Opel Astra 1.6 Turbo na probi "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Ni vožnja do primorja neće ugasiti želju da se „astra“ neprestano vozi. Ovo je jedan od najboljih automobila današnjice i tehnički najnapredniji u C segmentu.
„Turbo-muzika“ benzinskih oktana, savršen osećaj za volanom i sofisticirani
bezbednosni sistemi. Ovo su samo glavni sastojci recepta za vrhunsko uživanje.
Ali, još mnogo toga se nalazi u ovom „opelu“.
Nova „astra“ bila je na 15-dnevnom testu Kurira. Skoknuli smo do Crne Gore.
Tako se kaže kad je pod haubom raspoloženih 180 „konja“. Aktuelan je
„daunsajzing“, pa je snaga izvučena iz 1,6 turbo-agregata. Nikakva smetnja što
se snage tiče, ali je registracija debelo jeftinija.
Iz sve snage preporučujemo novi put do primorja. Do Prijepolja se ide Ibarskom
magistralom. Tu se skreće ka Pljevljima, zatim se prati pravac Žabljak i
Šavnik, zatim Nikšić, gde se skreće ka Risnu. Poenta je u tome da na ovom putu
nema šlepera, što znači da je neuporedivo bezbedniji i brži. Iako je špic
sezone, pre dva dana na ovom pravcu nismo primetili gužvu.
Vratimo se „astri“. Godinu i po dana posle lansiranja ova „munja“ pokupila je
desetine najprestižnijih svetskih nagrada. Vozač se oseća kao pilot. Krug
upravljača je „mesnat“, menjač liči na avionsku palicu. Tu je i „šuma“ dugmića,
lepa na oko, ali traži vreme za privikavanje. Ipak, glavne komande lako se
nalaze. Materijali su prvoklasni, a verziji sa testa rukohvati su „pojačani“
karbonskim nijansama.
Sve to upotpunjuje ionako moćan osećaj za volanom. „Astra“ suvereno leži na
putu, rupe pegla sa ubedljivim „bup“ zvukom. Krivine nisu problem. Na
neravninama se odlično oseća rad „Votsovove“ zadnje veze koja „miri“ levu i
desnu stranu. U „astri“ sa testa može se podesiti krutost vešanja. Pritiskom na
taster „sport“ auto postaje krut i još stabilniji. Međutim, elektronika
prepoznaje opasne situacije i po potrebi sama pali „sport“ vešanje kako bi
točkove brzo zalepila na asfalt.
Vožnja do Crne Gore razbija predrasude o potrošnji snažnih agregata. „Astra“ je
do primorja, s težom nogom na gasu, potrošila 8,3 litra benzina. Pri normalnoj
vožnji može i litar manje. Kamionska snaga obezbeđuje laka i bezbedna
preticanja.
Posle dve nedelje za volanom još je jači utisak da je „astra“, najblaže rečeno,
među prva tri najbolja automobila u najjačem C segmentu. O najboljem odlučuju
ukusi. Postoji samo jedna mana. To je cena oko 13.900 evra za osnovni model.
Ipak, u „Opelu“ su uvereni u vrednost ove prefinjene mašine i zasad nema naznaka
da će biti popusta. Posebno dok cveta prodaja u Evropi.
ASTRA 1,6 TURBO
* Motor: 1.598 cm3
* Snaga: 180 KS
* Masa: 1.490 kg
* Od 0 do 100 km/h: 8,5 s
* Maks. brzina: 225 km/h
* Potrošnja na testu: 8,3 l
* Dužina: 4,42 m
* Prtljažnik: 370 l
* Osnovni model: 13.900 evra
* Testirani model: 22.500 evra
Leđa više ne bole
Sedišta se pomeraju u velikom radijusu, a zupci sa oprugama na vođicama
postavljeni su asimetrično i uvek drže vozača u pravilnom položaju. Nagrađena
su nemačkim sertifikatom „Akcija za zdrava leda“.
Temelj stabilnosti
Složena polukruta zadnja osovina s pametno smeštenim „Votsovim linkom“ temelj
je bezbednosti. Nosači, u slučaju delovanje sile na neki od zadnjih točkova,
jednaku snagu prenose u suprotnom smeru i apsorbuju oko 80 odsto svih
opterećenja.
Birajte čvrstinu šasije
„Astra“ je opremljena elektronskim sistemima poslednje generacije, koji se
dobijaju uz doplatu. Tu je AFL+ (zakretanje svetala u krivini), koji može
automatski da uključi duga svetla i perače farova. Program „Opelovo oko“
prepoznaje znake i upozorava vozača na zabrane, ograničenja brzine, promenu
trake... Sistem „Fleks-rajd“ (doplata 750 evra) nudi meko i sportsko vešanje -
tur i sport.
Bezbednost
Sve verzije „astre“ imaju dvostruke predzatezače prednjih pojaseva. Standard su
i prednji vazdušni jastuci, bočni jastuci za grudi i karlicu, kao i bočne
vazdušne zavese. U slučaju naglog kočenja, tri stop svetla pulsiraju pet puta u
sekundi kad je ABS aktiviran. Elektronski sistem stabilnosti (kod „Opela“ ESC)
standardan je u svim verzijama „astre“.
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs
Sto je simpatican ovaj motor. :) Pripazite na serijsku cenu i onog testiranog. :D
Baš je "povoljna" cena ... Još ako daju 3% popusta na porudžbinu internetom... I cisternu goriva gratis, naravno
@McLaren
serijski auto je nesto drugo, termin serijska cena ne postoji...
Inace ta "serijska cena" navedena u "super-profesionalnom-testu" Kurira nema nikakve veze sa ovim motorom...
@McLaren
Pa ti si smesan, jos ces nekog pogresno da naucis! :)))
Serijski = nesto sto se proizvodi u seriji
Da li cena moze da se proizvodi?!?
P.S. totalno razocarenje za takvog "premijum-eksperta"! :)))
Testirani model: 22.500 evra , tj. u prevodu bacen novac..
Mislim da je Radulovic radio za Auto magazin..
Eto zato je Oktavija već 2 godine zaredom izglasana za najbolji porodični auto u klasi.
Pa sad ko hoće neka da pare za Astru ili Golfa.
"Jedan od najboljih automobila danasnjice"? Da li je ovaj "novinar" normalan?
+1 za Uzelca
Mazda3 MPS - 260KS
jes da trosi, jes skupa registracija, al ide ko zmaj i izgleda tako