home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Ubeđeni smo da Fiatov model 500L nije potrebno posebno predstavljati, jer je za proteklih godinu dana od kako se nalazi u prodaji, ne samo kod nas, već i širom sveta, uključujući i tržište SAD, o njemu rečeno gotovo sve. Naravno, nama je ovaj model naročito zanimljiv i bitan jer se proizvodi (ili sklapa, kako vam je draže...) u bivšim “Zastavinim” pogonima u Kragujevcu, koji su sada pod “dirigentskom palicom” italijanskog Fiata.

No, njegova “porodična” priča je nešto složenija i zahteva blagi osvrt u ne tako daleku prošlost... Nakon velikog uspeha “osnovnog” modela 500, s kojim se Fiat definitivno vratio “u sedlo”, bilo je za očekivati da će italijanski gigant uskoro iznedriti i njegove “rođake” kao što je 500L, a sve prema oprobanom receptu legendarnog modela Mini i njegovog proširenja “porodice” (Clubman, Countryman, Paceman, itd.). Međutim, pomalo neočekivan, a svakako dobrodošao, odličan prijem na koji je 500L naišao, inspirisao je Italijane da malo “začine” Minijev specijalitet i do maksimuma iskoriste trenutnu popularnost ovog automobila, nudeći posebne podverzije već ionako “izvedenog” modela. Tokom leta, predstavljen je produženi model 500L Living, koji nudi mogućnost prevoza sedam osoba, a gotovo u isto vreme, na tržištu se pojavila i “soft-road” verzija 500L, pod imenom Trekking. Upravo nju, zahvaljujući ljubaznosti firme Stojanov iz Novog Sada, ovlašćenog prodavca i servisera Fiatovih vozila, nedavno smo, i to kao prvi u Srbiji, imali priliku da dobijemo na test...

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Verzija Trekking uglavnom se služi se onom starom maksimom da “dobitni tim ne treba menjati”, te su izmene u odnosu na osnovni 500L model, uglavom “kozmetičke” prirode, uz poneki tehnički novitet, o kojima će više reči biti kasnije. Drugim rečima, razlike između ovih verzija svode se nešto drugačiji “bodykit”, pre svega orijentisan ka off-road vožnji, što će reći da je prednji odbojnik drugačiji, a svakako daleko atraktivniji u odnosu na obični 500L. Pored njega, tu su i zaštitne “ploče” napred i pozadi, koje imaju za cilj da spreče “češanje” donjeg postroja o podlogu pri off-road avanturama, pre svega kartera. Off-road motivi nastavljaju se plastičnim oblogama prednjih i zadnjih blatobrana, a i zadnji odbojnik, dobio je svoj poseban, aluminijumski “prag” ispred prtljažnih vrata. Uglavnom, sve ono što je već i viđeno kod sličnih “off-road” verzija, kakva je recimo i Dacia Sandero Stepway.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 4947



Komentari

Fantastičan test i svaka pohvala autorima. Naizgled je smešno je da uz subvenciju ovaj fiat 500 L treking dizel košta koliko i kaptur dizel. Ali, kaptur daje 90 ks i 5MT menjač, a fiat 105 ks, 6MT menjač i obrtni moment od 320 Nm o kome vlasnik kaptura može samo da sanja.
Mada je sve to za mene svet potpuno besmislenih vozila, bez dileme dajem glas za treking u odnosu na bilo šta drugo.

Autor S & S 16 Sep 2013, 09:10

Svaka cast na objektivnom i detaljnom prikazu!
Vec sam ranije pisao da su testovi na superauto.rs ubedljivo najbolji kod nas...

Bio sam ponosan dok sam citao o nasem "cedu", a autorove utiske mogu da potvrdim jer sam isto doziveo dok sam ga vozio, doduse klasicnu verziju 1.4 ali sa Lounge opremom.

U Trekking izdanju sija punim sjajem!

Sto se tice motora 1.6 multijet, od mene moze biti jos bucniji jer ide ko zmaj! :)

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 09:37

S jedne strane pomislih da je skup za tih 17000 bez ove dodatne opreme. S druge strane kad se setim da je slicne cene i Golf 1.2 u klot opremi onda definitivno nema dileme

Autor Panco 16 Sep 2013, 10:20

Ovaj motor je stvarno idealan za 500L, najbolji ondos snage i potrosnje.
Citao sam test, stvarno je odlican, sve pohvale neka ljudi samo tako nastave.
Moram da priznam da mi nije jasno nesto: sa jedne strane neki kazu da je subvencija dostupna za sve motore, ovde pise da nije za sve nivoe opreme, a pak sa druge strane sam procitao da su ukinuli subvencije. Sta je istina od svega toga?

@Panco
Ja kad pomislim da Ceed ili i30 1.6 dizel od 128 KS sa mnogo opreme kosta koliko i ovaj osnovni 500L Trekking 1.6 MJT, kod mene nema uopste dileme... ;)

Autor Orlo 16 Sep 2013, 11:59

@Orlo
nije subvencija nego popust od 3000 eura koji daje Fijat na sve motore u verziji Nacionale i Trekking...

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 12:03

Slazem se sa Orlom da je vanrazumski razmisljati o 500 L Treking ako se u pricu ubace vozila C segmenta i da je ceed apsolutni pobednik takmicenja "ulozeno dobijeno".
Tih 3.000 eura moze da se zove "ovako" ili "onako", ali 500 L bez toga u bilo kojoj varijanti nije uopste konkurentan.
Inace, kod "dugackog" 500 L taj popust/subvenciju mozete dobiti samo uz nizi paket opreme (pop-star),koja ni kao mogucu opciju nema "putni racunar". A onaj sa "bordom", ako cete da ga koristite kako ga i reklamiraju (kao navodni sedmosed) mislim da prelazi preko 20.000, a to je za njega ipak previse

Autor S & S 16 Sep 2013, 12:19

Poredite babe i zabe!
Evo ja cu da kazem , jeste skup je, za njega mogu da se uzmu cak 3 Skode Citigo... :)

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 12:53

@carobnjak
Poredimo sta moze da se kupi za te pare, sto je sasvim ok. Ceed/i30 su mnogo bolje odradjeni u enterijeru, bolja su sedista, dovoljno prostrani, i nude vise opreme i jaci motor. 500L je pregledniji zbog oblika i vecih stklenih povrsina, i nesto veci prtljaznik, a sto se tice prostranosti nije u nekoj velikoj prednosti. Pouzdanost, neka bude da su izjednaceni s obzirom da su novi, ali u Fiat-ovu nisam nesto ubedjen bije ga los glas po pouzdanosti i to ne bez razloga, a tu je i garancija kod Korejaca...
P.S. I Octavia 1.4 TSI moze za te pare...

Autor Orlo 16 Sep 2013, 13:16

Jeste, za te pare mogu se kupiti 2 Fabije, al nije ista velicina kola, komfort. Fabija uvek zastarelo izgleda, ali kad vidite crveni 500L ( i jos ako je bi colore sa belim krovom) onda mnoga poredjenja sa konkurentima padaju u vodu

Autor Alfista 16 Sep 2013, 13:37

A Traction +, kao u Pandi, ima li to? Bez toga je čista kozmetika, samo to i čelična ploča pod motorom vrijede dodatnu lovu,

Autor Nebojša 16 Sep 2013, 13:37

Zna li neko da li ce i 1.4 m-air benzinac da bude u ponudi Nacionale i to u Living verziji?

Autor rasa 16 Sep 2013, 13:58

@rasa
Ne postoji living u verziji "nacionale", vec samo "pop star" i "longue". A za sada ne postoji ni kao benzinac uopste.
http://www.fiatsrbija.rs/modeli/download/FIAT%20500L%20LIVING.pdf

Autor S & S 16 Sep 2013, 14:35

@Orlo
zaboravio si da Fijat ima status domaceg vozila sto znaci najvecu mrezu servisa, dostupnost delova i njihovu povoljnu cenu, jeftinije odrzavanje - to korejci jednostavno nemaju!
I njih jos uvek bije los glas, to mozes videti i po broju prodatih primeraka...
A najveca prednost kod 500L je prakticno beskamatni kredit, sto i jeste razlog dobre prodaje!

P.S. a Trekking ima znatno bolja sedista nego standardni 500L

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 15:19

Benzinac 1.4 T jet/120ks bice dostupan u svim verzijama,, kao i dizel 1.6 multijet/120ks!
Uskoro...

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 15:21

Paket je sveobuhvatan,ovaj motor je odlican.

Autor milan 16 Sep 2013, 15:44

Neka, moze obican nacionale ali sa ovim motorom :)

@carobnjak

Koja ce cena biti 500L Living sa onim 1.6 mjt od 120ks?

Autor NemanjaBB 16 Sep 2013, 15:48

@NemanjaBB
puno pitas! :)
Verovatno 800-1000 eura vise no onaj sa 105ks...

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 15:55

@carobnjak
Jedan od primarnih razloga zasto se "Korejci" slabije prodaju je jos uvek slabiji imidz u odnosu na neke marke... a naravno to vuce za sobom i veci pad cene sto bije i Fiat.
Malopre sam pogledao i Fiat-ova mreza uopste nije nesto mnogo zastupljenija po drzavi u odnosu na Kiju... Hyui ima manju mrezu ali opet pokriveni su veliki gradovi kao po obicaju, ostatak nista tako da nije u nekoj velikoj prednosti koju ti potenciras... cena redovnog odrzavanja jeste vislja u odnosu na druge.

Autor Orlo 16 Sep 2013, 17:30

@Orlo
nisi u pravu, Fijat ima vise nego duplo servisa od recimo Kije!
Raspitaj se koliko se dugo ceka neki rezervni deo koga nema na lageru, a uporedi i njihove cene...
Ovde je velika prednost Fijata!

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 17:42

P.S. sad videh na sajtu, pa i Hyundai ima samo 10 servisa kao i Kija! :)))

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 17:51

Ako je verovati onom cenovniku livinga,kada bi living dizel sa 105 ks napakaovao sa "pola" onoga što ima grand scenic od 130 ks bose edition,fiat bi bio značajno skuplji. Bessmisao.

Autor monoblok 16 Sep 2013, 18:52

@carobnjak
Nisam znao da je 19 vise od dva puta vece od 10... svakog dan po nesto saznam... :)
Pricao sam o pokrivenosti, u skoro svakom gradu u kome imas Fiat-ov servis imas i Kijin, jedino to nije slucaj u npr Sidu, ZR i PA ali tu su blizu NS i BG realno... za cenu i dostupnost delova si u pravu, obicno se ceka da se posalje iz Madjarske gde je distributivni centar, ali to su neki veci delovi tipa vrata, hauba, krilo i sl. kojih nema na lageru, ali za redovno odrzavanje to nije slucaj.

Autor Orlo 16 Sep 2013, 19:35

@Orlo
eto ja sam naucio da je 10 vece od 19! :)))

Opet nisi u pravu, pogledaj kako su zastupljeni u Vojovodini...

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 21:03

500L slavi godisnjicu proizvodnje, do sada proizvedeno preko 110 000 primeraka!

(Izvor: danasnji Blic)

Cestitamo! :)

Autor carobnjak 16 Sep 2013, 23:12

Ko je kupio 110 000 komada 500L?
Ludilo ili šta već? Kako drugačije nazvati tako nešto!

Autor stranac 16 Sep 2013, 23:47

Idućih godina i više, po planu 140 pa 170.000. Inače, svi dobavljači moraju imati fiatova vozila, jer druge marke ne mogu u krug fabrike.

Autor B.M. 17 Sep 2013, 01:45

Bitno da je posao s Fiatom uspeo, fabrika radi bez većih problema u tri smene, modeli se prodaju, nema reklamacija na kvalitet, il štrajkova radnika.

Autor B.M. 17 Sep 2013, 03:17