Opel Meriva na testu "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
„Meriva“ je pravi primer čuvenog „japanskog kanistera“! Mala je a prostrana, odlično izgleda, donosi uzbuđenje na putu i parkingu i može da ponese sitan i krupan teret
Već na prvim metrima „meriva“ nam je „legla“ savršeno u ruke. To je prvi
dokaz da je automobil pravljen za vozača, dok uživanje raste s kilometrima.
Odmah možemo da napravimo i mali test kvaliteta, jer je ovaj „opel“ prešao
19.000 kilometara, ali se ipak ponaša kao da je juče izašao iz fabrike. Sve je
utegnuto i skladno, nema zabrinjavajućih zvukova, škripanja i slično. Pomenimo
samo da je auto sa testa bio za volanom automobilskih novinara, poznatih po
tome što ne štede vozila!
Sve pohvale dizajnu. „Opel“ je uspeo da konačno prekine direktivu kutijastog
oblika u monokeb klasi porodičnih vozila! Tajna je u nižoj, ali dužoj krovnoj
liniji, spojenoj s vajarski oblikovanom karoserijom i „mišićavim“ vratima. Sve
zajedno, „atletski“ spreman auto koji osvaja dizajnom.
Ulaskom u kabinu stižemo na teren gde „meriva“ drži šampionsku titulu. To je
varijabilnost - mogućnost podešavanja unutrašnjosti i velika ponuda prostora.
Tajna je u podignutim klupama, pa na prednjim sedištima ima mesta na pretek i
za osobe koje imaju problema s viškom kilograma. Takođe, u drugom redu troje
mogu da „spakuju“ kolena, jer i zadnja sedišta klize šinom i mogu da se
šteluju, doduše na uštrb prtljažnika!
Materijali u kabini su kvalitetni, palica menjača je podignuta na savršeno
mesto, što samo pojačava odličan utisak. Na centralnoj konzoli je „šuma“
tastera - estetski dobro, ali zahteva privikavanje. Zamerka enterijeru je
staromodan dizajn instrument table. Šteta jer je taj deo mogao da se pozajmi iz
„insignije“.
Ipak, u „merivi“ je nešto što do sada nije viđeno u automobilima. Između
prednjih sedišta po šini klizi fiksni deo prepun polica. Tu su dva držača za
šolje i dva udubljenja, sa USB priključcima i utičnicom od 12 volti. Iznad šine
je deo za lakat, a oko njega brojne police za čaše i telefone sa dvostrukim
dnom. Centralni deo može da otkliza skroz pozadi, pa ostaje mesta za poslovni
kofer.
Čak 20 stvari, za koje je istraživanjem utvrđeno da se najčešće prevoze u
automobilu, može se lako spakovati, i ostaće još mesta. Ovo je pravi prime
čuvenog „japanskog kanistera“!
U klasi porodičnih vozila snaga nije mnogo bitna, ali prija 120 razigranih
„konja“, dok i osnovna verzija ima solidnih 100 KS. U kombinaciji sa sportskim
gumama s testa „meriva“ rado juriša, a može i brzo kroz krivine! Potrošnja u
gradu je 9,3 litra, mešovito 7,6!
Šampion varijabilnosti u Srbiji košta 13.800 evra. To je cena za koju
obezbeđuje sve što je potrebno četvoročlanoj porodici sa stilom. Mnogo ili
malo, uglavnom pomenimo da je „meriva“ u Evropi tokom 2010. godine za čak
20.000 jedinica premašila sve zacrtane planove prodaje! Kupci su uvek bili
najbolji indikator ključa „uloženo-dobijeno“!
Bolje naopačke
Najviše kontroverzi izazvalo je otvaranje zadnjih vrata „naopačke“. Detaljne
ankete ukazale su na visoke ocene lakoći ulaska i izlaska iz auta. U cilju
bezbednosti automatika kontroliše električne brave i zaključava vrata čim auto
dostigne brzinu od 4 km/h, bez obzira da li ide napred ili u rikverc. Dok je
vozilo u pokretu vrata ne mogu da se otvore iznutra, a automatski se
otključavaju prilikom zaustavljanja. U „merivi“ se otvaraju pod uglom od čak 84
stepena!
Gepek iz bajke
U prtljažnik sa dvostrukim dnom staje, za klasu velika količina od 400 litara,
a obaranjem zadnje klupe impresivnih 1.500 litara do krova. U gepeku su svi
mogući dodaci koji olakšavaju transport, poput kuke, bočnih pregrada, polica za
pakete, nosača za bicikl...
Tehnički podaci
* Motor: 1.394 turbo
* Snaga: 120 KS
* Moment: 175 pri 4.800 o/min
* Masa: 1.360 kg
* Ubrzanje do 100 km/h: 11,5 s
* Maks. brzina: 188 km/h
* Dužina-širina-visina:
* 4,29 / 1,81 / 1,61 m
* Međuosovinski razmak: 2,64 m
* Prtljažnik: 400 / 1.500 l
* Potrošnja na testu: 7,6-9/3 l
Autor : Mladen Radulović