home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Sport klub, trkom na mađarskom „Hungaroringu“ biće kompletiran prvi deo sezone u Formuli 1. Podsećamo se šta je to obeležilo dosadašnji tok najbržeg cirkusa na svetu.

Nakon deset voženih trka, Niko Rozberg je lider šampionata Formule 1, sa samo jednim bodom više od timskog kolege i aktuelnog šampiona Luisa Hamiltona.

I dok je Nemac svojim tirjumfima obeležio početak sezone, Hamilton se probudio na Velikoj Nagradi Monaka, i od tada pobedio na četiri od ukupno pet Gran Prija.

Sve je počelo trkom u Australiji, gde je Niko Rozberg odneo pobedu, 31 godinu nakon što je to na istoj stazi učinio njegov otac Keke Rozberg.

Na taj način je vozač Mercedesa nastavio sjajnu seriju sa kraja prošle sezone, od tri uzastopna trijumfa.

Preslikan scenario viđen je i u Bahreinu. Hamilton je bio najbrži u kvalifikacijama ispred Rozberga, ali bitku ponovo dobija nemački vozač.

Niz je nastavio u Kini, gde je ubedljivo trijumfovao sa čak 38 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Fetela.

Istorija je ispisana u Rusiji, kada je Niko postao prvi vozač od Mihaela Šumahera iz 2004. godine, koji je bio najbrži na prve četiri trke u sezoni.

Onda je usledila nezaboravna trka u Španiji, udes Hamiltona i Rozberga u prvom krugu, i prvi trijumf za Maksa Ferstapena. Bio je to još jedan veliki udarac za Hamiltona, koji je i na prethodne dve trke bio slab, i završio na desetoj, odnosno 12. poziciji.

Britanac uzima stvari u svoje ruke već u Monte Karlu. Prva pobeda sezone, i tek druga u prestonici Monaka, gde je prethodno slavio samo 2008.

U Kanadi je Rozberg treći put u nizu ostao bez podijuma, dok je Hamilton novim trijumfom najavio povratak na vrh. Rat dvojice Mercedesa nastavlja se u Azerbejdžanu, Niko uzvraća udarac, Fetel je ponovo drugi, Hamilton završava kao peti.

Poslednja dva Gran Prija, uoči Hungaroringa, protekla su u znaku dominacije aktuelnog šampiona. Pol pozicije u Austriji i na svom omiljenom Silverstonu, Hamilton je krunisao pobedama, približivši se svom najvećem rivalu na samo bod zaostatka, i na samoj sredini sezone ponovo učinio šampionat Formule 1 neizvesnim.

Kvjat: Formula 1 samo što ne postane Top gear

Vozač ekipe Toro Roso plaši se da je Formula 1 blizu toga da ima staze kakve mogu da se vide u emisiji „Top gear“, koje su u stvari parkinzi sa belim linijama koje ih ograničavaju.

Ruski automobilista je istakao da mu se nova rešenja za ivičnjake na „Hungaroringu“, za koje kažu da su smešni jer niko ne gubi ništa izletanjem.

Kvjat smatra da bi Formula 1 trebalo više da kažnjava greške vozača, odnosno da uz ivičnjake postoji veštačka trava ili šljunak, koji bi naškodili onima koji idu van granica staze.

„Ivičnjaci su smešni, ti ivičnjaci su s****e. Samo smislite bilo koju ružnu reč i bila bi odgovarajuća. Samo nam nedostaje sledeći korak da bismo bili kao Top Gear. Oni imaju samo parking, onda ofarbaju granice staze i tamo voze. To je sledeće. Tamo ne bismo imali nikakvih problema. Takvi ivičnjaci ne rade ništa po pitanju prijanjanja. Sada treba da verujemo nekim novim senzorima, ne razumem to. Jednostavno, treba samo staviti travu tamo ili šljunak. Ali, vozači idu do samih granica i bele linije nisu dovoljne“, naglasio je Kvjat.

Kvjat smatra da stare staze, kakva je Zandvort, gde se greške kažnjavaju, mnogo bolje nego gde vreme određuju granice koje su obeležene belim linijama. „Ako odete na Zandvort i sa dva točka napustite stazu, izgubićete ceo dan pošto ćete udariti u zid. Sada gubite taj krug ako neki senzor kaže da ste otišli preširoko. Radimo mnogo po pitanju bezbednosti, ali neke stvari koje smo imali u prošlosti, za koje neki kažu da su zastarele treba zadržati. Ne možete da ograničite stazu linijama“, rekao je Kvjat, „Ne znam šta žele da urade potovom toga, puštaju nas da vozimo kako želimo ili će izmeniti ivičnjake da nećemo moći da sa sva četiri točka izađemo sa staze. To bi trebalo da se desi. U ovom trenutku, kada vozim, ne znam da li sam izleteo ili nisam, ne znam ni šta se dešava. Možda bi trebalo da se upali neko crveno svetlo ili slično, ovako ne može“.

Velika nagrada Mađarske vozi se u nedelju u 14 časova i 11. je trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Akciju tokom celog vikenda sa staze „Hungaroring“ moći ćete da pratite u direktnim prenosima na Sport klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: arhiva / AFP



čitanja : 690



Komentari