home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da su odlučivale pripadnice lepšeg pola, koje su u petak na tradicionalnoj paradi vozača vrištale kao u doba Beatlesa, pobednik ovogodišnje jubilarne trke 24 sata Le Mansa u generalnom poretku bio bi holivudski glumac-trkač Patrick Dempsey.

Nažalost, s tim se nisu složili konkurenti u klasi GTE Am, pa je tim Dempsey-Del Piero Proton na kraju danonoćne jurnjave, uz probušenu gumu, nezgodno izletanje i nekoliko tehničkih problema, na kraju stigao četvrti u klasi, što je odličan rezultat.

Početak trke je obeležila sitna kiša. Definitivno najgora opcija, kada nije ni suvo ni mokro, što je istinska glavobolja za one koji odlučuju o izboru guma. Svi su trku ipak startovali na 'slick' gumama iako je u krugu za zagrevanje javljeno da na krivini Tertre Rouge pada kiša. Nakon samog starta na čelo "divlje horde" izbio je Audi br.1 koji je vozio André Lotterer. Toyote su odmah pokazale zube, jer su brzo stigle ispred preostala dva Audija. To su bili minuti kiselih lica u garažama Audija.

I onda se desilo ono najgore što je, nažalost, još uvek sastavni deo automobilskih trka. Posle izletanja danskog vozača Allana Simonsena na izlazu iz brze krivine Tertre Rouge, samo deset minuta nakon starta trke, bili smo uvereni da će najveći problem biti uništen Aston Martin i snovi Simonsenovih timskih kolega koji, eto, neće dobiti priliku da nastupe na najvećoj trci svih vremena, a bili su najbrži u klasi GTE Am na kvalifikacijama.

Prve informacije sa mesta udesa o stanju vozača zvučale su optimistički. Simonsen je odvezen u bolnicu, a trka je nakon gotovo sat vremena vožnje iza sigurnosnog automobila ponovo nastavljena. Međutim, nakon nekoliko sati iz bolnice je stigla poražavajuća vest: danski vozač je podlegao povredama. Le Mans je utihnuo. Iz Aston Martina ubrzo stiže saopštenje da će, na zahtev Simonsenove porodice, nastaviti sa trkom i na taj način odati poslednju počast svom tragično preminulom vozaču.

U klasi LMP1 i dalje je vodio Audi br.1. Allan McNish u Audiju br.2 je uspeo da se vrati na treću poziciju. Izgleda da Toyota br.7 ima problema, jer do tada veoma brzi Nicolas Lapierre brzo pada na petu poziciju. Prvi ulasci u boksove potvrđuju da se Toyote na stazi zadržavaju duže. Audiji su definitivno brži na pravcima, ali su Toyote na mokroj podlozi brže kroz krivine. To im ipak nije mnogo pomoglo u prvih sat-dva trke, jer Audiji drže prve tri pozicije i povećavaju svoju prednost.

U klasi LMP2 manje-više od početka do kraja trke vodeće pozicije drži tim Oak Racing sa Morgan-Nissanima startnih brojeva 35 (Baguette/Gonzales/Plowman) i 24 (Pla/Hansson/Brundle). Precizno i efikasno, bez incidenta. Bilo je uzbuđenja i promena na trećoj poziciji. Na kraju svega najviše spretnosti i sreće imali su u timu G-Drive Racing sa startnim brojem 26 (Rusinov/Conway/Martin). Nismo brojali, ali nam se čini da je najviše izletanja sa staze bilo upravo u klasi LMP2. Trku je pre vremena završilo šest LMP2 timova koji su, zajedno sa automobilima klase LM GTE Am, glavni „krivci“ za česte i duge boravke sigurnosnog automobila na stazi.

U Klasi LM GTE Pro od samog početka pa sve do kraja borbu za prvo mesto vodili su fabrički timovi Porschea i Aston Martina. Negde iza ponoći prestali smo brojati njihove međusobne izmene pozicija. Slava je ovaj put pripala posadi Porschea br.92 (Lieb/Lietz/Dumas). Satima u vrhu klase, Aston Martin br.99, koji je tada vozio Fred Makowiecki, završio je trku strahovitim udarom u ogradu na izlazu iz Playstation šikane. Gotovo ista neprirodna reakcija automobila kao kod izletanja nesrećnog Simonsena. Drugo mesto je osvojio drugi fabrički Porsche br.91 (Bergmeister/Pilet/Bernhard). Zbog nekoliko loših procena u poslednjem turbulentnom satu trke, kao trećeplasirani je stigao jedini preostali LM GTE Pro Aston Martin br. 97 (Dumbreck/Mücke/Turner) koji je često bio na prvoj poziciji.

Zaista crn vikend za britansku kompaniju koja je pobedama na Le Mansu želela da zaokruži proslavu stogodišnjice postojanja. Istovremeno, Porsche je na najbolji mogući način obeležio 50 godina svog modela 911. Dva Ferrarija tima AF Corse skoro da i nisu dobili priliku da prođu ispred britansko-nemačkog kvarteta. Fabričke Corvette su tu i tamo imale svetlih trenutaka, ali sve zajedno nije bilo dovoljno da bi se uključile u borbu za mesto na podijumu. Biti četvrti na Le Mansu, za njih je to apsolutni neuspeh. Prolazna vremena ovogodišnjih povratnika na Le Mans, ekipe SRT Viper, bila su apsolutno nekonkurentna, što im i ne treba previše zameriti. Verujemo da će američke ekipe naredne godine u Francusku doći u mnogo boljem izdanju.

Uzbudljivo je bilo i u klasi LM GTE Am. Žestoka borba vodila se između Porschea i Ferrarija. Ostali su zakazali, uglavnom zbog lakših i težih izletanja sa staze, gde je prednjačila ekipa Krohn Racing koja je na kraju odustala negde oko ponoći, ali i zbog različitih tehničkih problema. Pobedu odnosi tim IMSA Performance Matmut (Narac/Bourret/Vernay) sa Porscheom 997 GT3 RSR br.76, ispred dva Ferrarija tima AF Corse, br.55 (Perazzini/Case/O'Young) i br.61 (Gerber/Griffin/Cioci).

Vratimo se na kraju najjačima. Posebno uzbudljivo je bilo kada se u prvim satima kišica pretvorila u kišu. Vozači su imali mnogo problema oko upravljivosti, ali niko se nije odlučio za kišne gume. Toyota za kratko preuzima vodstvo. Malo je nedostajalo da Lucas Di Grassi u Audiju br.3 pre vremena završi svoj nastup u Indianapolis krivini. Ubrzo posle toga imao je izletanje i u Dunlop krivinama. Audiji su i pored svega čvrsto na prve tri pozicije. Sa novom kišom Toyote se opet približavaju Audijima.

Definitivno su brže kroz krivine. U jednom trenutku učinilo se da je Toyota br.7 završila trku, jer je nakon izlaska iz Playstation šikane jednostavno stala. Lapierre je uspeo ponovo da pokrene motor i nastavi trku. Kiša prestaje da pada. Nakon četiri sata trke Toyote iza vodećeg Audija br.1 kasne preko dva minuta. Očigledno ne pomaže veći broj pređenih krugova pre ulaska u boks. Sigurnosni auto na stazu opet izlazi oko 20 sati, jer je LMP2 Alpine završio u ogradi na Tertre Rouge. Negde iza 21 sat sreća okreće leđa Audiju. Dolaskom noći opet stiže i kiša. Uvod u problem za vodeći Audi br.1 koji je stao prilikom izlaska iz boksa. Istovremeno, Audiju br.3 u Dunlop krivinama eksplodira guma. Gubi mnogo vremena, jer mu do boksa faktički ostaje ceo krug. U 21:45 vodeći Audi ide u garažu. Motor, alternator, senzor radilice... Uopšte nije važno šta je zaustavilo Audijev prototip, ali iz garaže su izašli tek nakon 45 minuta. Lotterer, Fässler i Tréluyer kroz mrkli mrak i povremenu kišu vozili su fantastično da smanje veliki zaostatak. Na kraju su stigli do odličnog petog mesta.

Audi koji je u ranoj fazi trke ostao sam ispred zahuktalih Toyota bio je onaj sa brojem 2 (Kristensen/Duval/McNish). Situacija je podsećala na trku iz 2011. godine, kada je jedini preostali Audi uspeo da pobedi ispred tri Peugeota.

Bespoštedna borba trajala je do samog kraja trke, ali sa 348 pređenih krugova za 24 sata pobedu u generalnom poretku odnosi Audijeva „dvojka“. Sledi Toyota br. 8 (Davidson/Buemi/Sarazzin) i Audi br. 3 (Di Grassi/Gene/Jarvis) koji je u poslednja dva sata stigao i prestigao Toyotu br.7. Nedugo nakon toga Lapierre je zbog iznenadnog snažnog pljuska „sedmicu“ zabio u zaštitne gume na ulasku u Porsche krivine. Uspeva se dokotrljati do boksa, ali bilo je prekasno za nastavak napada na Audijevu „trojku“.

Iako su Toyote imale manje ulazaka u boksove, to im ipak nije pomoglo da na kraju imaju više odvezenih krugova od Audija, tako da je Toyota i ovaj put ostala na korak do sna. S druge strane, odličan vikend za Toma Kristensena. Sa novom devetom pobedom na 24 sata Le Mansa teško da će mu iko ikada uzeti titulu najuspešnijeg vozača Le Mansa svih vremena. Naredne godine Audiju stiže novi izazivač. Sa svojim LMP1 prototipom i „minulim radom“ na Le Mansu, Porsche nema nameru da bude drugi. O tome ćemo naredne godine u ovo vreme.

Izvor: Klix.ba

Foto: Audi / Chevrolet / Toyota 



čitanja : 1511



Komentari

Bila je to, ocekivano, dosadna trka, i samo jos jedna pobeda Audija. Nista posebno. :D

Autor Audi Fan Club Serbia 23 Jun 2013, 17:55

Apsolutno se ne slažem. Mogla je i Tojota da pobedi po prvi put, Aston Martin i Porše su se takmičili do pred sam kraj... Nimalo dosadna, šteta što niste gledali.

Autor Petar 23 Jun 2013, 18:01

NIkada ovo nisam pratio. Niti znam bilo sta o ovim autima i perfomansama...

Autor NemanjaBB 23 Jun 2013, 18:59

@NemanjaBB: Pa mogao bi da pocnes. Ovo je najprestiznija i najteza auto trka. 24 sata punog gasa i maksimalne koncentracije. Ja sam poceo da pratim trke izdrzljivosti 98' i nijedna do sada nije bila dosadna.

Autor uloszaminje 23 Jun 2013, 19:50

@ Nemanja a DTM pratis a sad se pravis neinformisan

Autor Kinez 23 Jun 2013, 19:52

Zasto vam je neverovatno da neko nema vremena ili zivaca da prati jedan sportski dogadjaj koji traje boga oca.

Autor toma 23 Jun 2013, 20:19

Svaka čast za avudi i tojotu, a i honda je bila odlična ( mislim šesta ).
Ovo je samo jednom godišnje i vredi gledati ( ako se može ).

BMW-a nije bilo ni ove godine? Mislim ni prošle. Ali 2011 jeste

Autor nagr(a)djen 23 Jun 2013, 22:31

Ево ја сам на пример неколико пута покушавао да гледам преко Тв-а ову утрку и сморио сам се после пар кругова. Верујем да уживо има неког смисла погледати пар сати како возају до бесвести (мада уживо немаш везе ко вози и у ком кругу), ал опет 'ајде, чује се бар звук, па адреналин па и некако.
А ДТМ је нормално да је нагло добио на популарности када је БМВ ушао тамо и наравно одмах отрсио радионичаре и послао их тамо где им је место. Рупа! У овом случају гаража... :)

Autor Гагиба 23 Jun 2013, 23:34

@Gagiba
DTM je da prostis go k**** u odnosu na Le Mans. Tri tima (koji cak nisu ni pravi timovi nego sve rade uz pomoc radionica) sa sve njihovim manekenima u paketu i sve to zarad cega??? Ovo odavno kao i formula 1 ne lici na ono sto bi trebalo da bude.
Sto se tice Le Mansa to sto nema BMW-a ili Mercedesa u ovome realno nikoga ni ne interesuje, njihov problem. Kao sto rece neko, ovo se odrzava samo jednom godisnje, ali je zato dovoljno jer niko od nas nije ni svestan koliki je napor ovo organizovati, a tek odvoziti do kraja, tako da ovoga puta niko od vas koji ne podrzava gledanje trke nije u pravu.
Naravno sve cestitke Audiju! Nazalost situacija sa Alanom Simonsenom je malo pokvarila celokupan utisak, mnogo mi je zao tog vozaca, nije moralo da se desi to sto se desilo...

Autor Panco 24 Jun 2013, 00:57

@Panco
svaka cast za drugi deo teksta ;)

Autor djogo km 24 Jun 2013, 01:48

Ne znam zasto to nekoga buni, ali, za pocetak, ovo mi ni ne deluje kao normalan auto, pa se manje bavim tim..Ali ok :)

Autor uloszaminje 23 Jun 2013, 19:50
To nije vazilo za tebe, iskreno, vise mi cuci DTM za oko, nekako mi realniji..

Autor NemanjaBB 24 Jun 2013, 03:09

Свака част на победи аудију, мада, да је било ко уложио толке паре у развој неког возила, па макар то био и ауто на једра, вероватно би тај јуче победио ... конкретно, аудијев подухват је чисто маркетиншки мотивисан, и служи промоцији ТДИ технологије.
Интересантан је и податак да је фолцика поклонио Попшеу платформу Туарега, на којој је у рекордном року лансиран Кајен, под условом да Порше на неки временски период одустане од LMP1 такмичења
Што се тиче DTMа, наша несрећа је што иде само на Арени, а ја шугавом телекому не дам ни динара осим за фиксни, а и то ћу ускоро да им укинем, па не можемо да га пратимо ко нормалан свет, али ко је икад гледао DTM трку, тај зна да је у поређењу са ендуранс тркама, DTM као хокеј на леду у поређењу са карлингом

Autor Столе 24 Jun 2013, 10:39