
Honda merka drugi tim u Formuli 1
Zauber je blizu postizanja dogovora sa Hondom u vezi korišćenja motora tog japanskog proizvođača sledeće sezone u Formuli 1, prenosi motorsport.com.
Švajcarski tim koristi Ferarijeve motore od 2010. godine, ali se nalazi u potrazi za novim partnerom. Razgovori sa Hondom traju već neko vreme, a uskoro se očekuje postizanje dugoročne saradnje.
Ekipa Zaubera je već ušla u izazovnu sezonu sa prošlogodišnjim Ferarijevim motorima, a potencijalni prelazak na Hondu u narednom periodu omogućiće timu najnovije specifikacije agregata.
Taj dogovor predstavljao bi jedan od najbitnijih koraka u stabilizaciji tima, nakon što su prošlog jula novi investitori preuzeli Zauber.
Posle povratka Honde u Formulu 1 2015. godine, sa Meklarenom je postignut dogovor gde obe strane moraju biti saglasne ukoliko japanski proizvođač bude želeo da sarađuje sa još nekom ekipom.
Propisi su se kasnije promenili, pa tako FIA sada primorava proizvađače da sarađuju sa više od jednog tima. Honda nije oduševljena tom promenom, obzirom na njene probleme sa performansama i pouzdanošću, ali su u toj kompaniji primorani da postupe po pravilima.
Kada se stanje u Hondi stabilizovalo prošle godine, japanski proizvođač uzeo je u razmatranje potencijalnu saradnju sa drugim timovima, pa je tim povodom proširio kapacitete u Milton Kinsu, svojoj bazi.
Zauber je postao najozbiljniji kandidat za postizanje saradnje sa Hondom jer je već neko vreme nezadovoljan saradnjom sa Ferarijem.
Sledeća stanica Formule 1 je Soči, gde će se u nedelju održati četvrta trka u sezoni. Direktne prenose od petka možete pogledati na Sport klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs
Ferstapen: Preticanje je zanimljivije, iako ga je manje
Holanđanin Maks Ferstapen kaže da je preticanje u Formuli 1 ove sezone veći izazov zato što vozači moraju više da se potrude kako bi načinili taj potez.
Vozač Red Bula, koji je 2016. godine postavio rekord po broju preticanja u jednoj sezoni (78), veruje da DRS ove godine ima manji uticaj, što je dobra stvar.
"Teže je nego što je bilo prošle godine, ali to definitivno nije mnogo loše. Ove sezone DRS nije mnogo od pomoći. U Kini je većina preticanja bila bez DRS, što je dosta zabavnije", rekao je Ferstapen.
Holandski vozač trenutno zauzima peto mesto u šampionatu Formule 1 sa 25 osvojenih bodova.
Ovogodišnji bolidi nove generacije imaju mnogo više potiska što je rezultiralo većim brzinama u krivinama i kraćem trag kočenja, što čini obilaženje mnogo većim izazovom.
Strahovi da će se broj preticanja smanjiti su se ostvarili u svakoj od prve tri trke ove sezone. U prve tri trke 2016. godine prosečan broj preticanja bio je 73, dok je ove sezone prosek 22.
Kada je uveden DRS u 2011. godini, broj preticanja se skoro duplirao, sa 452 na 821, što je bilo skoro četiri puta više nego u sezonama s kraja prošlog i početka novog veka.
Prema podacima iz ove godine, postoje pretpostavke da će ukupan broj preticanja u sezoni biti približan onima sa početka veka.
Izvor: Sportklub.rs