home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Prvi model „serije 1“, bavarska kompanija BMV je ponudila tržištu 2004. godine i za nepunih sedam godina više od milion ljudi se odlučilo da se počasti baš ovim automobilom. Nedavno je ekipa „Novosti“ imala priliku da se u višednevnoj, test vožnji upozna sa novom „serijom 1“ koja je poboljšana u svakom pogledu.

Nova „jedinica“ se nudi u verzijama „urban“ i „sport“, „nabijena“ je svakojakim tehnološkim „čudesima“, i opremljena vrhunskim turbo motorima. Najmanji u ponudi je 1,6 litarski benzinac koji u modelu „116 i“ razvija 136 ks (220 Nm), a u modelu „118i“ čak 170 ks i 250 Nm. Dizelaš, radne zapremine 2 litra se nudi u tri verzije. U modelu „116d“ ima 116 ks i 260 Nm, u verziji „118d“ 143 ks i 329 Nm, a u najsnažnijem „120d“ motor ima snagu od 184 ks i 380 Nm obrtnog momenta.

Svi motori serijski isporučuju sa šestobrzinskim ručnim menjačem, ali je kao opcija, dostupan automatski menjač sa osam brzina.

Na našem testu našao se model „118d sport F20“. Skladni, „mišićavi“ hečbek je narastao u dužinu za 85 mm (4.324 mm), širi je 17 mm (1.756 mm). Na prvi pogled jasno je da je BMV opet napravio limuzinu koja, svojim skladnim, sportski naglašenim linijama, moćnom prednjom maskom, naočitim farovima, nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Sve je u najboljoj tradiciji Bavaraca. Volan, sedište sve je u funkciji vožnje koju ćete pamtiti. Pazilo se na svaku „sitnicu“ pa je tako moguće produžiti i sedište u onom „sedalnom“ delu, što je dobrodošlo dugajlijama. Čak možete i bočne delove sedišta prilagoditi prema svom telu.

Na raspolaganju su nam bila četiri modaliteta vožnje „eko-pro“, „komfort“, „sport“ i „sport plus“. Biraju se jednostavnim pritiskom na dugme, baš kao što je jednostavno i rukovanje svim ostalim komandama. Motor startujete pritiskom na dugme pored table sa instrumentima. Karakterističan zvuk vas odmah, još jednom podseti da ste u „be-em-veu“. I uživanje počinje. Bez obzira na to u kom se modu nalazite. Pri tome, ako izaberete „eko-pro“ i „slušate“ savete o promeni stepena prenosa, na displeju će vam kompjuter pokazati koliko ste „nagradnih“ kilometara dobili.

Na testu smo, u proseku, trošili 4,8 litara evrodizela na 100 pređenih kilometara, iako vozilo nije stalno bilo u „eko-pro“ modu. Za to je zaslužan ne samo sjajni motor, već i „Efficient Dynamics“ sistem, koji između ostalog, raspolaže onom kao u Formuli 1 „Kers“, gde prilikom kočenja akumulira dodatnu energiju.

Cena vozila sa standardnom opremom iznosi 27.019 evra. Verovali ili ne ona obuhvata, između ostalog i osam vazdušnih jastuka, brojne elektronske kontrolne sisteme branike koji se vraćaju u originalni oblik pri udaru od 15km/h napred i pozadi, halogena svetla, svetla za maglu pozadi, centralno-daljinsko zaključavanje, treće stop svetlo, bele migavce, podešavanje sedišta vozača i suvozača po visini i dubini, podešavanje trokrakog volana po visini i dubini, klima-uređaj...

Automobil na našem testu imao je dodatnu opremu, pa je dogurao do cene od 32.918 evra, a nabrajanje šta sve taj paket podrazumeva zahtevalo bi bar još ovoliko prostora!

INFO

* Zapremina 1.995 ccm

* Snaga 143 ks

* 0 do 100 km/h 8,9 sek.

* Maks. brz. 212 km/h.

* Potrošnja na testu 4,8 l

GARANCIJA

* 2 godine na vozilo od datuma isporuke, bez obzira na pređenu kilometražu

* 3 godine za oštećenja laka/farbe vozila

* 12 godina protiv korozije karoserije

* 2 godine za originalne delove od trenutka njihove ugradnje/kupovine

MERE

* Dužina 4.324 mm

* Širina 1.765 mm

* Visina 1.421 mm

* Međuosov. razmak 2.690 mm

* Rezervoar 52 l

Autor: Petar Živković

Foto: BMW



čitanja : 2433



Komentari

Fantastičan motor, lepo automobil, ali tužno tesan ( posebno pozadi ).
Znam, neko će reći "Ali to je BMW...".
Pa ipak, za taj novac bi trebalo da je u stanju da preveze žive ljude, a sve to na način da i posle vožnje budu "funkcionalni"

Autor Moron 02 Dec 2011, 19:06

Ja bih rekao da je ovaj auto namenjen za dvoje, koji ponekad imaju potebu da povezu jos nekog, cisto da ga ostave kod metro stanice:)
Ako ti je tesno, tu je uvek serija 3:)

Autor W 02 Dec 2011, 19:22

@Moron
Na to jos dodaj sto otpozadi ne mozes da raspoznas je li Polo ili BMW.

Autor ... 02 Dec 2011, 19:30

Preskupo.
Pa koliko ce tek 23d ili 25d da kostaju ??? Dobro, oni su vec sportski auti..ide i ovaj dobro, sa 143 ks trosi smesno a ide 212km/h.

Autor NemanjaBB 02 Dec 2011, 20:20

Sve je to lepo, ali bi pre i baznu seriju 3 nego ovako "skupu" seriju 1..

Autor Panchev9 02 Dec 2011, 20:27

Stvarno ne razumem nedodirljivost ovih marki, u pitanju je BMW pa se ne sme na njega... Po meni, ovo je mnoooogo ruzan auto. Dizajnerski, jedna npr. Astra je izmislila auto za "ovo".

Autor baki 02 Dec 2011, 20:38

u njemu ima vise mesta nego u golfu..ja sam 193..i nazad sednem i bez brige se vozim..a sta se tice izgleda i lepote..stvar ukusa..vidis za mene je opel kao decija kolica..

Autor ivan 02 Dec 2011, 21:58

pa ako cete najbolji auto u toj klasi ..to je bmw..i u auto bildu je isto na testu to receno..ali za to se treba i platiti..jer konkurencija ne moze da pridje ovom autu..

Autor ivan 02 Dec 2011, 22:01

Astra se pojavila, lepa, video je, svidela mi se, video je drugi put....booooringggg!!!

Autor toma 02 Dec 2011, 22:20

Već ih ima nekoliko u BG-u.
Jedino je crni iole ..., a u ostalim bojama je ružan ko smrt

Autor Dejan L 02 Dec 2011, 23:45