home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

15 Okt 2017 - 15:56 Sport Link

Osvajač 24 časa Le Mana vozi za Toro Roso u Ostinu

Kako prenosi Sport klub, novozelandski automobilista Brendon Hartli debitovaće u Formuli 1 na trci za Veliku nagradu Sjedinjenih Država, pošto će u ekipi Toro Roso zameniti Pjera Gaslija.

Mladi Francuz će propustiti narednu trku zbog obaveza u Superformuli, pošto pred veliko finale na „Suzuki“ ima šansu da osvoji titulu u tom šampionatu.

Hartli je bio test vozač Red Bula, Toro Rosa i Mercedesa, ali nikada nije dobio priliku da vozi ni na slobodnom treningu. Bio je polaznik Red Bulove akademije, pre nego što je izbačen iz nje, ali je uprkos tome dobio priliku, kojom će zaokružiti svoju, bez sumnje, najbolju sezonu u karijeri.

27-godišnji Novozelanđanin već godinama vozi za Porše u Svetskom šampionatu izdržljivosti, a ove godine je trijumfovao na legendarnoj trci 24 časa Le Mana. Pored Hartlija, šampionsku postavu činili su i Timo Bernard i Erl Bamber.

„Bila je ovo poprilično luda nedelja za mene, sve se izdešavalo neverovatno brzo. U ovom trenutku pokušavam samo da mislim na trku na 'Fudžiju', a čim se ovaj vikend završi koncentrisaću se na izazov koji me čeka sledeće nedelje. Mnogo toga moram da naučim za jednu nedelju, ali, iskreno, osećam da sam spreman. Mnogo sam naučio vozeći u Poršeu, od svojih kolega i mnogo sam napredovao kao vozač“, istakao je Hartli.

Hartli se poslednji put takmičio u jednosedima 2011. godine kada je bio sedmi u Svetskoj seriji formule Reno, u svojoj prvoj sezoni otkako je napustio Red Bul. Poslednji put se za volanom bolida Formule 1 našao 2012. godine, kada mu je priliku tokom jednodnevnog testa dao Mercedes.

Zahvaljujući tome što mu je Toro Roso ukazao šansu, Hartli će biti prvi Novozelanđanin u Formuli 1 posle 33 godine, koliko je prošlo od učešća Majka Takvela na Velikoj nagradi Kanade.

Hartli će se u timu pridružiti Danilu Kvjatu, koji se vraća u Toro Roso posle odlaska Karlosa Sainsa u Reno.

Trka u Ostinu, 17. u sezoni Formule 1, na programu je 22. oktobra.

Izvor: Sportklub.rs

Horner: Ferstapen može da gradi tim oko sebe

Šef ekipe Red Bula Kristijan Horner veruje da bi Maks Ferstapen trebalo da razmisli o koristima koje bi imao u dugoročnoj budućnosti u austrijskom timu.

Mladi Holanđanin ima ugovor sa Red Bulom do kraja naredne sezone, a nije tajna da su za njega zainteresovani i Mercedes i Ferari.

Očekivano, Horner smatra da bi za Ferstapena najbolje bilo da ostane tu gde je sada, umesto da se pridruži Sebastijanu Fetelu ili Luisu Hamiltonu u timu.

„Mislim da može da vidi snagu i dubinu tima. Oseća se komforno u timu. Najmlađi je pobednik u Formuli 1 i najmlađi osvajač bodova. Luis se navikao na Mercedes, a Sebastijan je produžio ugovor na još tri godine sa Ferarijem. Očigledna stvar bi bila da gradi tim oko sebe. Ali, na nama je da mu pružimo konkurentan bolid“, istakao je Horner.

Upitan da li smatra da bi Ferstapen zaista želeo da se nađe u istom timu sa Fetelom ili Hamiltonom, Horner je odgovorio:

„To je pitanje na koje samo on ima ugovor. Želimo da budemo u konkurentnoj poziciji i verujem da je način na koji smo razvili šasiju ove sezone, doprinelo rezultatima i nadmašili smo svoje rivale jer smo zasluženo došli do pobede. Samo moramo da nastavimo istim putem“.

Horner je istakao da će Ferstapen imati koristi od svega onoga što mu se desilo ove sezone, pošto je imao sedam odustajanja na 16 trka. U većem broju slučajeva, razlog za to su bili kvarovi.

„Postojao je veliki broj trka ove godine na kojima je bio u fantastičnoj poziciji da ostvari veliki rezultat. Imao je četiri mehanička problema, svi su bili u vezi motora. Ako pogledate koliko je bodova izgubio, lagano bi bio treći u generalnom plasmanu. Drago mi je što nije dozvolio da frustracija preovlada, ostao je miran, a uvek govorim da će biti sjajan kada dođe njegov trenutak. Upravo to se desilo u Maleziji“, naglasio je Horner.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Sjedinjenih Država 22. oktobra.

Izvor: Sportklub.rs

Fetel: Raikonen najbolji kolega, nema političkih igrica

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel govorio je za "Autosport" o kolegama u Formuli 1, a posebno je istakao Kimija Raikonena i Danijel Rikarda.

Fetel je trenutno klupski kolega u Ferariju sa Kimijem Raikonenom, za koga kaže da je najbolji saradnik koga je imao u karijeri, dok je bilo i onih sa kojima nije bilo sve tako dobro.

"Nije na vama da odlučite ko će vam biti kolega, a to i ne treba da bude. Meni to ne smeta. Sigurno da je mnogo lakše kada pored sebe imate nekog ko vas poštuje. Ljudi nekada pokušavaju da zakomplikuju stvari, posebno u Formuli 1, zato je dobro da ste u timu u kome se ne igraju političke igre, da nema konfuzije. U tom smislu Raikonen je najbolji kolega kojeg sam imao, a dobro se slažem i sa Danijelom Rikardom. Nekada smo Mark Veber i ja imali različite stavove. Bili smo i različite generacije, tako da od početka nismo bili bliski. Ali tako je kako je", rekao je Fetel, koji je sa Veberom zajedno vozio u Red Bulu, gde je sa Australijancem imao mnogo nesuglasica.

Naredna trka u šampionatu Formule 1 je na programu 22. oktobra kada će se najbolji svetski vozači nadmetati u Ostinu. Direktne prenose iz SAD pratite na kanalima Sport kluba.

Izvor: Sportklub.rs

Lauda: Suviše bezbedna Formula 1 - nezanimljiva

Legendarni austrijski vozač Niki Lauda za N1 je rekao da ne bi trebalo raditi više na sigurnosti Formule 1 jer bi mogla da postane nezanimljiva.

Lauda kaže da se današnja Formula 1 ne može porediti sa onom iz njegovog vremena.

"To se ne može uporediti s mojim vremenom. U moje vreme je naravno bila jako nebezbedna, ali Formula 1 se, kao i sve ostalo, u proteklih 40 godina pozitivno razvila. Previše sigurna ne može nikada biti, ali se i ne sme raditi previše na sigurnosti, jer će postati nezanimljiva. To su najbrži automobili s najboljim vozačima na svetu koji je međusobno upoređuju i gledaju ko je najbolji. To ne smemo nikada zaboraviti!" rekao je on.

Lauda ipak smatra da Formula 1 danas nije izgubila svoj duh, ali da bi ako bi se previše radilo na bezbednosti onda bi svako mogao da je vozi.

Upitan da li bi trebalo da se i žene takmiče u Formuli 1, on kaže: "To su me pitali... Rekao sam da ne razumem zašto žene ne voze Formulu 1. Logično je da i žene mogu da voziti Formulu 1, samo trebaju da pokušaju da počnu rano kao male voziti go carts, da se razvijaju i, ako im dobro ide, krenu u Formulu 1".

Legendarni vozač rekao je da je Luis Hamilton najbolji vozač današnjice.

"Trenutno je najbolji, vodi u svetskom prvenstvu s 95 bodova, a treba voziti još 4 trke.Nadam se da će pobediti, ali još je dug put pred njim", dodao je Lauda.

Lauda kaže da se 40 godina od svoje nesreće, priseća detalja samo kada o tome razmišlja.

Upitan da li je tačno da pobeđuje onaj koji daje gas kada svi ostali koče, Lauda je za N1 rekao: "To je uvek tako, najbolji i najbrži uvek pobeđuju."

Izvor: N1 / Sportklub.rs



čitanja : 589



Komentari