home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mazda Team Joest

Mazda Motorsport je predstavio svoje vozače za IMSA sezonu 2018. u kojoj će koristiti dva Mazda RT24-P prototipa iz DPI kategorije. Jasan uticaj doskorašnjeg Audi fabričkog tima je očigledan jer su se timu pridružili Oliver Džarvis, Hari Tinknel i Rene Rast.

Kada je saradnja sa timom Joest uspostavljena, bilo je jasno da Mazda ima ozbiljne planove u IMSA šampionatu. Sada, kada su objavljena imena vozača, jasno je da su Rinald Jost i Ralf Jutner dobili veliku slobodu da Mazdu ponovo postave u vrh enduransa. Ovo ima poseban značaj imajući u vidu da će se pravilnici IMSA i ACO (WEC,ELMS) već za koju godinu ponovo izjednačiti kako bi se omogućilo američkim timovima da nastupaju na 24 časa Le Mana sa prototipovima koje inače koriste u takmičenju (za sada DPI prototipovi ne mogu nastupati na LM24). Imajući u vidu da je Team Joest zabeležio čak 15 pobeda u generalnom plasmanu na trci 24 časa Le Mana, svakako da će i Mazda i Joest želeti da uskoro ponovo voze na toj trci.

Mazda Team Joest

IMSA šampionat se sastoji od 10 trka, od kojih su četiri ono što bi nazvali „pravi enduro“ – sezonu otvara 24 časa Dejtone, zatim 12 časova Sebringa, potom 6 časova Votkins Glena i za kraj sezone 10 časova Road Atlanta (Petit Le Man).

Standardna vozačka postava se sastoji od dosadašnjih fabričkih vozača DŽonatana Bomarita (Johnathan Bomarito) i Tristana Nunjeza (Tristan Nuñez), kojima će se prodružiti Oliver DŽarvis (Oliver Jarvis) i Hari Tinknel (Harry Tincknell). Džarvis je bivši fabrički vozač Audi Team Joest tima koji je prošle sezone vozio kao fabrički vozač Bentley M-Sport odeljenja i kao vozač Jota DC Racing tima sa kojim je osvojio drugo mesto na ovogodišnjem Le Manu, dok je Tinknel fabrički vozač Ford GT programa, a čiji je mentor Alan Mekniš.

Na četiri duge trke šampionata, ovim vozačima će asistirati još jedan član bivšeg Audi LMP1 tima i ovogodišnji DTM šampion, Rene Rast kao i Spenser Pigo (Spencer Pigot) koji stiže iz Indy Car šampionata.

Bomarito (pobednik 2010 Dejtone u GT klasi sa RX8) , Nunjez i Pigo su vozači koji su potekli u Mazda programu za razvoj mladih vozača, tako da je jasno da je Mazda želela da polovinu članova tima budu vozači koji su iz sopstvnog podmladka, dok je druga polovina, vrlo očigledno, stigla po preporuci Team Joest tima i sa jakim Audi LMP1 pedigreom (Tinknel je bio viđen u Audi timu, ali se mesto za njega nije upraznilo na vreme tako da je on vozio u Nissan LMP1 i Ford GTE fabričkim timovima).

Izvor: Nacionalnaklasa.com



čitanja : 622



Komentari