home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

U Srbiji se mesečno proda između 250 i 300 automobila srednje D klase što je za evropska merila prilično skroman broj. Na drugoj strani, konkurencija je nikada snažnija sa igračima poput „honde akord“, „folksvagen pasata“, „reno lagune“, „tojote avensis“, „škode oktavije“ i vremešnog „ford mondea“ koji će uskoro dobiti savremenog naslednika.

Deo kolača traži i „Mazda“, koja je nedavno temeljito osvežila svoj popularni model „mazda 6“. Zatezanje bora je odrađeno diskretno kako bi se zadržala dobro poznata fizionomija „šestice“. Ipak, nova rešenja svetala i branika pomogla su da „mazda 6“ izgleda kao sportista u odelu. Sve je na svom tip-top mestu tako da se dopada i pripadnicama lepšeg pola. 

Sedi se nisko

Osveženje je naravno zahvatilo i kabinu koja je i dalje bogata prostorom, što se od „mazde 6“ i očekuje. Promene bi svakako mogao da primeti samo vozač koji u svojoj garaži ima „šesticu“, jer se manje-više radi o detaljima. Redizajnirana je instrument tabla kao i centralna konzola, a pod rukom može da se oseti i da je korišćena kvalitetnija plastika.

U „mazdi 6“ se i dalje sedi prilično nisko, gotovo kao u sportskom automobilu. Upravljač lepo leži u ruci i lako se podešava po dubini i visini. „Mazdini“ stručnjaci su se potrudili da pojednostave komande na volanu, ali je i dalje potrebno dosta vremena za privikavanje. Jedina ozbiljnija zamerka ide na račun ručice menjača, koja svojim izgledom odudara od svega viđenog u kabini. Na osnovu bezličnog komada plastike ne možete da zaključite da se nalazite u 24.000 evra vrednom automobilu. 

Dizelaši od 129 do 180 KS

Ono što ipak može da se oseti kada je redizajnirana „mazda 6“ u pitanju jesu vozne karakteristike. Testirani model bio je opremljen najslabijim 2,2-litarskim dizelašem sa više nego dovoljnih 129 konja. U ponudi su i verzije istog agregata sa 163, odnosno 180 KS. Svi motori su detaljno prerađeni kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. Snaga „Mazdinih“ dizelaša dobro je poznata tako da nas nije iznenadio silovit start, jer je maksimalni obrtni momenat (310 Nm) dostupan već posle nekoliko sekundi, odnosno od 1.800 o/min. Odziv papučice gasa je gotovo trenutan, što može da se kaže i za efikasne kočnice, koje će vas, sve dok ne popustite pritisak, „lepiti“ za šoferšajbnu. Izmene koje ne vidimo golim okom pomogle su da „mazda 6“ za vožnju postane jedan od najzabavnijih modela u klasi. Upravljač je direktan i dovoljno je da ga malo pomerite ulevo ili udesno za dinamičan i brz odziv točkova. Ljubitelji udobne vožnje primetiće s koliko lakoće i bez zvuka „mazda 6“ upija neravnine i rupe na putu. Kupcima može da zasmeta samo zapremina motora od 2,2 litra koja se, za razliku od dvolitarskih agregata, dodatno oporezuje (oko 350 evra).

Cena 22.190 evra

„Mazda 6“ je dobila i potpuno novi benzinac 2.0 DISI sa 155 konja, koji jedini može da se naruči sa petostepenim automatskim menjačem. Novitet su i prednja svetla koja prate krivinu, pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko paljenje četiri žmigavca u slučaju naglog i iznenadnog kočenja. Bezbednost je podignuta na najviši nivo i „mazda 6“ je idealan izbor za porodice koje traže siguran, pouzdan i prostran automobil. „Šestica“ s dizel motorom (129 KS) startuje od 22.190 evra, dok je cena testiranog modela s paketom opreme TE - 24.090 evra.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs



čitanja : 3510



Komentari

Izvana je extra,ali enterijer...

Autor hh 27 Jun 2010, 15:37

Odlican automobil.

Autor milan 27 Jun 2010, 15:59

Šteta što nemaju 2.0dizel sa nekih 150-160ks... ovako, čovek mora da SVAKE godine plati još 350e državi. :(

Inače, auto je super, a naročito dobro izgleda Mazda6 Sport CD180 GTA. I košta samo 28k evra, znatno manje od slične Honde Accord Type S (oko 32-33k evra).

Autor Miki 27 Jun 2010, 16:07

Čekaj sad vamo
Autor teksta kaže da je OKTAVIJA u klasi passata, mazde 6, honde accord...
I onda gde je superb? U klasi iznad passata? E klasa?

Autor Dejan L 27 Jun 2010, 17:10

ma gube se... oktavija je klasa ispod

Autor hh 27 Jun 2010, 17:54

Superb je dimenzijama u E klasi.

Autor milan 27 Jun 2010, 18:09

a po svemu ostalom u D...

Autor carobnjak 27 Jun 2010, 18:15

Ocigledno nisam jedini koji se zbunio oko Oktavije :-)

Autor STrider 27 Jun 2010, 18:16

Ja odavno tvrdim da su Skodini modeli problematicni sto se tice smestanja u segmente, i Octavia i Superb nisu tipicni predstavnici, Fabia vec jeste...

Autor carobnjak 27 Jun 2010, 18:24

To je zato sto po platformi pripadaju jednom segmentu, a po duzini drugom...

Autor STrider 27 Jun 2010, 18:31

@STrider
platforma, cena i mesto unutar familije govore da je Superb D segment a Octavia C. Sta mislis?

Autor carobnjak 27 Jun 2010, 18:33

Octavija je golf sa vecim gepekom, a superb i passat imaju istu platformu, ali tu je vec problem malo veci, posto je superb i duzi, a i ima veci medjuosovinski razmak. Octavija je ustvari isti auto kao VW Jetta, samo sa drugim dizajnom

Autor STrider 27 Jun 2010, 18:39

@STrider
Superb i Passat nemaju identicnu platformu! Superb je radjen na produzenoj platformi koju deli sa kineskim Passatom...

Autor carobnjak 27 Jun 2010, 18:44

E, vidis, to nisam znao...u svakom slucaju, nisam se vozio u Superbu, tako da ne mogu da sudim o njemu, ali jesam u Passatu mk6 i nije mi se svidelo sto ima jako izrazen srednji greben na zadnjoj klupi, ali je auto izuzetno kvalitetno uradjen, i u unutrasnjosti se oseca dasak luksuza, polako Skoda postaje "narodni auto", a VW klizi ka visoj klasi

Autor STrider 27 Jun 2010, 18:49

Voziš Škodu, imaš u osnovi VW-a kojeg ti neće ukrasti:)))

Autor blitzman 27 Jun 2010, 18:59

Razvezaste u svabama a Mazda sve to trpi... :)
Mazda 6 je potpuno Ok, jedino sto na ovakvim trzistima ce imati problema sa motorima od 2,2...

Autor Panchev9 27 Jun 2010, 19:15

@blitzman mislis? koliko sam cuo,popularnost skoda je sve veca...

p.s: superb mi je 100000000000000000000 puta bolja od passat-a

Autor hh 27 Jun 2010, 19:38

@hh
pa drug moj nedavno kupio Pasata 2007, i nije mogao da ga kasko osigura od krađe(1100e godišnje!?!?!) dok ne ugradi Zeder(500e mu uzeli). Moguće je i to za Škodilaka...

Autor blitzman 27 Jun 2010, 19:44

Pa i Mazda 6 je postavljena na platformi Ford Mondea,pa smatram da je bolji auto...

Autor doVla 27 Jun 2010, 21:35

@blitzman
Ja sam kipio Superb pre tri meseca, kasko je 800 eura za prvu godinu, nakon toga 15% manje svake godine i nisu trazili da se ugradi mehanicka zastita.

Autor Uzelac 28 Jun 2010, 08:43

Vozio se x puta u superbu, to je passat sa udobnošću i komforom jednog mercedesa E klase! Škoda je produžila platformu i zadnji par vrata i doprinela utisku da se vozite u ogromnom automobilu! Oprema nažalost nije premijum, ali je sasvim dovodljna

Autor Dejan L 28 Jun 2010, 08:52

Ova "socijalna" verzija dizel motora zapremine 2,2 litra nema budućnosti u Srbiji

Autor Moron 28 Jun 2010, 09:18