Superauto Test – Fiat 500L Trekking 1.6 MJT: Varijacije na temu

Preuzeto sa: Superauto.rs
Ubeđeni smo da Fiatov model 500L nije potrebno posebno predstavljati, jer je za proteklih godinu dana od kako se nalazi u prodaji, ne samo kod nas, već i širom sveta, uključujući i tržište SAD, o njemu rečeno gotovo sve. Naravno, nama je ovaj model naročito zanimljiv i bitan jer se proizvodi (ili sklapa, kako vam je draže...) u bivšim “Zastavinim” pogonima u Kragujevcu, koji su sada pod “dirigentskom palicom” italijanskog Fiata.

No, njegova “porodična” priča je nešto složenija i zahteva blagi osvrt u ne tako daleku prošlost... Nakon velikog uspeha “osnovnog” modela 500, s kojim se Fiat definitivno vratio “u sedlo”, bilo je za očekivati da će italijanski gigant uskoro iznedriti i njegove “rođake” kao što je 500L, a sve prema oprobanom receptu legendarnog modela Mini i njegovog proširenja “porodice” (Clubman, Countryman, Paceman, itd.). Međutim, pomalo neočekivan, a svakako dobrodošao, odličan prijem na koji je 500L naišao, inspirisao je Italijane da malo “začine” Minijev specijalitet i do maksimuma iskoriste trenutnu popularnost ovog automobila, nudeći posebne podverzije već ionako “izvedenog” modela. Tokom leta, predstavljen je produženi model 500L Living, koji nudi mogućnost prevoza sedam osoba, a gotovo u isto vreme, na tržištu se pojavila i “soft-road” verzija 500L, pod imenom Trekking. Upravo nju, zahvaljujući ljubaznosti firme Stojanov iz Novog Sada, ovlašćenog prodavca i servisera Fiatovih vozila, nedavno smo, i to kao prvi u Srbiji, imali priliku da dobijemo na test...
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Verzija Trekking uglavnom se služi se onom starom maksimom da “dobitni tim ne treba menjati”, te su izmene u odnosu na osnovni 500L model, uglavom “kozmetičke” prirode, uz poneki tehnički novitet, o kojima će više reči biti kasnije. Drugim rečima, razlike između ovih verzija svode se nešto drugačiji “bodykit”, pre svega orijentisan ka off-road vožnji, što će reći da je prednji odbojnik drugačiji, a svakako daleko atraktivniji u odnosu na obični 500L. Pored njega, tu su i zaštitne “ploče” napred i pozadi, koje imaju za cilj da spreče “češanje” donjeg postroja o podlogu pri off-road avanturama, pre svega kartera. Off-road motivi nastavljaju se plastičnim oblogama prednjih i zadnjih blatobrana, a i zadnji odbojnik, dobio je svoj poseban, aluminijumski “prag” ispred prtljažnih vrata. Uglavnom, sve ono što je već i viđeno kod sličnih “off-road” verzija, kakva je recimo i Dacia Sandero Stepway.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs
Fantastičan test i svaka pohvala autorima. Naizgled je smešno je da uz subvenciju ovaj fiat 500 L treking dizel košta koliko i kaptur dizel. Ali, kaptur daje 90 ks i 5MT menjač, a fiat 105 ks, 6MT menjač i obrtni moment od 320 Nm o kome vlasnik kaptura može samo da sanja.
Mada je sve to za mene svet potpuno besmislenih vozila, bez dileme dajem glas za treking u odnosu na bilo šta drugo.
Svaka cast na objektivnom i detaljnom prikazu!
Vec sam ranije pisao da su testovi na superauto.rs ubedljivo najbolji kod nas...
Bio sam ponosan dok sam citao o nasem "cedu", a autorove utiske mogu da potvrdim jer sam isto doziveo dok sam ga vozio, doduse klasicnu verziju 1.4 ali sa Lounge opremom.
U Trekking izdanju sija punim sjajem!
Sto se tice motora 1.6 multijet, od mene moze biti jos bucniji jer ide ko zmaj! :)
S jedne strane pomislih da je skup za tih 17000 bez ove dodatne opreme. S druge strane kad se setim da je slicne cene i Golf 1.2 u klot opremi onda definitivno nema dileme
Ovaj motor je stvarno idealan za 500L, najbolji ondos snage i potrosnje.
Citao sam test, stvarno je odlican, sve pohvale neka ljudi samo tako nastave.
Moram da priznam da mi nije jasno nesto: sa jedne strane neki kazu da je subvencija dostupna za sve motore, ovde pise da nije za sve nivoe opreme, a pak sa druge strane sam procitao da su ukinuli subvencije. Sta je istina od svega toga?
@Panco
Ja kad pomislim da Ceed ili i30 1.6 dizel od 128 KS sa mnogo opreme kosta koliko i ovaj osnovni 500L Trekking 1.6 MJT, kod mene nema uopste dileme... ;)
@Orlo
nije subvencija nego popust od 3000 eura koji daje Fijat na sve motore u verziji Nacionale i Trekking...
Slazem se sa Orlom da je vanrazumski razmisljati o 500 L Treking ako se u pricu ubace vozila C segmenta i da je ceed apsolutni pobednik takmicenja "ulozeno dobijeno".
Tih 3.000 eura moze da se zove "ovako" ili "onako", ali 500 L bez toga u bilo kojoj varijanti nije uopste konkurentan.
Inace, kod "dugackog" 500 L taj popust/subvenciju mozete dobiti samo uz nizi paket opreme (pop-star),koja ni kao mogucu opciju nema "putni racunar". A onaj sa "bordom", ako cete da ga koristite kako ga i reklamiraju (kao navodni sedmosed) mislim da prelazi preko 20.000, a to je za njega ipak previse
Poredite babe i zabe!
Evo ja cu da kazem , jeste skup je, za njega mogu da se uzmu cak 3 Skode Citigo... :)
@carobnjak
Poredimo sta moze da se kupi za te pare, sto je sasvim ok. Ceed/i30 su mnogo bolje odradjeni u enterijeru, bolja su sedista, dovoljno prostrani, i nude vise opreme i jaci motor. 500L je pregledniji zbog oblika i vecih stklenih povrsina, i nesto veci prtljaznik, a sto se tice prostranosti nije u nekoj velikoj prednosti. Pouzdanost, neka bude da su izjednaceni s obzirom da su novi, ali u Fiat-ovu nisam nesto ubedjen bije ga los glas po pouzdanosti i to ne bez razloga, a tu je i garancija kod Korejaca...
P.S. I Octavia 1.4 TSI moze za te pare...
Jeste, za te pare mogu se kupiti 2 Fabije, al nije ista velicina kola, komfort. Fabija uvek zastarelo izgleda, ali kad vidite crveni 500L ( i jos ako je bi colore sa belim krovom) onda mnoga poredjenja sa konkurentima padaju u vodu
A Traction +, kao u Pandi, ima li to? Bez toga je čista kozmetika, samo to i čelična ploča pod motorom vrijede dodatnu lovu,
Zna li neko da li ce i 1.4 m-air benzinac da bude u ponudi Nacionale i to u Living verziji?
@rasa
Ne postoji living u verziji "nacionale", vec samo "pop star" i "longue". A za sada ne postoji ni kao benzinac uopste.
http://www.fiatsrbija.rs/modeli/download/FIAT%20500L%20LIVING.pdf
@Orlo
zaboravio si da Fijat ima status domaceg vozila sto znaci najvecu mrezu servisa, dostupnost delova i njihovu povoljnu cenu, jeftinije odrzavanje - to korejci jednostavno nemaju!
I njih jos uvek bije los glas, to mozes videti i po broju prodatih primeraka...
A najveca prednost kod 500L je prakticno beskamatni kredit, sto i jeste razlog dobre prodaje!
P.S. a Trekking ima znatno bolja sedista nego standardni 500L
Benzinac 1.4 T jet/120ks bice dostupan u svim verzijama,, kao i dizel 1.6 multijet/120ks!
Uskoro...
Neka, moze obican nacionale ali sa ovim motorom :)
@carobnjak
Koja ce cena biti 500L Living sa onim 1.6 mjt od 120ks?
@NemanjaBB
puno pitas! :)
Verovatno 800-1000 eura vise no onaj sa 105ks...
@carobnjak
Jedan od primarnih razloga zasto se "Korejci" slabije prodaju je jos uvek slabiji imidz u odnosu na neke marke... a naravno to vuce za sobom i veci pad cene sto bije i Fiat.
Malopre sam pogledao i Fiat-ova mreza uopste nije nesto mnogo zastupljenija po drzavi u odnosu na Kiju... Hyui ima manju mrezu ali opet pokriveni su veliki gradovi kao po obicaju, ostatak nista tako da nije u nekoj velikoj prednosti koju ti potenciras... cena redovnog odrzavanja jeste vislja u odnosu na druge.
@Orlo
nisi u pravu, Fijat ima vise nego duplo servisa od recimo Kije!
Raspitaj se koliko se dugo ceka neki rezervni deo koga nema na lageru, a uporedi i njihove cene...
Ovde je velika prednost Fijata!
P.S. sad videh na sajtu, pa i Hyundai ima samo 10 servisa kao i Kija! :)))
Ako je verovati onom cenovniku livinga,kada bi living dizel sa 105 ks napakaovao sa "pola" onoga što ima grand scenic od 130 ks bose edition,fiat bi bio značajno skuplji. Bessmisao.
@carobnjak
Nisam znao da je 19 vise od dva puta vece od 10... svakog dan po nesto saznam... :)
Pricao sam o pokrivenosti, u skoro svakom gradu u kome imas Fiat-ov servis imas i Kijin, jedino to nije slucaj u npr Sidu, ZR i PA ali tu su blizu NS i BG realno... za cenu i dostupnost delova si u pravu, obicno se ceka da se posalje iz Madjarske gde je distributivni centar, ali to su neki veci delovi tipa vrata, hauba, krilo i sl. kojih nema na lageru, ali za redovno odrzavanje to nije slucaj.
@Orlo
eto ja sam naucio da je 10 vece od 19! :)))
Opet nisi u pravu, pogledaj kako su zastupljeni u Vojovodini...
500L slavi godisnjicu proizvodnje, do sada proizvedeno preko 110 000 primeraka!
(Izvor: danasnji Blic)
Cestitamo! :)
Ko je kupio 110 000 komada 500L?
Ludilo ili šta već? Kako drugačije nazvati tako nešto!