home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Kurir-info.rs  

Ni vožnja do primorja neće ugasiti želju da se „astra“ neprestano vozi. Ovo je jedan od najboljih automobila današnjice i tehnički najnapredniji u C segmentu.

„Turbo-muzika“ benzinskih oktana, savršen osećaj za volanom i sofisticirani bezbednosni sistemi. Ovo su samo glavni sastojci recepta za vrhunsko uživanje. Ali, još mnogo toga se nalazi u ovom „opelu“.

Nova „astra“ bila je na 15-dnevnom testu Kurira. Skoknuli smo do Crne Gore. Tako se kaže kad je pod haubom raspoloženih 180 „konja“. Aktuelan je „daunsajzing“, pa je snaga izvučena iz 1,6 turbo-agregata. Nikakva smetnja što se snage tiče, ali je registracija debelo jeftinija.

Iz sve snage preporučujemo novi put do primorja. Do Prijepolja se ide Ibarskom magistralom. Tu se skreće ka Pljevljima, zatim se prati pravac Žabljak i Šavnik, zatim Nikšić, gde se skreće ka Risnu. Poenta je u tome da na ovom putu nema šlepera, što znači da je neuporedivo bezbedniji i brži. Iako je špic sezone, pre dva dana na ovom pravcu nismo primetili gužvu.

Vratimo se „astri“. Godinu i po dana posle lansiranja ova „munja“ pokupila je desetine najprestižnijih svetskih nagrada. Vozač se oseća kao pilot. Krug upravljača je „mesnat“, menjač liči na avionsku palicu. Tu je i „šuma“ dugmića, lepa na oko, ali traži vreme za privikavanje. Ipak, glavne komande lako se nalaze. Materijali su prvoklasni, a verziji sa testa rukohvati su „pojačani“ karbonskim nijansama.

Sve to upotpunjuje ionako moćan osećaj za volanom. „Astra“ suvereno leži na putu, rupe pegla sa ubedljivim „bup“ zvukom. Krivine nisu problem. Na neravninama se odlično oseća rad „Votsovove“ zadnje veze koja „miri“ levu i desnu stranu. U „astri“ sa testa može se podesiti krutost vešanja. Pritiskom na taster „sport“ auto postaje krut i još stabilniji. Međutim, elektronika prepoznaje opasne situacije i po potrebi sama pali „sport“ vešanje kako bi točkove brzo zalepila na asfalt.

Vožnja do Crne Gore razbija predrasude o potrošnji snažnih agregata. „Astra“ je do primorja, s težom nogom na gasu, potrošila 8,3 litra benzina. Pri normalnoj vožnji može i litar manje. Kamionska snaga obezbeđuje laka i bezbedna preticanja.

Posle dve nedelje za volanom još je jači utisak da je „astra“, najblaže rečeno, među prva tri najbolja automobila u najjačem C segmentu. O najboljem odlučuju ukusi. Postoji samo jedna mana. To je cena oko 13.900 evra za osnovni model. Ipak, u „Opelu“ su uvereni u vrednost ove prefinjene mašine i zasad nema naznaka da će biti popusta. Posebno dok cveta prodaja u Evropi.

ASTRA 1,6 TURBO

* Motor: 1.598 cm3
* Snaga: 180 KS
* Masa: 1.490 kg
* Od 0 do 100 km/h: 8,5 s
* Maks. brzina: 225 km/h
* Potrošnja na testu: 8,3 l
* Dužina: 4,42 m
* Prtljažnik: 370 l
* Osnovni model: 13.900 evra
* Testirani model: 22.500 evra

Leđa više ne bole

Sedišta se pomeraju u velikom radijusu, a zupci sa oprugama na vođicama postavljeni su asimetrično i uvek drže vozača u pravilnom položaju. Nagrađena su nemačkim sertifikatom „Akcija za zdrava leda“.

Temelj stabilnosti

Složena polukruta zadnja osovina s pametno smeštenim „Votsovim linkom“ temelj je bezbednosti. Nosači, u slučaju delovanje sile na neki od zadnjih točkova, jednaku snagu prenose u suprotnom smeru i apsorbuju oko 80 odsto svih opterećenja.

Birajte čvrstinu šasije

„Astra“ je opremljena elektronskim sistemima poslednje generacije, koji se dobijaju uz doplatu. Tu je AFL+ (zakretanje svetala u krivini), koji može automatski da uključi duga svetla i perače farova. Program „Opelovo oko“ prepoznaje znake i upozorava vozača na zabrane, ograničenja brzine, promenu trake... Sistem „Fleks-rajd“ (doplata 750 evra) nudi meko i sportsko vešanje - tur i sport.

Bezbednost


Sve verzije „astre“ imaju dvostruke predzatezače prednjih pojaseva. Standard su i prednji vazdušni jastuci, bočni jastuci za grudi i karlicu, kao i bočne vazdušne zavese. U slučaju naglog kočenja, tri stop svetla pulsiraju pet puta u sekundi kad je ABS aktiviran. Elektronski sistem stabilnosti (kod „Opela“ ESC) standardan je u svim verzijama „astre“.

Autor : Mladen Radulović

Foto : Kurir-info.rs



čitanja : 1879



Komentari

Sto je simpatican ovaj motor. :) Pripazite na serijsku cenu i onog testiranog. :D

Autor McLaren 25 Jul 2011, 20:27

Baš je "povoljna" cena ... Još ako daju 3% popusta na porudžbinu internetom... I cisternu goriva gratis, naravno

Autor Moron 25 Jul 2011, 20:51

Motor kao dusa,ali ipak bih izabrao 1.4 Turbo od 140 KS.

Autor milan 25 Jul 2011, 20:59

Pravi "kurirski" test...

@McLaren

Sta znaci "serijska cena"?

Autor carobnjak 25 Jul 2011, 21:01

To znaci serijski auto, standardna oprema. :D

Autor McLaren 25 Jul 2011, 21:28

@McLaren
serijski auto je nesto drugo, termin serijska cena ne postoji...

Inace ta "serijska cena" navedena u "super-profesionalnom-testu" Kurira nema nikakve veze sa ovim motorom...

Autor carobnjak 25 Jul 2011, 21:31

haha ne budi smesan, zna se na sta se misli.

Autor McLaren 25 Jul 2011, 21:51

@McLaren
Pa ti si smesan, jos ces nekog pogresno da naucis! :)))

Serijski = nesto sto se proizvodi u seriji

Da li cena moze da se proizvodi?!?

P.S. totalno razocarenje za takvog "premijum-eksperta"! :)))

Autor carobnjak 25 Jul 2011, 21:57

Testirani model: 22.500 evra , tj. u prevodu bacen novac..
Mislim da je Radulovic radio za Auto magazin..

Autor Panchev9 25 Jul 2011, 21:57

Uzmes Skodu Octaviu i uzivas.

Autor Barosso 25 Jul 2011, 21:59

Ne moze svako da vozi Skodu, dovoljan je Predrag... :)))

Autor carobnjak 25 Jul 2011, 22:05

Eto zato je Oktavija već 2 godine zaredom izglasana za najbolji porodični auto u klasi.
Pa sad ko hoće neka da pare za Astru ili Golfa.

Autor Dejan L 25 Jul 2011, 22:14

22.500 za 1.6T ?! Pa jos malo i R M RS250...

Autor NemanjaBB 25 Jul 2011, 22:31

@Nemanja ovdje za te pare mozes uzeti Megane RS250 - oko 22 250 eura :)

Autor hh 26 Jul 2011, 01:22

Tu je i Mazda3 MPS.

Autor Uzelac 26 Jul 2011, 08:36

"Jedan od najboljih automobila danasnjice"? Da li je ovaj "novinar" normalan?

Autor Milos 26 Jul 2011, 09:18

+1 za Uzelca

Mazda3 MPS - 260KS
jes da trosi, jes skupa registracija, al ide ko zmaj i izgleda tako

Autor Burgija 26 Jul 2011, 09:58

Fenomenalan auto. Najbolji u klasi.

Autor ... 26 Jul 2011, 13:14

Ovo je jedan od najboljih automobila današnjice

- znaci ovaj covek u privatno vreme vozi najvise bicikl ili juga eventualno...

Autor NebojsaR4 26 Jul 2011, 17:55

"Jedan od najboljih automobila danasnjice"? Da li je ovaj "novinar" normalan?

- "Novinar" je dobio besplatno nov auto i gorivo za 15 dana letovanja u CG...

Autor JA 28 Jul 2011, 00:29