I KADA KRENEM NA SVADBU A DA ME NE BUDE SRAMOTA.DOSLO JE VREME DA SE NEKO SETI DA NAPRAVI AUTO I ZA SELJAKA MUCENIKA KOJI SE TESKOM MUKOM DOVUCE DO TE CIFRE OD 9500 EVRA I NECE DA DRHTI DA LI CE GA PREVARITI NEKI MANGUP I PRODATI MU IZAKANOG POLOVNJAKA I ZAVITI GA U CRNO.DOSLO JE VREME DA I SELJAK MOZE DA ODE U SERVIS I POKAZE SERVISNU KNJIZICU I DA UZIVA U MIRISU NOVOG AUTOMOBILA.JASNO JE MENI DA TO NIJE AUTO KOJI MOZE DA SE PROBIJA PO VRLETIMA.MENI JE DOSTA DA MOGU DA SE VOZIM KAO I NEKADA SA JUGICEM A DA MI AUSPUH NE ZAKACINJE PO PUTU I DA MI SE NE UGASI POSLE SVAKE BARE.PORED SVEGA STO SAM NAPISAO MORAM RECI I SLEDECE:DACIA DUSTER JE PRILICNO UDOBAN AUTO I VONJA JE PRAVO ZADOVOLJSTVO.NEKI KUKAJU NA PLASTIKU U KABINI.PA LJUDI STO SE MENE TICE KOMOTNO NISU MORALI NI DA STAVLJAJU PLASTIKU UNUTRA.MOZDA MALO PRETERUJEM ALI ZELIM DA NAGLASIM KOLIKA JE RADOST KADA DOTERETE AUTO ISPRED VAJATA A ON NOV SIJA I MIRISE.JOOOOOOOOOJ DOSLO VREME I ZA SELJAKA DA SE ZARADUJE.ZIVELA DACIA DUSTER.JOS BIH PISAO JER NE MOGUI DA RECIMA IZRAZIM SVU SRECU KOJA MEJE SNASLA.SAMO SE JOS NISAM ODLUCIO DA LI DA MU STAVIM PLIN ILI NE.TO MI JE VELIKA DILEMA.SALE.
Kao i u svakoj prici ,pocetak obecava ali onda dolazi ono glavno.Da bi auto ostao u garanciji mora da ide u ovlacen servis a TAMO TE ODERU.Zamena svih filtera po tablici sto znaci ako se ulje i filteri ,ulja gorivai vazduha(klimu nigde ne pomiljem) zamenju u servisu nije bitno koliko to iziskuje vremena,vec za koliko se to po slovu zakona odradjuje.Sto znaci da po njihovim TABLICAMA SERVIS JE ODREDIO DA ZAMENA JEDNOG FILTERA IZISKUJE 25 MINUTA VREMENA X 3 FILTERA X ULJE IZADJE VEROVATNO 7000-10000 DIN plus filteri plus ulje .Sto znaci sto neplatis na mostu platis na cupriji .Ja jesam UVEK za novi auto ali u uslovima gde vlada monopol na servis vozila i gde ne priznaju kvar pumpe visokog pritiska(lose gorivo na pumpama)ja sam uvek za polovno vozilo jer si sa polovnjakom u situaciji da te niko ne UCENJUJE za tvoj novac jer si ipak ti platio svoj auto.Sve u svemu Duster za ovaj novac je Ok ali ako hoces normalan auto sa svim dodatcima plus jos ponesto onda pare u djep i preko a tu je BMW 3 Tuareg,Forester i jos ponesto i nema OVLASCENIH SERVISA(DERIKOZA ) vec sipas i vozis a u servis ides kod normalnih majstora i za to platis po normalnim tarifama.Dok u ovoj zamlji vlada monopol na ovlascene servise JA NIKAD NECU KUPITI NOV AUTO JER NISAM U STANJU DA IZDRZAVAM OVLASCENE DERIKOZE . P.S Vozio sam tri nova auta za firmu u kojoj sam radio i znam sta to znaci a auti su bili FIAT PUNTO,FIAT DOBLO I WW KEDI.U Doblu mi je motor PROLUPAO na 26 000 Km i rekli su mi da je to od loseg goriva a firma mi je dala karticu da sipam na Jugopetrolu.Auto je bio u servisu vise od 60 dana i tek onda su ga popravili.Sto znaci niko ali bas niko u ovoj zemlji ti nista ne garantuje ako vec nemas garanciju onda bar vozis polovno i odrzavas ga usput u voznom stanju i sve to za 4 puta manje para se vozis .Pozdrav