home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Japanska kompanija „Mazda“ je svoju „dvojku“ druge generacije predstavila još u jesen 2007. godine. I tada je, sledeći svoju „zum-zum“ filozofiju, uradila nešto sasvim drugačije u odnosu na konkurenciju i savremene trendove.

Dok su svi konkurenti svoje modele iz ovog segmenta povećavali, činili težim, nudili više komfora, udobnosti i bezbednosti, stručnjaci „Mazde“ su uspeli da naprave nešto manji i čak 100 kilograma lakši automobil. I to ne gubeći na prostranosti, pristojnom prtljažniku i stvorili, pre svega, bezbedan automobil ovenčan sa pet zvezdica na evropskim „kreš“ testovima. Japanci nisu štedeli na materijalima. „Dvojka“ je uspešno osvajala tržišta, ali je krajem prošle godine urađena restilizacija modela.

Dizajn

Na testu „Novosti“, u rukama smo imali model sa „zategnutim borama“ - „mazdu 2 fejs-lift“. A ona je sa petora vrata, benzinskim motorom od 1,5 litara i ima paket opreme „TE AT“.

Spolja je uočljiva nova prednja maska i branik sa izraženijim usisnikom vazduha. Prave promene smo videli tek kada smo se udobno smestili na prednje sedište. Unutrašnjost je doživela mnogo više promena i to počevši od instrument table, pa do redizajniranog „pretinca za rukavice“ ispred suvozačevog mesta.

Oseća se i da je „mazda 2“ dobila novo, nešto mekše vešanje, što uz neverovatnu zvučnu izolaciju kabine - sjajan izbor materijala i boja - doprinosi utisku da se nalazite u vozilu znatno više klase.

Vozač će u „mazdi 2“ veoma lako naći optimalan položaj jer je poznata japanska briga o ergonomiji i svrsishodnosti i ovog puta došla do izražaja. Središnja konzola je zadržala skoro isti oblik.

Bez obzira na to što u „Mazdi“ tvrde da na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno mesta i za tri odrasle osobe, čini se da bi putnici smešteni u tom broju, ipak, poželeli češće zaustavljanje na dužim relacijama.

Ne treba, dakako, zaboraviti da se radi o automobilu iz segmenta gradskih automobila. Kompromis je mogao da bude učinjen dodatnim smanjenjem prtljažnog prostora, ali su Japanci, svesno zadržali, za ovu klasu, respektabilnih 250 litara, koji se, laganim obaranjem naslona zadnjih sedišta povećavaju na 787 litara.

Obećanje

Zavaljen u udobno sedište, vozač mora da primeti sjajan upravljač čiji je obruč, baš kao i ručica menjača (u testiranom modelu) presvučen kožom. Obradovaće ga i živahnost motora, izuzetan automatski menjač, a odlazak na pumpu će potvrditi „obećanje“ proizvođača da će „mazda 2“ sa „evro 5“ motorima biti izuzetno ekološko i ekonomično vozilo.

Na našem sedmodnevnom testu, ova gradska „zujalica“ je prosečno trošila oko 6,5 litara „evropremijuma BMB 95“, što je tek nešto više od fabrički deklarisane potrošnje.

Celokupan osećaj pomalo kvari cena ovog modela, koja je za srpske džepove „jaka“.

Model na testu košta 13.510 evra, a osnovni model, sa motorom od 1,3 litra zapremine - 12.010 evra. Pa ipak, činjenica da „Mazda“ u Srbiji beleži rekordni rast prodaje dokazuje da se i kod nas sve više ceni kvalitet.

Oprema

U osnovnom paketu opreme CE PRO malena „mazda 2“ rekli bismo narodski - nema šta nema.

Tu je putni računar, klima, električni servo, sjajni CDMP3 audio-sistem, halogena svetla, elektro podesivi retrovizori,prednja stakla. „Mazdin“ napredni sistem za upijanje i raspodelu energije udara, „trostruki H“ konstrukcije za zaštitu putnika pri udarima.

Tu je i dodatni sistem zaštite sa centralnom kontrolnom jedinicom i senzatorima sudara, sistem (dvostrukih) vazdušnih jastuka, sistem sprečavanja blokade točkova pri kočenju (ABS), elektronska raspodela sile kočenja (EDB), sistem pomoći pri naglom kočenju (EBA)...

U paketu opreme TE AT koji je imao model na našem testu, pored „kože“ i lepih alufelni, treba izdvojiti i automatski menjač ali i dinamičku kontrolu stabilnosti (DSC) sa regulacijom proklizavanja (TCS).

ČINJENICE

MOTOR: 1.5 MZR, benzin

ZAPREMINA: 1.498 ccm

SNAGA: 102 KS

OBRTNI MOMENT: 133 Nm

0-100 km/čas: 11,9 sek.

MAKS. BRZINA: 188 km/čas

DUŽINA: 3.920 mm

ŠIRINA: 1.695 mm

VISINA: 1.475 mm

PRTLJAŽNIK: 250 (787) l

REZERVOAR: 43 l

MASA: 1.035 kg

Autor : Petar Živković



čitanja : 2071



Komentari

Savrsena, ali samo za "patuljke" ...

Autor carobnjak 27 Jul 2011, 19:50