
Gerijeri trijumfovao na potopljenom Ningbou ispred Erlahera i Katsburga
Kako prenosi Serbiaring, vozač Kampos rejsinga Esteban Gerijeri pobednik je haotične trke u Kini koja je vožena po skoro nemogućim uslovima. Uvodnu trku je poveo sigurnosni automobil zbog jake kiše i mnogo vode na stazi, a na stazi je proveo tri kruga.
Rob Haf je odmah osvojio dve pozicije, a naredna dva kruga su on i Gabrijele Tarkvini naizmenično osvajali šestu poziciju iz krivine u krivinu.
Prvo odustajanje dogodilo je u petom krugu, kad je “volvo S60” parkirao Nestor Đirolami, a drugo dva kruga kasnije kad je to učinio i Ted Bjerk.
U međuvremenu je Gerijeri stigao do druge pozicije, a Haf i Čilton su vozili točak uz točak u borbi za peto mesto.
Taj duel završio se u suzama za oba Britanca, jer je Haf izgubio kontrolu nad “c-elizeom” i udario u Čiltona, pa su obojica završila pored staze.
Na stazu je ponovo izašlo sigurnosno vozilo, a na drugom restartu je posle dve krivine Gerijeri preuzeo vođstvo od Erlahera uz lagani kontakt.
U tim trenucima je i za Benanija trka bila gotova, a Tarkvini je , kako je i najavio, propustio Mihelisa. Kug kasnije, dva vozača Honde su u cugu prošli Filipija.
Odličan rezultat postigao je Kevin Glison koji je korz cilj prošao kao sedmi, ispred Nađa, Mičigamija i De Souze. Bez bodova su ostali samo Koronel i Sabo, jer je samo 12 automobila završilo trku.
Što se generalnog plasmana tiče, Monteiro i dalje vodi (200 poena), Bjerk je drugi bez novih bodova (191), a Mihelis je treći (187), a Katsburg četvrti (174).
Inače, na sve automobile je zalepljena nalepnica sa natpisom #GoTiago18 u znak podrške kolegi koji se oporavlja, a najveću podršku njegovom rezultatu je neosvajanje bodova glavnih konkurenata, pre svih Teda Bjerka.
Glavna trka u Kini prekinuta, Monteiro i dalje vodi iako nije vozio!
Glavna trka na autodromu Ningbo trajala je svega četiri kruga i to iza sigurnosnog automobila.
Osim što je, kao i prethodnih dana, padala kiša, na stazi se i smračilo, pa je direktor trke odlučio da je prekine.
Na startu se nije pojavio Rob Haf, kome je puklo vešanje posle udesa sa Tomom Čiltonom. On je krenuo iz boksa, ali je posle prvog kruga odustao zbog pregrevanja.
Haf je odmah nakon odustajanja prokomentarisao da je stanje na stazi takvo da je teško pratiti i tempo sigurnosnog vozila i predvideo da se trka neće voziti.
Kako WTCC sportski pravilnik nalaže da se, ako lider pređe više od dva kruga, ali manje od 75% distance, dodeljuje pola poena. Međutim, posle prekida je dat poredak u kome se vide da nikakvi poenu nisu dodeljeni.
Član 148. kaže da prva dva kruga iza sigurnosnog automobila ne mogu da se računaju u trkačku distancu, pa je poredak u generalnom plasmanu ostao je isti kao posle uvodne trke.
Na ovaj slučaj direktno se odnosi i odredba “ako trka posle prekida ne može da se nastavi, uzimaju se rezultati pretposlednjeg kruga pre onog kruga tokom kog je dat signal da se trka prekida”.
Neki mediji su, ipak, objavili da će biti dodeljeno pola bodova, u kom slučaju ju je Đirolami osvojio ispred Mihelisa i Bjerka, te da će Bjerk preuzeti lidersku poziciju. Dok se to definitivno ne razjasni Monteiro je i dalje vodeći sa 200 poena, ispred Bjerka sa 191 i Mihelisa sa 174.
Sledeća runda vozi se u Japanu na Tvin ring Motegiju za dve nedelje.
Preokret: Ipak polovina bodova na Ningbou, Bjerk preuzeo vođstvo za 0,5 poena
WTCC organizator odlučio je da ipak dodeli polovinu bodova posle prekida glavne trke u Kini.
Prema pravilniku, učesnici moraju da pređu najmanje dva kruga kako bi se ikakvi bodovi dodelili, ali ne iza sigurnosnog automobila.
Sudije su izračunale da je u takvim uslovima pređeno tri kruga, te je dodeljena polovina bodova. To znači da je Đirolami proglašen pobednikom ispred Mihelisa i Bjerka, a Bjerk je preuzeo vođstvo od Monteira u generalnom plasmanu za pola boda.
Đirolami je tako na glavnoj trci osvojio 15 poena, Mihelis 11,5, Bjerk 9,5, Tarkviniju je dodeljeno 8, Čiltonu 6,5. Pobednik uvodne trke Gerijeri dobio je 5 bodova, Katsburg 3,5, Filipi 2, Erlaher 1 i Mičigami 0,5.
Izvor: Serbiaring.com