Hyundai Elantra na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Stigla je nova, peta generacija „hjundai elantre“. Limuzina, kojoj se po uglađenosti, udobnosti i kvalitetu nema šta zameriti, u osnovnoj verziji, sa benzinskim motorom od 1,6 litara, košta 13.490 evra.
„Hjundaji“ je u izgradnju „elantre“, čija je prva generacija svetlost dana ugledala 1990. godine (u proseku na svakih pet godina je stizala nova generacija), uložio sve bogato iskustvo i - vrhunske materijale. Ova korejska kompanija, malo je poznato, proizvodi sopstveni čelik, i to čak 50 raznih vrsta! Za „kostur“ nove „elantre“ upotrebljen je izuzetno čvrst, ali ultralagan čelik, koji je osigurao neophodnu krutost, ali i ekonomičnost vozila.
Duga više od 4,5 metara, sa obiljem prostora u kabini, lepo skrojena, ova limuzina, “nabijena“ sportskim duhom, kupeovskog šarma, još jedan je adut „Hjundaija“ na tržištu.
Vozač vrlo lako upravlja „elantrom“ i koristi sve komande bez teškoća. Volan je izuzetan, precizan, baš kao i šestostepeni menjač. Motor, takođe patentirani izum „Hjundaija“ 1,6 MPI ima 132 „konja“ i obrtni moment od 157,9 nm. Čini se malo za automobil ove veličine i ambicija, ali „elantra“ je teška samo 1.161 kilogram, pa u vožnji, ako baš niste preterano zahtevni, lako ispunjava sve zadatke.
U osnovnu cenu (13.490 evra) uračunat je paket, sa zvučnim imenom „eho“, nalazi se bogata oprema. Tu je ABS (sistem protiv blokiranja točkova), EDB (elektronska raspodela sile kočenja), TCS (kontrola proklizavanja), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), VSM (sistem za upravljanje stabilnosti vozila). U ponudi su i dva vazdušna jastuka, klima, alarm, putni računar, antena u staklu, „folou mi“ funkcija svetala, centralni naslon za ruke napred i pozadi sa držačima čaša, krovno svetlo za čitanje, tonirana stakla, električni podizači stakala, elektroservo-upravljač...
Na testu „Novosti“ našla se „elantra“ sa motorm 1,6 i manuelnim menjačem, ali u paketu opreme „dizajer“. Ta „čežnja“, koja u sebi sadrži, pored gore navedenog i bočne vazdušne jastuke i zavesice, kožom obloženi volan, ručicu menjača, grejanje retrovizora, šest zvučnika, automatski dvoozonski klima uređaj, sedišta presvučena kombinacijom koža-platno, tempomat, senzor kiše, kameru za vožnju unazad, „supervižn“ instrument tablu, alu-felne od 16 inča... Verzija na našem testu košta, za vozilo ovakvog tipa prihvatljivih - 15.990 evra.
„Hjundai“ oprema „Elantru“ i sa snažnijim „1,8 MPI dual CVVT“ motorom sa 150 KS. Kompanija se ponosi time da je emisija štetnih gasova ovog motora među najnižima u klasi, a to podrazumeva i da je motor izuzetno štedljiv. Ono što, međutim uvek zasmeta jeste doplata za metalik boju - 354 evra.
ZADOVOLJAVAJUĆA POTROŠNJA
Prema fabričkim podacima, koji nisu znatnije odstupali od vrednosti dobijenih na testu „Novosti“, ovaj model troši u kombinovanom režimu oko šest litara benzina na 100 pređenih kilometara! Uz sedmogodišnju garanciju, nesumnjiv kvalitet i veoma konkurentnu cenu, nameće se kao veoma dobar izbor.
MERE
* Dužina 4.530 mm
* Širina 1.775 mm
* Visina 1.445 mm
*Međuosovinski razmak 2.700 mm
* Prtljažnik 485 l
INFO
* Zapremina 1.591 ccm
* Snaga 132 KS
* 0 do 100 km/h 10,7 sek.
* Maks. brz. 200 km/h
* Rezervoar 48 l
Autor: Petar Živković
Foto: Hyundai
Imal neko iskustva kakav je za odrzavat ovaj Hyundai (npr. i30) jer mi se čine dosta pristupacni za ono sto nude pa mozda to pokrivaju preko servisa. Inace vidim da i u ovom testu isticu potrosnju ove Elantre na 6 litara sto ne gotovo nestvarno za benzinca tih performansi ako je stvarno istinito.
@Dakara
Nema šta na novom autu da pravi problem. Čak iako se pojavi nešto,imaš garanciju.
Potrošnja je uvek veća od deklarisane,pogotovo kod benzinca. Ali moguće je da troši oko 9 u gradu. Ispod toga sumnjam.
@Dakara
Koliko sam primetio u domacim testovima - uglavnom se zale na cene servisa, buduci da su iznad proseka. Nemoj me drzati za rec, ali za i20 je oko 25000 redovan servis (dakle zamena ulja, i filtera). Za auto te klase, i tog brenda, to je mnogo. Takodje, nema mnogo servisa, mislim da ih je oko 10-ak u celoj zemlji (govorim samo o ovlascenim). Za neke delove se ceka po nedelju dana (branik, far, vetrobran npr, ono sto odudara od redovnog servisa).
Za potrosnju... Novosti nisu automobilski magazin. Njihov uticaj u automobilizmu je veoma mali, ja bih rekao da ih dileri/uvoznici ucenjuju da se drze fabrickih podataka u svojim testovima, ne bi li dobili auto na test. Tako da, Novostima ne verujem. Ako je u prospektu 6 - u praksi je to 7-7,5, ako normalno vozis, ne da mazis pedalu, ali ne ni da stiskas gas do daske. U gradu nema sanse da je ispod 9, jos ako radi klima... 100% se slazem sa Pitbull-om.
@W
" ali za i20 je oko 25000 redovan servis (dakle zamena ulja, i filtera). "
Ma nemoguće?
Pa za BMW-a košta toliko u ovašćenom. :)
Čini mi se da su nešto ispod 20 000 redovni servisi,bez obzira je li VW,Huyndai ili Reno u pitanju. Bilo je u nekim novinama,uglavnom znam da su skoro 200e servisi za te male švrće. :)
Što uopšte nije naivno. BMW-a servisiraš u ovlašćenom za 25 000. ;)
@W
Ukoliko je to tacno, onda jedna "makar" poliklinika treba da "ceka" ispred salona.. Ko kupuje i daje tolike pare za redovan servis..
Pa za proslu Astru je bio izmedju 12 i 15 'iljada..
redovan servis za i30 u ovlascenom servisu ide izmedju 12000-16000. Za i 20 ne znam, ali ne verujem da je vise nego za i30.
E tako me mrzi sad da trazim SATov Supertest i20, ali se secam da nije bila neka prijatna cifra, i koja svakako ne prilici takvom malisi. Posto nisam siguran, rekoh da me ne drzite za rec, a uvek treba nazvati i proveriti, i okrenuti nekoliko ovlascenih servisa. Taj supertest je bio pre vise od godinu dana, mozda su cene pale, buduci da ima vise vozila, mozda se prosirila servisna mreza. Opet, to je i20, Elantra je za klasu iznad (i30 sa gepekom tj), nov je model, moguce je da je servis skuplji.
Takodje, van Bga cene mogu biti bitno manje. To zavisi od politike proizvodjaca/dilera. Za Fiat je vazilo da je cena rada ista u svakom servisu. Za VAG sam cuo da svi ovlasceni serivsi moraju da kupuju ulje i slican potrosan materijal od Porsche SCG, pa to odmah povecava cenu.
Pit, ako nije tajna, je l' praktikujes odrzavanje u ovlascenim, i koliko za Merc izadje redovan servis?
@W
Nije naravno.
Održavam u Martincima (ovlašćeni servis). Redovan servis izadje 190e (svi filteri i ulje). Na 15 000km ga radim i uvek menjam sve filtere,pošto neki filter klime ne menjaju svaki put,već svaki drugi. Ja uvek menjam sve.
@Pit
190e za onu litrazu motora nije mnogo. Ja sam mislio da se servisi za takve motore krecu duplo vise. Hvala
@W
Nema na čemu. Svi misle da je "zauši",ali uopšte nije tako. Svi se iznenade,misle da je mnogo više nego što zaista jeste.
Autić je ok, ali za tih 13.500 dobiješ samo dva dormeo jastuka... Treba da dam 16.000 da bih dobio elantru sa 6 jastuka? Pa, što da ne dam još hiljadu i vozim avensisa sa 1.6 motorom, koji je ipak malo više klase od jednog hjundidajija