Predstavljamo: Toyota Avensis

Preuzeto sa: Brzabrzina.com
Iako se treća generacija Toyote Avensis pojavila u prodaji pre svega tri godine, činilo se da je ovom automobilu hitno potrebne promene.
Toyotin predstavnik je polako počeo da gubi korak u svojoj klasi nakon što su konkurenti predstavili unapređene modele u poslednjih nekoliko godina. Da bi zadržao korak sa Volkswagen Passat, Ford Mondeo i Opel/Vauxhall Insignia, Toyotina evropska divizija se dala na posao i predstavila obnovljenu verziju Avensisa koji treba da debituje za 2012. godine i da bude dizajnerska inspiracija svim automobilima japanskog giganta na evropskom tržištu.

Najveća promena se može primetiti u enterijeru koji je mnogo kvalitetniji i pruža opremu kao što su Touch i GoSystem. Veće promene se mogu primetiti i u mehanici gde je Toyota poboljšala suspenziju za udobniju vožnju i bolje ponašanje u krivinama. Možda najveća mehanička promena se odnosi na najbolje prodavani 2.0L dizel motor koji i dalje razvija 124 ks i 303 Nm obrtnog momenta, ali ih sada razvija na samo 1,600 o/min.

Na taj način Avensis je uspeo da se izjednači sa Passat Bluemotion po potrošnji koja iznosi 3.8 litara na 100 km uz CO2 emisiju od 119 g/km. Pored što je ekonomičan ovaj motor je i takođe startan za svoju klasu sa ubrzanjem do 100 km/h za deset sekundi. Toyota će i dalje da ponudi par 2.2L dizela sa 150 ks i 177 ks kao i tri benzinca (1.6L sa 132 ks, 1.8L sa 147 ks i 2.0L sa 152) ks.
Svi modeli imaju standardan šestostepeni manualni menjač, 1.8L i 2.0L benzinci su takođe dostupni i sa CVT menjačem dok slabiji od 2.2L dizela pruža i šestostepeni automatski menjač. Sa dizajnske strane more se primetiti aerodinamičniji stil, ali po mnogima Avensis je i dalje jedan od najružnijih automobila u klasi.
Slično se može zaključiti i za enterijer koji, iako je značajno kvalitetniji i sa više opreme, ipak ne pruža dizajn koji bi mogao da priđe onima kod Passata, Mondea i Insignije. Suspenzija takođe zaostaje za konkurentima posebno ponašanje u krivinama.
Sa pozitivne strane motor je veoma solidan i startan, a po ekonomičnosti jedan od lidera u klasi. I pored svih promena, Toyota i dalje nije uspela da napravi automobil koji može da konkuriše Passatu, Mondeu i Insigniji pa čak ni Škodi Octaviji i Hyundaiju i40. Početna cena iznosi 19,500 evra (oko $25,300), a prvi primerci se već sada mogu kupiti kod dilera.
Autor: Talladega
..I pored svih promena, Toyota i dalje nije uspela da napravi automobil koji može da konkuriše Passatu, Mondeu i Insigniji pa čak ni Škodi Octaviji i Hyundaiju i40
haha bogami dobro ispljuvase Avensis u ovom poslednjem pasusu...
Da ali ta toyota ce da se vozi genaeracijama a taj i40 ce da se raspadne posle 300000!
Avensis 2.0 d4d, sa 126KS@3600 o/min je pandan svim pobrojanim sa 2.0 turbo-dizel sa 140@4000 o/min. Ali ovi drugi imaju i 2.0 td. sa 160-180 KS a avensis nema takav 2.0, vec samo 2.2 u tim konjazama. Ali, ti drugi sa 2.0 td-160-180 KS su prilicno skuplji od ovih sa 140 KS... Tako da se nece prevariti niko ko kupi Avensisa 2.0d4d /126 KS@3600 o/min i 310 Nm@1600-2400 o/min u Luna paketu. Po meni je to bolja kupovina od adekvatnih konkurenata 2.0 l / 140 KS /320 Nm... (i plus problemi sa FAP-om kod HDI/TDCI-ja). Ja vec uporedjivao... i izabrao Avensis, vozim vec 8 meseci i nisam se pokajao...