home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Kurir-info.rs

„Meriva“ je pravi primer čuvenog „japanskog kanistera“! Mala je a prostrana, odlično izgleda, donosi uzbuđenje na putu i parkingu i može da ponese sitan i krupan teret

Već na prvim metrima „meriva“ nam je „legla“ savršeno u ruke. To je prvi dokaz da je automobil pravljen za vozača, dok uživanje raste s kilometrima.

Odmah možemo da napravimo i mali test kvaliteta, jer je ovaj „opel“ prešao 19.000 kilometara, ali se ipak ponaša kao da je juče izašao iz fabrike. Sve je utegnuto i skladno, nema zabrinjavajućih zvukova, škripanja i slično. Pomenimo samo da je auto sa testa bio za volanom automobilskih novinara, poznatih po tome što ne štede vozila!

Sve pohvale dizajnu. „Opel“ je uspeo da konačno prekine direktivu kutijastog oblika u monokeb klasi porodičnih vozila! Tajna je u nižoj, ali dužoj krovnoj liniji, spojenoj s vajarski oblikovanom karoserijom i „mišićavim“ vratima. Sve zajedno, „atletski“ spreman auto koji osvaja dizajnom.

Ulaskom u kabinu stižemo na teren gde „meriva“ drži šampionsku titulu. To je varijabilnost - mogućnost podešavanja unutrašnjosti i velika ponuda prostora. Tajna je u podignutim klupama, pa na prednjim sedištima ima mesta na pretek i za osobe koje imaju problema s viškom kilograma. Takođe, u drugom redu troje mogu da „spakuju“ kolena, jer i zadnja sedišta klize šinom i mogu da se šteluju, doduše na uštrb prtljažnika!

Materijali u kabini su kvalitetni, palica menjača je podignuta na savršeno mesto, što samo pojačava odličan utisak. Na centralnoj konzoli je „šuma“ tastera - estetski dobro, ali zahteva privikavanje. Zamerka enterijeru je staromodan dizajn instrument table. Šteta jer je taj deo mogao da se pozajmi iz „insignije“.

Ipak, u „merivi“ je nešto što do sada nije viđeno u automobilima. Između prednjih sedišta po šini klizi fiksni deo prepun polica. Tu su dva držača za šolje i dva udubljenja, sa USB priključcima i utičnicom od 12 volti. Iznad šine je deo za lakat, a oko njega brojne police za čaše i telefone sa dvostrukim dnom. Centralni deo može da otkliza skroz pozadi, pa ostaje mesta za poslovni kofer.

Čak 20 stvari, za koje je istraživanjem utvrđeno da se najčešće prevoze u automobilu, može se lako spakovati, i ostaće još mesta. Ovo je pravi prime čuvenog „japanskog kanistera“!

U klasi porodičnih vozila snaga nije mnogo bitna, ali prija 120 razigranih „konja“, dok i osnovna verzija ima solidnih 100 KS. U kombinaciji sa sportskim gumama s testa „meriva“ rado juriša, a može i brzo kroz krivine! Potrošnja u gradu je 9,3 litra, mešovito 7,6!

Šampion varijabilnosti u Srbiji košta 13.800 evra. To je cena za koju obezbeđuje sve što je potrebno četvoročlanoj porodici sa stilom. Mnogo ili malo, uglavnom pomenimo da je „meriva“ u Evropi tokom 2010. godine za čak 20.000 jedinica premašila sve zacrtane planove prodaje! Kupci su uvek bili najbolji indikator ključa „uloženo-dobijeno“!

Bolje naopačke

Najviše kontroverzi izazvalo je otvaranje zadnjih vrata „naopačke“. Detaljne ankete ukazale su na visoke ocene lakoći ulaska i izlaska iz auta. U cilju bezbednosti automatika kontroliše električne brave i zaključava vrata čim auto dostigne brzinu od 4 km/h, bez obzira da li ide napred ili u rikverc. Dok je vozilo u pokretu vrata ne mogu da se otvore iznutra, a automatski se otključavaju prilikom zaustavljanja. U „merivi“ se otvaraju pod uglom od čak 84 stepena!

Gepek iz bajke


U prtljažnik sa dvostrukim dnom staje, za klasu velika količina od 400 litara, a obaranjem zadnje klupe impresivnih 1.500 litara do krova. U gepeku su svi mogući dodaci koji olakšavaju transport, poput kuke, bočnih pregrada, polica za pakete, nosača za bicikl...

Tehnički podaci

* Motor: 1.394 turbo
* Snaga: 120 KS
* Moment: 175 pri 4.800 o/min
* Masa: 1.360 kg
* Ubrzanje do 100 km/h: 11,5 s
* Maks. brzina: 188 km/h
* Dužina-širina-visina:
* 4,29 / 1,81 / 1,61 m
* Međuosovinski razmak: 2,64 m
* Prtljažnik: 400 / 1.500 l
* Potrošnja na testu: 7,6-9/3 l

Autor : Mladen Radulović



čitanja : 2610



Komentari