Kia Rio na probi Novosti

Preuzeto sa: Novosti.rs
Stigao je novi model popularnog „kijinog“ modela, koji sa starim, na prvi pogled, gotovo da nema nikakve sličnosti. Jedina dodirna tačka su odnos cena - kvalitet. Tu „Kija“ nije mnogo menjala, i dalje, za, relativno malo novca (što posebno važi za naše tržište) dobijate mnogo toga.
Novi „rio“ je veći i, reklo bi se, mnogo lepši od prethodnika. „Rio“ ima sportski prednji deo, elegantne, vitke, a ipak snažne bokove, koji mu, sa dobro uklopljenim zadnjim delom daju mišićavu, sportsku siluetu. Moderan, atraktivan, poželjan.
Ovaj automobil će vas oduševiti i kada uđete u kabinu. Pomalo neuobičajene „retro“ komande na centralnoj konzoli, pregledni instrumenti, dobro dizajniran obruč upravljača obložen kožom, baš kao i ručica menjača, sve je napravljeno tako da vam vožnja bude što prijatnija. Veoma lako, podešavanjem volana, sedišta, zauzimate optimalan položaj za vožnju.
Model na testu „Novosti“ sa četvorocilindričnim motorom od 1,2 litra CVVT raspolagao je sa 85 KS i obrtnim momentom od 121 Nm (pri 4.000 obrtaja), sasvim dovoljno da se ovaj automobil, težak nešto više od jedne tone, ponaša u vožnji onako kako smo i očekivali. Okretan u gradu, dovoljno žustar za otvoreni put. Ko želi bolje performanse na raspolaganju su mu benzinac od 1,4 litra sa 109 KS (137 Nm obrtnog momenta) i turbodizelaš od 90 „konja“ i obrtnog momenta od 220 Nm.
Na našem tržištu veliki adut svakog automobila je cena. Najjeftiniji model „kija rio“ sa motorom od 1,2 litra i paketom opreme „lh kul“, koji između ostalog ima i ABS, EDB, BAS sisteme, kao i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti), HAC (pomoć pri kretanju uzbrdo), TCS (kontrola proklizavanja), prednje i bočne vazdušne jastuke, bočne vazdušne zavesice, klimu, radio CD, centralno zaključavanje, putni računar, „bateri sejver“ - košta 9.390 evra.
Model na našem testu, sa nešto luksuznijim paketom opreme „EH urban“ košta 10.790 evra. Naravno, i za ovu „kiju“ sleduje vam sedmogodišnja garancija.
„KAO UPALJAČ“
Na kraju višednevnog testa „posumnjali“ smo u tačnost putnog računara. On je, naime, pokazivao prosečnu potrošnju goriva „u dlaku“ istu kao fabrički deklarisanu - pet litara!
MERE
* Dužina 4.045 mm
* Širina 1.720 mm
* Visina 1.455 mm
* Međuosov. razmak 2.570 mm
* Rezervoar 43l
INFO
* Zapremina 1.248 ccm
* Snaga 85 KS
* Od 0 do 100 km/h 13,1 sek.
* Maks. brzina 172 km/h
* Obrtni moment 121 Nm
Zanima me da li je istina ovo za
potrošnju i kolika je po beogradskim gužvama?
Ja ga imam. Motor benzin 1.2. BG-Zlatibor, 3 osobe, posovanje propisa 80-90km/h, 4.8-5.1, a po BG 5.8.
Za prvih 800 km jako zadovoljan.
@Kia Rio Owner
Mozes li nam reci nesto o prostranosti auta, i preglednosti? Takodje, kako si zadovoljan performansama motora, posebno kada ide uzbrdo? I najbitnije - na skali od 1 - 10 - kako bi ocenio buku u vozilu?
obozavam ovakve teksove u kojima nista ne pise kako se automobil ponasa
Sve mi je vise smesno ovo sto citam o potrosnji automobila i o tome kako se neki hvale da im auto trosi ispod 6 litara... Ja vozim sluzbeno Fiat doblo 1,9 multijet, Maxi, preradjen (dodata su mu zadnja sedista) i po gradu (Beograd) mi je potrosnja: 5.2 L bez klime, sa klimom to 6.5 L, zimi takodje do 6.5 L, a relaciju Beograd-Kraljevo-Beograd, preko Kragujevca, u nameri da ispitam najnizu potrosnju, sa 3 osobe i putnom brzinom 60-90 km/h sam presao sa 3.6 litara/100 km (po putnom racunaru koji naravno pokaze koji dl manje od stvarne potrosnje)... A u isto vreme na autoputu (po brzinomeru koji opet ima svoje odstupanje) bez problema postize 185 km/h...
@W
Autic je veoma stabilan. Ima pristojan klirens. Moj je sa ex urban opremom (srednji nivo). Jako lepo vuce. Na uzbrdici (recimo uz Rudnik), se oseca zamor, ali u petoj i bez zaleta i to ne preteran. Ipak izvlaci, ne mora, da se salta. Ja sam probao i 1.4 i taj mi je bolji, ali je i skuplji. U dvojbi za vise opreme ili jaci motor prevagnulo je prvo. Obzirom da je udoban, stedljiv i nadasve nema jeftine plastike, verujem da nisam pogresio. Buka spolja se ne cuje, kao ni sumovi dok se vozi, kao na primer kod Dacia Daster, koji pride i strasno srce gorivo. Nema rezervnog tocka nego kit za repraciju, pa je i tu dosta prostora. Prtljaznik ima 288 litara iznad tocka, i lepo se pakuje, jer je pravilog oblika. Poklopac prostora za rezervni tocak je od jeftinog materijala i tu imam zamerki, al opet ne drasticnih. Preglednost unazad je slaba, malo smetaju A stubovi, ali sam dobio gratis senzore za nazad, mada mi nisu bitni, ide i sa retrovizorima lepo parkiranje (al ajd nek ih ima zbog zene). Na zadnjoj klupi koja je Ok je udobno i nekako je pod nagibom,sto jos vise prija. Prednja sedista su jako udobna. Prostora za noge pozadi dosta i za visoke ali je malo zaista malo nezgodan ulazak za nogate kroz zadnja vrata. Sve u svemu, mislim da je best buy u klasi ako nisi vezan za zvucna i fancy imena, jos ako se saceka da malo podane cena, ukidanjem carina i eventualno seobom proizvodnje u EU. Hyundai i20, i novi Aveo ovome ni prici, po meni.
e da i koliko te je sve ukupno izasao ? jel imas metalik i koliko vrata
Sedeo sam u njemu, i moram se sloziti s tobom, unutra izgleda vrlo pristojno. C stubovi i meni deluju dosta siroko, ja ga bez parking senzora ne bih uzimao. Ipak, kada bih birao model za sebe, pre bih uzeo jaci motor, nego opremu, mada ono grejanje volana deluje vrlo primamljivo:) Po meni jedina mana ovog auta jeste upravo nedostatak moderinijih agregata u ponudi. Sigurno je da bi vise kostali, ali postji segment kupaca koji bi se opredelio i za tako nesto. Opet, delimo misljenje za best buy u klasi, kupovina auta te klase sa premijum znackom je po meni bacanje para.
Hvala na odgovoru, cestitam na kupovini, i da se navozas za sve pare:) Pozdrav
Kia Rio Owner
Odavno neki vlasnik nije dao tako detaljan opis mana i vrlina. Za svaku pohvalu. Ja se, recimo, ovih dana vozih dosta po BGD u špicu i "u krugu dvojke" sa 1.6 HDI od 109 ks i potrošnja je 8,5, tako da ispada da je taj tvoj dosta ekonomičniji. Doduše, "deli" ih i masa ...
meni je to jako niska potrosnja , jer je meni 1.3cdti trosio slicno toliko sa laksim kolima . pa me stvarno interesuje da li to moguce postici sa benzincom ? drugar skoro kupio pro ceed 1.4( 90 ks ) i leti mu je trosio po bg 7.4 mene je to odusevilo
@W
Mislio sam bas na A stubove. A za C se slazem, smeta kad izlazis sa trotoara ukoso. Ne vidis nikako da li imas vozilo u susret. Tu ne pomazu senzori.
@aca
metalik, 5 vrata, nesto preko 11.5K. Kratke distance preko mostova u BG i bez klime i u spicu i van. Verujem da ce ici i preko, ali za sad je tolika potrosnja. E da, sipam Europremium, jer mi se kod prvog sipanja premijuma upalila check engine lampica, ali se posle 100km, ravnomernog rada i ugasila sama. Onda sa Europremium ide i nesto manja potrosnja. Cujem da ce da se ujednace ova dva benzina po kvalitetu i kod nas od 2013.
Ja sam provozao u kratkoj test vožnji dizela, 1.4 90ks. Zvučna izolacija je odlična, kad motor nije zagrejan samo se po blagom vibriranju oseti na volanu da motor radi, ne čuje se ništa. Kad je zagrejan, osećaj je verovatno kao da motor ne radi.
Auto za test je nov, nerazrađen ali u gradu jako, jako dobro povlači. Prijatno me je iznenadio, s obzirom da imam prethodnog Rija sa jačim motorom (1.5, 110ks). E sad, pitanje je na otvorenom da li gubi dah... Potrošnja verujem da je smešna jer ima 6 brzina, "savetnik" za promenu brzine, a i za to malo što sam vozio pokazivao je oko 3l u nekoj tečnoj gradskoj vožnji.
Ne sviđa mi se što su ibacili sve one sitnice koje su me kupile: teleskopski štitnici za Sunce, prorez za parking karticu, dve pregrade kod vozača, podesiv nagib zadnjih sedišta... Sitnice, ali mnogo znače.
Oprema je bogata ali opet minus: zadnji podizači se dobijaju tek u najskupljem paketu!
Rezervni točak može da se naruči (i doplati), staje 15ica u predviđen otvor. Bez njega ga ne bih ni kupovao :)
Sve u svemu, morao bih još jednom dobro i detaljno da ga provozam jer na prvu loptu nisam oduševljen. Možda kad bi uveli jači dizel...
E da, što se cene tiče, gotovo da je ista kao pre dve godine, oko 13.500e za taj dizel, sa srednjom opremom, 5ora vrata i metalik bojom. Mislim da je to vrlo fer i odmerena cena.
E to jajarenje za zadnje prozore i mene nervira, mada, nije to samo prekidac, ima tu i dodatnih elektromotora, pa instalacija... Prednost je sto onda mozes da zakljucas otvaranje prozora, tako da putnici ne mogu da drndaju (kod mene je drndanje prozora zabranjeno osim u hitnim situacijama, kod vas?).
Dakle, rezervni tocak ipak moze da se doplati? Kao i Dzigi, i ja bih ga uzeo, onaj paket za krpljenje mi je nekako mac sa dve ostrice.
Rio je sada na 'akciji', pa je stoga cena povoljna. Mada i bez akcije je i dalje povoljan:)
Sto ga vise gledam, vise me odusevljava taj auto.
Ja sam rekao da ce biti best-buy jos pre nego sto je stigla na nase trziste, a neki ne verovase... :)))
@Kia Rio Owner
cestitam na izboru!
Jos jednom bravo za Rio :)
Ha, ha, ha ... Kia Rio bolja od novog Avea! Potrosnja 4.8-5.1, a po BG 5.8.!!!! Koga bre ovaj farba. Aveo 1.2 (63 kW)LT+ = 10.700 je best bay. Kia je igracka naspram njega.
Posle 800 km 1.25 Rio benzinac, moja prosecna potrosnja je 6,5 litara. Pretezno vozim po gradu mirno, bez naglih ubrzanja(oko 70% ukupne kilometraze je voznja u gradu). Van grada je potrosnja od 3,8 do 4,5 litre. Tako da je potrosnja na otvorenom prakticno kao deklarisana, ali u gradu je veca. Sto se ostalih stvari tice, nemam zamerki, auto je odlican.