Hyundai Tucson 2.0 CRDi na Auto Bild testu

U „Hjundaiju“, očigledno, imaju manje poverenjа u sebe nego što ga imaju kupci automobila korejskog brenda koji je poslednjih godina u samom vrhu pouzdanosti. Mislimo na igru imenima, pre svih popularnog „tusona“, kojem je posle više nego uspešnog prelaska na oznaku „ix35“ vraćen originalni identitet. Kao da su u „Hjundaiju“ želeli da novim-starim imenom naglase da je nova generacija u svakom pogledu bolja (drugačija) od prethodne.
Izgled novog „tusona“ je potvrda da otvaranje dizajnerskog studija u Nemačkoj predstavlja pun pogodak za „Hjundai“. Karoserija je rastegnuta za 6,5 cm na 447,5 cm dok je automobil niži za 2,5 cm, što je u skladu sa aktuelnim trendovima. „Tuson“ je mišićav kompaktni SUV sa velikom heksagonalnom maskom hladnjaka i „oštrim“ farovima, sada i sa LED tehnologijom. U jednoj rečenici, automobil privlači pažnju a to je jedan od glavnih preduslova za dobru prodaju.
Unutrašnjost testirane verzije sa 2.0 CRDi dizel motorom (185 KS) i najvišim paketom opreme omogućila nam je da „tuson“ upoznamo u punom svetlu, sve sa kožnim sedištima (grejanje i ventilacija) i panoramskim krovom.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Mojauto.rs
Mada nisam poklonik "energetske neefikasnosti" (što je odlika ove klase), o ovom vozilu kao "porodičnom prevozu" bih zaista bio spreman da razmislim i to sa raloga:
- što mi pozicija sedenja napred izuzetno odgovara (butine ne vise), pa sve je savršeno ergonomski (za mene);
- što pozadi ima mesta čak i za mene (i za glavu, i za kolena), tako da tu za normalne ljude ima i viška mesta;
- gepek je na niovu nekih manjih karavana C segmenta;
- solidna oprema čak i u baznom paketu (mada mislim da ga je bolje (ekonomski isplativije) zaobići i dodati još oko 2.000 eura iznad toga).
"Preporučuje se" uslovno :)
Vizuelno, čista desetka. Prostranost i u prtljažniku, i nazad, i solidno napred. Napred su mogli malo manje plastike da koriste, ali dobro. Uslovna mana je klirens, budući da ovo niko ne kupuje za "offroad". A takođe Hyundai niko ne kupuje zbog "prestiža" i "značke", pa je cena testiranog vozila zaista suluda. Potrošnja. Samo skoro duplo veća od fabričke. Doduše, kod 1.6 T-GDI automatik 4wd po bordu je 14, tako da je ovih 9.5 sasvim u redu. Ja kad bih ga kupovao, svakako bih tražio dužu test vožnju, i većim delom po auto-putu (da se eventualno razbiju predrasude o nekvalitetu "koreanske" mehanike, menjača, motora, i sl..), par krugova oko salona stvarno ništa ne znači. Moje razumevanje, isto kao i kod KIA-e, da "koreance" ima smisla kupovati samo u najnižim paketima opreme, onda su najcelishodniji. Svako dalje dizanje u veće pakete ozbiljno dovodi u pitanje racionalnost kupovine, a što je jedna od valjda (bar "medijski") najeksponiranijih karakteristika kad su KIA/Hyundai u pitanju.