home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Test - novinari „Novosti“ proverili poznati „Nisanov“ model. Dobar za grad, ali dovoljno prostran. Motor snažan s obzirom na malu kubikažu. Komande se nalaze nadohvat ruke

Japanski „Nisan“ iza sebe ima veliki broj dobrih automobila, kao što su terenac „petfajnder“, SUV model „kaškaiji“, a od 2002. godine tržište osvajaju i u najmanjem segmentu četvorotočkaša. Dizajneri ove kompanije su postavili visoke standarde, kada je svet ugledala veoma smelo odrađena „mikra“. Treća generacija ovog „mališana“ pobrala je mnoge lovorike, pa kada je 2010. godine donesena odluka da se „krene dalje“, jasno je da inženjerima i dizajnerima nije bilo nimalo lako da nadmaše raniju verziju.

Izgled nije više bio „revolucionaran“, ali je „mikra“ ostala „mikra“. I dalje je to simpatičan, zabavan automobil, snabdeven svim onim što je potrebno da vožnja po gradu, provlačenje kroz gužvu i parkiranje na „petoparcu“ bude maksimalno olakšano.

Od automobila koji je kraći dvadesetak centimetara od četiri metra ne očekujete obilje prostora, ali u „mikri“ ga ima sasvim dovoljno za četiri odrasle sobe. Čak i visoki putnici neće morati da savijaju glave. Vozač će u „mikri“ imati pravog druga na drumu. Sedište je perfektno i lako se zauzima najoptimalniji položaj za vožnju. Upravljač se doduše podešava samo po visini, ali to, uverili smo se, ne predstavlja neku „otežavajuću“ okolnost. Upravo zbog sedišta koje možete da pomerate u tri pravca. U „kokpitu“ nema previše filozofije. Sve je praktično i lako za korišćenje. Komande se nalaze nadohvat ruke, a unutrašnji delovi su odrađeni u kvalitetnim materijalima, po čemu je „Nisan“ inače čuven.

Nas je na testu „Novosti“ nekako najviše impresionirao motor. Pruža mnogo više nego što biste očekivali od trocilindraša. Zapremina je 1,2 litra sa 80 KS i uz 110 Nm obrtnog momenta. Poseduje manuelni menjač sa pet stepeni, koji je dobitna kombinacija u ovom slučaju. Automobil je okretan, lako ubrzava i po voznim karakteristikama je sigurno u samom vrhu u ovoj kategoriji.

Ipak, čini nam se da je potrošnja od oko šest litara, koliko je iznosila na našem sedmodnevnom testu, prevelika. Tu je „Nisan“ u odnosu na konkurenciju malo podbacio. Ali, zato kad se nabroji sve što vam „mikra“ nudi, kao što je bogat paket opreme čak i u osnovnoj verziji, ovom automobilu morate dati visoku ocenu. Jak adut je, bar za tržišta gde je to veoma bitno, i izuzetno mala emisija CO2 po pređenom kilometru od 115 grama, kao i činjenica da se čak 98 odsto „mikre“ može u potpunosti reciklirati! I sve to po ceni od 10.490 evra za osnovni model.

MERE

Masa 945 kg

Dužina 3.780 mm

Visina 1.525 mm

Širina 1.675 mm

Prtljažnik 265/1.132 l

POTROŠNJA

Grad 6,7 l

Van grada 4,6 l

Kombinovano 5,4 l

Rezervoar 41 l

OPREMA

Već u osnovnom paketu opreme „mikra“ ima elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP), ali tu su naravno i ABS, BAS (pojačivač kočione sile). Podrazumeva se i klima, radio CD, blutut konekcija, putni računar, servo volan sa komandama na obruču upravljača, daljinsko centralno zaključavanje, imobilajzer, sve neophodne „utičnice“,tonirana stakla...

Autor : Petar Živković

Preuzeto sa : Novosti.rs



čitanja : 2494



Komentari