
Vozač Red Bula i četvorostruki uzastopni šampion Formule 1 Sebastijan Fetel startovaće u nedelju sa prve pozicije na trci za Veliku nagradu Brazila.
Fetel je do devete pol pozicije u sezoni i 45. u karijeri došao krugom od 1:26.479 minuta ispred Nika Rozberga iz Mercedesa (1:27.102), dok će iz drugog reda startovati vozač Ferarija Fernando Alonso (1:27.539) i Mark Veber iz Red Bula (1:27.572).
Trka za Veliku nagradu Brazila, kojom se završava šampionat Formule 1, počinje sutra u 17 sati po srednjeevropskom vremenu na stazi Interlagos uz direktan prenos na Sportklubu.
Rezultati kvalifikacija:
1. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) 1:26.479 minuta
2. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes) 1:27.102
3. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 1:27.539
4. Mark Veber (Australija, Red Bul) 1:27.572
5. Luis Hamilton (V. Britanija, Mercedes) 1:27.677
6. Roman Grožan (Francuska, Lotus) 1:27.737
7. Danijel Rikardo (Australija, Toro Roso) 1:28.052
8. Žan-Erik Vergnje (Francuska, Toro Roso) 1:28.081
9. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 1:28.109
10. Niko Hulkenberg (Nemačka, Zauber) 1:29.582
Izvor: Sportklub.rs
Kog je vise briga. Red Bull i Fetel su unistili F1. Vise nemam volju da gledam trke da bih video ko ce biti drugi.
Kažu komentatori da je Alonso probao novi Ferrari i da je rekao da je teži za kontrolisanje od dosadašnjeg.
Takodje su rekli da je Mercedes napravio najbolji motor, da će motor mnogo više igrati ulogu nego do sad.
Kao i da RED Bul neće imati prednost kao što je imao do sada na polju aerodinamike.
A šta bi trebalo??
Da Fetel namerno izgubi, pa da ti nastaviš da sa zanimanjem gledaš F1 ??
Pit
Sve je to rekla kazala...
Pa i za ovaj motor Mercedes se tvrdi da je najbolji. A u praksi nema ni n. Dadoše im na "kvcarno" da testiraju gume, pa opet ništa, to jeste malo zablistaše i opet ništa.
Tako su nekada tvrdili da BMW ima najbolji motor, samo da je Wilijams kilavo nesposoban. A sve je bilo baš do tog BMW, koji je uspeo da uništi sve što je Wilijams gradio 20 godina.
Tako da ima kad da se vidi šta je to najbolje u idućoj sezoni. A to što Ros Brown napušta Mercedes mi ne govori da se tamo nešto najbolje dešava za iduću sezonu. I on diže ruke...
"Pa i za ovaj motor Mercedes se tvrdi da je najbolji."
Pa i jeste verovatno. Po čemu tvrdiš da nije ?
Red Bul ima najveću prednost na polju aerodinamike. Neki fazon koji je osmislio Adrian Newey.
Ne pratim F1 i ne istražujem, ali valjda je u pitanju neka fora sa difuzorom gde prave razliku u odnosu na ostale.
Uglavnom, rekli su da će u sledećoj sezoni mnogo više dolaziti do izražaja motor a da Red Bul neće imati tu prednost aerodinamike.
Pravo da ti kažem, nije mi najjasnija ona fora sa DRS-om, ono malo što sam gledao čini mi se da Ferrari i Red Bul mogu da ga koriste više od ostalih ?
U svakom slučaju, videće se naredne sezone. Mada po meni, trend downsizinga je trebao da zaobidje formulu 1.
Pit
Poenta je u tome, što nje stvar napraviti najjači motor. To bi mogla i neka radionica. Treba napraviti motor koji ima adekvatan - potreban rad u raznim režimima i zahtevima, da kažem da ima zahtevanu elastičnost, i potrošnju goriva. Recimo, Mercedes ima i do 20 kg više goriva od konkurencije ili se odlučuju za vožnju na benzinskim parama. Ta težina je fatalna za pneumatike.
Pojedini tvrde da Red Bul ima kontrolu proklizavanja, što nije tačno, nego imaju motor koji ispunjava njihove zahteve po svim kriterijumima posebno kontrolisano nežan razvoj snage.
Video si da Mercedes može da napravi nekoliko dobrih krugova i onda dolazi do sloma. Prvo, potrošnja goriva je drastično veća, pa se gorivo mora štedeti, drugo sam motor ima neartkulisaniji - nepovoljniji razvoj snage, što gubi vreme na izlasku iz krivina, i neverovatno haba gume.
Recimo Toro Roso ima Ferarijev motor koji je na papiru jači, ali Red Bul zna šta radi.
I glupa je priča o savršenoj - nedozvoljenoj aerodinamici. Svi koji prate, vide da jedan Red Bul ima najmanju max brzinu na dugim pravcima, (među najmanjim) i da im je to najslabija tačka, ali na račun toga imaju mnogo prednosti. Recimo Lotus sa istim motormo, nekada ima i najveću brzinu.
U ovu priču o motorima, mogu uključiti i Moto GP, gde jedan Ducati, sa najviše KS, ima nikakav rezultat. Jamaha je namerno napavila čudan sistem rada klipnog mehanizma, gde je izgubila blizu 10% snage na račun elastičnosti i kultivisanog ponašanja.
Nisam ja protiv 1,6T u formuli. Na kraju u najboljim danima F1 je imao nešto slično, ali glupavi geđeti tipa KERS (iduće godine menja ime, jer se koristi neograničeno i sl) i ostalog.
KERS ove godine ima 2 baterije. Jedna se puni a druga koristi u jednom krugu, pa onda obrnuto.
Turbo motori će se još teže kontrolisati, baš kao i na običnim autima (ja ih ne volim, jer su teško kontrolisani i predvidivi), tako da će opet u sledećoj sezoni igrati ulogu opšta povoljnost motora a ne samo pusta snaga. Posebno, jer se sada ograničava i potrošnja goriva a u tome je renault daleko No 1.
Zaboravo sam da dodam. Kad neko može da shvati moj gornji komentar, može da prati razlike među bolidima, stilove vožnje, rad timova, nikada mu neće biti dosadna F1.
Red Bul je vrhunski tim, sa svim sgmentima na maksimumu, i zato su iznenađenja retka.
Ove godine 2 kvara jedan Fetelov i jedan Weberov i oba ista. Otkazao alternator. Banalnog kvara i slabe tačke :)))
@Gymkhana
Odavno nisam procitao ovako nesto zanimljivo, realno i u isto vrijeme bez vrijedjana drugih.
BiH_USA
Pa i ja mogu kao nekad da bacim neku zanimljivu kao nekad, dok se ne pojave "botovi".
Evo da ispričam nešto što malo ljudi obrati pažnju.
Motor F1 se pali sa izuzetno složenom procedurom. Svaka greška znači tešku havariju motora.
Prvo, motor se mora zagrejati grejačima na najmanje 80C, zbog ogromnih tolerancija u motoru. Klipovi imaju samo dve jako tanke karike. Postoji poseban sistem grejanja ulja, rashladne tečnosti i vazdušnog prostora. Potom se proverava dihtovanje motora, a ako nije OK, greje se dalje.
Zatim sledi provera pneumatskog razvoda ventila. Jako složen i osetljiv sistem. Ovaj sistem je razvio Renault. Umesto čelične opruge na ventilima nalazi se "vazdušno jastuče" koje ako nema određen rad i pritisak, ostavlja otvorene venitile i havarija pri paljenju je zagarantovana. Ovaj sistem omogućava motoru da se "vrti" i preko 22 000 rpm. Sa klasičnom oprugom, ventil prestaje da zatvara kako treba već posle 12 000rpm, i dovodi do havarije (stiže klip ventil).
Tek po ovim obaveznim proverama + ostalo, može se pristupiti paljenju :))
Jel vidite da red bul ima grejanje patosa i dostize i 300 stepeni to omogicava bolidu da se uvije i da bolje prijanja od ostalih bolida , kad bolje lezi na stazi i manje trosi gume i vidi se da te gume jos mogu da traju fetel sa izvozanim gumam nekad ima i bolje vreme od onih koje su stavili nove gume ili priblizno isto vreme i stalno ga nesto upozoravaju kao treba te gume da izdrze .... smanji tempo.. Neko je spomenuo ra je red bulu po jednom stao bolid nije samo je fetelu stao jednom a weberu tri do cetiri puta i kako bas stalno na njegovom bolidu nesto crkava i nevalja , imaju dobar bolid to stoji i dobar su tim ali mislim da su sa kersom nesto izmislili da u krivinama nema proklizavanja i za to grejanje patosa su objavili da se to desava a nisu rekli ni da sme ni da nesme , nije dozvoljeno uvijanje bolida vise od 5cm jer je i kimi zvog tog bio kaznjen a ako se njihov bolid greje tokom trke i uvija vise od 5cm ??? A sto se ostalog tice za svaku trku ide i drugaciji menjac mislim na prenos dal ima vise uspona ili manje, debljine diska i plocice kocenja za svaku stazu posebno cak na levoj i desnoj strani nebude debljina ista plocice sve zavisi koliko staza ima levih koliko desnih krivina , i ja isto mislim da krajnja brzina nije bitna nego da sto pre dostigne brzinu 305 -309 km koju red bul dostize. a da je dosadno dosadno je da bar jedan tim bude blizu da im parira pa ajde a ovo ispadne da samo oni imaju inzinjere, red bul je u singapuru bez zamena pneumatika pravio bolje vreme po krugu i preko dve sekunde i imao vremena posle 15 krugova da zamene gume i opet izadje na prvo i ostane mu vremena razlike za drugoplasiranim 10 sekundi ja mislim da svi u f1 inzinjeri i strucnjaci treba da se zamisle ili taj bolid ima nesto nepropisno sto nemogu otkriju ili oni iz boksa mogu da to kontrolisu kad ima treba upale ugase nenormalno je da je toliko bolji od ostalih ima tu super dobrih vozaca
Gymkhana Motorsport
pa kad si tako dobar sa internetom mozes da pronadjes i to da je Williams puko kada je posle Renoa poceo da koristi Mecachrome motore (1998 i 1999). Kada su poceli da korisit BMW motore vec posle jedne sezone su se ustalili u samom vrhu kada je plasman konsttruktora u pitanju (2-3 mesto), onda su jedne godine pali, i od sledece je ekipa BMW Sauber bila 2 godine za redom na drugom mestu u generalnom plasmanu. Tako da pad Williamsa nema veze sa BMW motorima. Inace tih godina je bila totalna dominacija Ferrarija i Schumahera, slicna ovoj danasnjoj RedBull-a i Vettela.
toma
Naprotiv, uopšte nisam dobar sa internetom.
I ekskurzija BMW u F1, je ostala u pamćenju i sećanju po spektakularnim eksplozijama BMW motora.
Naveo sam pravi primer BMW - Wilijams, kao meru koja se danas slično (ali nikako tako grubo) događa sa Mercedesovim timom.
Frenk Wilijams je legenda i veoma dobro se sećam njegovih izjava u vezi BMW. BMW je pravio motor kao da je to jednoznačna stvar. Na kraju BMW i nije imao iskustva i tako je prošao, a Wilijams ostao bez sponzora i spao na niske grane.
bata
Nije F1 čaša od jogurta pa da se pravi od termolabilne plastike, koja se plastično uvija od temperature. Naprotiv, struktura od ugljeničnih vlakana je jako otporna na visoke temperature.
Nisi razumeo ono što sam pisao. Nisi ni pročitao napisano. A ako pratiš F1, znaš da je Lotus najnežniji prema pneumaticima.
Gymkhana Motorsport
A kad je trebalo Batton da se iz Honde ponovo vrati u Williams, pa je na kraju odustao zato sto je saznao da BMW vise nece snabdevati motorima Williams? Ti si sigurno mnogo upusceniji od njega. U to vreme, motori su bili generalno nepouzdaniji. U vreme totalne dominacije Williams-Renault ekipe, u vreme kad je Damon Hill vozio, nije bilo retko da im pukne motor, tako da.... a postani malo bolji sa internetom pa pogledaj rezultate od 1998-2008.