Mazda 6 CD 129 TE na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
U Srbiji se mesečno proda između 250 i 300 automobila srednje D klase što je za evropska merila prilično skroman broj. Na drugoj strani, konkurencija je nikada snažnija sa igračima poput „honde akord“, „folksvagen pasata“, „reno lagune“, „tojote avensis“, „škode oktavije“ i vremešnog „ford mondea“ koji će uskoro dobiti savremenog naslednika.
Deo kolača traži i „Mazda“, koja je nedavno temeljito osvežila svoj popularni model „mazda 6“. Zatezanje bora je odrađeno diskretno kako bi se zadržala dobro poznata fizionomija „šestice“. Ipak, nova rešenja svetala i branika pomogla su da „mazda 6“ izgleda kao sportista u odelu. Sve je na svom tip-top mestu tako da se dopada i pripadnicama lepšeg pola.
Sedi se nisko
Osveženje je naravno zahvatilo i kabinu koja je i dalje bogata prostorom, što
se od „mazde 6“ i očekuje. Promene bi svakako mogao da primeti samo vozač koji
u svojoj garaži ima „šesticu“, jer se manje-više radi o detaljima.
Redizajnirana je instrument tabla kao i centralna konzola, a pod rukom može da
se oseti i da je korišćena kvalitetnija plastika.

U „mazdi 6“ se i dalje sedi prilično nisko, gotovo kao u sportskom automobilu. Upravljač lepo leži u ruci i lako se podešava po dubini i visini. „Mazdini“ stručnjaci su se potrudili da pojednostave komande na volanu, ali je i dalje potrebno dosta vremena za privikavanje. Jedina ozbiljnija zamerka ide na račun ručice menjača, koja svojim izgledom odudara od svega viđenog u kabini. Na osnovu bezličnog komada plastike ne možete da zaključite da se nalazite u 24.000 evra vrednom automobilu.
Dizelaši od 129 do 180 KS
Ono što ipak može da se oseti kada je redizajnirana „mazda 6“ u pitanju jesu
vozne karakteristike. Testirani model bio je opremljen najslabijim 2,2-litarskim
dizelašem sa više nego dovoljnih 129 konja. U ponudi su i verzije istog
agregata sa 163, odnosno 180 KS. Svi motori su detaljno prerađeni kako bi se
smanjila potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. Snaga „Mazdinih“ dizelaša
dobro je poznata tako da nas nije iznenadio silovit start, jer je maksimalni
obrtni momenat (310 Nm) dostupan već posle nekoliko sekundi, odnosno od 1.800
o/min. Odziv papučice gasa je gotovo trenutan, što može da se kaže i za
efikasne kočnice, koje će vas, sve dok ne popustite pritisak, „lepiti“ za
šoferšajbnu. Izmene koje ne vidimo golim okom pomogle su da „mazda 6“ za vožnju
postane jedan od najzabavnijih modela u klasi. Upravljač je direktan i dovoljno
je da ga malo pomerite ulevo ili udesno za dinamičan i brz odziv točkova.
Ljubitelji udobne vožnje primetiće s koliko lakoće i bez zvuka „mazda 6“ upija
neravnine i rupe na putu. Kupcima može da zasmeta samo zapremina motora od 2,2
litra koja se, za razliku od dvolitarskih agregata, dodatno oporezuje (oko 350
evra).
Cena 22.190 evra
„Mazda 6“ je dobila i potpuno novi benzinac 2.0 DISI sa 155 konja, koji jedini
može da se naruči sa petostepenim automatskim menjačem. Novitet su i prednja
svetla koja prate krivinu, pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko paljenje
četiri žmigavca u slučaju naglog i iznenadnog kočenja. Bezbednost je podignuta
na najviši nivo i „mazda 6“ je idealan izbor za porodice koje traže siguran,
pouzdan i prostran automobil. „Šestica“ s dizel motorom (129 KS) startuje od
22.190 evra, dok je cena testiranog modela s paketom opreme TE - 24.090 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Šteta što nemaju 2.0dizel sa nekih 150-160ks... ovako, čovek mora da SVAKE godine plati još 350e državi. :(
Inače, auto je super, a naročito dobro izgleda Mazda6 Sport CD180 GTA. I košta samo 28k evra, znatno manje od slične Honde Accord Type S (oko 32-33k evra).
Čekaj sad vamo
Autor teksta kaže da je OKTAVIJA u klasi passata, mazde 6, honde accord...
I onda gde je superb? U klasi iznad passata? E klasa?
Ja odavno tvrdim da su Skodini modeli problematicni sto se tice smestanja u segmente, i Octavia i Superb nisu tipicni predstavnici, Fabia vec jeste...
To je zato sto po platformi pripadaju jednom segmentu, a po duzini drugom...
@STrider
platforma, cena i mesto unutar familije govore da je Superb D segment a Octavia C. Sta mislis?
Octavija je golf sa vecim gepekom, a superb i passat imaju istu platformu, ali tu je vec problem malo veci, posto je superb i duzi, a i ima veci medjuosovinski razmak. Octavija je ustvari isti auto kao VW Jetta, samo sa drugim dizajnom
@STrider
Superb i Passat nemaju identicnu platformu! Superb je radjen na produzenoj platformi koju deli sa kineskim Passatom...
E, vidis, to nisam znao...u svakom slucaju, nisam se vozio u Superbu, tako da ne mogu da sudim o njemu, ali jesam u Passatu mk6 i nije mi se svidelo sto ima jako izrazen srednji greben na zadnjoj klupi, ali je auto izuzetno kvalitetno uradjen, i u unutrasnjosti se oseca dasak luksuza, polako Skoda postaje "narodni auto", a VW klizi ka visoj klasi
Razvezaste u svabama a Mazda sve to trpi... :)
Mazda 6 je potpuno Ok, jedino sto na ovakvim trzistima ce imati problema sa motorima od 2,2...
@blitzman mislis? koliko sam cuo,popularnost skoda je sve veca...
p.s: superb mi je 100000000000000000000 puta bolja od passat-a
@hh
pa drug moj nedavno kupio Pasata 2007, i nije mogao da ga kasko osigura od krađe(1100e godišnje!?!?!) dok ne ugradi Zeder(500e mu uzeli). Moguće je i to za Škodilaka...
Pa i Mazda 6 je postavljena na platformi Ford Mondea,pa smatram da je bolji auto...
@blitzman
Ja sam kipio Superb pre tri meseca, kasko je 800 eura za prvu godinu, nakon toga 15% manje svake godine i nisu trazili da se ugradi mehanicka zastita.