Ford Focus 1.6 EcoBoost na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Na Kurirovom testu bila je treća generacija automobila „ford fokus“. Ovaj i prethodni model su nebo i zemlja. Kabina novog „fokusa“ zrela je za utisak godine! Promena je grandiozna. U unutrašnjosti starog modela carovala je monotonija. Međutim, koliko je staro bilo loše, novo je toliko dobro.
Vozaču je priređen svemirski ambijent. Milion lampica svetli ledenoplavom
bojom. Centralni greben ima izlomljene površine i briljantno je dizajniran.
Displej je posebna priča. Sve informacije s putnog računara jasno su
prezentovane. Materijali su prvoklasni, kao i oblik upravljača. Nemamo dilemu,
„fokus“ ima najbolji enterijer u segmentu. Tako je bar u paketu „titanijum“ s
testa.
Pod haubom je 1,6 „eko-bust“ benzinac. Ima 182 KS - lepa cifra s obzirom na
zapreminu. Ipak, subjektivno ne daje osećaj sirovog ubrzanja, ali stotku stiže
za dobrih 7,9 sekundi. Motor radi zaista lepo, nema nikakvih gušenja niti
gubitka snage. Po gradu, kad nismo štedeli na gasu, trošio nam je oko 9,5
litara, a na otvorenom, sa tempomatom na 120 km/h, „pije“ 6,9 litara. Odlično
radi i „Start - stop“ sistem.
Komande su mekane, a tasteri pri ruci, pa „fokus“ jednostavno klizi po asfaltu.
Rupe ubedljivo pegla, iako je vešanje nešto mekše nego kod prethodnika. Menjač
sa šest stepeni odlično odrađuje posao.
Na kraju o dizajnu. „Fokus“ je zamišljen da se dopadne kupcima na području od
Kine do Južne Amerike. Zato je izgubio šarm koji je imala prethodna generacija.
Ipak, daleko od toga da izgleda loše. Snagu mu daju „potentni“ zadnji bokovi i
prefinjenost prednjih LED lampica.
Cena početnog modela je veoma konkurentna - 13.490 evra. Za luksuz koji donosi
paket „titanijum“ i cena je „titanijumska“ - 21.680 evra. Međutim, „fokus“ će
sve vratiti na najbolji način.
FORD FOKUS 1,6 EKO-BUST
Motor: 1.596 cm3
Snaga: 182 KS pri 5.700
Moment: 270 Nm,
pri 1.900-4.000
Masa: 1.345
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,9 s
Maksimalna brzina: 222 kmh
Dužina / Širina / Visina:
4.358 / 1.823 /1.484
Međuos. razmak: 2.648 mm
Prtljažnik: 363 /1.148 l
Potrošnja na testu (grad): 9,5 l
Osnovni model: 13.490 evra
Testirani model: 21.680 evra
Brzo do radne temperature
Novi „fokus“ koristi sistem aktivne maske hladnjaka. Pomoću lamela na masci
hladnjaka automatski se kontroliše protok vazduha. Lamele se otvaraju tek kad
se postigne radna temperatura motora, pa taj period traje veoma kratko.
Autor: Mladen Radulović
Foto: Kurir-info.rs
(((-:
koja divljacka cena i to za auto koji je poznat da najbrze gubi vrednos tu svojoj kasi i generalno je "najplasticniji" iznutra!
I ima milijardu dugmica i na volanu i na tabli, i najmanje mesta za suvozaca zbog masivne table...i nije bas nesto lep ali o ukusima ne treba raspravljati...zato je motor vrhunski da ispravi nepravdu ;)
@ Nedjo
3. generacija... meni se enterijer pa i ne sviđa puno, ali nije toliko plastičan! Sem toga sa svojom dužinom od 4,35m treba da ima ok prostor za putnike pozadi, ali... mislim da je najgori po ponudi prostora na zadnjoj klupi u ovoj klasi. Prednji branik je grozan.
Da ne bude da ga mnogo pljujem, nije baš da toliko gubi vrednost, stvarno je ok u vožnji. Ima super ogibljenje. (ovo se odnosi na ranije generacije kada )
Napred je vise nego dobar u moru slicnih kola na ulici
E zadnji deo je ono sto su zasrali debelo,na prvu mi je auto delovao ogroman unutra tjglomazno deluje zadnji kraj ali ako vi kazete da je pozadi manjak mesta onda je to debeo minus za Ford
Meni se svidja u boljem paketu opreme doduse
"Ima 182 KS...Po gradu, kad nismo štedeli na gasu, trošio nam je oko 9,5 litara"
Ha, ha, ha ...