home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Snage koje se nalaze iza Formula 1 šampionata sastaće se sledećeg vikenda u Parizu kako bi diskutovale o sledećoj fazi regulacija vezanih za pogonski sklop.

Jedna od mera o kojoj će prema navodima razgovarati jeste implementacija pogona na svim točkovima. Sudeći prema izveštajima, sistem neće direktno prenositi snagu mehanički od motora do prednje osovine, kao što je to slučaj sa pogonima na sva četiri točka kod terenskih vozila. Umesto toga, ovaj ulični sistem pogona na obe osovine, preuzimaće energuju kinetičkog sistema zaduženog za njenu obnovu smeštenog na prednjoj osovini, koristeći silu kočnica koje stvaraju energiju i zatim je šalju na prednje točkove.

Ovo će verovatno biti slična postavka kao ona koju je kompanija Porsche, na primer, predstavila na svom prototip modelu 919 Hybrid. Sistem će takođe omogućiti daleko više mehaničkog pritiska u krivinama, ali i bliže takmičenje i više preticanja. Sa druge strane, postoji potencijalna mogućnost da se inženjeri konačno oslobode kompleksnih turbo-heat sistema za obnavljanje energije na motorima, ali će novi sklop ipak predstavljati izazov sam po sebi i timovima će doneti dodatne troškove.

Ostali timovi su daleko zabrinutiji kada je u pitanju mogućnost da ovakav sistem dovede do veće trke u naoružanju. "Ovo je ista zamka u koju je F1 šampionat upao kada je počela upotreba sadašnjeg motora", izjavio je Has, šef tima Gene Haas. "Mi moramo biti veoma pažljivi pre nego što kažemo: hajde jednostavno da odbacimo pogon na sva četiri točka, jer upravo on može predstavljati rešenje koje jednom timu verovatno može doneti dobar plasman, a ostatku ekipa doneti neizvesnu borbu prilikom pokušaja da ih dostigne."

Ovo ne bi bio prvi put  da F1 automobil bude pokretan na sva četiri točka. Lotus i McLaren su eksperimentisali sa ovom idejom i čak je primenili na traci, ali i mnogi drugi proizvođači - Ferguson, BRM i Matra. Ova tehnologija zabranjena je 1982. godine, ali regulacione norme mogu ga ponovo vratiti ukoliko bude postojao koncenzus.

Izvor: Autoexclusive.rs



čitanja : 2101



Komentari

https://www.motorsport.com/f1/news/ecclestone-mercedes-helped-ferrari-become-title-rival-971625/

Autor P1 28 Okt 2017, 10:20