home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Barseloni se danas i zvanično za posetioce otvara 35. Salon automobila (35. Salòn Internacional del Automòvil), koji će trajati do 17. maja.

Salon, koji se inače održava bijenalno, za novinare je otvorio svoja vrata još 7. maja, dok će posetioci za ulaznicu morati da izdvoje 10 evra.

Inače, prva priredba ove vrste je u Barseloni održana još davne 1919. godine, ali je ove godine malo nedostajalo da, zbog aktuelne krize auto industrije, Salon bude otkazan.

Kako bilo, najveći broj noviteta je prikazao domaći Seat, koji ove godine slavi 25 godina svog najuspešnijeg modela - Ibize, pa se publici prikazuje i posebno slavljeničko izdanje ovog automobila, nazvanog Ibiza 25th Anniversary Edition (na prvoj slici).

Ova verzija će inače kupcima biti dostupna i kao trovratni SportCoupe model i kao standardni hatchback sa petora vrata, dok će se u paleti motora nalaziti 1.4L benzinac sa 85KS i 1.9TDI sa 105KS.

Standardna oprema obuhvata, između ostalog, klima uređaj, aluminijumske točkove od 17 inča, zatamnjena stakla, USB port + Bluetooth, a tu je i poseban 25th Anniversary logo.

Sledeći novitet je Ibiza FR sa 1,4 litarskim TSI motorom (uparen je sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom i sa komandama za menjanje brzina na volanu), koji razvija 110kW/150KS, a u odnosu na svog prethodnika, Ibiza FR se odlikuje i manjom potrošnjom goriva i emisijom CO2 (motor naravno već zadovoljava Euro5 standard).

Nova Ibiza FR, sem atraktivnijeg spoljašnjeg izgleda (drugačiji prednji branik, saćasti prednji otvori za vazduh i saćasta maska, aluminijumski točkovi od 17 inča, srebrni retrovizori, redizajnirani zadnji branik sa difuzorom, dupli završetak izduvnog sistema i posebne FR oznake), ima i sportski uređenu unutrašnjost (novi volan i drugačiji dizajn sedišta), a deo paketa su i elektronska kontrola stabilnosti ESP, ABS, TCS + EBA, XDS sistem, Hill Holder Control, putni kompjuter, cruise control, klima uređaj, CD radio/MP3 sa 6 zvučnika i sportsko ogibljenje.

Sledi Ibiza Bocanegra, u stvari serijska verzija prošlogodišnjeg Seatovog koncepta Bocanegra ("crna usta"), koja je izgledom (a naročito crnim prednjim delom) verna originalu, a u prodaji na evropskom tržištu će se pojaviti još ovog leta.

Ibizu Bocanegru će pokretati 1.4 TSI motor u verzijama sa 150 i 180KS (uparen je sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom i sa komandama za menjanje brzina na volanu), a karakterišu je i saćasti gril, crna kućišta retrovizora, novi aluminijumski Sira Design točkovi od 17 inča (sa gumama 215/40R17), zadnji krovni spojler, centralno smešten završetak izduvnog sistema, zadnji difuzor, veliki natpis Bocanegra na poklopcu prtljažnika, sportska sedišta, trokraki volan sa zaravnjenim donjim delom (i "B" logom), aluminijumske pedale, kao i XDS elektronski kontrolisani zatvarač diferencijala.

Od juna ove godine kupci će biti u prilici da izaberu i Seat Ibizu sa novim 1,6 litarskim common-rail dizel motorom, koji će zameniti 1.9 TDI agregat.

Novi 1.6 TDI razvija 66kW/90KS i 230 Nm obrtnog momenta (pri 1500-2500 o/min.), uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem, a prema fabričkim podacima, u kombinovanom ciklusu troši 4,2 litara goriva na 100 km i emituje 109 grama CO2 po kilometru (motor naravno ima DPF filter čestica a već zadovoljava buduće Euro5 norme).

Nedavno restilzovani Seat Leon (predstavljen na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi) ponovo je dobio i svoju najjaču, Cupra varijantu, koju i dalje pokreće 2.0 TSI motor sa 176kW/240KS.

Leon Cupra od 0 do 100 km/h stiže za samo 6,4 sekunde, može do maksimalnih 247 km/h, dok mu kombinovana potrošnja, po fabričkim podacima naravno, izosi 8,3 litara na 100 km.

Kao i kod standardnih verzija, velikih dizajnerskih izmena na spoljašnjosti obnovljenog Leona Cupra baš i nema, budući da realno nisu ni bile potrebne, pa se ovde pre svega radi o evoluciji već dobro poznatog izgleda.

Najočigledniju promenu je tako u stvari doživeo zadnji deo sa novim svetlima i doteranim poklopcem prtljažnika (sa većim staklom), dok se napred primećuju revidirani gril (sa smanjenim Seat logom) i branik, kao i veća svetla. Uz nove, crne retrovizore i dizajn aluminijumskih točkova od 18 inča, to je u principu to.

Što se unutrašnjosti tiče, osveženi su prednji panel, centralna konzola i oplate vrata, uz naravno kvalitetnije materijale i bogatiju opremu.

Naravno, u odnosu na obične modele, Leon Cupra raspolaže i sportski podešenim ogibljenjem, sportskim kožnim volanom sa zaravnjenim donjim delom i natpisom Cupra (koji se nalazi i na ručici menjača), aluminijumskim pedalama i sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu i utisnutim Cupra logom.

Standardna oprema je naravno bogata, pa, između ostalog, obuhvata i XDS sistem, ABS i TCS, ESP, EBA sisteme, klima uređaj, putni kompjuter, cruise control, CD radio + MP3 + 8 zvučnika itd.

Nama možda i najzanimljiviji model u Barseloni je proterenska Dacia Sandero Stepway, koja je u osnovi samo povišena verzija već dobro poznatog Sandera (u stilu modela kao što su Citroen C3 XTR, Ford Fiesta Crossroad, Volkswagen CrossPolo i Hyundai Getz Cross), ali uz nešto robusniji izgled (modifikovani branici, novi pragovi, klirens veći za 20 mm, proširenja blatobrana, zatamnjena kućišta prednjih svetala, svetla za maglu, krovni nosači, atraktivniji točkovi od 15 inča, hromirana izduvna cev, srebrni retrovizori i kvake na vratima plus nešto povišena pozicija vozača i metalik boje Mercury Grey, Comète Grey i Ruby Red), dok su za pogon izabrani 1,6 litarski benzinac sa 90KS i 1.5 dCi dizelaš od 70 konja (oba u paru sa manuelnim petostepenim menjačem i pogonom samo na prednjim točkovima). Benzinac inače po fabričkim podacima troši 7,6 litara goriva na 100 km, a dizelaš se zadovoljava sa 5,3 litara.

Sandero Stepway 1.5 dCi postiže maksimalnih 150 km/h, do stotke mu treba 16,7 sekundi, dužina automobila je inače 4024 mm, a visina 1615 mm.

U opremi se nalaze i ABS, EBV elektronska distribucija kočione sile, AFU pomoć pri naglom kočenju i vazdušni jastuci za vozača i suvozača.

Ostali detalji su isti kao i kod standardnog Sandera, odnosno auto ima mesta za pet putnika, prtljažnik je zapremine 320 litara (1200 litara sa oborenim zadnjim sedištima), a garancija je tri godine ili 100.000 km.

Prodaja na većini evropskih tržišta startuje u septembru ove godine (mada će se porudžbine primati od kraja jula), dok cena još nije poznata.

Opelova svetska premijera je sportska Insignia OPC (Opel Performance Center), pod čijom haubom se krije 2,8 litarski V6 Turbo agregat koji razvija 325KS i 400 Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za tačno 6 sekundi, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Snaga se prenosi na sva četiri točka, a tu je i elektronski eLSD diferencijal.

Što se izgleda tiče, Insignia OPC je dobila novi prednji branik (inspirisan Opelovim GTC Concetom od pre dve godine) i zadnji spojler, a u paketu su i aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 245/40R19 (opciono od 20 inča sa gumama 255/35R20). Naravno, sve to uz spušteno ogibljenje, jače kočnice (diskovi od 355 mm), sportski izduvni sistem i doterani enterijer (Recaro sedišta, volan sa zaravnjenim donjim delom...).

Indijski Tata Motors, nakon premijere pre dva meseca u Ženevi, i u Barseloni predstavlja verziju modela Nano namenjenog Evropi. Sada je međutim i zvanično najavljeno da prodaja Tate Nano Europa na Starom kontinentu startuje krajem 2010. ili najkasnije početkom 2011.godine, i to po ceni koja u Španiji neće preći 4.000 evra.

U Indiji se cena osnovne verzije inače kreće oko 1550 evra, ali je evropski model pretrpeo izmene na eksterijeru, trocilindričnom motoru, plus ima duže međuosovinsko rastojanje, ABS, vazdušne jastuke i poboljšan kvalitet materijala u kabini. Prodaja Nanoa Europa će se odvijati kroz dilersku mrežu ove kompanije (trenutno postoji u Španiji, Italiji, Poljskoj, Belgiji i Noveškoj), koja će do početka prodaje naravno biti proširena.

Italijanski Fiat je u saradnji sa kompanijom Mattel, a u čast 50-godišnjice slavne lutke, napravio posebnu Barbie verziju već ionako privlačnog Fiata 500, koja će biti napravljena u ekskluzivnoj seriji od samo 5 komada.

Osim ružičaste spoljašnjosti, ovaj 500 karakteriše i unutrašnjost u istoj boji (sedišta, vrh ručice menjača, prednji panel, kožni volan prošiven ružičastim koncem), kao i brojni kristalni ukrasi.

Sem pomenutih automobila, posetioci Salona u Barseloni su u mogućnosti da vide i brojne druge novitete sa prethodnih Salona u Detroitu, Ženevi i Njujorku, kao što su Abarth 500 SS, Alfa Romeo MiTo GTA Concept, novi BMW Z4, Citroen DS Inside, C3 Picasso, Fiat 500 Cabrio, Ford Iosis MAX, Focus RS, Focus X Road, Honda Insight, Land Rover Discovery 4, obnovljeni Range Rover i Range Rover Sport, Lexus RX 450h, Mazda3 MPS, Mercedes Class E Coupé, Nissan Qazana i Pixo, Opel Ampera, Peugeot 3008, Renault Megane RS, novi Scenic, Škoda Yeti, novi Suzuki Alto, Toyota Urban Cruiser, novi VW Polo i Golf GTI.

Izložen je i Audi Cross Coupe Quattro (premijerno inače predstavljen pre dve godine na Salonu u Šangaju), koji najavljuje novi Audijev kompaktni SUV model Q3, a čija proizvodnja startuje 2011. godine. Njegova proizvodnja će se odvijati u fabrici Martorell, u Španiji, gde će nemački proizvođač investirati 300 miliona evra, a godišnje će iz fabrike izlaziti oko 80.000 primeraka ovog modela.

VIDEO I : Salon Barselona 2009. 

VIDEO II : Salon Barselona 2009.



čitanja : 5156



Komentari