Renault Captur vs Opel Mokka: Bekstvo u prirodu

Sa jedne strane imamo „moku“ sa benzinskim agregatom i pogonom na sve točkove, sa druge je „reno kaptur“ sa dizel agregatom i prednjim pogonom. Različitost u ovom slučaju nije predstavljala prepreku za suočavanje, jer je ova vrsta automobila kreirana sa namerom da ponudi raznovrsnost i originalnost
Nije više nikakva tajna da kompaktni SUV modeli postavljeni na B platforme, odnosno krosoveri, stiču sve veći broj poklonika. A sve je počelo sa pojavom Nisanovog „džuka“. Nekoliko sezona je originalno koncipirani „japanac“ bezbrižno uživao status pionira pomenutog segmenta, marljivo sakupljajući kajmak u odsustvu adekvatne konkurencije. Ogromna popularnost koju je za kratko vreme stekao, naravno, nije mogla da prođe neopaženo, pa su mnogobrojni proizvođači u međuvremenu izašli na tržište sa svojim viđenjem stvari u ovom perspektivnom segmentu.
Samo u „sezoni“ 2012/2013 u borbu za kupce uključila su se tri noviteta – „pežo 2008“, „reno kaptur“ i „opel moka“. Top Speed je došao u priliku da na uporednom testu upari poslednja dva.
Kompletan članak na sajtu Telegraf.rs
Foto: Topspeed.rs
Od ta tri novideta, francuzi se ne mogu uopšte poručiti sa 4x4 ni kao opcijom...
Oduvek boljka francuza, koji kada im 4x4 zatreba, uvek "pozajmljuju" od japanaca (Mitsubishi-ja i Nissan-a).
Sve to stoji, ali meni je malo glupo imati krosover koji nije 4x4, tj. zbog dizajna i estetike i pomalo zbog ega... A kad padne sneg ili van asfalta upotrebljiv taman isto koliko i svi ostalo...
mislim, da je bilokoji od ovih "B-segmentnih crossovera" čak i ako ima 4x4 pogon, na terenu potpuno neupotrebljiv (i ne, za "teren" se ne broje makadamski putevi i još neočišćena cesta zimi ;) ).... pa je tako i debeloj većini kupaca vozila ovog tipa, 4x4 pogon apsolutno nepotreban. i kao takav i potpuno nebitan... zato mislim, da je više-manje irelevantno da li je u ponudi ili ne. što u biti pokazuju i prodajne brojke kod onih modela, koji 4x4 imaju u ponudi...
taj krosover je jedna obicna prevara.
postanak i opstanak istog je atak na inteligenciju. naravno da ovom opelu i renou ni 4x4 ne pomaze van ceste! kao ni jednom dusteru 4x4: samo lici na terenca dok ga ne pustis na kamen, sneg i kaljugu.
a koliko ljudi koji kupuju ovakve proizvode voze off-road? skoro niko.
crossoveri su prava stvar. prostor suv-a, a vozne karakteristike i potrosnja manjih auta. a sto nema off-road karakteristike land rover defendera je nebitno, jer i tako niko ne vozi takva vozila off-road
Pa i sam naslov je "Bekstvo u prirodu"... Priroda obično znači van asfalta...
Lepo si rekao, vozne karakteristike manjih auta, a izgled SUV-a. Dakle izled vara da su sposobni za bilo šta više od manjih auta...
I nije bitno da se vozi off-road ali je lepo imati mirniju savest da se može ponekad malo odlutati i van asfaltnih staza. Pa ne kupuju svi krosovere valjda samo zbog dizajna i šepurenja?
Ova Mokka ce tesko van asfalta i na trotoare,pre svega,zbog izuzetno niskog odbojnika.
Nisam neki ljubitelj SUV-a i pravih terenaca, ali smatram da su svi oni postali prvenstveno zbog marketinga samo vozila za urbane lifestyle pozere i pozerke. Dzabe se trude proizvodjaci pa i oni sa mnogo vecim cenama, od ovih gore modela, i istorijama u off-road-u da ugrade dobre 4x4 sisteme kada to nema svrhu - samo je dodatan teret i trosi znacajno vise goriva.
A kada se oni spomenu setim se jedne recenice koju je izgovorio Rambo Amadeus: "Ljudi kod nas kupuju ove suvove i dzipove da bi lakse dosli do svoje rodbine do koje se stize samo blatnjavim i zemljanim putem".
Vecina vas misli dakle da je klirens potpuno nebitna stavka.A on je vrlo vazan , skoro kao 4x4, posebno ako put nije klizav, vazniji je klirens od 4x4.
Da li je veća šansa:
- da na putu imate 15-18 cm snega ( pa da je bitno da li je klirens 19 ili 20 ) ILI
- da se zimi nadjete na nagibu od 5 do 10% na putu koji je zaledjen ili pokriven snegom ( i da ne daj Bože morate da stanete ), pri čemu snega u 99% na putu nema više od 10 cn?
Šansa za ono "prvo" je značajno manja i samo tada je klirens bitan ( uz to da li je sneg mokar ili ne ).
Za ovo "drugo" šanse su ogromne i tada bez 4WD nema mogućnosti da krenete i prodjete, a svako 4WD vozilo vam ima klirens od bar 14-15 cm (obično oko 18).
U prevodu, moka sa 4WD bez problema PROLAZI, svi ostali OSTANU zaglavljni da čekaju proleće ...
Ovi krosoveri sa pogonom na prednje točkove su "glumci" koji su po terenskim mogućnostima gori od običnog automobila nešto većeg klirensa B sgmenta (kao Punto recimo). Kako se težina vozila povećava, nesreća je veća, a klirens služi da poveća ego gazde, eventualno da se lakše popne na trotoar pre kafićem... Svi su slični, kao Suzuki SX4, i masa njih, a najgori koga znam je Jeti.
4X4 pogon je nešto o čemu se ne diskutuje, van puta, po snegu, vredi svaku paru.
Što se Dustera 4x4 tiče, se pohvale. Automobil je veći terenac od mnogo nazovi "terenaca", kako sammom 4x4 transmisijom, tako i prilagođenim menjačem i klirensom.
Znači, džaba klirens, bez 4x4. Prvo znači 4x4 pa klirens, inače nema smisla.
Tako i za Captur, mada je njegov klirens kao kod nekog običnog automobila.
Jeste bitno dosta stvari ali ako gledamo sneg, onda su gume jaaaaaaako bitne...Mozes imati 4x4, ako su ti gume lose, neces se bas navoziti.
Pre 2 godine kada je bio onaj uzasan februar, ledeni februar sa dosta snega secam se ko juce, komsija ima Audi A4 2002, 4x4 1.9tdi, bas je bio veliki sneg, naselje je to malo vece ali jos nije prosao niko rano ujutru da ocisti, par komsija pokusali sa nekim automobilima, ostali u stranu...Kaze on sad cu ja da napravim stazu, ma reko dajjj, bas je bio veliki sneg, ma kaze sad cu..Prvo nisam mislio da ce iz dvorista da izadje posto mu je bas strmo i zatrpano snegom, on krenuo taj sneg da baca, pa po ulici da baca samo vidis sneg preko farova, samo cisti...Ali nove zimske, 4x4.
Rekli mi tog jutra da je pokusao jedan komsija sa Nivom da prodje i da nije uspeo, nisam ga tada video, video sam Nivu u dvoristu, pa nesto bas i ne verujem, ali moguce...
Mi mozemo ovako do prekosutra u klin ili u plocu, ali Captur je multifunkcionalna verzija Clia i u skladu sa tim vise i kosta, ima vise mesta, veci klirens sto je u svakom slucaju uz zimske gume ili eventualnu upotrebu lanaca, mnogo bolje nego da je klirens mali.Mogao bi imati i 4x4 ali bi se onda cenom razlikovao od terenaca neznatno, sto bi znacilo da bi bio skup poput Moke ili brata Jukea sa 4x4 i verovatno bi se tako i prodavao i bio raritet na putevima bas kao sto su i Mokka i Juke sa popgonom na svim tockovima.Iz tog razloga SUV i Krosover nisu isto, a Moka je prvenstveno krosover, a retko suv bas kao i Juke.Procenili su da se u ovoj kategoriji 5% automobila proda sa 4X4, sto proizvodjacima koji ih prave donosi samo gubitke.Cena najjeftinije Mokke sa 4x4 je 24000 eura u srednjem paketu opreme sa 1.4 motorom benzin, a Captur sa 1.2 tce motorom, sa edc menjacem kosta 17000 eura, tako da je Mokkina inace visoka cena, sa 4x4 besmislena, jer je Quashkai sa sjajnim 1.6 dizelom i 4x4 jeftiniji za 1000 eura, a sa paketom 360 kosta isto, a koga ne mrzi neka pogleda sta ima od opreme. http://www.nissan.rs/media/26947/qashqai_family.pdf
@dusan, "moj misko i zatvorenih ociju"... :)
pa, daj odvadi koji metar snega kad tu vec niva ne moze, tu gde audi cisti :)
prica price taj tvoj komsija.
nisam hteo da pricam o ladi nivki, ali kad je vec pominjes, iz licnog iskustva mogu ti reci da za ovih vise od 10 godina kako vozim 2 uzete nove po nasim planinama, pa do jezera i reka u pecanje i - kuc, kuc - nikad se nigde nije zaglavila (mada je jedanred bilo gusto kroz jedan planinski drum, kanal pun blata i vode).
a to sneg, po putu i nizbrdo, pa tu nikad nije bilo problema! jedino ako je cist led pod novim snegom, pa da moraju lanci, inace nema gde to ne prolazi.
(uh, jesam, pristrasan sam!) :)