Honda Insight na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
Od sajma do sajma proizvođači se hvale stepenom razvoja "zelenih" automobila koje, u stvarnom životu, retko viđamo na ulicama. Glavni razlozi za slabiju prodaju su visoka cena i skromna ponuda hibrida, kao i nedostatak svesti među vozačima. U Srbiji se, delimično u šali, kaže da je najtraženiji hibrid u stvari deset godina star benzinac sa ugrađenim plinom.
Slika bi u određenoj meri mogla da se popravi odlukom da država sa 100.000 dinara subvencioniše kupovinu hibridnih vozila, ali ipak ne bi trebalo da očekujemo čudo preko noći. Najjeftinija ulaznica u svet hibrida na našem tržištu je druga generacije "honde insajt" sa cenom od 19.990 evra. "Honda" nudi i "sivik hibrid" (27.200 evra), a od kraja leta počeće i prodaja atraktivnog sportskog kupe RC-Z. "Tojota" je prisutna sa sada već legendarnim "prijusom" (25.500 evra) i "aurisom hibridom", čija će cena uskoro biti poznata. Naravno, za ljubitelje luksuznih hibrida izbor su "Leksusove" serije RX, GS i LS.
Čuvar planete
Japanci su u "insajt" uložili 20 godina razvoja hibridne tehnologije
i još toliko kada su u pitanju benzinski motori sa niskom emisijom CO2. Srce
automobila je IMA (Integrated Motor Assist) sistem koji se sastoji od
1,3-litarskog benzinca (88 KS), elektromotora (14 KS), baterije i kontinualne
CVT transmisije. Rezultat je emisija samo 101 gram štetnih gasova po kilometru
i prosečna potrošnja od šest litara. Međutim, za postizanje "ekoloških
rezultata" potrebna je disciplina, strpljenje i lagana noga. Pozadinsko
svetlo brzinomera takođe upozorava na stil vožnje i cilj je da duže ostanete u
"zelenom". Svaku ulazak u "plavo" košta vas gubitka
listova! Nije vam jasno? "Honda" se potrudila da vozača sa što više
detalja, poput cveta i listova, podseća da se nalazi u hibridnom automobilu
čiji su ciljevi ušteda goriva i nanošenje minimalne štete planeti. Zato se na
kraju svake vožnje dobija "eko-rezultat" - što je manja potrošnja to
je vaš cvet bujniji i sa više listova.
Vožnja bez uzbuđenja
Najbolji način da se proveri ekonomičnost, ali i isplativost 23.900 evra
vrednog "insajta" je test u realnim uslovima. "Naoružan"
disciplinom i strpljenjem, uspeo sam da rutu od 50 kilometara pređem s
prosečnom potrošnjom od 5,2 litara. Vožnja lišena uzbuđenja pokazala se kao pun
pogodak. Elektromotor je pomagao benzincu da ostanem u "zelenom", a
"eko-asistent" je usklađivao rad klima uređaja i povećavao je dužinu
isključenja atmosferskog motora. Međutim, sa svakodnevni, nešto agresivnijim
stilom vožnje, više sam boravio u "plavom". Da bi "insajt"
oživeo potrebno je da pređete na ručno šaltanje brzina, pomoću leptira iza
volana. Najbolje je da odmah prebacite u šesti ili sedmi stepen. Motor postaje
bučniji, a rezultat su performanse i potrošnja kao kod klasičnog kompaktnog
automobila sa 1,6-litarskim benzincem. Ukratko, s umerenim tempom lako se
postiže prosečna potrošnja između 6 i 6,5 litara.
Osam godina garancije
Kupce ne bi trebalo da brine pouzdanost hibridnog sistema koji je punih deset
godina među nama. Garancija na IMA sistem iznosi osam godina ili 160.000
kilometara. Takođe, bitna informacija je i da "insajt" spada među
najbezbednije automobile na tržištu. Mane, pored svakako cene za koju možete da
dobije dobro opremljeni "akord", jesu nešto grublja plastika u kabini
i preglednost u kretanju unazad koja je, zbog podeljenog zadnjeg stakla,
svedena na vožnju naslepo.

Honda insajt
DIMENZIJE
Dužina 4.396 mm
Širina 1.695 mm
Visina 1.425 mm
Međuos. razmak 2.545 mm
Prtljažnik 339 l
Težina 1.276 kg
Rezervoar 40 l
MOTORI
Benzinac
Zapremina 1.339 kubika
Snaga 88 KS
Obrtni momenat 121 Nm
Elektromotor
Snaga 14 KS
Obrtni momenat 92 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 12,4 s
Maks. brzina 182 km/h
Potrošnja 6,2 litara
Cena 23.900 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rsZnaci, 'niska eko svest' je razlog slabe prodaje hibrida, a ne cena... Genije!
Za manje para kupis vece dizel vozilo, koje trosi manje no ovaj hibrid... Rano je za hibride u SRB uz ovu jadnu subvenciju ...
Meni je prius mnogo bolji auto nego insight. Vozio sam se u prius-u u Budvi, koriste ih dosta kao taxi vozila, auto je bas ok, ali sto Moron rece jos je rano kod nas za hibride uz ovu smesnu subvenciju (a jos ako se zna da ta vozila i dalje u saobracajnoj ne mogu biti oznacena kao hibridi)...
U Srbiji se kaze da je autogas najboli hibrid?! Pa to uopste nije sala jer bilo koji auto na autogas (posebno stari auto) je efikasniji ekoloski, a kad se uzme u obzir energija potrosena u odnosu na neki hibrid razlike su abnormalne. Da ne pricam da ako Italijani pocnu ugradjivati ovaj njihov novi MultiAir motor sa LPG i CNG.... To bi bilo ubedljivo najbolje ekolosko vozilo.
Osim toga tehnologija je debelo nezrela i odrzavanje je nepoznato, pri cemu se vec sada zna da je komplikovano. Hibridi su danas samo za snobove.
Mislio sam na energiju potrosenu na samu proizvodnju automobila, koja se takodje moze izraziti u barelima nafte.
Tu su "klasicni" auti u debeloj prednosti jer je proizvodnja jeftinija, a manje energije se utrosi. Za stari auto je to tek prednost
Insight i Prius kao Taxi je lepa zamisao...
Ali je problem u koforu, preglednosti i prtljazniku koji su najgori svi zajedno na trzistu...
Ni auto casopisi se ne pretrpavaju sa testovima a sada su jos poceli i novosti, kurir, blic...
Takva nam je sudbina...
Kako bre loš komfor hibrida za TAXI? Pogledaj samo liniju krova pozadi ( može sesti ćovek od bar 170 ), pa i Wb ( skoro da je kao na golfu ). Ne razumem šta bi ljudi hteli za taj novac? Možda normalam automobil ...
@Moron
Ozbiljno: jesi li sedeo u hibride( sva 3)...
Komfor im je skoro na nivou 500 ili tako neki...
Panchev9
Nisam sedeo u tim "ekolozima". Mislim da je komfor napred prosečan, ali pozadi dosta problematičan.
Jako mi se dopala priča sa testa o "cvetu i lišću" koje ti se ukaže posle vožnje ... Zar to nije "slatko"? Ja bih lično kao indikator više preferirao zelenu salatu u kupus, pa, recimo, veća i manja "glavica", "sparušen" i "zdrav" i tako ...