Novi Kia Picanto na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Glavni „kuvar“ popularne „kije“, sada već čuveni dizajner Peter Šrejer, odlučio je da dobro „začini“ novog „pikanta“, dajući mu nove, smelije i atraktivnije linije. Sada je pred nama druga generacija „pikanta“, kočopernija, modernija tehnološki znatno naprednija.
Novi model duži je za 60 mm od prethodnika (narastao je do 3.595 mm), a međuosovinsko rastojanje za 15 mm (2.385 mm). „Kija“ je uspela da napravi i prostraniju putničku kabinu (prostor za noge veći 36 mm), a to zvuči baš neverovatno, i veći prtljažni prostor za čak 27 odsto! Tako će novim vlasnicima „pikanta“ na raspolaganju biti sasvim pristojnih (za gradski automobil) 200 litara prtljažnog prostora.
Najmanji model iz „Kijine“ game se diči prepoznatljivom maskom, koja sa lepo uklopljenim farovima, ovom mališanu daje i naglašenu sportsku crtu. Pri tome, dizajneri su uspeli u ovom korejskom gigantu da smanje i koeficijent otpora vazduha na respektabilnih 0,31.
Ulazak u kabinu je dokaz više da je „pikanto“ sasvim drugačija priča u odnosu na prethodnika. Daleko od toga da imamo neke zamerke na prvu generaciju „pikanta“, s obzirom na to da se u praksi pokazala kao veoma praktičan, izdržljiv i ekonomičan automobil. Ali, sada je u novom „pikantu“ sve savremenije, izrađeno od boljih materijala. Tu su veoma logično raspoređene komande, centralna konzola je moderna, funkcionalna. Vozač se lako smesti u udobno sedište, još lakše podesi volan, a kada startuje motor i krene u vožnju po gradskim ulicama, shvati da je ovaj automobil sasvim dovoljno žustar, upravljiv, sa odličnom preglednošću.

„Kija“ je ponudila izbor od tri agregata za novog „pikanta“. To su dva trocilindrična od 998 kubika sa 69 i 82 KS i jedan četvorocilindraš sa 1.248 kubika i 85 KS. Manji, 1,0 benzinski motor sa tri cilindra postiže maksimalnu brzinu od 153 km/č i od 0 do 100 km/č za 14,4 sekunde. Prosečna potrošnja (fabrički podaci) je samo 4,2 litre/100 km, a emisija štetnih gasova 99 g CO2/km. Ovaj motor sa 82 KS je predviđen za pogon na TNG.
Najsnažniji agregat u ponudi, 1,2 MPI ima 121 nm obrtnog momenta, do stotke stiže za 11,0 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 171 km na čas. Uz emisiju CO2 od 105 grama po pređenom kilometru, veliki adut je i prosečna potrošnja od 4,5 litara benzina na 100 km.
Mi smo na testu imali trocilindrični motor sa 69 KS (pri 6.200 obrtaja), koji ima obrtni moment od 95 Nm. Pri tome i cena, za sasvim solidno opremljeni petovratni model, od 7.990 evra je veoma konkurentna i na našem tržištu. Naravno, uz sedmogodišnju garanciju.
ZA SVAKU PRILIKU
Svojim voznim karakteristikama „Kijin“ model „pikanto“ je prijatno iznenadio na našem testu. Ne samo u vožnji po gradu, već i na autoputu, gde mu 130 kilometara na čas ne zadaje nikakve glavobolje.
Naravno, ovaj automobil nije namenjen „pokazivanju mišića“ na otvorenom putu, ali njegovi aduti u gradu su od njega napravili ozbiljnog igrača u A segmentu.
DIMENZIJE * Dužina: 3.595 mm
* Širina: 1.597 mm
* Visina: 1.520 mm
* Prtljažnik: 200 l
* Masa: 864 kg
INFO * Motor 1.0 MPI, tri cilindra
* Zapremina: 998 ccm * Snaga: 69KS
* Od 0 do 100 km/h: 14,4 sek.
* Maks. brzina: 154 km/h
* Potrošnja na testu: 5,7 l
Autor: Petar Živković
Foto: Kia