
Contry club Hotel Babe na obroncima Kosmaja bio je centar oko koga se u tri dana događao 5th Sebian Trophy Babe Kosmaj 2011., međunarodno takmičenje posada terenskih vozila u savladavanju prepreka na teško prohodnim terenima. Organizator je bio Off-road team Srbija 4x4. Vozilo se u tri klase: HARD, SOFT, TURIST (hoby), a startovalo je 65 posada iz Slovačke, Bugarske, Mađarske, Bosne i Hercegovine i Srbije.
Bilo je mnogo akcije, noćne vožnje, vožnje po potocima, jarugama… Tereni su, zaista, bili teško prohodni. Kada bi neko neupućen pogledao teren specijalnog ispita pomislio bi da tu niko ne bi mgao da prođe. Ogromne stene, blato, potok, drveće, zemlja, ekstremno strm teren. Brektanje motora, zaglavljivanje u blatu, udaranje u stene, naginjanje skoro do prevrtanja vozila, u nekim trenucima glava vozača nalazila se na desetak santimetra od vode, jedan pokušaj, drugi pokušaj…

Uz neverovatnu veštinu vozača i nesebičnu pomoć suvozača po vodi, blatu, skoro neprohodnom terenu, postavljanje patosnica, kačenje čekrka za drvo, pridržavanje vozila gurtnama, pri čemu su u stalnoj radio vezi, savladavala se svaka prepreka. Sve je nagraživano velikim aplauzom prisutnih gledalaca, među kojima su bile i posade koje su čekale na svoj red da pokažu svoje znanje i veštinu. Međutim, s obzirom da se na tuđim greškama najlakše uči oni korisitli priliku koristili i da otkriju najefikasniji način kako da se pređu sve prepreke specijalnog ispita.

U celini gledano, kvalitet terenskih vozila bio je na visokom nivou. I vozila brojne ekipe iz Slovačke, redovnih gostiju ovog takmičenja, bila su odlično pripremljena. U svojim redovima imali su i jednu suvozačicu, koju su svi bodrili kad god je izašla iz vozila.
Među učesnicima takmičenja bio je i jedan Folkswagen Amarok, test vozilo. Veliki terenski pick-up, solidno urađen, među specijalno pripremljenim terenskim vozilima izgledao je pomalo nežan.
Ogromeni pneumatici s kramponima, dodatni farovi, čekrci, veliki klirens (udaljenost od tla), štitnici za vozni sistem, sigurnosne šipke, karakteristike su specijalno pripremljenih terenskih vozila. Neki su dodatno skraćeni, neki originalno veliki. Na takmičenja dolaze na prikolicama jer nisu pogodni za vožnju po asfaltu.
Za sve učesnike i njihove ekipe mora da se kaže da su veliki zaljubljenici terenskih vozila i njihovih takmičenja, jer ipak sve to zahteva veliki trud, veštinu, volju i naravno, finansijska sredstva.
Izvor: Netauto.rs
Nema puno zemalja u kojima je off road voznja bez ikakve kontrole kao u nasoj. Oru netaknutu prirodu kako stignu, cupaju panjeve i lome stabla svojim cekrcima... Priroda je za uzivanje u njoj, ili njeno savladjivanje ali bez unistavanja.
Imenjače, slobodno zaobidji temu ako ti se ne dopada. Ovo je vrlo popularan sport u celom svetu, naravno neće ih pustiti da oru po nekom rezervatu hvala bogu, kao što ni kod nas ne dozvoljavaju. A šteta koju oni naprave je zanemarljiva u odnosu na štetu koja se pravi svakodnevno po šumama u Srbiji, bilo da su u pitanju "Srbija šume", bilo da je divlja seča u pitanju! Sad su problem dzipovi, njih samo da zabranimo i sve smo probleme rešili...