home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Test Novosti - najnovija fijatova tehnologija u "Alfa Romeo MiTo 1,4 multier 105 ks distinktiv"

Sladak život " ("La dolce vita") je teško zamisliti bez odlaska na vreli kapućino, bez strastvene Italije, crnokosih lepotica i "60 miliona glumaca od kojih su najlošiji u pozorištu, na filmu, televiziji", kako svojevremeno reče veliki Felini.

Za "Sladak život" bitno je i kako dolazite na redovnu "kapućino seansu". Podrazumeva se vespa, ako su dva točka u pitanju i "alfa romeo" ako se odlučite za četiri.

U ovom drugom slučaju, preporučujemo najmanji model "alfe", koji se odnedavno prodaje i na tržištu Srbije - "MiTo" (ime dobijeno od početnih slova gradova Milana i Torina), prelepog,uglađenog, malog ali rasnog sportistu.

Zahvaljujući "Fijat centru" iz Beograda, osetili smo, bar na kratko, atmosferu čuvenog Felinijevog filma "La dolče vita" ...

Osmeh vam se razvuče "od uva do uva" čim pogledate "alficu", lepa, atraktivna, sa neverovatnim originalnim detaljima, mačkasta, spremna "na skok".

Ulazak u kabinu donosi novi talas lepote. Sve je onako "šmekerski" kako u "alfi" uostalom i mora da bude. ništa nije kao kod drugih. Od obruča upravljača, naravno presvučenog kožom, do ručice menjača. I ostale komande raznoraznih uređaja su priča za sebe.

Okretanje ključa, koji je takođe pažljivo dizajniran, donosi vam novu potvrdu da ste u "alfi". Tih, 105 "konja" smeštenih pod haubom modela koji je bio na našem testu, oglase se karakterističnim "alfinim" zvukom, koji nivo adrenalina odmah podiže na "trkački nivo".

Udobno se smestite u sportski oblikovana sedišta, pomilujete ručicu šestostepenog manuelnog menjača i krenete u jednom od tri modusa vožnje ("dinamik", "ol veder", "normal"), uživajući!

Motor zapremine 1,4 litara, najnovije "Fijatove" tehnologije "multuier" je zaista nešto sasvim novo. Tako, na primer, zahvaljujući novom profilu bregastih osovina, ovaj motor ima čak do 35 odsto više maksimalne snage. Do 15 odsto veći maksimalni obrtni moment pri niskim režimima zahvaljujući direktnoj kontroli podizanja ventila. Do 12 odsto je brži odziv "gasa" zahvaljujući visokom pritisku vazduha. Pri tome je potrošnja (i emisija štetnih gasova) niža za 10 odsto u odnosu na rivale...

U "ali MiTo" postoji još jedna pomoć za smanjivanje potrošnje. To je "Gear shift Indicator" (GSI) , indikator menjanja stepena brzina. Najprostije rečeno, "GSI" vam na komandnoj tabli, jasno uočljivom strelicom, komanduje u koji stepen prenosa da "prešaltate".

Zahvaljujući ranije nabrojanim karakteristikama "multiera" već na 60 km na čas " GSI naredba" je da se vozite u šestoj brzini!

Naravno, možete i da ignorišete ovu "zapovest", ali ćete onda trošiti nešto više goriva od prosečnih 5,5 litara benzina koliko je nama pokazivao putni računar (na otvorenom je ta "granica" bila, neverovatnih 4,4 litra!). To povećanje potrošnje anuliraće vam "alfa simfonija" koja dolazi ispod haube...

Jer, "Sladak život" ne može bez adrenalina, a moment, kada pritisnete papučicu gasa na autoputu!

Kao vreli, pravi, italijanski kapućino!

Ovo zadovoljstvo, naravo i košta. Model na testu (iluzorno je pričati o nivou opreme u autu koji uz sedam vazdušnih jastuka, nema šta nema) košta 17.800 evra.

U ponudi je i model 14 multier sa 78 KS po ceni od 15.900 evra, a top ponuda je, svakako, 1,4 TB multier sa 165 KS i oznakom "sportiva".

Ko voli dizelaše može da bira između modela sa motorom 1,3 "multidžet" sa 95 KS i cenom od 18.550 evra i jačeg 1,6 JTD sa 120 KS sa dva nivoa opreme - "progresion" od 19.750 evra i "distinktiv" od 20.950 evra.

UŽIVANjE

Udobno se smestite u sportski oblikovana sedišta, pomilujete ručicu šestostepenog manuelnog menjača i krenete u jednom od tri modusa vožnje ("dinamik", "ol veder", "normal"), uživajući!

Motor zapremine 1,4 litara, najnovije "Fijatove" tehnologije "multuier" je zaista nešto sasvim novo. Tako, na primer, zahvaljujući novom profilu bregastih osovina, ovaj motor ima čak do 35 odsto više maksimalne snage. Do 15 odsto veći maksimalni obrtni moment pri niskim režimima zahvaljujući direktnoj kontroli podizanja ventila. Do 12 odsto je brži odziv "gasa" zahvaljujući visokom pritisku vazduha. Pri tome je potrošnja (i emisija štetnih gasova) niža za 10 odsto u odnosu na rivale...

TEHNIČKI PODACI

MOTOR:1,4 multier

ZAPREMINA:1.368 ccm

SNAGA:105 KS

OBRTNI MOMENT: 130 nm

0-100: 10,7 sek.

MAKS.BRZINA: 187 km/č.

POTROŠNjA: lit/100 km.

GRAD: 7,0

VAN GRADA: 4,5

KOMBINOVANO: 5,5



čitanja : 5378



Komentari

Ova Alfa je lepotica bas kao sto je i Barbara Strejsend, Najgroznija samoproglasena lepotica na svetu!

Autor vaaaauuu 28 Jul 2010, 10:54

Ako je moja tasta lepa, onda je i ovo cudo lepo. Cini mi se da sta god izadje iz Alfine fabrike unapred biva okarakterisano kao "lepotica", bez obzira na to da li je lepo ili nakaradno u nedogled.
Ovaj auto stvarno grdno izgleda.

Autor tastina 28 Jul 2010, 12:18

Treba se malo razumeti u dizajn, mito je mozda buljav, ali svakako nije ruzan

Autor ilijapaun 28 Jul 2010, 12:29

u cemu je poboljsanje snage na ovom motoru? znam da prijatelj vozi fabiju 1.4 sa 105ks, koja je proizvedena jos 2000.godine. potrosnja je provereno 6 litara, a ujeda kako ide. u cemu je dakle poboljsanje sa ovim motorom koji je nastao deset godina kasnije, a ima istu snagu, istu potrosnju i ista ubrzanja kao i deset godina stari fabijin motor?

Autor uros 28 Jul 2010, 12:39

a cemu uvek neko pljuvanje?dizajn je odlican motor takodje dobra stvar u svakom slucaju

Autor sinke 28 Jul 2010, 13:01

o ukusima ne vredi raspravljati, davno je receno. nekom se izgled svidja, nekome ne.
sto se motora tice, osim 105ks, ovaj motor isporucuje i 165ks, eto gde je "nestao" desetogodisnji napredak.

Autor dzigi 28 Jul 2010, 13:58

@uros
u cemu je poboljsanje snage na ovom motoru? znam da prijatelj vozi fabiju 1.4 sa 105ks, koja je proizvedena jos 2000.godine. potrosnja je provereno 6 litara, a ujeda kako ide. u cemu je dakle poboljsanje sa ovim motorom koji je nastao deset godina kasnije, a ima istu snagu, istu potrosnju i ista ubrzanja kao i deset godina stari fabijin motor?

Autor uros 28 Jul 2010, 12:39

Taj motor iz Fabije se nije dobro pokazao pa su ga zamenili sa 1.6 sa 105 konja.

http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=287&tip=60

http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=1005&tip=4068

Evo pa uporedi malo ta 2 motora. Plus VW 1.4 ima 170 g/km CO2, a ovaj Fiat 134 g/km CO2.

Autor bole 28 Jul 2010, 13:59

Fabia je kutija za cipele , nemojte je nikako uporedjivati sa Alfom , uporedjivati te dve stvari je teska glupost i uvreda za sve koji cene automobile

Autor nikokaoja 28 Jul 2010, 14:42

Odlican automobil, tehnicki moderan, savrsenog dizajna, najlepsi u klasi, prava zujalica!
Naravno i ne treba svakome da se svidja, nije ona za mediokritete...

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 15:47

Tehnicki i mehanicki nikada ne treba verovati Alfi! A sto se tice izgleda, slozio bih se da je stvarno grdan- zdepast, mali, buljav...zamislite takvu zenu pored sebe

Autor hilux 28 Jul 2010, 15:58

Ja bih obišao ovaj 1.4 multier, bar za početak. Suviše složeno i zamršeno za fiat nepouzdanu elektroniku, koja "diriguje" hodom usisnih ventila.
Za alfu-fijat su ove "složene" i tehnički neispitane, sa jeftinim rešenjima, ubitačne. To će im na kraju doći glave.

Autor Mange 28 Jul 2010, 16:00

Ja sam mislio da ventile otvara bregasta i da je to fiksni i nepromenjivi ciklus. Kada breg naidje, gura i otvori ventil. Kako se onda ovde otvaraju ventili i sta ih otvara, da li je bregasta ili neka elektronika?

Autor hilux 28 Jul 2010, 16:09

@hilux
evo dobar tekst za tebe :)))

http://www2.autoportal.hr/200905195884/Nove-tehnologije/Nova-tehnologija-ae-se-po-prvi-put-pojaviti-u-Alfa-MiTo-modelima-sredinom-2009-godine/menu-id-72.html

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 16:16

Nemamo mi u Srbiji kvalitetan benzin za nove benzinske motore, mada tu i tamo ima da se kupi onaj super bezolovni ili kako se već zove.

Autor Boris 28 Jul 2010, 17:54

Pa, zar nije bolje za 15.500 ( ako se ne varam ili je možda 1.000 više ) uzeti na akciji novi megane GT line 1,6 od 110 ks ( do besvestii krcat opremom )? Uz to, megane je veći ( funkcionalniji ) automobil ...

Autor Moron 28 Jul 2010, 18:45

Moron
Oni koji kupe alfu misle da su kupili premijum klasu ili bog zna šta. Od svega je premijum cena održavanja.
Ubrzo se opasulje. Obično čovek koji je jednom kupi više to ne radi.
"Kratko ali slatko" važi poslovica u krugovima afista.
A polovnu alfu neće niko da kupi. Možda po neki zaluđenik i neznalica plati danak!

Autor Mange 28 Jul 2010, 19:07

One price sto kruze o Alfama nisu vezane samo za nase podneblje i uopste nisu neosnovane. I u Britaniji, gde sam proveo dosta vremena, majstori govore isto-od Italijana bezi glavom bez obzira. Imao sam prilike da gledam i blize proucim detaljno rasturanje i popravku motora Alfe 159 V6 3.2 JTS. To je jedna nesreca od motora, veliki je kao nas "smederevac", a do generalne je stigao sa oko 30.000 milja. Majstori su ga popljuvali samo tako, kazu da je bukvalno golo go*no i da ne vredi ni penija. Kako da im ne verujem, na 30.000 milja generalna, pa to je sramota. Ja vozim u Srbiji Ford mondeo koji ima preko 200.000km, ne znam tacno bas brojku, a ne trosi ni kap ulja, vuce odlicno, pali i na -20 stepeni. To je ocigledna razlika u kvalitetu izmedju Forda koji realno i nije neki vrhunski proizvodjac i nesrecne Alfe, koja je nesto najblize kataklizmi sto je ikada proizvedeno.

Autor zika 28 Jul 2010, 19:13

@zika
poslednja recenica ti je zaista "kataklizmicna" i bezvezna!
Da je to istina Alfa bi davno prestala da se proizvodi ili bi dobila na poklon motore od Audi-a na primer...

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 22:04

Carobnjak
Hvala za link u 16.16. Nije mi baš jasno do sitnih creva, ali razumem da "pola" bregaste može da se "baci".
U Tebi ima više linkova, nego u šipku košpica ...
A, da nemaš neki link da vidim kako radi VVTi tehnika, kakvo je to "varijabilno"?

Autor Moron 28 Jul 2010, 22:23

@Moron
naravno! :)))

http://www.toyota.co.jp/en/news/07/0612.html

https://www.youtube.com/watch?v=ICAWQPLNFAc&feature=related

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 22:31

A evo video i za Multiair:

https://www.youtube.com/watch?v=5IrPcmMHqHE

https://www.youtube.com/watch?v=6y-SVMgB6AQ

https://www.youtube.com/watch?v=WdoZep2HGAQ

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 22:35

Jos par zanimljivih i korisnih video klipova:

EXACTLY how a car engine works - 3D animation !

https://www.youtube.com/watch?v=FfTX88Sv4I8&feature=related

Gear Animation:

https://www.youtube.com/watch?v=MBmLJCeGu7o&feature=related

How Turbochargers Work:

https://www.youtube.com/watch?v=D-DYNyF02dI&feature=related

Rotary Engine - Wankel:

https://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI&feature=related

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 23:06

Carobnjak
Pogledao sam. Iskreno, VVT-i ( pod raznim nazivima ) mi deluje nekako pouzdanije ( i jefitinije za opravku ), nego ovaj sistem upravljanja usisnim ventilima kod Multi aira. Krasno je to i da imas nesto manju potrosnju i "emisiju", ali to ne moze da traje kao "klasika", a kada stane ...
Kada se setim koliko sam za 307 platio senzor air bag-a, pa pomislim da je to u tehnickom smislu banalna stvar u odnosu na ovaj Multi air sistem upravljanja usisnim ventilima, sledim se od ideje koliko kosta opravka toga ...
Ma, iduci put ima opet da kupim kola sa jednom bregastom, 8 ventila, platinama i karburatorom, neka trosi kao volga, nije za mene 21. vek, ne zelim usi magarca ...

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:11

@Moron
rano je jos davati prognoze!
Kad bismo uvek tako bili skepticni, napretka ne bi bilo!
Tako je i u medicini, ziveo srednji vek...

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 23:14

carobnjak
U pravu si, sa jedne strane...
Ali, zar nije malo blesavo da ( dobrano ) platiš da bi bio pokusni kunić?

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:28

@Moron
sta da platis?

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 23:33

@Zika u 19h13
Motor u Alfi 159 3,2 V6 JTS je GM-ov, a ne alfin tako da nije ni cudo sto je stradao.

Autor Ex Italo fan 28 Jul 2010, 23:43

Carobnjak
Pa, u medicini, kada testiraju nesto novo na ljudima, ja nisam čuo da ljudi "kunići" plaćaju. A ovde čovek debelo treba da plati nešto što đe se tek "pokazati" ( kao ovakvo ili onakvo ).

I ono od pre, u vezi tvog pominjanja napretka u medicini i mojih 8 ventila. Vidiš, jedan tvoj kolega, a moj klijent, hirurg, sa velikim isustvom u laparoskopskim operacijama, kaže da svog bližnjeg nikada ne bi operisao laparaskopski, već klasično i to zato što ta "klasika" u osnovi nosi manji rizik od neželjenih posledica. Do sitnih creva mi je objašnjavao u kom procentu se koji rizik javlja u "klasičnoj" ili "naprednoj" tehnici...
E, ako mene pitaš, tako ti je i sa kolima, klasika možda malo više "boli", ali nosi daleko manji rizik ...

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:46

Ex Italo fan
Samo da Te pozdravim pre nego zaspim ...

Autor Moron 28 Jul 2010, 23:47

Moron
Pozdrav, takodje i ostalima.

Autor Ex Italo fan 28 Jul 2010, 23:49

@Moron
reci "kolegi" da je u zabludi...
To moze da prodje samo ako operater nije strucan, tj. dovoljno iskusan!

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 23:51

@Ex Italo fan
pozdrav i tebi!
A zasto je onda Alfin 3.2 V6 zamenjen sa onim od GM?

"The V6 production ended in 2005 at Alfa Romeo Arese Plant;[12] a stock of five thousand was built, to be used Lancia Thesis, Alfa 166 and Alfa GT models.[13] The engine was replaced in the 159 and Brera by a new 3.2 L V6 unit combining a General Motors-designed engine block with Alfa Romeo cylinder heads and induction."

Autor carobnjak 28 Jul 2010, 23:57

carobnjak
Kolega je nedavno otisao u penziju. On je to meni objasnio time sto kod "laserskog" metoda ( izvini za stručni zločin ) operator vidi "radno polje" DVO-dimenzionalno i deo posla zbog toga mora da odradi "na slepo" ( a tu se javljaju problemi, malo, recimo, "preprži" vod na mesu gde ga ne vidi, tako sam jaa shvatio ), dok je kod klasičnog metoda TRO-dimenzionalno, sve vidljivo ne može ostati skriveno ). A takvom sam mišljenje čuo od još jednog "aktivnog" hirurga.
Ta ustanova je čak imala i smrtne ishod usled sepse nastale kod laparoskopskih operacija, baš zato što se "okom kamere" na vreme nije videlo ono što je moralo biti vidjeno ( i odmah sanirano ).
Zato i "glasaju" za "klasiku", kao sto ja glasam za jednostavna kola i motore...
P.s. Izvini sto je ovo gore vecim delom nestrucno, jer to nije moja oblast.

Autor Moron 29 Jul 2010, 00:02

@Moron
stojim za onoga sto sam napisao.
To je svetski metod za kojim mi kaskamo 20 godina!
Zato imas kameru da gledas, naravno, treba da znas sta treba da gledas i "przis"...
Laparoskopija nema veze sa laserom!
Razlika u odnosu na klasicni metod je u velicini reza, nema otvaranja abdomena sto vodi najcescim komplikacijama ( krvarenje, infekcija, priraslice, zapletaj creva...)
Sepsa se moze javiti u sklopu bilo kakve infekcije ( neprepoznate na vreme...) i bez hirurske intervencije!

Autor carobnjak 29 Jul 2010, 00:07

Čarobnjak
Zato što je platforma za 159 GM i zbog malih serija sa benzinskim motorima nisu hteli da je modifikuju pa su benzinci ostali GM, kao sto je u agili i splešu Fijatov i benzinac 1,2 16V.

Autor Ex Italo fan 29 Jul 2010, 00:11

carobnjak
Prihvatam. Nije moja oblast i nema pravo da bilo sta kazem.

Autor Moron 29 Jul 2010, 00:16

@Ex Italo fan
zasto da je modifikuju kad su motori skoro isti?
Oba su V6, 3195 naspram 3179 cm3?

Autor carobnjak 29 Jul 2010, 00:17

@Moron
nikada ne treba uciti od penzionera pogotovo ne u medicini, pa oni su studirali pre skoro 50 godina! A medicina se menja brze od bilo koje nauke...

Autor carobnjak 29 Jul 2010, 00:21

@Ex Italo fan
sad sam uporedio motore 156 i 159, pa nijedan benzinac nije zajednicki?!?
Nisam to znao, hvala za informaciju...:)
To znaci da su svi motori iz 159 isti kao kod Opela i Saab-a?

Autor carobnjak 29 Jul 2010, 00:24

Čarobnjak
Tačno, o tome Ti ja pričam jošod prvog vagona (GM platforma težina...). Sećaš se.

Autor Ex Italo fan 29 Jul 2010, 00:39

@Ex Italo fan
secam se, bitnije mi je ovo za motore a to nisi spominjao! :)))

I onda pljuju Alfu za motore a hvale Opel i Saab?!? Strashno!!!

Autor carobnjak 29 Jul 2010, 00:43

Čarobnjak
A i ta elektronika koja crkava je uglavnom Bošova.

Autor Ex Italo fan 29 Jul 2010, 00:47

3.2Aresse je zamnejen GM-ovim 3.2motorom zbog ekoloskih normi

Autor ilijapaun 29 Jul 2010, 01:27

@Ex Italo fan
@ilijapaun

Nasao sam podatak da se ipak ugradjuje Alfin benzinac od 1750 ccm turbo?

Autor carobnjak 02 Avg 2010, 15:38