Uporedni test: Toyota Yaris hybrid & 1,33 VVTi

Tojota se sa punim pravom hvli kako je jedini proizvođač na svetu koji u ponudi svojih modela u B i C segmentu ima čak tri ravnopravne vrste pogona: benzin, dizel i hibrid. Zbog čega je "jaris hibrid" jedna od najboljih ponuda u Evropi ali kod nas nema dobru prođu objasnićemo vam u uporednom testu sa klasičnom benzinskom varijantom
I to nije samo mrtvo slovo na papiru, već i veliki poslovni uspeh jer i “jaris hibrid” i “auris hibrid” u Evropi i većem delu sveta imaju udeo u ukupnoj predaji od trećine, pa do polovine svih proizvedenih “tojota”. Naravno, Srbija mora da bude specifična – kod nas su hibridi još uvek statistička greška; ima ih ali su i dalje daleko manje zastupljeni nego što bi trebalo.
Da bi ustanovili u čemu je tolika fama sa hibridnim vozilima od predstavništva Tojote smo na uporedni test preuzeli dva “jarisa”, sa benzinskim motorom od 1,33 litra sa 99 “konja” i hibrid sa 101 konjskom snagom.
Nakon nedavne restilizacije sve verzije “jarisa” (ovo važi i za “auris”) ne razlikuju se po izgledu i paketima opreme. Do nedavno, Tojota je manjim ili većim detaljima ipak isticala kada neki njen automobil ima hibridni pogon, bilo da su to aerodinamički dodaci na karoseriji, posebne boje, ili čak paketi opreme.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
U Srbiji vlasnici hibridnih automobila ne da disu povlasceni vec su i dodatno kaznjeni.
Prilikom registracije, postojecoj snazi benzinskog agregata dodaju snagu elektromotora mada je njegova uloga povremena i specificna i tako mi obracunavaju dazbine sto nije slucaj ni u jednoj drugoj drzavi.