Fiat Punto Classic 1.3 Multijet na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Test Novosti: "Punto klasik 1,3 multidžet" 70 KS dizel na skeneru naše ekipe pokazao se kao ekonomično vozilo
Da li je "punto klasik", inače najprodavanije vozilo na našem tržištu, zaista i najjeftinije?
Ovo je pitanje koje često možete čuti od ljudi koji se dvoume oko nabavke vozila. Šta je to što u stvari "ulazi u cenu", jer kada dobijete vozilo "golo kao pištolj" i nakalemite mu sve one "džidža-bidže", a da pri tom i ne znate šta čemu služi, dolazite do paprenog iznosa.
Naravno, bitna stavka kućnog budžeta, prosečne srpske porodice, a ona je i vlasnik vozila nižih cenovnih kategorija,je i registracija vozila, redovni servisi, rezervni delovi...
Gorivo, koje ima astronomsku cenu, i te kako će vam prazniti džepove, pa je i podatak fabrike o potrošnji vozila potrebno proveriti.
Zahvaljujući ljubaznosti direktora Auto-kuće Voždovac Miše Nikolića mogli smo da biramo "puntića" za višednevni test. Odlučili smo se za najopremljeniju verziju dizelaša, sa mnogo hvaljenim motorom od 1,3 litra takozvanim "multidžetom" i sa najboljim paketom opreme "emoušn ABS P64".
Naravno, "punto" koji je najtraženiji je benzinac sa motorom od 1,2 litra, koji košta uz program "staro za novo" samo 6.999 evra. Pri tome su u AK "Voždovac" znatno olakšali celu proceduru, pa je dovoljno da samo doterate vozilo u njihov velelepni objekat sagrađen po svim standardima "Fijata" (samo mehaničarska radionica bez prodajnog salona, lakirnice i ostalih prostorija ima više od 700 kvadrata) i da izaberete model "punta". Sve ostalo, vezano za transport starog vozila do centra za reciklažu uradiće u AK "Voždovac" i to potpuno besplatno.
Dakle, po osnovnoj ceni "punto" nema rivala čak i kada se ne računa subvencija države. Naravno, za "punta" je i kredit daleko najpovoljniji na tržištu, opet zbog intervencije države Srbije. Ono što mnoge opredeli da kupe baš "punta" je činjenica da nema učešća...
U trenutku kada smo mi preuzimali vozilo započela je "akcija" u kojoj su svi kupci "čašćavani" klimom! Uz to su odobravani i popusti na sve modele sem osnovnog, od 300 do 600 evra. Moguće je da do izlaska ovog broja Auto-dodatka bude još neka dodatna povoljnost, pa zato i ove cene treba uzeti kao "orijentacione".
Model na testu, sa najboljim paketom opreme, koštao je 11.499 evra, ali je uz njega išao i najveći popust od 600 evra! Tako dolazimo do cifre od 10.899 evra, što ovog dizelaša čini veoma konkurentnim na našem tržištu.
Pri tome on u svojoj opremi ima dva vazdušna jastuka,električni servo sa "siti" modusom, ABS, upravljač i sedište vozača podesivo po visini, deljiv zadnji naslon sedišta, naslone za glavu putnika na zadnjoj klupi, klima-uređaj, hromiranu centralnu konzolu i okvir usisnika za vazduh, elektropodizače stakala i centralnu bravu, radio, svetla za maglu, putni računar, metalik boju!
Ono što je najveći adut ovog "punta" svakako je motor. "Fijat" je uspeo da napravi savremenog, malolitražnog dizelaša, a "multidžet" tehnologija trenutno spada u sam vrh, pa i neki drugi proizvođači pod haube svojih vozila ugrađuju ovaj motor. Živahan, dovoljno snažan za "punta" ovaj motor će vam omogućiti prijatnu vožnju, a osećaj zadovoljstva će vam, svakako biti veći kada dođete do benzinske pumpe!
Mi naše test vozilo zaista nismo štedeli. Više smo ga "terali" po gradskoj gužvi, nego na otvorenom putu i kada smo, uz pomoć drugara sa "Lukoila" i njihove veoma precizne menzure, proverili potrošnju dobili smo "prosek" od 4,2 litre dizela na 100 pređenih kilometara!
Ti podaci su se poklapali sa onima na putnom računaru našeg "punta", pa zato verujemo i da je potrošnja na otvorenom putu, pri brzini od 90 km na čas, zaista 3,5 litra, koliko su očitavali instrumenti.
Cena prvog servisa, koji se radi na pređenih 15.00 km ili jedanput godišnje, je oko 8.000 dinara, pri čemu vam u AK "Voždovac" delove naplaćuju po fabričkim cenama.
Na ovaj obavezan trošak dodajte i cenu tehničkog pregleda i registracije (sve možete da uraditi na licu mesta kod preuzimanja auta) od oko 17.000 dinara, a po želji možete da ugradite i alarm uređaj - 23.500 dinara.Za modele koji nemaju radio MP3 sa CD-om predviđena je takođe mogućnost doplate, još 10.900 dinara.
Najniža rata
Za najeftiniji model "punto 1,2" sa klimom , ukoliko se odlučite za kredit na sedam godina, mesečna rata vam je 97 evra, ukoliko predate svoje staro vozilo, odnosno 105 evra bez subvencije "staro za novo".
TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije
Dužina: 3.865 mm
Širina: 1.660 mm
Visina: 1.480 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.460 mm
Prtljažnik: 297 / 1.080
Rezervoar: 49 lit.
Točkovi: 165/70 R 14T
Prečnik okretanja: 10.5
Motor
Vrsta: 1,3 "multidžet"
Zapremina: 1.248 ccm
Ekološka norma: EURO 4
Kompresija: 18:1
Snaga: 70 KS na 4.000 obrt.
Obrtni moment: 180 nm na 1750 obrt.
Vešanje
Napred: nezavisno tip "McPherson", teleskopski amortizeri, stabilizaciona šipka
Pozadi: torziono vešanje, hidraulični teleskopski amortizeri
Kočnice
Tip: hidraulični (sa ABS-om)
Napred: disk 240 mm
Pozadi: doboš 180 mm
Performanse
Maks. brzina: 164 km/čas
0-100 km /čas: 12,2 sek.
POTROŠNjA: Lit/100 km
Grad: 5,6
Van grada: 3,9
Kombinovano: 4,5
Emisija CO2 : 119 g/km
@ Pedja
u EU se najviše proda vozila C klase, radi se o razvijenim zemljama. Mi u Srbiji imamo 4 do 6x manje plate, naravno da je punto ok izbor, ali zbog povoljnog kredita, ko kupuje za keš verovatno će uzeti sandero, jer ga staro za novo i kamatna stopa ne zanima
Dobro je to vozilo, samo ne znam koliko je cena ovog dizela primerena ( ne kažem da nije, samo ne znam ). A brz je skoro kao bazični C30.
Nego, cena oog redovnog servisa mi je "mutna". Pisalo je pre o tome i bilo je to znatno više ( mislim oko 11 ili 12.000 )
@Moron
Da ova cena servisa je za BMB a za dizel je bio oko 12...
Pamtis dobro stari... :)
Ubedljivo najjeftinije odrzavanje!
Evo cene velikog servisa, naravno van ovlascenih servisa:
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=41195
Cene za 1.3 multijet:
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=40941
carobnjak
Ne reklamiraj trgovce nego napisi jel tako ili ovako... Na cene mislim...
Nije vreme bas da sam radis redovan...
@Panchev9
ne reklamiram, to je najveci uvoznik delova za Fiat!
Imas cene za sve delove pa mozes da vidis kako su jeftine, za benzinca na primer...
Jos jedan razlog zasto sam uzeo Punta, niko mu ne moze prici!
E sad zamisli kolko me izadju ruke kad mi je rodjeni brat automehanicar...:)))
Znaci kod vas je u familiji tradicija da manjate delove, samo sto neko menja filtere, pumpe... a neko menja "ozbiljnije delove"...
Necu da gledam taj sajt pa ako hoces samo napisi raliku...
@Panchev9
kad mi je Punto stigao iz Slovenije zamenili smo:ulje, filtere, kais i spanere, prednje amortizere, prednje diskove i to me je sve izaslo 180 eura!
Pred zimu je uradjen redovan servis-ulje i filteri , oko 40 eura, i to je sve!
Ne znam sta ti nije jasno?
Vidis da moze sa cenama...
Jeste tebi povoljno kada ne placas sate u servisu...
Jos nekoliko desetina evrica...
Mozda najpovoljnije da, ali ubedljivo e to je vec pitanje...
Jer onda dolazi i pouzdanost na razmisljanje...
Ma sranje u boji,da doplacujem za abs!!!!Ma mi ko u kamenom dobu da zivimo,dok se u najjeftinije automobile iste klase dobije serijski abs i jos vise serijske opreme za istu cenu,ovi klosari nam utrpase ovog krsa.Novi punto evo kosta 9800 eura!!Sa osnovnom opremom kao u fullu ovaj nas krs,a ima i jos vise opreme.Sve u svemu,nepada mi na pamet me da dam 11499 eura,toliko od mene :-DD
@Kiza_Cp6uja
Classic pripada periodu kada se za ABS doplacivalo, tako je i kod ostalih "zastarelih" konkurenata...
@Kiza
U pravu si za "politiku" ABS-a...
@carobnjak
Koji model trazi doplatu od 800E za ABS...
Za mene je to najveci minus Classic-a ali zbog nasih puteva i kamate, on jeste bio vrlo povoljan...
Ih bre 206 bez zadnjih naslona i centralne brave...
Gde ga nadje...
@Panchev9
odlicno se vozi i bez ABS-a, nema ga ni moj, pa sta?
Pitaj kako su se vozili pre 20-30 godina...:)))
@Panchev9
Grande i Punto Evo imaju serijski ABS pa ne moras da ga doplacujes...:)))
@carobnjak
Ozbiljno sad pisem jer mislim da je bezbednost vrlo vazna, te je posedovanje ABS-a 2010g. nesto normalno ( cuo si da ce u EU za neku godinu tako nesto uvesti za ESP)... Nemoj da dobijes chvrgu od Morona jer kad se njemu spomenu ABS, ESP, prednji ARB, ARB sa strane, odmah mu skoci pritisak... :)
Ovaj napredak o kome pricamo kosta previse i to se svi slazu...
Nisam povezivao tvoju makinu sa temom ABS-a jer se za to godiste naravno ima opravdanja...
@Panchev9
pre 10 godina je bio 1 vazdusni jastuk ili nijedan , sad vec ima 8-9....
Danas je ABS uglavnom standard, sutra ce to biti ESP...
Za 20 godina ces sesti u auto i glasom mu reci gde zelis da te odveze, naravno bez vozaca...
Zar tako zelite da izgleda buducnost automobila? Ja NE, hvala!
Zelim da ja vozim i uzivam u voznji a ne da mene voze, za to sluzi taxi!
Sto se bezbednosti tice, naravno a je bolje da ima sto vise tih cuda ali zaboravljamo jednu bitnu stvar: najbitniji faktor je sam VOZAC, ako ne znas da vozis ili divljas na puta, nista te nece spasiti!
Veruj mi, ranije kao lekar hitne pomoci ( deo mog bogatog iskustva) imao sam prilike da vidim bezbroj saobracajnih nesreca sa razlicitim posledicama i tvrdim da te nijedan uredjaj nece spasiti ako dodje do teskog sudara pri velikoj brzini...
Carobnjak
Daj mi specifikaciju materijala ( po vrsti i količini, posebno za ulje ) za taj servis za 40 EUR-a- Baš me interesuje.
Slazem se da je najveci faktor (ne)bezbednosti upravo vozac i da pri znajacnijim brzinama nikakva bezbednosna oprema ne pomaze. Sa te tacke gledista, neka "posebna" bezbednosna oprema ( teoretski posmatrano ) nije nuzna i moze da se kompenzuje "lakom nogom".
Na zalost vozaca koji vode racuna o bezbednosti ( svojoj i drugih ), nekada nezgode izazovu drugi, a stradaju "nevini" i za te prilike valja ( ako se to ekonomski moze ) imati sto vise bezb. "opreme". Ako se moze ...
Opet, citao sam negde da ce ti pri direktnom "udarcu" u "tvrdo" sa 80-90 km/h zivot uzeti sam sigurnosni pojas i da toliko "usporenje" telo ne moze da izdrzi. Prakticno, pri vecim brzinama mozes samo da biras neposredni uzrok prestanka vitalnih funkcija, ali ne i da utices na konacan "rezultat".
U osnovi, svaka takva smrt ti bude samo smrt...
punto nema konkurenciju sto se tice kupovine na kredit!nije isto otplacivati 6972 eura na 7 godina (83x84) i dati 7000 odmah u kesu za daciju sandero!onaj ko ima 7000 u kesu pre ce da kupi nekog uvezenog polovnjaka kome ne mogu da prismrde ni dacija ni punto!
@Moron
ulje Selenia Gold, 3 litre i filteri koji idu po preporuci proizvodjaca...
carobnjak
Bas jeftino. Pa, koliko kosta litar te "sintetike"? Ili, koliko su svi ti "preporuceni" filteri zajedno, pa cu da sam racunam za ulje ...
Neki od vas pominju Daciu...evo npr. kako se radi ''fino podešavanje'' na novom Sanderu... (a, uostalom šta će to fino podešavanje ako je kvalitet prethodnog rada bio ok).
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42399
A, onda to uporedite sa nekada istočnom Nemačkom i njihovim podešavanjem Trabanta...
-----------------
Neki od vas su pitali za koji to auto se u 2010. godini doplaćuje ABS.
Pa, evo npr:
Golf 6
- ESP uključujuci i ABS, EDL i ASR, doplata 653 eura.
(ovo je standard za Golf 1.6 TDI DSG 105ks, Golf 2.0 TDI DSG 140ks).
Ali, za slabije modele ovo nije standard...
A, ako slučajno hoćete Golf poslednje generacije sa 5 vrata i hoćete da imate taj ''luksuz'' da možete da spuštate prozore i pozadi, onda:
- 4 vrata sa mehanickim podizacima prozora nazad, doplata 657 eura.
Ili, ako hoćete na dugme zadnje prozore, onda:
- 4 vrata sa elektopodizacima prozora nazad 826 eura.
Da stvar bude još gora, ova doplata za otvaranje zadnjih prozora postoji i u početnom i u srednjem i u najvišem paketu opreme kod Golfa mk.6
p.s. Najbolje je kada kolenom krivi vrata na novom Sanderu...kako bi legla...
Odlicni klipovi...
Ne znamo za ovakve talente, a to je steta...
To su ljudi koji "prave" automobile...
Da nije to 1 od onih sandera koji je preživeo železničku nesreću u Austriji, u kojoj je oštećeno 200 dacija, pa malo zamazan u crnu boju? Bravo za radnika, ISKUSTVO nema cenu, u nekoj drugoj fabrici bi odbacili ovakav proizvod i imali bi veliku štetu. U daciji se štedi sa iskustvom! Ha ha
800 eura za ABS besmisleno!!!
Čarobnjak, nije bitno kada je automobil nastao, već kada se prodaje i za koje pare! ;)
Ja sam ESP sa ASR-om itd. doplatio 390 eura, a kod Punta je 800 eura ABS!!! No comment!!
Danas jedan čovek zamalo nije udario u mog Yuga parkiranog ispred kuće (nisam video, ali su mi moji ispričali). Da bi izbegao automobil koji ga je "isekao", toliko je kočio da mu je trag kočenja 10 m, pri čemu se jasno vidi da je gubio stabilnost. Kočio je dok nije udario prednjim desnim točkom u trotoar, pola metra ispred mog automobila. Da nije tako visok trotoar, moj Yugo bi danas ostao bez pola leve strane.
Da je imao ABS i ESP, verovatno da bi mnogo bolje prošao, odnosno da on i Yugoslav (ni kriv ni dužan) ne bi danas bili u opasnosti :)
Da li ima još onih koji misle da ABS nije neophodan?
Predrag
Ja iz Tvoje ( zaista razumne ) priče zaključujem jedno - nekada ti ni ABS, ni ESP, EBD i ko zna šta ne mogu pomoći da izbegneš udes ... Šta bi to danas pomoglo Tvom jugu? Ništa!
Zato "jastuci" i "zvezdice" ...
Moron
Kako ništa? Da je imao ABS ne bi ostavio onoliki trag, i zaustavio bi se pre udara u ivičnjak. Da je imao ESP, ne bi izgubio stabilnost, pa samim tim, ne bi ni naleteo na ivičnjak. Ovako, zamalo moj Yugoslav da strada. Ko bi ga kupio uništenog?
P.S. Pokušao je da izbegne vozilo ispred sebe, ali zbog naglog manevra izbegavanja i kočenja, izgubio je stabilnost i udario je u ivičnjak. ESP pomaže upravo u ovakvim situacijama.
@Nesa
doplata je za ESP, ABS je serijski na svakom golfu 6, ne pricaj gluposti.
Doplata je, kao sto ti i pise i kao sto si i sam napisao, za ESP (koji objedinjuje u celinu rad ABS, EDL i ASR sistema).
Evo ti pa pogledaj lepo da ne pises nesto sto blage veze nema:
http://www.volkswagen.co.rs/files/rs/download/datei/novi_golf_cenovnik_01_10.pdf
@Nesa
i vec sam jednom objasnjavao ranije da se ne doplacuje za otvaranje prozora na zadnjim vratima, vec je to doplata za zadnji par vrata, u prvom slucaju bez elektro-podizaca, u drugom sa njima. Ako vec ne znas da citas tablicu pozovi nekog vw dilera, siguran sam da posle toga neces ostavljati besmislene komentare.
@Moron
cene ulja mozes da vidis na sajtu AP Sporta, imas gore link...
@SVI
a sta mislite zasto se E-NCAP testovi rade samo pri 64 km/h a ne i pri vecim brzinama?!?
P.S.
Nemojte misliti da smatram da je u redu da se doplacuje 800 eura za ABS, stvarno je previse...
Budite posteni prema sebi pa recite da li biste pljuvali Punta i da ima serijski ABS?
Carobnjak
Kada bi E-NCAP testovi bili sa 80 ili 90 km/h, niko ( ko bi video "rezultat ) kola kupio ne bi ...
Predrag
Nisi ti mene razumeo. Šta ti vredi ESP & Co kada na tebe "naleti" neko ko to nema ( a ti nisi mogao da ga izbegneš )?
Tada možeš samo da se nadaš u "zvezdice" i "nebesa" ...
@Moron i ostali:
posle navedenih cena odrzavanja mog Punta, da li se moze zakljuciti da sam auto ipak birao razumom a ne srcem, iako me dozivljavate suprotno? :)))
@Moron
Ti pričaš jedno, a ja drugo, a najbolje je i jedno i drugo :) Ovo prvo (tvoje) nekako podrazumevam uz ovo drugo (moje). ESP je, na moju veliku radost, uveliko uslov za 5-u zvezdicu. :)
P.S. Obojica smo u pravu, ali u ovoj situaciji, mislim da moja priča pije više vode (jer nije bilo fizičkog kontakta, već samo njegovog izbegavanja) :))))
carobnjak
Pa, kada bi svako od nas iskreno "poduvako crtu" o ceni odrzavanja, bili bismo u stanju da kazemo da je "pozicija odrzavanja" veoma bitna za izbor vozila i da moze da bude izraz (ne)razuma sopstvenika ...
@carobnjak
Nisam uspeo da izvučem takav zaključak :) Mislim da je srce nadjačalo razum. :)
Voleo bih da mi otkriješ jednu tajnu: da li je starija kokoška ili jaje, odnosno da li se ljubav prema Fiatima "rodila" posle kupovine Punta, ili je postojala i pre vašeg zbližavanja? :)
@carobnjak
Pretpostavljam da je razum posto nije Abarth :(
:)
@Predrag
Slazem se po pitanju ABS, ESP...
Stig'o napokon sebring sa redovnog "pregleda"... 450 evrića... Doduše,osim zamene m.ulja, filtera, kablova i svećica, podešavao mu je, kaže, i ručnu ... Ponekad, obzirom na cenu, pomislim da mu u motor sipa na ručnoj "preslici" hladno cedjeno maslinovo ulje. To je kvalitet koji ima svoju cenu. A možda ne treba ni voziti kola kod majstora u vreme pred njegov odlazak na odmor ... Ili jednostavno treba promeniti majstora, kola ...
@Predrag
otkrit cu ti tajnu...
Kao klinac sam najvise voleo Renoe a kasnije BMW, koji i danas veoma postujem!
Posto sam shvatio da to nije auto za nase uslove, sto je priznacete istina, cak i da skupim tu gomilu love, odustao sam, naravno...
Nekako u podsvesti su mi uvek bili Italijani, izabrao sam nesto njihovo u najjeftinijem obliku, i nisam pogresio, Dugo sam vagao, pisao sam vec o tome, glavni uslov je bio da mogu da stanem u njega...
Ne mogu da kazem da sam ga voleo pre, ljubav se rodila kasnije, veoma sam zadovoljan!
Posto sam ja takav da bas ne verujem sta se prica, nego i ja moram sam da vidim i probam, odlucio sam da rizikujem, jer su me nervirale raznorazne price i predrasude kako se kvari, da je krsh itd. sto se u mom slucaju pokazalo kao apsolutna laz, a potajno sam i verovao u njega...
Naravno, zavrsnu rec je dao moj brat posto je znao sta ga ceka, tj. sta ce da odrzava...
Imao sam cast vise puta da prisustvujem (samo) skidanju motora sa raznoraznih modela, i ponovo se moj izbor potvrdjuje kao odlican jer skinuti motor jednom Focusu ili Peugeotu je prava umetnost ( zivaca) u odnosu na Punto...
A to za razum sam potpuno u pravu, dokaza ima mnogo, neke najvaznije sam naveo...
Kakve se sve ovde budalaštine mogu pročitati.
Cena Punta u Srbiji je prenaduvana, pogotovo ovog Mjet-a! Ovaj Mjet može kupiti samo neko bez grama mozga.
@carobnjak
Ajde iskreno,da imas da izdvojis dosta,dosta vise para za auto,jel bi vozio opet Fiat?Npr,dakle nije bitno da li ces uzeti polovnjaka,ili novog...Negde do 25-30000 eura...A da je to pouzdan auto,i sve to...
@Dusan
nikada ne bih dao tolike pare za auto! Max je 15000 eura, za nov, a to bi bio Fiat Bravo 1.4 T-jet 120 ks, bio bih presrecan!
Najiskrenije...:)))
@carobnjak
E vidiš, tu se slažemo! 15.000-16.000 eura je max. suma koju bih dao za automobil ;)
Danas sam baš bio kod majstora (druga) kada je popravljao Punta 1.2 8v 2003. Pokvario mu se motor za elektro-ventilator hladnjaka. Ne može da nađe jeftiniji od 8.000 din. Mnogo!
@Predrag
kad ne zna gde treba da trazi!
Uputi ga na :
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?act=idx
@Predrag
sad sam probao da se izlogujem i sve opcije rade, jedino ne mozes postaviti post...
@carobnjak
kliknem na delove, i on mi traži da se ulogujem. Nema veze. Verovatno da su kupili taj od 8000 din u AP Sportu.
P.S. Jel ima AP Sport u tvom kraju?
@Predrag
na koje delove?
Klikni tamo gde je rubrika "tehnicki problemi" punto mk1/punto mk2 pa pretrazi redom naslove...
Nema kod mene, ima u BG i NS, ne kupujem ja kod njih
Motor nema turbinu promenjive geometrije ili usisa. Nije dovoljno elastičan. U gradskkoj vožnji masi novih vlasnika stvara značajne probleme na ubrizgavanju zbog umrtvljene gradske vožnje. Motor traži težu nogu na gasu što dizel šoferi nisu navikli.
Daleko od toga da Fiat ima jeftino održavanje. Ovde pojedini navode cene polu divljih delova izvan ovlašćenih servisa. Isto se može naći i za Pežo, Reno, VW ...
Ko će automobil pod garancijom da održava po divljim servisima?
Originalni deo je deo.
carobnjak
Pa sad se mnogi hvale da imaju garanciju po 5 godina. Čak i garancija na koroziju se gubi ako nisi redovan na servisima. Ruku na srce današnji automobili su posle tih 5 godina polu automobili.
A sto se tvoje priče tiče o jeftinom održavanju izvan ovlašćenih servisa isto važi i mnoge druge modele. Ali ti delovi su uvek sumnjivog kvaliteta, bez obzira šta piše na njima i moraju se otvoriti četvore oči. Što je auto stariji principijelno se slabije i jeftinije (neoriginalni delovi) održava.
Recimo najveći problem je limarija i svetlosne grupe. To je totalna katastrofa! Mogo bolja varijanta su polovni delovi.
A i ovlašćeni servisi su priča za sebe u zavisnosti od proizvođača.
ove cene u ap sportu jesu ok, ali to dovodi u pitanje kvalitet delova. ima jako puno kineskih delova i jos nekih drugih gde je kvalitet nula... pa koliko god da ih platis na kraju su skupi.
ja licno vozim stila 1,9 jtd karavana. delove mi nabalja moj majstor i garantuje mi kvalitet za delove. i ja se eto vozim 2 godine bez ikakvih problema. a cene tih delova se znatno razlikuju od ovih gore navedenih iz ap sport-a.
A ovaj punto kao nov auto i potrosnju od 4-5 lit dizela je skroz ok za te pare. i bez abs-a. a iz iskustva mogu da kazem da abs nije tako posebna sprava, koliko se misli i cesto moze da produzi zaustavni put. ja sam dosta automobila promenio i iz iskustva znam. a esp je vec nesto drugo i bice dobro kad postane obavezan, jer on moze dosta da utice na putanju i kontrolu nad vozilom a samim tim i na zaustavni put. dobra stvar.
pozdrav svima