Predstavljamo: Subaru XV

Preuzeto sa: Brzabrzina.com
Subaru je spreman na ozbiljniji napad na Evropskom tržištu.
Jedna od najpopularnijih klasa na Evropskom tržištu je klasa većih crossovera urađenih u stilu karavana gde je prostor, udobnost i kvalitet enterijera jedna od glavnih karakteristika. Mnogi smatraju Nissan Qashqai za najbolji crossover u veoma ozbiljnoj klasi mada je i Hyundai ix35 napravio veliki korak unapred. Upravo tu Subaru vidi svoju šansu i pokušaće iskoristiti iskustvo sa Američkog tržišta sa modelom Outback Sport i na Evropskom tržištu gde je nedavno predstavljen novi model XV.

U pitanju je crossover sa visokim klirensom i standardnim AWD kao i izborom prepoznatljivih Boxter motora. Iako će Subaru da ponudi dva benzinca – 1.6L sa 112 ks i 2.0L sa 147 ks – Japanski proizvođač vozila očekuje da će većina kupaca da se odluči sa 2.0L dizel koji pruža najbolju kombinaciju snage i ekonomičnosti. Njegova snaga iznosi 144 ks i 349 Nm obrtnog momenta dok se snaga prenosi na sva četiri točka preko izbora šestostepenog manuelnog ili CVT menjača.

Jedini preostali menjač kao opcija je petostepeni manuelni koji je dostupan samo na 1.6L modelu. Iako je njegova glava karakteristika potrošnja, koja u proseku iznosi 4.5 litara na 100 km, XV takođe ima i solidne performance sa ubrzanjem do 100 km/h za 9.3 sekunde i maksimalnom brzinom od 197 km/h.
Novinari Britanskog magazina AutoCar su dobili priliku da testiraju jedan od prvih serijskih modela i u samom startu imaju kritike na račun neudobnosti i buke na niskim brzinama. Međutim, u većini gradske vožnje XV se ponaša kao i svaki drugi crossover, a očekuje se da će biti još bolji u bliskoj budućnosti kada se pojavi i opcioni 170 ks dizel motor. Ukoliko se odlučite za benzinca svakako preporučujemo 2.0L i savetujemo da preskočite 1.6L koji ipak nema dovoljno snage za crossover takvih dimenzija.
Enterijer je takođe solidan sa kvalitetnijim materijalima i dovoljno prostora u oba reda sedišta. Sa 380 litara prostora gepek je ok za mlađe porodične ljude koji žele crossover za svakodnevnu vožnju, ali ipak zaostaje za liderima u klasi koji pružaju dovoljno prostora i za one koji svake godine ide na dalji porodični odmor.
Sa cenom od 26,000 evra (oko $34,600) za testirani model XV pruža mnogo, ali za cenu postoji mnogo boljih izbora sa proverenim imenom i kvalitetnom sa kojima ne morate da ispaštate tokom svakodnevne gradske vožnje.
Autor: Talladega
Boja, enterijer i felne su super. Steta sto su ga upropastili ovako pozadi...
Po meni malo staromodan , narocito enterijer .. to je moje skromno misljenje ...
@Uros
Meni je extra i pozadi :))
Bas vrhunski izgleda...
@djene
Pa,ja vise mislim da je bas onako kako treba,bez natrpavanja,stilski i funkcionalno...
Mada ti si fan 'talijana,tako da naravno da ti se ovo ne svidja :PPP
@dusan,
Ne znam, premala su svetla. Kao da su sa nekog komercijalnog vozila...
P.S. Enterijer je sveden, bez eksperimenata ali na oko deluje bash kvalitetno. Mada mogla je i neka boja da zaluta unutra, bar linija kao na novoj seriji 3...
Ako je neko video Skodu Fabiu RS u novom broju AB-a slozice se da joj fale ovi alu detalji. Ja sam se zgrozio kad sam video ono, onako mat crno a sportista.
@Uros Cuore Sportivo
Na slici mozda izgleda kvalitetno, ali uzivo enterijer kod Subaru-a je slabijeg kvaliteta - s obzirom na cenu. U novom Legacy sam sedeo i za te pare bi trebao da bude unutra malo kvalitetnije odradjen - mislim da konkurencija iz Japana moze to bolje.
Od pozadi deluje kao neki kineski crossover. Od napred i unutra je OK, ali kapacitet prtljažnika pomalo razočarava - 380litara - ix35 ima ili Kia Sportage imaju oko 500litara! Čudno je da nisu najavili 2.0 dizelaš, odavno već imaju 2.0D boxter u ponudi.
@Uros
Meni je to bas gotiva,kao napucan pozadi,svetla mala...
Da,deluje da je kvalitetno i verujem da jeste,bassss gotivim Subaru!!Ipak,nemoj da idemo bas tako daleko,nije svako Bmw :D
Maaa kakva skoda,prestao sam da je gotivim zbog Dejana L koji je podize u nebesa,a pljuje po Vw,zato sam prestao da je gotivim... :D
Kako neko pljuje Vw,a voli Skodu..To mi nije jasno...Barem je Skoda i dalje,i uvec ce biti,ne kao fiat sto radi sa svojim radnjama :)
@Dusan
Onda bi po tebi sva kola trebala da budu slicna , da budu jednostavna bez ikakvih detalja ? Ako kosta 26000 evra onda bi valjda trebao da bude malo lepsi od npr. vw polo koji je 15000 evra jeftiniji (znam da nisu ista klasa vec samo dajem kao primer neka kola) ... Ne znam sta zasto su onda stavili ovakve felne , trebali su neke kao tanjir da budu jednostavne i klasicne ... Ja zivim u 21 veku i normalno je da bih voleo i da mi tako auto izgleda , narocito enterijer ! Ovakav enterijer su imali mnogi pre 15 god ...
Napred i djene-djene,nazad užas.
@dusan
"kvalitet Subarua"?
Na placu sam video Imprecu staru svega god-dve dana,korozija je načela celu !
Nisam mogao da verujem,nov auto. Bela perla,lepo izgleda,al džaba kad je već načet. Šta kasnije da očekuješ???
I posle se pitaju što ih ima tako malo u Evropi!
Dizajn u Evropi znači MNOGO
Pa ovo izgleda kao deformisani Focus, a enterijer je na nivou "zivele devedesete", sto ne znaci, naravno, da je auto los...
@Dejan L,
zasto je vw onda #1 po prodaji, a alfa jedva opstaje? :)))
@PITBULL
S tim problemom su zavrsili...To se znalo jos odavno,ali su to valjda resili...Inace ovako kao automobil,subaru je jako kvalitetan...Honda takodje...
Odlicno izgleda!
Subaru nikad i nije tezio da ga mnogi razumeju..
Zelim im svu srecu sa novim modelom..
@PITBULL™
ja sam skoro video Subaru Legacy iz devedesetih, kompletno truo, ali jos uvek u voznom stanju...:)))
U kvalitet (benzinskih) motora i AWD pogona Subarua ne sumnjam. Limarija i unutrasnjost su druga prica.
Ovu novu Imprecu necu komentarisati posto je uzivo jos nisam ni video, a kamoli zavirio u nju i provozao je...
Prethodna Impreca (kod nas jos uvek aktuelna) nije bas pozeljan auto, osim za nekoga ko zivi na vrhu Kopaonika i treba mu AWD. Unutrasnjost nije kvalitetna kao kod nemackih automobila. Najvise me nervira plastika koja skripi. Petostepeni menjac uopste nije prijatan za koriscenje. Sve jedan nemacki je daleko bolji, mada nemacke sam vozio sestostepene... Govorim o ugodnosti koriscenja, verujem da je Subaruov menjac podjednako dugotrajan... Motor 1.5 benzinac previse trosi i trom je. Gepek izuzetno mali... Volim Subaru, ali tu Imprecu nema sanse da bih kupio. Nova Impreca u sedan varijanti i sa buducim 2.0 dizelom od 170 ks deluje obecavajuce i daleko bolje, samo da ne bude preskupa. Mozda ce mi za par godina biti na vrhu liste prilikom kupovine...
Diskutujete o Subaruu a niko od vas nije provozao ni 5km. Subaru se ne kupuje zbog enterijera niti modnih detalja. Kada biste ga provozali samo jedan dan po ledu i snegu nebiste nikada pogledali ni jedan drugi auto.
@Uros Cuore Sportivo 18 Dec 2011, 18:36
Isti utisak za sportsku Fabiu, enterijer tuga da ne moze biti veca! Pa zamisli kakve su jeftinije verzije?
A niste mi verovali...
@carobnjak,
Imao sam prilike da se vozim u aktuelnoj Fabiji karavan, mogu ti reci da mi se kvalitet materijala bas svideo. Ali je cak i ta varijanta bila u svetlijem trimu od one iz AB-a. Mene bukvalno boli dusha dok gledam onaj enterijer.... Inace sam pobornik da u enterijeru mora da bude neka vesela boja koja ce,uz alu detalje, da razbije sivilo, narocito kod gradskih automobila.
Subaru nikada nije znao da napravi lep enterijer i tu tradiciju su nastavili.Mehanika je sigurno dobra,u to ne treba sumnjati.
slazem se sa vecinom blogera. U motore i mehaniku ne treba sumnjati,posebno u awd-e,tu je Subaru vrh. Ali enterijer je tuga. Kao da ga namerno rade da bude lom.
E, sad mnogi ce reci nije to lifestyle auto, ali je po mom misljenju glupo da gube klijentelu na sitnicama. Iako nisam neki pobornik estetizma i sl. meni smeta onaj njihov enterijer( realno Impreca je na nivou Lade Nive).
Stvarno mi nije jasno da neko kupuje kola samo da bi se vozio u svetlom ili automobilu sa sarenim enterijerom i ponekom crvenom linijicom. Bas bih voleo da znam koliko prelazite godisnje u tim svojim umetnickom enterijerima. Ja sam kupio Imprezu zato sto ima STALNI pogon na cetiri tocka, REDUKTOR, i zato sto na vretima NEMA štofiće vec tvrdu plastiku koja moze lepo da se opere vlaznom krpom. Inace sam presao 120000km za tri godine. A poredjenje sa Nivom nije umesno, znam zato sto sam imao tri Nive pre Impreze. I jos nesto,posto je ovde vecina ljubitelja VW i drugih nemackih kola: Impreza je za Pasata i Golfa referentni auto po pitanju udobnosti kada se putuje na duze puteve.