home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: 24sata.rs

Vozač Meklarena Dženson Baton na najbolji način je započeo ovogodišnji šampionat Formule 1 trijumfom na Velikoj nagradi Australije. Drugo mesto, sa zaostatkom od dve sekunde, zauzeo je aktuelni šampion Sebastijan Fetel, dok je treći bio drugi vozač Meklarena Luis Hamilton.

Koliko je svaka pobeda uspeh govori i pogled na volan Mercedesovog bolida. Nisu uzalud vozači nazivani pilotima Formule jer kao da upravljaju spejs-šatlom. "24 sata" za vas donosi objašnjenje izgleda volana bolida.

1 - Dugme za pojačanje snage motora

2 - Dugme za pojačanje obrtnog momenta

3 - Dugme za stavljanje menjača u neutralnu poziciju

4 - Merač za određivanje potrošnje goriva

5 - Dugme za isključivanje senzora ako se neki pokvari

6 - Funkcija ovih dugmadi se drži u tajnosti

7 - Određuje markere u telemetriji prilikom problema

8 - Resetovanje radio-veze ukoliko dođe do pucanja iste

9 - Nameštanje kvačila

10 - Određivač gustine goriva

11 - Diferencijal za brze krivine

12 - Diferencijal za sredinu krivine

14 - Glavni podešivač; namešta spojlere, gume itd.

15 - Diferencijal za izlazak iz krivine

16 - Dugme za lakše praćenje startnih svetala

17 - Dugme za javljanje kada vozač ulazi u pit-stop

18 - Diferencijal za ulazak u krivinu

19 - Limiter brzine u pit-lajnu

20 - Dugme za radio-vezu

21 - Dugme za puno pojačavanje diferencijala

22 - Displej za brzinu



čitanja : 3895



Komentari

Uh bogte mazo... već i sam F1 bolid je teško voziti, a još svi ovi dugmići... Svaki respekt vozačima F1.

Autor Miki 19 Mar 2012, 13:56

Iskreno mislio sam da su oni tipovi u kontrolnom centru dosta vise aktivni tako sto regulisu neke stvari pomocu senzora. JBG nista bez vozaca.

Autor Dragan 19 Mar 2012, 15:07

@Miki
Slažem se,ali mnogo teže,tj najteže je voziti motor pa reli (WRC),F1 tek posle njih.
Uostalom,najbolje govori rečenica Džensona Batona "mi vozači F1 smo dosta hrabri,ali ovi momci su LUDI" !
Odnosi se na vozače Moto GP-a. :)
1. GP
2. WRC
3. F1

Autor PITBULL™ 19 Mar 2012, 20:15

@PITBULL
Pazi,voznja i F1 je izuzetno teska,i GP i naravno WRC,takodje i NASCAR,nista nije lako...Budimo realni,nije ni svima isto sigurno,mozda je nekom vozacu GP-a najtezi WRC,a motor mu jednostavno ide...Sve zavisi,ja sad kad gledam ne znam sta bi mi bilo najlakse tu :D
Meni licno WRC,mislim zamisli da ides po onakvim putevima 130km/h pa na gore,pa one krivine,rupe...
Ali bih svakako probao,zeleo bih da osetim taj razbijacki adrenalin.

Autor dusan 19 Mar 2012, 21:15

@dusan
Ovi to rade kao u WRC-u,samo sa motorom (dva točka) i pri većim brzinama. :)
https://www.youtube.com/watch?v=GMWn3BPlZM0
Pa onda iživljavanje,izlazak driftom na startni pravac pri punoj brzini,još po vlažnoj stazi,jednom rukom ! :)
https://www.youtube.com/watch?v=5jv2miNdHFE
Ludilo.
Za motor je potrebna najveća veština,hrabrost,osećaj!
Sa kolima je mnogo lakše,mnogo veća tolerancija na greške i manje posledice u slučaju nesreće. Treba stistnuti petlju,pa sesti na motor i terati na i van granice. :)

Autor PITBULL™ 19 Mar 2012, 21:58

@PITBULL
Pazi,sa motorom mislim na GP,ti si na stazi,prosudiras je sa ekipom...U WRC sedas u auto,gazis do granice uvek,krivina i pravac,uvek se izvlaci granica iz automobila i npr pogledaj ovo
https://www.youtube.com/watch?v=E_l78_Mh_5U
najsitnija greskica tebe salje u drvece,najsitnija,pa da li je to malko veca brzina ili mala promena pravca itd...Ne kazem da motor nije opasan,i vozaci motora danas kao i ovi u automobilima su extra zasticeni,ali mislim da je veca sansa da u WRC zavrsis van puta,nego u GP sa motorom van staze.Vozis na vreme,juris vreme,moras non stop da izvlacis maksimum iz auta,dovoljno se vidi iz klipa kako voze po onom snegu i po krivinama,a dovoljno klipova po you tube-u ima i krsenja,toliko krsenja iz neverovatno sitnih gresaka...Oni na motorima prostudiraju stazu vrhunski,dosta njih i znaju staze,+ trening ono ovo i vec znaju kako sta i gde...Kada sednes da vozis Reli,ti ne znas gde se odjednom posle nekog vremena napravila rupetina ili tako nesto slicno sto moze da te dovede do sletanja u ambis :P
Udji po katastrofalnom putu u nekoj manjoj krivini sa 130+ km/h,neverovatno opasno...Motor sam vozio dosta brzo,oko 200,a vozio sam se na CBR 1000 i preko toga...

Autor dusan 20 Mar 2012, 01:53

Imam osecaj da opet govoris to zato sto si ti da kazem zaludjen time,tj motorima...
Ja ih takodje dugo vozim i do sad imao jedan pad,ali nista strasno,nekih 5,6 metara klizanja,nisam isao brzo a stvorila se prepreka iako joj tu nije mesto,covek van pesackog.Do duse i ja sam radio nesto sto sada nikad ne bih uradio,ali sta ces...Ipak,sedaj u mecku i idi izvlaci iz nje maksimum po nekom brdskom putu punom krivina,neravnina :P ali maksimum izvlaci,a strane provalija :P
Pa sedaj na motor i idi u Navak i ganjaj ga lepo po pisti :P

Autor dusan 20 Mar 2012, 01:57

Po mom misljenju,najteze su discipline koje se voze na saobracajnicama na kojima postoje izbocine i rupe koje su neprimetne pri manjim brzinama, a odmah posle ivice puta vas ceka provalija ili stene.
https://www.youtube.com/watch?v=qd1i1ZP3Aec
https://www.youtube.com/watch?v=7VAJaZAV-gQ
Auto sport je veoma opasna disciplina, a moje misljenje je da je F1 najsigurnije voziti (sto se tice pasivne bezbednosti). I bezveze komplikuju pokusavajuci da naprave bolje takmicenje. Ja bih sve ovo zabranio (sem radija mozda), bilo kakvo podesavanje tokom trke, i ubacio im pedalu kvacila i rucni menjac. Mislim da bi trke tad bile mnogo zanimljivije.

Autor loshmi 20 Mar 2012, 09:54

Sto se mene tice WRC je broj 1, bez konkurencije!

Autor Damko 20 Mar 2012, 16:20