home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

...zatvorena karoserija sa poklopcem iznad kokpita ne dopada se gledaocima ali ni samim vozačima, a uz to je pod znakom pitanja i svrsishodnost u povećanju bezbednosti.

Formula 1 nije bez razloga nazvana kraljica automobilskih trka a važi za najopasniji, najbrži i najteži izazov za tehniku i vozača. Formulu 1 odlikuje i koncept bolida sa otvorenom karoserijom, što pojednostavljeno znači da točkovi nisu prekriveni karoserijom, a kokpit u kome sedi vozač je otvoren i bez krova. I u tome je poenta te vrste automobilskih bolida i trka, a jasno je da sa sobom donosi veliku opasnost, pa su vozači sami svesni ogromne opasnosti koja može lako da rezultira i gubitkom života svaki put kada sednu za upravljač bolida Formule 1. Uostalom poznat je i slogan FIA, krovne svetske automobiliske organizacije, da je vožnja trka izuzetno opasna aktivnost (Motor racing is dangerous and accidents can happen!) pa su sa tom činjenicom upoznati svi gledaoci sa kupljenom kartom, kao i članovi timova i sami vozači, koje niko ne tera da sednu u kokpit, već je to izraz njihove volje.

Posle svake veće nesreće u svetu počinje rasprava da bi bolidi Formule 1 trebalo da dobiju zatvoreni kokpit, kako bi se vozači maksimalno zaštitili. Tako je i sada nakon stravičnog sudara Bianchija na stazi Suzuka u Japanu. Predlažu se razne verzije, od čvrstog krova, ili staklene kupole oblikom slične kupoli kakvu ima nadzvučni vojni avion (lovac), međutim ni takve konstrukcije, a koje možete videti na priloženoj ilustraciji ne bi mogle puno pomoći u slučaju Bianchija, jer samo staklo iznad kokpita u direktnom udaru u ogradu, kod koga u deliću sekunde vladaju sile od oko 50 G, ne bi mogli pružiti skoro nikakvu zaštitu. FIA je pod pritiskom medija izjavila da će se razmotriti svaka mogućnost zaštite pa i zatvoreni kokpit, međutim veliki broj gledalaca je protiv zatvorenog kopita, a protiv njega su i sami vozači. Jer, ako se to uvede mnogi predviđaju gotovo sigurnu propast Formuli 1.

Ovakav stakleni poklopac kokpita kakav je nacrtan na renderima uz ovaj članak ima puno mana, jer ne štite skoro ništa vozača, kod preokrenutog bolida onemogućava izlazak vozača, a istovremeno onemogućava brzi i nesmetan izlazak vozača iz kokpita, što je vremenski i propisano pravilnikom.

Izvor: Automototrend.com.hr



čitanja : 1278



Komentari