"Kurir" na premijeri nove Opel Zafire u Minhenu

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
„Opel zafira“ se pojavila 1999. Sada je naoružana do zuba kako bi odbranila presto u segmentu
Tada je sama gospodarila svojim carstvom. Danas svi hoće na tron. Ali „Opel“ sada pritiska gas do poda. Gotovo svi inovativni sistemi koje su donele „insignija“ i „astra“ ugrađeni su u „zafiru turer“.

Dizajneri su izvukli sve adute. LED ukrasi napred i pozadi, tonirana stakla, pažljivo mešanje boja... „Zafira“ postavlja standarde automobilske elegancije, i najlepša je u segmentu. Dobila je dodatak „turer“ u nazivu jer će se još neko vreme prodavati stari model.

U kabini su ugrađeni najbolji materijali. Palica menjača je na savršenom mestu, što stvara toliko poželjan „komandni osećaj“. Masivnost prati vozača i saputnike. „Zafira“ suvereno prelazi i preko rupa. Doduše, na međunarodnoj premijeri vozili smo je u Minhenu i bavarskim pravcima, gde baš i nema rupa i neravnina.


Ni pri maksimalnih 211 km/h na autobanu ne pokazuje nikakve znake slabosti ili trzaje. Pri malim brzinama volan bi trebao da bude nešto mekši, mada su inžinjeri želeli da upravljanje bude nemački tvrdo. Vozača prati osećaj modernog doba. Iz retrovizora stiže zvučno i vizuelno obaveštenje o vozilu u mrtvom uglu, dok se ponekad pali lampica za slučaj opasnosti od sudara!

Sva sedišta u drugom redu mogu da se pomeraju, dok se centralno transformiše u
naslon za ruku. U „saradnji“ sa toniranim staklima stiže „funkcionerski“
osećaj! Na raspolaganje je, naravno, i treći red sedišta (sistem Fleks 7).
Sve brojke su na strani „zaifre“. U kabini postoji 30 polica. Sedišta u drugom
redu mogu se pomeriti 28 cm. Neverovatno je i da se sedišta pomeraju poprečno 5
cm prema unutrašnjosti. Gepek ima 710 litara ili čak 1.860 l! Dizel 2,0 CDTI
trošio je u gradu samo 6,1 litar.
Ovo je samo deo „oružja“ kojim „zafira“ brani tron u klasi monovolumena.
Tri dizelaša i dva benzinca
„Zafira“ dolazi s pet turbo motora, tri dizela i dva benzinca. Naftaš 2,0 CDTi
ima 110, 130 i 165 KS. Benzinski 1.4 turbo nudi se sa 120 ili 140 konja.
Kasnije stiže 1.8 oktanac, a na pojedinim tržištima i s pogonom na prirodni
gas.
Šta ima auto 21. veka
„Zafira turer“ okuplja najmodernije sisteme, razvijene proteklih godina. Evo
šta ima pravi automobil za 21. vek! „
Opelovo oko“ (prepoznavanje znakova), „Fleks rajd“ (biranje čvrstine vešanja),
„Fleks-fiks“ (nosača bicikala), praćenje razdaljine između vozila, funkcija
„Collision imminent braking“ koja automatski usporava vozilo za do 0.3 g kako
bi se smanjili efekti sudara, radarska prilagodljiva kontrola kretanja
(adaptivni tempomat, koji pomaže vozaču da održi izabranu brzinu kretanja u
odnosu na vozilo ispred, sistem AFL koji automatski pali i gasi duga svetla,
Alarm za mrtve uglove, napredna podrška za parkiranje...
Standard za fleksibilnost
"Opelovi" inženjeri su znatno unapredili pametno osmišljen sedalni koncept "Fleks 7". Dok se sedišta trećeg reda i dalje mogu preklapati tako da budu u ravni sa podom prtljažnika, drugi red je kompletno redizajniran. Više ne u izvedbi klupe, sada se sastoji od tri sedišta koja se mogu potpuno preklopiti, čime se stvara ravan pod za prtljag. Tri sedišta mogu uzdužno da se pomeraju 210 mm, nezavisno jedno od drugog.
Radar kontroliše tempomat
Radarska, prilagodljiva kontrola kretanja (Adaptive Cruise Control) - po prvi put dostupna na kompaktnom venu. Pomaže vozaču da održi izabranu brzinu, uzimajući u obzir rastojanje od vozila ispred. Pored brzine, može se izabrati i željeno rastojanje od vozila ispred od tri ponuđena bezbedna rastojanja (daleko, prosečno, blisko).
Prilagođavanje snopa farova
Napredni farovi (AFL+) sada su izvedeni sa do deset funkcija. U spoju sa novom "Opelovom" prednjom kamerom odlikuju se takođe i pametnim prilagođavanjem svetala (Intelligent Light Ranging (ILR)) za merenje udaljenosti do vozila ispred ili do dolazećih vozila i odgovarajuće prilagođavanje oborenih svetala. Ovim se obezbeđuje maksimalno prednje osvetljenje bez ometanja drugih učesnika u saobraćaju.
Alarm za mrtav ugao
Alarm za bočne mrtve uglove (Side Blind Spot Alert) upozorava vozača o neizbežnom sudaru prilikom promene traka. Ultrazvučni senzori sa domašajem od četiri metra napred i nazad, sa obe strane vozila neprestano opažaju mrtve uglove za vozača. Čim se u oblasti opažanja senzora pojavi drugo vozilo, pale se LED svetla na spoljnoj gornjoj ivici odgovarajućeg retrovizora. Ako vozač nastavi da menja traku, LED svetla počinju da blicaju i uključuje se zvučni signal.
Pokazuje kako da parkirate
Napredna podrška za parkiranje bezbedno vodi vozača do parking mesta, na pogodniji način nego parkirni pilot. Ultrazvučni senzori su povezani sa centralnim računarskim procesorom koji prepoznaje dovoljno prostrano parking mesto prilikom spore vožnje na parkingu, računa optimalnu putanju te navodi vozača na parking mesto dajući naloge i uputstva za upravljanje.
Autor : Mladen Radulović
Foto : Opel