Predstavljamo: Chevrolet Malibu Eco

Preuzeto sa: Brzabrzina.com
Chevrolet najavljuje 2013 Malibu kao osveženje u velikoj mid-size klasi i kao automobil koji će u budućnosti postavljati standarde.
Dok navedena izjava u velikoj meri podseća na “Svaki cigo svoga konja hvali“, Malibu je dugo godina jedan od boljih automobila u klasi i ne predstavlja iznenađenje da je konačno spreman da napadne lidere kao što su Toyota Camry, Nissan Altima, Ford Fusion, Honda Accord i Hyundai Sonata.
Šta je toliko impresivno na 2013 Malibu? Na zvaničnom testu Chevrolet je takođe dovezao nekoliko glavnih konkurenata kao što su Hyundai Sonata hibrid i Toyota Camry hibrid i dopustio novinarima da lično uporede Chevroletov najnoviji hibrid sa glavnim konkurentima. Prednost Malibu Eco se mogla na prvi pogled primetiti u samom kvalitetu vožnje gde je značajno udobniji od Sonate i Camry. Malibu je takođe bolji i na testu kočnice i ponašanja u krivinama. Za prosečnog porodičnog kupca, koji su glavne mušterije Malibua, ovaj automobil pruža dosta sportskog duha, ali zahvaljujući hibridnom sistemu i jako malu potrošnju. Kada spominjemo hibrid da kažemo da je Malibu prvo vozilo sa General Motorsovim novim hibrid sistemom koji se zove eAssist i mnogo je efikasniji od ostatka hibrida.

Veličina motora je zadržana na 2.4L I4 i snaga ovog motora iznosi 182 ks i 233 Nm obrtnog momenta dok električni motor dodaje još 15 ks i 107 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na prednje točkove preko šestostepenog automatskog menjača dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.7 sekundi.
Zahvaljujući visokom obrtnom momentu Malibu Eco se u velikoj meri izdvaja od ostalih hibrida u gradskoj vožnji i pruža startan obrtni momenat na niskim obrtajima sličan dizelima. Potrošnja je takođe umerena i iznosi 9.4 litara u gradu i 6.3 litara na autoputu. Iako su navedeno brojevi dosta solidni, hibrid verzije Toyote Camry i Forda Fusion troše oko 5.5 litara u gradu i u startu imaju cenu manju za $100.
Sa negativne strane enterijer dobiva prosečne ocene. Iako na prvi pogled izgleda dopadljivo, na nekoliko mesta se može primetiti jeftinija plastika kao i nedostatak opreme koja bi morala da bude standardna.

U želji da prestigne 2013 Ford Fusion na tržištu (koji treba da debituje tokom januara na Detroit Auto Show-u), 2013 Malibu je predstavljen šest meseci pre vremena pa će tako u samom startu samo hibrid verzija biti dostupna. Standardan 2.5L motor, sa 190 ks, treba da debituje nešto kasnije kao i par 2.0L turbo motora (snage 220 ks i 270 ks).
Zaključak je da Malibu trenutno ima prednost nad konkurentima, ali ovo je klasa koja se veoma brzo menja. Kao što smo spomenuli, 2013 Ford Fusion će biti predstavljen na Detroit Auto Show-u u Januaru, a nedugo posle toga i nove Honda Accord i Mazda Mazda6. U narednih par godina se očekuju i osveženi Hyundai Sonata i Volkswagen Passat tako da Malibu očekuje teških nekoliko meseci. Čini se da je odluka Chevroleta da požuri sa Malibu-om na tržištu da prestignu Fusion ipak bila pogrešna jer automobil nije unapređen u onoj meri koja je potrebna da pripada vrhu klase, što će se svakako pokazati na duži period.
Autor: Talladega
Slike: Motor Trend
Ne znam zašto, stalno mi se čini kako ovaj malibu uopšte nije aerodinamičan