home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

“Škoda” je pre godinu dana u Srbiji počela s prodajom svog prvog trendovskog vozila “jetija”, koji je u međuvremenu dobio opasnu konkurenciju u novoj “kiji sportidž” i “hjundaiju ix35”, nasledniku “tusona”.

Naravno, ne bi trebalo ni da zaboravimo “nisan kaškaj” i najjeftiniji izbor u segmentu kompaktih SUV-ova “dačiju daster”. “Škoda jeti” je za razliku od misterioznog imenjaka sa Himalaja, odlučila da se ne krije, već da dokaže kako uz pomoć “Folksvagenovih” gena ništa nije nemoguće. Na testu u okolini Beograda uverili smo se da je “Škoda” ispunila obećanje i da je ponudila praktično rešenje za sve koji traže univerzalan i praktičan automobil sposoban za ozbiljnije off-road avanture.

Dizajn nosi sva “Škodina” obeležja, počev od karakteristične prednje maske sa lamelama, velikim znakom i originalnim prednjim svetlima. “Jeti” je osnažen i detaljima karakterističnim za prave terence, a robustan izgled daju i izraženi blatobrani i pneumatici od 17 inča. Zadnji deo je isečen, zbog čega je “jeti” zadržao kompaktne dimenzije i dužinu od samo 4,22 metra, koja je bogom dana u gradskoj vožnji. Manjak spoljašnjih centimetara u odnosu na rivale nije poremetio skladan raspored u kabini, koja jasno pokazuje da “jeti” stiže iz “Folksvagenovog” koncerna.

Funkcionalna kabina

Kvalitetna plastika, precizni nemački spojevi i bogata ponuda prostora adut su kojim će “jeti” privući veliki broj kupaca. Debeli volan, podesiv po dubini i visini, odlično leži u rukama, a ispred vozača su pregledni instrumenti, duboko postavljeni u sportskom stilu. Zapremina prtljažnika od osnovnih 416 može da naraste na čak 1.760 litara. “Jeti” je takođe pozajmio rešenje sa “rumstera”, odnosno zadnja tri sedišta mogu se u potpunosti izvaditi. Putnicima na zadnjoj klupi odgovaraće i viši nivo sedenje, takozvani efekat platforme, tako da mogu aktivno da učestvuju u vožnji, a ne samo da gledaju u potiljak vozača i suvozača. Još jedna važna stavka jeste i mogućnost pomeranja zadnjeg reda sedišta za osam centimetara, kao i postavljanje u konfiguraciju 2+2.

“Tiguanova” platforma

“Jeti” je postavljen na cenjenu platformu koju koristi i “tiguan”, a zbog manjih troškova koristi i dobro poznate “Folksvagenove” motore - TSI turbobenzince 1.2 (105 KS), 1.4 (120 KS) i 1.8 (160 KS), kao i tri verzije dvolitarskog TDI agregata sa 110, 140 i 170 KS. Svi motori, osim 2.0 TDI sa 110 KS, povezani su sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok najslabiji TSI može da se poruči i sa sedmostepenim DSG. Kupci koji ne insistiraju na terenskim karakteristikama mogu da izaberi i verziju sa pogonom samo na prednje točkove, koja je dostupna uz 1.2 i 1.4 TSI benzince, i najslabiji dizelaš. Testirani model pokretao je idealni 2.0 TDI (140 KS) sa 320 Nm obrtnog momenta, koji se prenosi na svet točkove. “Jeti” fascinira svojim ponašanjem na putu i u vožnji se ne razlikuje od automobila C segmenta. Van terena do izražaja dolazi savremena 4x4 tehnologija, koju smo upoznali na “oktaviji 4x4 karavan” i na “superbi 4x4”. Glavnu ulogu igra elektrohidraulično “haldeks” kvačilo koje snagu raspoređuje ravnomerno na prednju i zadnju osovinu. U teškim uslovima 90 odsto momenta se prenosi na zadnje točkove, što je garancija da sa “jetijem” nećete ostati zaglavljeni u blatu. Međutim, skroman klirens od 18 centimetara poziva na oprez.

Cena 12.691 evro

Početna cena “jetija” na srpskom tržištu je 12.691 evro za verziju sa 1.2 TSI motorom, pogonom na prednje točkove i opremom “aktiv”, u kojoj kao standard dolaze klima-uređaj i ESP. Najjeftinija verzija s 4x4 pogonom (1.8 TSI 160 KS) košta 19.529 evra, dok je cena testiranog “jetija 2.0 TDI 4x4” sa vrhunskim paketom opreme “ekspirijens” 22.691 evro.

Škoda jeti 2.0 TDI 4x4

DIMENZIJE
Dužina 4.223 mm
Širina 1.793 mm
Visina 1.691 mm
Osovinski razmak 2.578 mm
Menjač šestostepeni

MOTOR
Zapremina 1.968 kubika
Snaga 140 KS
Obrt. momenat 320 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 9,9 sekundi
Maks. brzina 190 km/h
Potrošnja 7,2 litara
Cena 22.691 evro

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs



čitanja : 10056



Komentari

Imam osecaj da je ovaj Alprosov primerak jednaod 3 test primerka u celoj Srbiji :)

Iako ovakve testove na blicu, kuriru i sl. ne uzimam za zobljno vec gledam kao PR tekstove, moram da iskomentarisem..

Na opstu nevericu nekih komentatora ovde na blogu, po ko zna koji put novinari hvale offroad sposobnosti Yetija.
Vozim 2WD verziju, pa sam se navozao po gudurama samo tako, gde bi bivsim hatchbackom mogao da parkiram i da placem. Jednom mi je samo zafalio 4WD, ali uz malo cimanja i pomoci TC-a sam izgurao..

Autor lok 12 Nov 2010, 09:50

P.S.
I potpisujem ovo za ponasanje na asaltu, tj. da se vozi kao prosecan auto C segmenta, a ne kao dzip.

Autor lok 12 Nov 2010, 09:51

Vidjam jedan tamno crvene boje svaki dan, mnogo je lep, ali kad sam video crni, oduševio sam se
@ lok
Kompaktnost je njegova vrlina

Autor Dejan L 12 Nov 2010, 10:15

a offroad je garantovano bio put do Avalskog tornja :-D

Inace nije Tiguanova, vec platforma iz Golfa V!!

Autor Nedjo 12 Nov 2010, 10:59

Evo pravog offroad testa, pa procenite i sami koliko je "nesposoban":
https://www.youtube.com/watch?v=Bnbo3MN3No0

A evo i sa test poligona:
https://www.youtube.com/watch?v=rqiiitQeXvU

Autor lok 12 Nov 2010, 11:03

@ lok
Imamo fabiju u porodici, a pre nje smo imali fabiju 1 i feliciju, felicija je išla gde drugi nisu ni smeli da krenu, a kamoli ovaj yeti 4x4! Ko kaže da je loš , taj nema pojma!

Autor Dejan L 12 Nov 2010, 11:16

@lok:

Lepo je ovo na testovima i za svaki respect, verovatno bolji od vecine iz nazovi SUV klase. Medjutim za pravi offroad kad nije blato u duzini 2-3 metra nego ceo put i to sa nagibima (ako si isao po Sokolskim planinama u kisnom periodu ili Homoljskim planinama), gde ne bi smeo ovako da silujes kao ovaj na klipovima, onda bez sporohodnih brzina nema spasa :) Ali u svakom slucaju, Yeti je keva, samo da je malo jeftiniji taj 4x4 :)

Autor Milos 12 Nov 2010, 11:23

@Milos
Mislis na ovako nesto?
@lok
A sat kazes za ove "nesposobnjakovice"? :)))

https://www.youtube.com/watch?v=Uzfxu5vkuR4&feature=related

Autor PITBULL 12 Nov 2010, 13:57

@PITBULL
Za njih se zna da su cistokrvni offraoderi. Kada boranija zapne u blatu, LC dolazi da ih cupa :)
Totalno druga prica od Sorenta, Yetija, Kuge, Q5 i ostalih malih SUV-ica..
Naravno, cena se placa u voznji na asflatu, tj. u krivinama.

Autor lok 12 Nov 2010, 15:51

Sada vidim na kraju texta se pominje ESP u verziji od 12690E, sto nije istina!

454 Evra kosta ESP uključujući ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA i DSR (osim za dizel 4x4 active verziju)

Autor lok 12 Nov 2010, 16:05

@lok
Da li ti se ESP pokazao kao koristan sistem, s' obzirom na to da sam te "nagovorio" da ga naručiš? ;)
Sebi sam ovaj put naručio ESP Plus (ima HHC i kontrolu pritiska u pneumaticima) ;)

Autor Predrag 12 Nov 2010, 16:31

@Predrag
Naravno, ne zaboravljam!
Uvek se setim tvog saveta kada sam hteo da uzmem zavesaste airbagove umesto ESP, i dobro sto sam te poslusao!
Od celog paketa sto dolazi uz ESP, najvise se "oseti" traction control. Za drugog Yetija sam uzeo i vazdusne zavese pozadi, zbog dece.

E pametno ti je to za HHC, razmisljao i na kraju sam i to cekirao uz ESP kod drugog Yetija, kontrolu pritiska nisam, ali sam se zato isprsao za grejanu soferku, retrovizore i sedista. Samo se nadam da ce doci pre prvih ledova, da ne bude za dzabe :))

Koliko sam shvatio, HHC se sam aktivira ako je >5% nagib.. i otje OK, ali sta se desava ako neko na semaforu uzbrdo ispred mene krene unazad u mene, a pozadi recimo nemam nikoga i kako da "pustim" nizbrdo malo??

Autor lok 12 Nov 2010, 17:32

@lok
HHC aktivira kočnice na par sekundi pre nego što kreneš da popuštaš pedalu spojnice. Ako ne kreneš da je popuštaš, a pri tom nisi pritisnuo pedalu kočnice, automobil će posle tih par sekundi, krenuti u nazad. Šta da ti kažem, nećemo se više "nabijati" i čekaćemo da isteknu sekunde :))
P.S. Da se razumemo, najbolje je imati i ESP i vazdušne zavese, ali ako moram da izaberem jedno od ta dva, onda uvek pre biram ESP ;)
...I meni je ASR dosta značio prošle zime i jednom u blatu :) Kod Fabie se uz ESP plus dobija i kontrola pritiska u pneumaticima...

Autor Predrag 12 Nov 2010, 17:45

@Predrag
Ako sam te dobro shvatio, auto je zakocen sve dok se pedala kvacila ne otpusti do odredjene mere?

Autor lok 12 Nov 2010, 17:52

P.S.
Nadjoh u medjuvremenu objasnjenje:
----------"The uphill-start off-assist makes it much easier to start off on steep hills. The system assists a start off by holding the brake pressure produced by the brake pedal actuation for approx. 2 seconds after releasing the brake pedal. The driver can therefore move his foot from the brake pedal to the accelerator pedal and start off on the slope, without having to actuate the handbrake. The brake pressure drops gradually the more you operate the accelerator pedal. If the vehicle does not start off within 2 seconds, it starts to roll back. The uphill-start off-assist is active in the event of a 5% slope, if the vehicle door is closed. It is always active on slopes when in forward or reverse start off. When driving downhill, it is inactive."
------------
U sustini, ako je nagib unazad >5%, i posle pustanja pedale kocnice prilikom kretanja, kocnice i dalje rade sledece 2 sekunde, s tim sto veci gas dodas u tih 2 sek, pritiask u kocnicama opada. Zvuci mi sasvim OK za svakodnevnu upotrebu, mislim da nece trebati neku posebnu paznju prilikom stajanja, a svakako ce "osloboditi" rucnu kocnicu dosta..

Autor lok 12 Nov 2010, 18:00

@lok
Baš tako :))

Autor Predrag 12 Nov 2010, 18:08

22.691 evro i nije tako strašno puno za 4x4 TDI u full opremi...

Autor Miki 12 Nov 2010, 21:13

Pricao sam u ranijim temama o tome kako 1.2TSI ima 10KS vise snage na tocku nego na papiru (koliko tek onda ima na zamajcu!), pa evo ih i linkovi:
2.0 TDI 110KS = 121 KS
https://www.youtube.com/watch?v=Hvty7m9rSUQ

1.2 TSI 105KS = 115KS
https://www.youtube.com/watch?v=bIZRqM4gcts

Sve fabricki naravno..

Autor lok 14 Nov 2010, 14:08

.. i 1.8 TSI, celih 20KS vise nego "na papiru":

1.8 TSI 160KS = 181KS

http://briskoda.net/forums/topic/114812-new-1-8-tsi-dyno-graph-on-revo/

Autor lok 14 Nov 2010, 14:14